Sarjassamme kaupassa nähtyä "ei lapsi käyttäytynyt kamalasti, vaan sille tiuskinut äiti"

  • Tykkää
Reactions: Echo
Se on askel taaksepäin opettaa kävelykykyinen lapsi istumaan istuimessa vaikka jaksaisi kävelläkin.
Jos jaksaisi kävelläkin, niin se 1,5-v. lapsen ajatus ei ole "jahas, äidin vanavedessä etsimme seuraavaksi suoraviivaisesti sika-nautaa ja tämän jälkeen puolikarkeita vehnäjauhoja..."

Tietty jos haluaa viettää kaupassa tunnin sen muksun kanssa....
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Höpö höpö. Taas herkistellään ihan liikaa.

Ei ihmiset ilku mitään silloin, kun tehdään asiat oikein, vaikka lapsi huutaisi. Taaperon kiemurtelu kärryssä nyt on tavallista, eri asia on se, jos -mitä tapahtuu aika usein- lapsi raivoaa liian kuumissa vaatteissa.
Jos muksu kiemurtelee koko ajan, niin sit voi välillä päästää jaloittelemaan, mut ei niin että retuutetaan jatkuvasti taaperoa haalarista. Ei vaadita sitä, mihin tämä ei pysty.

Tai jos vanhempi ottaa isomman, karkkihyllyllä raivoavan tenavan kainaloon ja vie rauhassa autoon, niin moni asiakas suunnilleen mielessään taputtaisi sellaiselle vanhemmalle.

Jos joku on netissä kirjoittanu meikäläisen lapsenkasvatuksesta, niin ihan sama. Mulla ei oo kauppareissujen osalta hävettävää.
Eli ei suakaan tarvi herkistellä. Lopeta toisten kyttääminen! Et todella ole ollut ikinä hyvä äiti! Kasvatat lapsistasi tunteettomia psykopaatteja, koulukiusaajia ja naapurikyyliä. Ihan just sellaisia, kuin itse olet.
 
  • Haha
Reactions: Echo ja Lispetti
No mun meno pienemmän muksun kanssa oli tuommoista välillä ennen käsileikkausta, pakko oli kaupassa käydä kahden lapsen kanssa mutta kun käsi oli siinä kunnossa etten saanut lasta turvallisesti kärryyn tai vielä vähemmän pois niin ainoa vaihtoehto oli pistää kersa käveleen, vanhempi kävelikin nätisti.
Eikä ollut puhettakaan mistään huonosti liikkuvista autokärryistä minkä työntäminen oli kivuliasta, etenkin kun niihin ei täällä mahtunut kuin toinen lapsi, täysin tarpeeton kiukuttelu syntyi jos vain pienempi pääsi kyytiin.
Mutta kärryn kyytiin mäkin iskin aina kun vain sain ja uskalsin, jossain välissä sekin oli kyllä vähän kyseenalaista kun meidän vauhtipirkko, joka rakastaa vauhtia ja vaarallisia tilanteita, tajusi miten hauskaa on nousta seisomaan niissä....
Joissain kaupoissa on vielä niitä lasten pieniä ostoskärrejä, ne on mahtavia, laps saa itse tehdä ostoksia ja mielenkiinto pysyy siinä.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Jos jaksaisi kävelläkin, niin se 1,5-v. lapsen ajatus ei ole "jahas, äidin vanavedessä etsimme seuraavaksi suoraviivaisesti sika-nautaa ja tämän jälkeen puolikarkeita vehnäjauhoja..."

Tietty jos haluaa viettää kaupassa tunnin sen muksun kanssa....
Tuossa kohtaa harkitsisin joko lapsen opettamista (ehdollistamista) pitämään kiinni kauppakärryjen pielestä (niin kuin rattaiden pielestä pidetään kiinni), tai sitten kakkosvaihtoehtona valjaiden käyttöä vaikka se onkin julmankauheanhirveää.
 
Juu, ne pelasti monta kauppareissua. Meillä muksut ois käyttäny nostalgiahuumassa niitä vielä ekaluokalla lutta julmuri-äiti kielsi.
Meillä käytiin kerran taistelu viimeisistä autokärreistä. Isoveli ei meinanut antaa periksi niin pikkusiskon pallero tuli selittämään, että tuo pienempi poika (joku 3v äiteineen) tarvitsee kärryä enemmän kuin me koska me ollaan jo isompia.❤

Oi noita aikoja, nyt tuntuu että teineinä eivät ole lähellekään niin empaattisia kuin pienempinä.:confused:
 
Lispetti! Ja sit kotona söitte naapurin mettästä pöllityn joulukuusen alla loppusatsin piirakoita.

Kerro kaikki.
Mistä kaikkialta sä oot puhaltanu ja mitä?
En ikinä ota sellaista kuusta mikä mahtuu kasvamaan isoks asti, eli mä vaan harvennan.:cool: Teen siis palveluksen.:whistle:

Lapset ovan pienenä syöneet kaupassa karjalanpiirakoita vähän ennakkoon, ei sitä lasketa.:sneaky:
 
No mun meno pienemmän muksun kanssa oli tuommoista välillä ennen käsileikkausta, pakko oli kaupassa käydä kahden lapsen kanssa mutta kun käsi oli siinä kunnossa etten saanut lasta turvallisesti kärryyn tai vielä vähemmän pois niin ainoa vaihtoehto oli pistää kersa käveleen, vanhempi kävelikin nätisti.
Eikä ollut puhettakaan mistään huonosti liikkuvista autokärryistä minkä työntäminen oli kivuliasta, etenkin kun niihin ei täällä mahtunut kuin toinen lapsi, täysin tarpeeton kiukuttelu syntyi jos vain pienempi pääsi kyytiin.
Mutta kärryn kyytiin mäkin iskin aina kun vain sain ja uskalsin, jossain välissä sekin oli kyllä vähän kyseenalaista kun meidän vauhtipirkko, joka rakastaa vauhtia ja vaarallisia tilanteita, tajusi miten hauskaa on nousta seisomaan niissä....:D
Okei. Ois pitäny eilen marssia sen mamman nenän eteen ja kysyä rohkeasti siltä, "onks sun kädet leikattu". :)
 
  • Haha
Reactions: Ellimaar
En ikinä ota sellaista kuusta mikä mahtuu kasvamaan isoks asti, eli mä vaan harvennan.:cool: Teen siis palveluksen.:whistle:

Lapset ovan pienenä syöneet kaupassa karjalanpiirakoita vähän ennakkoon, ei sitä lasketa.:sneaky:
Jahas, nyt se yrittää vedota metsänhoidolliseen aspektiin...:sneaky:

Oisit tunkenu ennen kauppareissua vaikka käpyjä muksujen kurkusta alas, mut kaupassa ei syödä mitään!
Eri asia, jos kaupassa on semmoinen kori lapsille, joissain kaupoissa on kyltti "tässä naposteltavaa teidän nälkäsille ipanoille".
 
Viimeksi muokattu:
Lispetti! Ja sit kotona söitte naapurin mettästä pöllityn joulukuusen alla loppusatsin piirakoita.

Kerro kaikki.
Mistä kaikkialta sä oot puhaltanu ja mitä?
Niin ja siis oonhan mä puhaltanut vaikka ja mitä.
Muun muassa maalle mennessä olen ostanut kahvin kahdella eurolla koska siinä tulee niin mukava kuppi kaupan päälle.:cool:
 
  • Vihainen
Reactions: Echo
Niin ja siis oonhan mä puhaltanut vaikka ja mitä.
Muun muassa maalle mennessä olen ostanut kahvin kahdella eurolla koska siinä tulee niin mukava kuppi kaupan päälle.:cool:
Mä oon pölliny lapsena
-lihapullan
-purukumia
-äidiltä kananmunia.

-nuorena pöllin kotibileissä isäntäväen pullon.

-Ja aikuisena käytiin kämppiksen kanssa poimimassa läheiseltä pellolta kukkia, eikä tajuttu että ne on siirtolapuutarhalaisten kukkia...no niitä ei voinu liimata takasin...
-muksuilta pöllin karkkeja jatkuvasti ja joskus pöllin niiden säästöistä käteistä, kun piti maksaa naapurille käteisellä. Korvasin sen tietty muksuille.

What's your list?
 

Yhteistyössä