• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Niin ja jos suomessa olis ne lennot lopetettu. Uuden aallon tuhat ekaahan juonsi juurensa ulkomaille. Että voi miettiä mikä tilanne olisi nyt jos paskahallitus olisi viittinyt puuttua noihin.
Tämä epidemia oli täysin estettävissä täällä Suomessa. Maahantulo ois vaan järjestynyt 2 viikon karanteenipuljun kautta. Mutta eipä saada pistää rajoja kiinni, kiitos EU:n.
 
Mä hommaan sulle kohta vaipan jossa on se herätyskello.
Oota vaan kun se kello päräjää: se viisari nousee, ei sun oma, ja sä siinä tärinässä pelkäät oi-keas-ti...
Hallitsen vielä sulkijalihakseni toiminnan moitteettomasti sekä herään kyllä oma viisari pystyssä joka aamu. Olen siis ainakin vielä se mistä aikoinaan unelmoit :sneaky:
 
On inhimillistä, ettei ihminen välttämättä huutele sairauksistaan tai varsinkaan koronasta. Mutta yleisen tiedostettavuuden takia olisi hyvä, että he sen kertoisivat heti kun pystyvät/jaksavat. Valaistuisi noille Echoillekin, että se voi osua omallekin kohdalle (tai puolisolle/lapsille).

Samaan aikaan kokonainen ketju pohtii, miksei rokotuksessa pyörtynyt sairaanhoitaja ole jatkuvasti somessa kertomassa voinnistaan....

Pelottavinta tuossa tapauksessa oli, että ehti sairastaa pitkään ilman että syy selvisi. Koronatesti näytti vasta kolmannella kerralla positiivistä. Siis ties vaikka mullakin olisi ollut se jo ja onnellisena negatiivisista testituloksista en osannut varoa tarpeeksi...
 
Pelottavinta tuossa tapauksessa oli, että ehti sairastaa pitkään ilman että syy selvisi. Koronatesti näytti vasta kolmannella kerralla positiivistä. Siis ties vaikka mullakin olisi ollut se jo ja onnellisena negatiivisista testituloksista en osannut varoa tarpeeksi...
Ois kiva tietää, että kuinka monella negatestin saaneella on koronaviruksen vasta-aineita veressä...
 
Mä en tajua. Oon yli nelikymppinen enkä tajua vieläkään, millaista on Lapin kaamos keskitalvella. Oon ollu Lapissa aina keväisin.

Mä oon luullu että se kaamos on sitä että nippanappa näkee eteensä kun aurinko ei nouse. Semmosta ekan Napapiirin safari-leffan pimeyttä.
Mut nyt kun kattelee kun varmaan 98 % Suomen julkkiksista on Levillä ja julkaisee kuvia, niin ne kuvat on aika valoisiakin.
Häh. Ja eletään vuoden pimeintä aikaa, tai viikon verran on valoistunut.
ei kaamospäivinä ole kovin pimeää, esim. Levillä on pimeimpänäkin päivänä muutama tunti lähes valoisaa

se johtuu siitä, että vaikka aurinko ei nouse horisontin yli niin se on kuitenkin niin lähellä horosonttia että valoa näkyy, valohan taipuu hieman ilmakehässä
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
ei kaamospäivinä ole kovin pimeää, esim. Levillä on pimeimpänäkin päivänä muutama tunti lähes valoisaa

se johtuu siitä, että vaikka aurinko ei nouse horisontin yli niin se on kuitenkin niin lähellä horosonttia että valoa näkyy, valohan taipuu hieman ilmakehässä
No toisaalta lohdullista, ettei ihan säkkipimeää ole siellä.

Vaikka toisaalta: vaikka jollain lailla ootan päivien pitenemistä ja voimat on pois, niin tää pimeys on jotenki turvallisen tuntuistakin.
 
ei kaamospäivinä ole kovin pimeää, esim. Levillä on pimeimpänäkin päivänä muutama tunti lähes valoisaa

se johtuu siitä, että vaikka aurinko ei nouse horisontin yli niin se on kuitenkin niin lähellä horosonttia että valoa näkyy, valohan taipuu hieman ilmakehässä
Valo ei taivu ilmakehässä. Valo kyllä taipuu tyhjyydessä, tietyissä olosuhteissa.
 

Yhteistyössä