Tuletko tekemään nykyistä työtäsi eläkeikään asti?

  • Viestiketjun aloittaja Hoiva-alalla
  • Ensimmäinen viesti
Hoiva-alalla
No mikä lienee eläkeikä kun itse olen yli 60v.... Olen nyt 40+ ja sain marraskuussa vakituisen työpaikan hoivakodista missä olin sitä ennen ollut sijaisena lähes kaksi vuotta. Tykkään työstäni, mutta kyllä se välillä on hyvinkin raskasta. Etenkin kun poissaoloja on välillä paljon ja sitten mennään vajaalla miehityksellä ja ylitöitä tehdään, että homma pyörii. Useamman päivän työputkia ja sitten välissä vain yksi vapaa kun ei luonto anna aina periksi olla vain kotona kun vuoroista puuttuu välillä vaikka kuinka monta työntekijää. Toki välillä on pakko ajatella itseään ja ottaa itselleen tarvittava lepo.

Itsestäni tiedän, että en tule olemaan tässä työssä eläkeikään asti. Mulla on suunnitelma minkä aion toteuttaa. Saan sen toteutettua samalla kun käyn kokopäiväisesti (ylityöllistetysti) töissä, mutta vie vain pidemmän aikaa kuin jos olisin kokonaan kotona. Toivottavasti viimeistään viiden vuoden päästä olen siinä pisteessä, että pystyn irtisanoutumaan nykyisestä työstäni. En halua tarkemmin kertoa mistä tulevaisuuden suunnitelmassani on kyse. Se on pitkäaikainen haave joka parhaimmillaan voi taata todella hyvät tulot ja samalla saisin toteuttaa unelmaani.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
TERO PEKKA SUVAKKI
5 vuotta sitten hain aika paljon muita työpaikkoja ja mietin myös nykyisessäni, että olisiko etenemismahdollisuuksia. No ei tullut mitään sopivaa vastaan.Totesin, että en lähde vaihtamaan osapuilleen samapalkkaiseen duuniin.

Nyt kun 50v lähestyy, niin olen todennut, että ihan tarpeeksi haastetta pysyä kehityksen vauhdissa. 20 vuotta olis suunnilleen eläkeikään. Olen ollut tässä duunissa 4 vuotta, että tulis sitten samaa duunia 24v.

Oma duuni on vientisektorilta kansainvälisessä firmassa, joten tässähän ei koskaan tiedä mitä tapahtuu. Mutta ei kyllä missään näköpiirissä ole että hommat loppuis 10 vuoteen. Mutta eihän sitä ikinä tiedä.

Oon kyllä tasaisesti sijoitellut osakkeisiin ja tavoitteena on, että olis vähän pelivqraa tuolla eläkeiän kynnyksellä. Suosittelen kyllä kaikkia muitakin vähäsen osakesäästämään, ei oo vaikeeta. Mä tosin olen alkanut noista asioista kiinnostumaan toden teolla ja seuraan taloutta paljon. Siksi olen siirtynyt indeksirahastoista ihan osakkeisiin. Ollut vähän tuuriakin kun myin osakkeet ennen Koronaa ja ostin sitten pohjalta takas. Nyt vähän hirvittää kun potti yli tuplaantunut.
 
vierailija
Oon kyllä tasaisesti sijoitellut osakkeisiin ja tavoitteena on, että olis vähän pelivqraa tuolla eläkeiän kynnyksellä. Suosittelen kyllä kaikkia muitakin vähäsen osakesäästämään, ei oo vaikeeta. Mä tosin olen alkanut noista asioista kiinnostumaan toden teolla ja seuraan taloutta paljon. Siksi olen siirtynyt indeksirahastoista ihan osakkeisiin. Ollut vähän tuuriakin kun myin osakkeet ennen Koronaa ja ostin sitten pohjalta takas. Nyt vähän hirvittää kun potti yli tuplaantunut.
Miten onnistuit täydellisessä ajoituksessa?
 
Toivoisin että voisin olla mutta veikkaan ettei täällä kroppa kestä niin pitkään. Kohta 13 vuotta jo ollut eikä kyllästytä yhtään, toki välillä haastavampia ajanjaksoja mutta toistaiseksi nekin on jaksettu hyvin, en tiedä miten sitten jaksaa kun ikä alkaa painaa.
 
Ihanata elämätä
Suomen eläkejärjestelmä on pyramidihuijaus. Nykyisten eläkeläisten palkoista maksettiin eläkemaksua 5%, nykyisin sitä maksetaan 25% ja se nousee vielä noin 30 prossaan. Nämä 5% maksaneet ovat saattaneet päästä eläkeputkeen jo 53-vuotiaina. Meidän pitäisi pakertaa töissä 7kymppisiksi.
Ei nyk eläkeläiset ole päättäneet mitään, olette äänestäneet väärin!

pääsin 53v + 3kk tuli raippaa ekana ikäryhmänä
ai että on mahtavaa, leijailen vieläkin onnesta vaikka aikaa on kulunut jo 2 v :love:
 
Hoiva-alalla
Suomen eläkejärjestelmä on pyramidihuijaus. Nykyisten eläkeläisten palkoista maksettiin eläkemaksua 5%, nykyisin sitä maksetaan 25% ja se nousee vielä noin 30 prossaan. Nämä 5% maksaneet ovat saattaneet päästä eläkeputkeen jo 53-vuotiaina. Meidän pitäisi pakertaa töissä 7kymppisiksi.
Mun äiti on vielä muutaman vuoden työelämässä. Isäni on eläkkeellä. Hän teki töitä paljon ennen 23 vuoden ikää, mutta näistä töistä ei eläkettä kertynyt.
 
Deleted member 149094
vierailija
Tuskin pystyn eläkeikään asti. Työ on fyysistä ja kroppa on alkanut hajota. Se onkin sitten jännä paikka onko työkyvyttömyyseläke vai joku alipalkattuun toimistotyöhön vaihtaminen ratkaisu.
 
vierailija
Mun äiti on vielä muutaman vuoden työelämässä. Isäni on eläkkeellä. Hän teki töitä paljon ennen 23 vuoden ikää, mutta näistä töistä ei eläkettä kertynyt.
Aika monta "nuorta" on kohdannut ihan sama kohtalo. Eläke alkoi kerttyä 18-vuotiaana vuonna 2005 ja 17-vuotiaana vuonna 2017. Eli ensimmäinen 18-vuotiaasta asti eläkettä tienannyt ikäluokka oli vuonna 1987 syntyneet ja he ovat vasta 33-vuotiaita.
 
Toivon, että voin tehdä työtä loppuun asti.
Rakastan työtä millä on merkitystä. Työni ansiosta ihmisten kunto/hyvinvointi kohenee!❤
 
  • Tykkää
Reactions: m1es

Yhteistyössä