Hedelmöittymisen ajankohta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mari

Vieras
Elikkäs apua kaipailisin..

Mulla on ollut tän vuoden hyvin säännöllinen kierto, 28-29pv ja ovulaatiotestiin on tullut plussa kp14, kerran kp15.
Tein huhtikuun 29pv positiivisen ovulaatiotestin (Clearblue), kp15. En tehnyt testiä kp 14, joten en tiedä, oisiko se jo silloin näyttänyt plussaa.
Nyt olen siis raskaana ja mietin koska hedelmöittyminen olisi tapahtunut. Hedelmöittymislaskurin mukaan se olis just toi 29pv jolloin olin mieheni kanssa, mutta onko mahdollisuuksia, että se olisi voinut vielä tapahtua vappuna ti-ke välisenä yönä, jolloin olin väärän ihmisen kanssa? Eihän se ole, eihän??

Elikkäs apua kaipailisin..

Mulla on ollut tän vuoden hyvin säännöllinen kierto, 28-29pv ja ovulaatiotestiin on tullut plussa kp14, kerran kp15.
Tein huhtikuun 29pv positiivisen ovulaatiotestin (Clearblue), kp15. En tehnyt testiä kp 14, joten en tiedä, oisiko se jo silloin näyttänyt plussaa.
Nyt olen siis raskaana ja mietin koska hedelmöittyminen olisi tapahtunut. Hedelmöittymislaskurin mukaan se olis just toi 29pv jolloin olin mieheni kanssa, mutta onko mahdollisuuksia, että se olisi voinut vielä tapahtua vappuna ti-ke välisenä yönä, jolloin olin väärän ihmisen kanssa? Eihän se ole, eihän??

Valitettavasti päivän tarkkuudella luotettavan tuloksen saaminen on mahdotonta. Kyllähän tuo kuulostaa siltä, että miehesi on todennäköisempi isäkandidaatti, mutta ihan 100% varma asiasta ei voi olla ennen kuin lapsi on syntynyt ja testit tehty. Kuitenkin on niin pieni aikaväli yhdynnöillä eri ihmisten kanssa on.

Vähän tässä ihmetyttää, että olit testin tehnyt ja tiesit, että on hedelmällisimmät päivät menossa, ja silti päätit jonkun "väärän" ihmisen kanssa sänkyhommiin alkaa.

Viimeksi muokattu:
Tein kyllä sunnuntaina myöhään illalla clearbluen raskaustestin, joka näytti raskaana 3+, joten eikö se senkin mukaan olisi mahdotonta olla raskaana tälle väärälle ihmiselle??

Tein kyllä sunnuntaina myöhään illalla clearbluen raskaustestin, joka näytti raskaana 3+, joten eikö se senkin mukaan olisi mahdotonta olla raskaana tälle väärälle ihmiselle??

Tulos on tuon raskauden keston osalta arvio, joka perustuu hormonitasoihisi mittaushetkellä. On kuitenkin yksilöllistä ja myöskin samalla henkilöllä vaihtelee eri raskauksissa, paljonko hormoneja erittyy tiettyyn raskauden vaiheeseen mennessä. Alkuraskauden ultrassa alkion kehitysvaiheesta voi kertoa tarkimman arvion hedelmöitysajasta. Sekin on kuitenkin muutaman päivän aikahaarukka ja täysin varma tulos pohdintaasi on saatavissa vain isyystestillä.

Sinun olisi päätettävä siis vielä epävarmassa tilanteessa, pidätkö lapsen joka tapauksessa. Voitko kertoa miehellesi syrjähypystä ja päättää yhdessä, miten toimitte? Mielestäni hänellä olisi myös oikeus päättää itse, kasvattaako jonkun toisen lasta omanaan, jos on käynyt niin epäonnekkaasti. Toisaalta moni raskaus keskeytyy myös itsestään ensimmäisen kolmanneksen aikana, joten jos niin käy, sekoittaisit ehkä suhdetta vähän turhaan. Hankalaan tilanteeseen olet itsesi kyllä ajanut.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä