Sairausko vei seksihalut??

• Viestiketjun aloittaja onnetonta
  • Ensimmäinen viesti
onnetonta
Miehelläni on liikkumisvaikeuksia, hän pystyy kävelemään mutta se on kivuliasta. Toisinsanoen on huonoja päiviä ja erittäin huonoja päiviä. Leikkauksia on muutaman vuoden välein mutta ne eivät auta.

Olemme seurustelleet 4 vuotta ja ensimmäinen vuosi oli ihana..tarkoitan siis seksin puolesta. Seksiä oli melkein päivittäin tai jopa useita kertoja päivässä.

Useat leikkaukset ovat kuitenkin mieheni mukaan pahentaneet kipuja ja hän on jäänyt pois töistä pari vuotta sitten. Minä siis käytännössä pyöritän taloa ja talous on vastuullani. Stressiä on siis todella paljon rahan takia. Voisiko tämä olla syy siihen miksi mieheni ei enään innostu seksistä?

Mieheni huomioi minua kuitenkin päivittäin pussailemalla ja halailemalla ja nukumme lähekkäin, välillämme on siis todella paljon hellyyttä, mutta aina kun yritän tehdä liikettä seksin suuntaan mieheni ikäänkuin loukkaantuu ja ilmoittaa suoraan "ei nyt"

Olen koittanut asiasta puhua mutta ainoa mitä hän sanoo että ei pysty keskittymään kipujen takia seksiin....(suihinotto kyllä näyttää kelpaavan)...

Seksiä on siis noin kerran 3 kuukaudessa jos sitäkään ja vain minun aloitteestani.

Pidän itsestäni huolta, en painosta enkä nalkuta, huomioin miestäni ja muutenkin pyrin näyttämään hänen silmissään aina kivalta ja olen kokeillut myös seksikkäitä alusvaatteita että saisin hänet innostumaan, mutta mikään ei tunnu auttavan...

Onko kellään kokemusta että sairaus veisi halut?

Onnistuva mies.
Varmasti tuossa tilanteessa yhdyntä on kivuliasta.
Mutta käsillä tehdyt hyväilyt voisi kohdistaa myös sukuelimiin, vai eikö se riitä, tai tunnu hyvältä?

terve itsekkyys
Kyllä sairaus ja kovat kivut tietenkin saattavat vielä seksihalut.Ovatko miehesi kivut krooniset vai onko toivoa kivuttomasta tulevaisuudesta?
Ette ole siis naimisissa. Mietin, että teet aika suuren uhrauksen miehesi puolesta. Kannat taloudellisen vastuun ja sinulla on paljon töitä kun huolehdit talostakin. Ehkä liikaakin töitä ja vastuuta? Jaksamisesi voi siis olla vaakalaudalla.
Seksielämässäsikin olet tyytymätön, koska mies selvästi torjuu sinut. Sairas ihminenhän on itsekäs. Mitä jos sinäkin ajattelisit enemmän itseäsi ja hyvinvointiasi sekä jaksamistasi?
Voitko kuvitella tulevaisuuden ilman seksiä? Riittääkö sinulle pitemmän päälle vain halailu ja suukottelu ilman yhdyntää?Eikö ole vaarana, että muutut tyytymättömäksi ja onnettomaksi?
Voisitko kuvitella, että etsisit seksiä suhteen ulkopuolelta? Voisitko kuvitella jättäväsi miehesi?
Näihin kysymyksiin voit vastata vain sinä itse.

vastaukseni
En voisi kuvitellakkaan elämääni ilman miestäni. Rakastan häntä aidosti ja oikeasti. Mieheni puhuu tulevaisuudesta paljon, sekä lapsista, omasta asunnosta ja naimisiin menosta jopa matkustelusta joka häneltä on tällä hetkellä kielletty, sillä sairauden takia siitä voisi tulla liikaa komplikaatioita.

Uskon että mieheni ei ymmärrä sitä että hänen tapauksensa on nii harvinainen että siihen ei uhrata paljoo resursseja, eli että parannuskeinoa ei edes yritetä selvittää. Mieheni silti uskoo että hän parantuu enkä halua hänelle toitottaa että se ei välttämättä ole koskaan mahdollista.

terve itsekkyys
En voisi kuvitellakkaan elämääni ilman miestäni. Rakastan häntä aidosti ja oikeasti. Mieheni puhuu tulevaisuudesta paljon, sekä lapsista, omasta asunnosta ja naimisiin menosta jopa matkustelusta joka häneltä on tällä hetkellä kielletty, sillä sairauden takia siitä voisi tulla liikaa komplikaatioita.

Uskon että mieheni ei ymmärrä sitä että hänen tapauksensa on nii harvinainen että siihen ei uhrata paljoo resursseja, eli että parannuskeinoa ei edes yritetä selvittää. Mieheni silti uskoo että hän parantuu enkä halua hänelle toitottaa että se ei välttämättä ole koskaan mahdollista.
Rakkaus on sokea. Olet siis valmis sitoutumaan mieheen, joka ei ehkä parane? Joudut elättämään hänet ja tekemään kotityöt?Mitä jos itse sairastut? Pystytkö elättämään yksin perheen?

Jos miehesi tajuaa, ettei parannuskeinoa ole, hän ehkä katkeroituu ja tulee kärttyisäksi sairaaksi mieheksi, joka on kaikin tavoin riippuvainen vaimostaan. Uskallatko hankkia lapsia tällaiseen kuvioon? Sairas ihminen on jo itsessään kuin lapsi, kun tarvitsee huomiota.
Uhrautuvia naisia riittää kaikenlaisille miehille, sairaille, juopoille ja väkivaltaisille. Oletko sinä juuri tällainen epäitsekäs uhrautuja? Mieti vielä kerran ennen kuin pappi sanoo aamenen. Jos olet nuori ja terve, voit löytää terveen isän lapsillesi, joka pystyy elättämään perheen, tukemaan kasvatusasioissa, matkustelemaan ja antamaan tyydyttävää seksiä.

Elämä ei tietenkään ole koskaan helppoa, mutta sinun tilanteesi näyttää ulkopuolisesta todella haastavalta. Kirjoitat, että miehesi puhuu tulevaisuudesta lapsineen ym. mutta et kirjoita mitä SINÄ haluat. Kirjoitukseni voi tuntua sinusta armottomalta, mutta meillä on vain yksi elämä ja vaatii uskallusta tehdä valintoja ja kipeitäkin ratkaisuja. Sydämen ääntä kannattaa kuunnella mutta järjen ääntäkään ei kannata täysin vaientaa. Onnea ja jaksamista elämääsi!

Viimeksi muokattu:
onnetonvastaa
Toki haluan lapsia, ura ei ole minulle tärkeä mutta työpaikka on siinä mielessä iso asia jotta rahaa myös tulee. (Tällä hetkellä olen yksityisyrittäjä)

Mieheni sairaus on raajoissa, ei päässä, eikä hän ole vammainen. Hän on vain ihminen jonka jalat ei toimi, jota sosiaaliturva ei auta. Sen olen huomannut että moni yksinhuoltaja, juoppo tai narkkari saa usein enemmän tukea ja taloudellista turvaa kun ihminen joka sairastuu nuorella iällä. Moni kun on näissä asioissa kusettanut niin on mennyt niiltäkin mahikset jotka oikeasti tukea tarvitsee.

En ole itsekäs enkä myöskään epäitsekäs.

Elämme hyvin paljon samanlaista suhdetta kuin moni muukin pari. Olemme oppineet riitelyn kautta elämään sopuisammassa ja rakastavaisemmassa suhteessa. Annamme toisillemme omaa aikaa sekä vietämme yhdessä aikaa...sen mukaan miten mies pystyy. Jos kivut ovat kovat katsomme leffoja sylikkäin makkarissa. Parempina päivinä mennään 2 koiran kanssa mökkeilemään jossa mies pääsee myöskin nopeasti sisälle makuuasentoon lepäämään.

Yhteistyössä