Kiina on PAHA maa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Latimeria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä monet ovat tutustuneet Kiinan historiaan esim lukemalla Jung Changin Villijoutsenet tai Mao tai kiinalaiseen ruokakulttuuriin; Kiinalainen keittokirja WSOY. Kyseiset eepokset avartaa näkemyksiä kannattaa tutustua.
Villijoutsenet luin joskus aikoja sitten, tuota toista en. Kumpikaan kirjoista ei siltikään saa mua hyväksymään noita asioita saati sitten ymmärtämään. Kyllä paha on aina paha, sitä ei millään historialla selitetä hyväksi.
Mulla on toi Villijoutsenet itselläni.

Lainaus keittokirjasta:" Kiinalainen perheenemäntä ostaa ruoka-aineet päivittäin torilta: tuoreita vihanneksia, munia, lihaa, kalaa, soijapapujuustoa. Siipikarja, käärmeet ja kilpikonnat myydään usein elävinä ja teurastetaan vasta kotona. Tavallisten kotieläinten ja riistan lisäksi syödään lähes kaikkea mikä liikkuu kuten kissoja ja koiria."

• Surullinen
Reactions: Elena777
Lainaus keittokirjasta:" Kiinalainen perheenemäntä ostaa ruoka-aineet päivittäin torilta: tuoreita vihanneksia, munia, lihaa, kalaa, soijapapujuustoa. Siipikarja, käärmeet ja kilpikonnat myydään usein elävinä ja teurastetaan vasta kotona. Tavallisten kotieläinten ja riistan lisäksi syödään lähes kaikkea mikä liikkuu kuten kissoja ja koiria."
Mä ymmärtäisin kaikkien eläinten syömisen vielä, mutta en sitä miten ne tapetaan kiduttamalla.
Kiinalaiset nimittäin uskovat oikeasti, että kiduttamalla tapettu liha maistuu paremmalle.

• Surullinen
Reactions: Echo

Onneksi mä osaan muuntaa ohjeen makuuni sopivaksi.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Söin just tänään kiinalaista ruokaa, mikä sattuma! Nyt olen varmaan Kiinan-suhteiden erityisasiantuntija.