E-pillerit ja haluttomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salla

Vieras
Onko täällä kenelläkään kokemusta e-pillereistä ja haluttomuudesta?

Olen 28v. ja syönyt Yaz-pillereitä n. 1,5v. Kyseessä ekat pillerini, jotka hankin ihon ja hiusten rasvoittumisongelmaan ja liialliseen karvan kasvuun. Ehkäisyä varten en niitä ole tarvinnut, vaan kondomi on riittänyt hyvin.

Ennen kuin aloitin pillerit, parisuhteessani oli ollut vuosi pari todella epävakaata aikaa, suhteen jatko oli epävarmaa, eikä kiinnostanut tippaakaan onko pilleireillä jotain vaikutusta haluihini.

Nyt suhteessa menee hyvin, mutta minulla ei ole minkäänlaisia haluja. Pillereiden aikana 1,5 v. aikana olen halunnut seksiä ehkä tasan yhden kerran. Minulla ei kertakaikkiaan ole ollut minkäänlaisia seksuaalisia haluja, tunnen itseni aivan kuolleeksi ja tunteettomaksi sillä tasolla.

Voiko johtua pillereistä? Onko kokemusta, että halut olisivat lähteneet pillereillä, mutta palanneet lopetettua pillerit tai merkkiä vaihtamalla?

Mitään muita sivuvaikutuksia pillereillä ei ole ollut. Ne tekevät todella hyvää iholleni ja hiuksilleni. Elämä on ihan erilaista, kun silloin kun oli heti likainen olo 2 tuntia heräämiseen jälkeen koska naama ja hiukset suorastaan valuivat öljyä... Siinä mielessä en haluaisi niistä luopua, mutta en voi yksinkertaisesti jatkaa elämää 28-vuotiaana A-seksuaalina...

Minulla menee vasta 4. liuska Yazia, ja muuten olen tyytyväinen mutta... välillä on aika poissaoleva olo, ja saa tosissaan "herätellä" itseään haluamaan. Harmi, koska muuten pidän näistä pillereistä, eikä niissä ole ollut esim. mitään negatiivista vaikutusta. Aiemmin Mercilon ja Yasminelle pistivät kyllä vintin pimeäksi, tosin taisi vähän olosuhteet ja väkivaltainen exäkin vaikuttaa. En sitten tiedä, haluanko jatkaa näitä vielä vai alanko harkitsemaan vaihtoa. Pikkuisen on ollut myös sellaista välivuodon tyylistä, joten epäilen ettei hormonit riitä tai kropalla menee aikansa tottua näihin. Kuitenkaan ihan zombiksi en halua mokomien nappuloiden takia tulla1

Onko täällä kenelläkään kokemusta e-pillereistä ja haluttomuudesta?

Voiko johtua pillereistä? Onko kokemusta, että halut olisivat lähteneet pillereillä, mutta palanneet lopetettua pillerit tai merkkiä vaihtamalla?

Mitään muita sivuvaikutuksia pillereillä ei ole ollut. Ne tekevät todella hyvää iholleni ja hiuksilleni. Elämä on ihan erilaista, kun silloin kun oli heti likainen olo 2 tuntia heräämiseen jälkeen koska naama ja hiukset suorastaan valuivat öljyä... Siinä mielessä en haluaisi niistä luopua, mutta en voi yksinkertaisesti jatkaa elämää 28-vuotiaana A-seksuaalina...

Kyllä voi. Mulla ihan samanlaiset kokemukset kun sullakin. Harmi että joutuu valitsemaan joko hyvinvoivan parisuhteen tai hiusten välillä. Mulla ongelmana myös hiustenlähtöä ilman pillereitä sekä rasvoittumista.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ååå;11292511:
Mulla ongelmana myös hiustenlähtöä ilman pillereitä sekä rasvoittumista.

Ei terveeltä ihmiseltä lähde hiuksia.

Ja e-pillerit eivät ole ratkaisu. Lääkärin ratkaisu se taitaa olla, kun ei tutki potilasta ja paranna.

Tutustuppa viljaton vähän perinnölliseen hiustenlähtöön, tai naistyyppiseen kaljuuntumiseen ennenkun tuut tänne huutelee ettei terveeltä ihmiseltä lähde hiuksia! Ihan googlettamalla löytyy aika paljonkin tietoa. Siinä "sairaudessa" ei paljoa auta jos jättää viljat pois, vaan apua on lähdettävä hakemaan nimenomaan antiandrogeeneistä, joita mm. muutamat e-pillerit sisältävät.

Moikka!

Minulla oli viisi vuotta mirena hormonikierukka ja nyt poistatin sen tänä kesänä, olin niin haluton seksiin koko kierukan ajan että ei ehkäisyä olisi tarvittu;), harrastin seksiä miehen takia ja ehkä n. 1 kerta 3 kuukauden aikana teki mieli ja sekin lopahti aika äkkiä, mutta miehen takia innostin itseni seksiin kun tuntui törkeältä aina kääntää selkä toiselle. Olin aika maassa asiasta, että mikä mulla on. suhde on ollut hyvä ja onnellinen, lapsetkin jo isoja ja elämä rauhallista. Olen aina ollut halukas ja tässä pitkässä suhteessamme, (15 vuotta yhdessä ja naimisissa 13v. )olemme harrastaneet seksiä usein, silloinkin kun lapset olivat pieniä meillä oli monta kertaa viikossa seksiä, joten tämä muutos mikä minulle hormonikierukan aikana tuli tuntui todella kurjalta, enkä osannut yhdistää kierukkaan. Mutta nyt kun se on pois, saatan kostua ihan päivän mittaan pelkästä seksin ajatuksesta, seksi tulee mieleen töissä, kaupassa ja sitten miehelle kuumia viestejä...mies on ihan ihmeissään, mutta innoissaan muutoksesta. Seksielämä on todella vilkastunut takaisin ja olen itsekin paljon onnellisempi. Harmittaa kun naisille noita hormooneja on tarjolla, menee moni suhde varmasti alamäkeä kun seksi vähenee vaikka muuten oliskin kivaa yhdessä, on se seksi kuitenkin tärkeä liima parisuhteessa.

Uusimmat

Yhteistyössä