T
Tietämätön
Vieras
Hei,
Minä ja mieheni yritämme nyt ensimmäistä lastamme. Tässä yrittäessä tulee aina mieleen sellaisia tyhmiä kysymyksiä raskaudesta ja lapsen saannista, "jotka varmaan pitäs tietää".
Aattelin nyt koota näitä tähän, kun täällä on varmaan ihmisiä jotka osaavat asioihin vastata. Saa vastata jos osaa ja saa kysellä lisää jos tulee mieleen..
- Jos tikku näyttää, että olet raskaana niin sittenkö pitäisi ottaa lekuriin yhteyttä, että pääsee veriraskauskokeisiin?
- Niistäkö lääkäri osaa kertoa lasketun ajan?
- Miten usein ja millaisia lääkärikäyntejä on raskauden aikana?
- Koska työpaikalle pitää kertoa että on raskaana?
- Koska raskaus alkaa näkyä?
- Koska töistä jäädään äitiyslomalle, missä vaiheessa raskautta?
- Mikä on suunnilleen äitiysloman palkka työpaikasta? 70% ? (tiedän että riippuu työpaikasta, mutta suunnilleen)
- Paljon äitiyslomaraha on Kelalta?
- Paljon on lapsilisä?
- Missä vaiheessa raskautta on mahdollinen pahin pahoinvointi
- Onko raskaana oikeasti joillain kauheita mielitekoja mitä ihmeempiä ruokia kohtaan? (mielenkiinnosta millasia teillä on ollut)?
Kiitos. Kuten osasitte kysymyksistä odottaa, olen ekakertalainen...
Minä ja mieheni yritämme nyt ensimmäistä lastamme. Tässä yrittäessä tulee aina mieleen sellaisia tyhmiä kysymyksiä raskaudesta ja lapsen saannista, "jotka varmaan pitäs tietää".
Aattelin nyt koota näitä tähän, kun täällä on varmaan ihmisiä jotka osaavat asioihin vastata. Saa vastata jos osaa ja saa kysellä lisää jos tulee mieleen..
- Jos tikku näyttää, että olet raskaana niin sittenkö pitäisi ottaa lekuriin yhteyttä, että pääsee veriraskauskokeisiin?
- Niistäkö lääkäri osaa kertoa lasketun ajan?
- Miten usein ja millaisia lääkärikäyntejä on raskauden aikana?
- Koska työpaikalle pitää kertoa että on raskaana?
- Koska raskaus alkaa näkyä?
- Koska töistä jäädään äitiyslomalle, missä vaiheessa raskautta?
- Mikä on suunnilleen äitiysloman palkka työpaikasta? 70% ? (tiedän että riippuu työpaikasta, mutta suunnilleen)
- Paljon äitiyslomaraha on Kelalta?
- Paljon on lapsilisä?
- Missä vaiheessa raskautta on mahdollinen pahin pahoinvointi
- Onko raskaana oikeasti joillain kauheita mielitekoja mitä ihmeempiä ruokia kohtaan? (mielenkiinnosta millasia teillä on ollut)?
Kiitos. Kuten osasitte kysymyksistä odottaa, olen ekakertalainen...