Miehen orgasimin ja siemensyöksyn ero

• Viestiketjun aloittaja tavaritz
  • Ensimmäinen viesti
tavaritz
Tervehdys kaikille.

Katselin juuri Teemalta tallentamani seksistä kertovan kolmeosaisen englantilaisdokkarin. Oli muuten ihan hyvä mutta oliko vika alkuperäisessä vai käännöksessä en tiedä mutta miehen siemensyöksy ja orgasmi sekoitettiin koko ajan.

Kun mies saa siemensyöksyn, niin se ei todellakaan tarkoita sitä että mies on saanut orgasmin. Väsymys, joka voi johtua myös alkoholista, johtaa usein siihen että mies kykenee naimaan mutta ei saa orgasmia. Kun sitten kuitenkin jyystää aikansa niin kyllä se siemensyöksy lopulta tulee.

Kyllä tämä tulisi olla tutkijoillekin tuttu asia, joten miksi alan dokumenteissa aina puhutaan orgasmista kun tarkoitetaan siemensyöksyä? Meillähän on kaksi eri termiäkin juuri sitä varten että kyseessä on aivan eri asiat.

T

Onnistuva mies.
Tervehdys kaikille.

Katselin juuri Teemalta tallentamani seksistä kertovan kolmeosaisen englantilaisdokkarin. Oli muuten ihan hyvä mutta oliko vika alkuperäisessä vai käännöksessä en tiedä mutta miehen siemensyöksy ja orgasmi sekoitettiin koko ajan.

Kun mies saa siemensyöksyn, niin se ei todellakaan tarkoita sitä että mies on saanut orgasmin. Väsymys, joka voi johtua myös alkoholista, johtaa usein siihen että mies kykenee naimaan mutta ei saa orgasmia. Kun sitten kuitenkin jyystää aikansa niin kyllä se siemensyöksy lopulta tulee.

Kyllä tämä tulisi olla tutkijoillekin tuttu asia, joten miksi alan dokumenteissa aina puhutaan orgasmista kun tarkoitetaan siemensyöksyä? Meillähän on kaksi eri termiäkin juuri sitä varten että kyseessä on aivan eri asiat.

T
Mutta toimiihan ne kuitenkin pääsääntöisesti samanaikaisesti.
En minä ainakaan osaa ajatella tilannetta milloin olisin saanut ainoastaan siemensyöksyn.
Aina tulee ne lihasliikkeet, tuntuu hyvältä, ja halu loppuu joksikinaikaa.
Tai sitten nuo kaikki kuuluu siemensyöksyyn, ja orgasmia en ole saanut milloinkaan.

Kumpaan toimintaan erektio liittyy, siemensyöksyyn, vai orgasmiin?

Viimeksi muokattu:
eroa on
Mutta toimiihan ne kuitenkin pääsääntöisesti samanaikaisesti.
En minä ainakaan osaa ajatella tilannetta milloin olisin saanut ainoastaan siemensyöksyn.
Aina tulee ne lihasliikkeet, tuntuu hyvältä, ja halu loppuu joksikinaikaa.
Tai sitten nuo kaikki kuuluu siemensyöksyyn, ja orgasmia en ole saanut milloinkaan.

Kumpaan toimintaan erektio liittyy, siemensyöksyyn, vai orgasmiin?
Olikohan kuuluisassa Kinsey-raportissakin tieto jonka mukaan 1/3 miehistä saa orkun niin että lopettaa "hyvän olon" ajaksi kaiken liikkeen eli kalun kärkeen ei kohdistu minkäänlaista mekaanista ärsytystä siemensyöksyn aikana. Taisi olla jopa niin että kaluun ei saa edes koskea tai orkku ei tunnu hyvältä

2/3 puolestaan vaatii ehdottomasti orgasmin aikana voimakasta mekaanista ärsytystä jotta orgasmi tuntuisi hyvältä. Muussa tapauksessa vain spermat lentävät mutta itse orkku jää saamatta.

Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Joskus kalu on lipsahtanut takaapäin lykkiessä ulos juuri kun olen ollut laukeamassa ja työnnöt pidentyneet ja tuossa vaiheessa siemensyöksyä ei voi enää estää. Mällit ruiskahtelevat pakaroille mutta siihen ei liity minkäänlaista hyvän olon tunnetta. Tuntee vain kun lihakset nytkähtelevät ja ruiskuttavat lastin ulos.

Ex-tyttöystävä ei tajunnut tätä lainkaan koska tämän edellinen poikaystävä oli kuulemma vetäissyt kalun kokonaan ulos juuri ennen kuin laukesi ja tyttöystävä oli saanut katsella miten vehje oli alkanut nytkähdellä kenenkään koskematta jopa vasta 10 sekunnin jälkeen ja hoito oli saanut orkut. Tyttöystävä oli oppinut että käsi tai suu pitää vetäistä kokonaan pois orkun lähestyessä koska vehje oli niin herkkä että kosketuskin olisi pilannut orkut ja minulla oli melkoinen työ selittää että juttu on muuten ihan päinvastoin.

Viimeksi muokattu:
Onnistuva mies.
Mietin vielä tuota orgasmia ja siemensyöksyä.
Kun ikää tulee lisää, niin se hyväolontunne kyseisessätilanteessa vähenee.
Onko niin, että tuolloin on kyse vaan orgasmin vähenemisestä, ja loppumisesta kokonaan?

maikku
Alkuperäinen kirjoittaja mieshenkilö;11618279:
Ei välttämättä. Minä olen muutaman kerran saanut spermat housuihin kiihottavan ajatuksen takia. Ei mikään mukava tilanne, kun housuihin tulee mähnää. Vieläpä veltosta munasta.

keski-ikäisellä ukollani muutaman viikon lastissa muna unessa on pystyssä. kun varovasti hiplaa lenssin päätä mäihät pursuaa ulos ja ukko ei herää, kuorsaaminen jatkuu vaan. orkussa normaalisti ruiskii sykäyksittäin, ei tosin enää niin pitkälle kuin nuorempana.

Yhteistyössä