Yle jää jatkuvasti valehtelusta kiinni

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 149094
Näin on! Esim. Donald Trumpin kohdalla ei koskaan harrastettu mitään faktantarkistusta. Ei ku....
Kyllähän se silti kerrotaan, mitä herra presidentti on sanonut.
Millaista faktantarkastusta olisit tähän asiaan kaivannut? Että olisi haadtateltu jotakuta, joka on nähnyt joka vuosi lunta?
Itse syyttäisin tuota juttua ainoastaan siitä, että se keskittyy etelä-Suomeen.. Mutta olisihan se turhaa, sillä kyllä jokainen nyt tietää, että Roissa on ollut lunta laduille asti ja tuntureihin sitä on tykitetty, eli siellä on voinut ainakin lasketella, jos ei hiihtää.
 
TERO PEKKA SUVAKKI
Persumaista uhriutumista taas havaittavissa. Yle kohtelee Halla-Ahoa erittäin ok.

Suomessa ei vielä eturivin politiikot VOI valehdella tauotta. Kyllä ne asiat nostetaan framille. No toisaalta niinhän USA:ssakin nostetaan, mutta kun siellä on niin monta eri todellisuutta.

Trump nyt on täysin poikkeustapaus, joten hänet voisi melkein unohtaa. Mutta jos miettii normaaleja pressoja (Obama, Bushit, Clinton, Reagan) niin kyllä heistä väännettiin vastapuolella aikamoisia juttuja. Kuitenkin pääosin nuo jutut olivat totta, ainakin jostain näkövinkkelistä. Fox saattoi vittuilla, että Obamalla on ruskea puku ja Dijon-sinappi hampparissa maistuu ja että se ei olisi oikein sopivaa Amerikan pressalle (!!!???). Toki Trumpiakin pilkattiin well-done pihveistä ja ketsupista. Tosin Trumpilla nuo tekoset jöivät muiden juttujen varjoon.

Ja ettei kellkkään jäisi epäselväksi: Onhan se anteeksiantamatonta, että tuhoaa pihvit well-doneksi + että laittaa vielä ketsuppia. Etenkin kun vielä kyseisen miehen nimissä brändättiin pihvejä. Herraisö.
 
vierailija
Kyllähän se silti kerrotaan, mitä herra presidentti on sanonut.
Millaista faktantarkastusta olisit tähän asiaan kaivannut? Että olisi haadtateltu jotakuta, joka on nähnyt joka vuosi lunta?
No jos Donald Trump sanoisi, että joka vuosi on ollut metrien kinokset, niin toimittaja lisäisi tarkentavan huomion, että tilastokeskuksen mukaan keskimäärin joka toinen talvi on hyvin vähäluminen. Ei se sen kummempaa ole. En nyt sano, että tässä asiassa olisi niin tarvinnut tehdä, mutta puutun vaan tuohon lässytykseen siitä että niin ei voisi tehdä tai että niin ei ole tyyliin koskaan tehty. Kyllä on, jos se on oman agendan kannalta edullista.
 
Deleted member 149094
No jos Donald Trump sanoisi, että joka vuosi on ollut metrien kinokset, niin toimittaja lisäisi tarkentavan huomion, että tilastokeskuksen mukaan keskimäärin joka toinen talvi on hyvin vähäluminen. Ei se sen kummempaa ole. En nyt sano, että tässä asiassa olisi niin tarvinnut tehdä, mutta puutun vaan tuohon lässytykseen siitä että niin ei voisi tehdä tai että niin ei ole tyyliin koskaan tehty. Kyllä on, jos se on oman agendan kannalta edullista.
En nyt ymmärrä, kun männävuosina sitä lunta on jouduttu tykittämään jopa sinne laskettelurinteisiin, Ja eikös hiihtokilpailutkin ole olleet vaikeita, kun ne on joutuneet tekemään sitä lunta sinne parina vuonna. Että mitä sen toimittajan olisi pitänyt sanoa sitten....?
 
"Liikunnan opettaja on huomannut, että lasten hiihto-ja luistelutaidot ovat rapistuneet, kun lunta ei ole useaan viime vuoteen ollut."

Lunta on ollut sen verran vähän aikaa ja vähän, ettei suksien hankinta ole juuri eteläsuomalaisia innostanut.

Ja sanotaanko, että itse monipuolisesti urheilevana ja melkein mistä tahansa lajista tykkäävänä, hiitäminen on kyllä aina ollut ja on edelleen myrkkyä.
 
vierailija
Eipä täällä lounaisessa nurkassa ole ollut vuosiin hiihtokelejä. Lunta on ollut liian vähän latua varten tai silloin kuin sitä lunta sitten on ollut, niin on ollut sen hetken myöskin niin kylmää, ettei ole hiihdetty. Jotkut ovat käyneet hiihtämässä koulusta lumetetulla ladulla, muttei sinne mahdu koko kaupungin koululaiset. Samoin ne, jotka ovat luistelleet, ovat käyneet tekojäällä, kun on ollut sopivan matkan päässä.
 
vierailija
Lunta on ollut sen verran vähän aikaa ja vähän, ettei suksien hankinta ole juuri eteläsuomalaisia innostanut.

Ja sanotaanko, että itse monipuolisesti urheilevana ja melkein mistä tahansa lajista tykkäävänä, hiitäminen on kyllä aina ollut ja on edelleen myrkkyä.
Viime talvena ei käytännössä ollut missään vaiheessa lunta eikä jäätä. Se oli aivan poikkeuksellista. Onko sellaista ollut koskaan ennen (sataan vuoteen?)

Sitten on tosiaan monta talvea kuin lunta on ollut lyhyen aikaa ja epäsäännöllisesti. Tämmöisiäkin talvia minun mielestä ei ennen pahemmin ollut. Joulu oli ennenkin etelässä ainakin kerran kolmesta musta, mutta jossain vaiheessa oli "aina" pidempi luminen jakso. 2010-luvulla ollut useempi vähäluminen talvi.

Itte olin lapsena aika liikunnallinen ja monessa lajissa luokkani parhaimmistoa. Jostain syystö olin aina erittäin huono hiihtäjä. Se oli vöhän kummallista. Tykkäsinkin kumminkin aina hiihtää ja minusta tuntui että menen kovaa :)
 
Viime talvena ei käytännössä ollut missään vaiheessa lunta eikä jäätä. Se oli aivan poikkeuksellista. Onko sellaista ollut koskaan ennen (sataan vuoteen?)

Sitten on tosiaan monta talvea kuin lunta on ollut lyhyen aikaa ja epäsäännöllisesti. Tämmöisiäkin talvia minun mielestä ei ennen pahemmin ollut. Joulu oli ennenkin etelässä ainakin kerran kolmesta musta, mutta jossain vaiheessa oli "aina" pidempi luminen jakso. 2010-luvulla ollut useempi vähäluminen talvi.

Itte olin lapsena aika liikunnallinen ja monessa lajissa luokkani parhaimmistoa. Jostain syystö olin aina erittäin huono hiihtäjä. Se oli vöhän kummallista. Tykkäsinkin kumminkin aina hiihtää ja minusta tuntui että menen kovaa
Vähäluminen talvi tulee sykleissä. Sama tilanne oli 1800- luvun alkupuolella ja 1900- luvun alkupuolella.
 
vierailija
Lunta on ollut sen verran vähän aikaa ja vähän, ettei suksien hankinta ole juuri eteläsuomalaisia innostanut.
Mulle ostettiin ensimmäiset sukset kun muutettiin Keski-Suomeen. Olin ala-asteella. Ja 1980-lukua elettiin. Ja tuskinpa SM-mitaleita ennenkään kauhomalla Etelä-Suomeen tuotiin, vaikka silloin ei ilmastonmuutosta ollutkaan. Kyllä se on aina ollut vähän niin ja näin niiden rannikon lumien kanssa.
 
vierailija
Mulle ostettiin ensimmäiset sukset kun muutettiin Keski-Suomeen. Olin ala-asteella. Ja 1980-lukua elettiin. Ja tuskinpa SM-mitaleita ennenkään kauhomalla Etelä-Suomeen tuotiin, vaikka silloin ei ilmastonmuutosta ollutkaan. Kyllä se on aina ollut vähän niin ja näin niiden rannikon lumien kanssa.
Toimittajat kokevat koko Suomen lumitilanteen sen mukaan onko Helsingissä lunta tai ei.
 

Yhteistyössä