Puhutaas pedon merkistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 767
19 178
113
Otan aika ison vastuun kun yritän tulkita Ilmestyskirjan tuota kohtaa, joten kehotan jokaista tutkimaan ja miettimään itse.

Me uskovathan mietitään ja kytätään usein, että mikä se pedon merkki olisi, ja itse oon sitä mieltä että se on siru. On kyllä siru-teorian kieltäviä uskovia jotka ajattelee että Ilmestyskirjan teksti on vertauskuvallista. Mutta mun mielestä mikään ei tuossa kohdassa viittaa vertauskuvallisuuteen (kun taas joku toinen kohta on selkeä vertauskuva).

Ilm.13:16:18
"Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat ja köyhät, sekä vapaat ja orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon merkki tai sen nimen luku. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, laskekoon pedon luvun, sillä se on ihmisen luku. Ja se luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Mutta se ei ehkä ole vielä ole koronarokote, vaikken sitä kuraa suoniini ota.

Miten pedon merkkiä kuvataan Raamatussa?
-se otetaan oikeaan käteen tai otsaan (otsa ei sovi rokotteen kanssa yksiin)
-sen ottaa kaikki, vauvasta vaariin -> globalisaatio on siis silloin edennyt todella pitkälle. Toki Raamatun sana "kaikki" ei aina tarkoita ihan kaikkea.
-ilman sitä ei voi ostaa ja myydä, eli ei oo kauppaan asiaa. No tuo voisi sopia koronarokotteen kans, jos oikein hysteria leviää. Kyllä Marin väläytti jo rokotustodistusta ulkomaanmatkailuun.
-sen merkin pitää pysyä oikeassa kädessä tai otsassa skannaamista varten, eli se ei voi olla missä tahansa verenkierron osassa kulkeva nanoteknologian pieni siru.
-pedon kuvaa tullaan myös kumartamaan, mitä ei vielä ainakaan näy missään
-sana "merkki" on kreikaksi "stigma". Yksi käännös on "rikkoa sisään", eli iho rikotaan joko rokotteen tai sirun kautta?
-myöhemmin Ilmestyskirjassa puhutaan, että "kaikki jotka ottivat pedon merkin, saivat ilkeitä paiseita". Tuo voisi sopia johonkin surkeasti kyhättyyn rokotteeseen, tosin elimistö voi alkaa hylkiä jotain sirun ainesosaakin. Toki Jumala voi tehdä paiseita ihan rankaistakseenkin.

Viimeksi muokattu:
Mutta mikä/kuka on peto?
Siis tää on siitä vaikea kysymys, koska maailmanhistoriassa peto-kandidaatteja on ollut paljon. Eihän kukin sukupolvi tiedä, millainen hirmuvalta seuraavaksi tulee.

(Se täytyy sanoa tähän väliin että antikristuksia on useita ollut, Johannes puhui jo silloin olleista useista antikristuksista (joku Rooman keisari oli hyvä kandidaatti), mutta lopun aikoina tulee se viimeinen, pahin The Antikristus.)

Mutta peto? Omat veikkaukset:
-katolinen kirkko, koska peto muuttaa kuulemma ajat ja lain (no katolinen kirkko sorvasi sapatin sunnuntaiksi ja peukaloi 10 käskyä)
-islam
-juutalais-vapaamuurarien koalitio globalisaatio-vouhkaamisineen

....tai nuo kaikki yhdessä. Esim.nykyinen Paavihan lässytti jo, että Egyptin muslimeilla ja kristityillä on sama jumala. No ei oo eikä tuu.
Paavi on myös veljeillyt huippu-illujen eli mm. George Sorosin ym.kanssa.

Viimeksi muokattu:
Mutta tämä on mielenkiintoinen teoria, jota oon jauhanut paljon tälläkin palstalla.

Koraanihan alkaa sanoilla "Jumalan nimeen"=Bismillah.
No Bismillah ja yhden vanhimpiin kuuluvan Uuden Testamentin käärön, Codex Vaticanuksen kohta Ilmestyskirjasta jossa puhutaan pedon luvusta, näyttävät kummasti samanlaisilta.
666.JPG

Ei kaikilla kykymuslimeilla, mutta aikoinaan oli muslimeilla tapana sitoa Bismillah-teksti siteenä joko otsalle tai oikeaan käteen...hmm. :unsure:

Toisaalta: jos tuo Ilmestyskirjan kohta otetaan ihan kirjaimellisesti, niin ihmiset ITSE panevat sen merkin oikeaan käteensä tai otsaan, eli se voisi tukea tuota Bismillah-rättiä, jonka muslimit kieputtavat itse käteensä.
Mutta en ole varma.

Tulee vain mieleen kappale "Bohemian Rhapsody" jossa lauletaan "Bismillah! No, we will not let you go. (Let him go!) "

Ja kuten tunnettua kaikki rock ja etenkin Heavy Metal ovat Saatanasta!

Miten Echo suhtautuu tähän Rockin saatanallisuuteen? Aika hassua muuten, että Tipper Gore (Al Goren vaimo, saatanallinen demoraatti) oli tuon Rockin vastaisen liikkeen eturyhmässä kasarilla...

Keskittyisit ennemmin joulupullan paistamiseen.

Nuo sun jutut keittävät pahasti yli.
Mä oon kristitty, ja myös Ilmestyskirjan tapahtumien pohtiminen kuuluu uskovalle.

Jos mä siteeraisin herttaista jouluevankeliumia ja kun itämaan tietäjät hiihtivät hiekkaerämaassa, et valittaisi mitään.

Miksi sä täällä meuhkaat jostain politiikasta jos uskot tämmösiä juttuja. Eikä sitten ole vaan hyvä, että ne saatanalliset vihreät ja vassarit nousevat valtaana, koska "So it is written" ja ne pahat ajat koittaa ja sitäkautta Harmageddon ja muu mukava... Mitä varten tarvii sitten tapella jostain pienistä asioista kun kerran "tietää" että Anti-Kristukset, Belsepuubit sun muut ottavat kuitenkin kohta vallan. Ottaneet jo...

Miksi sä täällä meuhkaat jostain politiikasta jos uskot tämmösiä juttuja. Eikä sitten ole vaan hyvä, että ne saatanalliset vihreät ja vassarit nousevat valtaana, koska "So it is written" ja ne pahat ajat koittaa ja sitäkautta Harmageddon ja muu mukava... Mitä varten tarvii sitten tapella jostain pienistä asioista kun kerran "tietää" että Anti-Kristukset, Belsepuubit sun muut ottavat kuitenkin kohta vallan. Ottaneet jo...
Joo mut eri asia meneekö yksittäinen ihminen petovallan juttuihin mukaan.
Jos esim.meihin halutaan laittaa siru jolla olet osa maailmanlaajuista valvontakoneistoa, niin silloin kukaan ei pääse maapallolla pakoon. Ei toisinajattelijat ym.

Joo mut eri asia meneekö yksittäinen ihminen petovallan juttuihin mukaan.
Jos esim.meihin halutaan laittaa siru jolla olet osa maailmanlaajuista valvontakoneistoa, niin silloin kukaan ei pääse maapallolla pakoon. Ei toisinajattelijat ym.
Suurella mielenkiinnolla lluin kirjoituksesi ja se herätti paljon ajatuksia (ei kuitenkaan pelkoa). Nyt eletään suurta eksytyksen aikaa joka menee yhä pahemmaksi, saatana kun tietää viimeisen mahdollisuutensa eksytykseen olevan meneillään. Pedonmerkin ottaminen aikanaan voi tuntua hyvinkin järkevältä ja viisaalta, jos ei ole valveilla ja tiedä missä mennään. Tänä eksytyksen aikana, on monelle helpoin vaihtoehto mennä enemmistön valtavirrassa ajatuksissa ja teoissa.

• Tykkää
Reactions: Echo
Tämä ei tietääkseni ole mikään uskispalsta.

Lukeeko tämän palstan säännöissä että uskonasioista ei saa puhua? Kaikesta muusta kyllä, mutta uskonasioista ei ettei vihainen ateistiparka joudu väkisin lukemaan. Vinkki; ei ole pakko lukea, kukaan uskovainen ei pakota sua edes avaamaan uskonasioita käsitteleviä keskusteluja. Mutta myös uskonasioista kiinnostuneilla on oikeus keskustella.

• Tykkää
Reactions: Echo
Mun pää. Ihan yhtä validi kun sun sirut. Tainneet sirut kuule tulla scifi -kirjallisuudesta.
Ei scifistä, vaan ihan siitä että siruja käytetään nykyisin esim.maksamiseen?

Mitä sitä kohta käyttämään tylsiä pankkikortteja, kun voidaan vapautua niiden kanniskelusta ja lompakoista, kun siru on kädessä?

Ei scifistä, vaan ihan siitä että siruja käytetään nykyisin esim.maksamiseen?

Mitä sitä kohta käyttämään tylsiä pankkikortteja, kun voidaan vapautua niiden kanniskelusta ja lompakoista, kun siru on kädessä?
Ajattele taas sen kynnyksen taakse. Toki siru tuli ensin ja sitten salaliittoteoria, mut se olis tullut vaan muussa muodossa, jos siruista ei puhuttais.. Kuten rokotemuodossa.
Pedon merkiksi on julistettu vuorotellen kaikki mahdollinen vuodesta nolla. Ei täö siru poikkea niistä mitenkään.
Senhän sais hoidetuksi sillä, et laittais sen vasempaan käteen tai vaikka jalkaan!
Mut mun mielestä scifi oli eka, joka otti ton sirun käyttöön. Kerron kirjailijankin, kunhan tulee mieleen..

Otan aika ison vastuun kun yritän tulkita Ilmestyskirjan tuota kohtaa, joten kehotan jokaista tutkimaan ja miettimään itse.

Me uskovathan mietitään ja kytätään usein, että mikä se pedon merkki olisi, ja itse oon sitä mieltä että se on siru. On kyllä siru-teorian kieltäviä uskovia jotka ajattelee että Ilmestyskirjan teksti on vertauskuvallista. Mutta mun mielestä mikään ei tuossa kohdassa viittaa vertauskuvallisuuteen (kun taas joku toinen kohta on selkeä vertauskuva).

Ilm.13:16:18
"Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat ja köyhät, sekä vapaat ja orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon merkki tai sen nimen luku. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, laskekoon pedon luvun, sillä se on ihmisen luku. Ja se luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Mutta se ei ehkä ole vielä ole koronarokote, vaikken sitä kuraa suoniini ota.

Miten pedon merkkiä kuvataan Raamatussa?
-se otetaan oikeaan käteen tai otsaan (otsa ei sovi rokotteen kanssa yksiin)
-sen ottaa kaikki, vauvasta vaariin -> globalisaatio on siis silloin edennyt todella pitkälle. Toki Raamatun sana "kaikki" ei aina tarkoita ihan kaikkea.
-ilman sitä ei voi ostaa ja myydä, eli ei oo kauppaan asiaa. No tuo voisi sopia koronarokotteen kans, jos oikein hysteria leviää. Kyllä Marin väläytti jo rokotustodistusta ulkomaanmatkailuun.
-sen merkin pitää pysyä oikeassa kädessä tai otsassa skannaamista varten, eli se ei voi olla missä tahansa verenkierron osassa kulkeva nanoteknologian pieni siru.
-pedon kuvaa tullaan myös kumartamaan, mitä ei vielä ainakaan näy missään
-sana "merkki" on kreikaksi "stigma". Yksi käännös on "rikkoa sisään", eli iho rikotaan joko rokotteen tai sirun kautta?
-myöhemmin Ilmestyskirjassa puhutaan, että "kaikki jotka ottivat pedon merkin, saivat ilkeitä paiseita". Tuo voisi sopia johonkin surkeasti kyhättyyn rokotteeseen, tosin elimistö voi alkaa hylkiä jotain sirun ainesosaakin. Toki Jumala voi tehdä paiseita ihan rankaistakseenkin.

Minusta yksi mielenkiintoinen ajatus oli, että tämä ihmiskunta on kokeilussa seitsemäs (en ole ihan varma luvusta), Joka kerta ihmiskunta on tuhonnut itse itsensä. Ehkä pedon merkki on meissä kaikissa aina? Ehkä me kaikki yhdessä olemme petoja itsellemme ja toisillemme. Kolmas silmä sijaitsee otsassa ja sydänchakra ulottuu käsiin?

Ajattele taas sen kynnyksen taakse. Toki siru tuli ensin ja sitten salaliittoteoria, mut se olis tullut vaan muussa muodossa, jos siruista ei puhuttais.. Kuten rokotemuodossa.
Pedon merkiksi on julistettu vuorotellen kaikki mahdollinen vuodesta nolla. Ei täö siru poikkea niistä mitenkään.
Senhän sais hoidetuksi sillä, et laittais sen vasempaan käteen tai vaikka jalkaan!
Mut mun mielestä scifi oli eka, joka otti ton sirun käyttöön. Kerron kirjailijankin, kunhan tulee mieleen..
Raamattu oli ennen sun scifejäs.

Muista Raamatun antamaa 2 tunnistetta:
-se liittyy kaupankäyntiin
-se laitetaan oikeaan käteen tai otsaan. Tuo otsa on sinänsä mielenkiintoinen, koska yleensä koskaan ei mitään juttuja esitetä otsaan laitettavaksi, koska ei tarvitse (ainut että on otsasta lämpömittausta, mut se ei oo sama asia). Se on siis aika vahva tunniste pedon merkille.

Minusta yksi mielenkiintoinen ajatus oli, että tämä ihmiskunta on kokeilussa seitsemäs (en ole ihan varma luvusta), Joka kerta ihmiskunta on tuhonnut itse itsensä. Ehkä pedon merkki on meissä kaikissa aina? Ehkä me kaikki yhdessä olemme petoja itsellemme ja toisillemme. Kolmas silmä sijaitsee otsassa ja sydänchakra ulottuu käsiin?
Jahas, mikäs new age-emäntä susta on tullut. :D
Jos kolmas silmä on otsassa, niin eihän sitä tartte enää asentaa. Ja sydänchakra ulottuu käsiin - Raamattu puhuu vain 1 kädestä johon merkki tulee.

Eikä vertauskuvalliset tulkinnat mun mielestä sovi tuohon Ilmestyskirjan kohtaan, eli joku "toinen toisellensa peto." Ei tossa nyt puhuta normi-levyseppä-hitsaaja-Jampasta joka tölväisi taksikuski-Pertsaa.

Yhteistyössä