Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lilli, osta miehellesi joku monivitamiinivalmiste. Muistaakseni on olemassa joku toinenkin (foolihapon lisäksi) joka parantaa siittiöiden laatua. :) Meillä mies syö multivitaa. Aluksi tosin en kertonut että ostin sen tuota tarkoitusta varten, vaan sanoin että kun tulee pimeä ja kuitenkaan mies ei syö niin monipuolisesti kasviksia että saisi kaikki vitamiinit. ;) Tosin myöhemmin kyllä kerroin oikean syyn, miksi ostin nuo.

Itse syön vain noita multitabsin raskausvitamiineja. Nuo on oikeasti ainoita tabletteja joissa kalkki on sellaisessa muodossa että sen saan alas. Calcichewiä olen syönyt joskus niin monta vuotta putkeen, että ei vaan uppoa enää. :S

Mulla menkat pysyi poissa, vaikka kyllä hirvitti että ne alkaakin. Tiputtelua ei ole ja kaikki on muutenkin hyvin. :)
(Ainut pieni harmi on että minuun sattuu koko ajan tosi paljon, mutta se nyt ei ole kovin suuri yllätys. Tuo on kuulemma normaalia ja johtuu kohdun kasvamisesta, joten kipu kertoo että jotain tapahtuu. Suurin osa päivästä kuitenkin menee sängyssä maaten, kun kävelemään ei kunnolla pysty. Minusta varmaan tulee masokisti tänä aikana, sillä tavallaan tämä kipu on ihanaa ja heti jos hetkeen ei satu toivon että kipu palaa. Ja lokakuussahan tämä kipu viimeistään loppuu. :) Silti on todella outoa ja jotenkin kieroontunutta nauttia näin kovista kivuista...)

Ei mitään oireita.. höh.. :( jännäpäivä ois tiistaina..

Oon myös joutunut/joudun kantelee painavia viime viikolla, tällä viikolla ja ens viikolla, onkohan siitä tässä yritysvaiheessa haittaa?

Rht, en usko että tuosta nostelusta on tässä vaiheessa mitään haittaa. Liputan kovasti normaalin elämän puolesta yrittämisestä huolimatta. Olen huomannut että jos (edes) ne kierron viimeiset viikot elää kuin olisi raskaana, on yrittäminen jatkuvasti mielessä aiheuttaen stressiä ja kohtuutonta tunnelatausta kierron loppuun ja seuraavan alkuun. Toiseksi itse en ainakaan jaksa enää elää hissutellen turhaan, etenkin kun en voi tietää miten kauan raskauden alkamiseen menee.

Täällä on ollut aika hiljaista viimeisen massaplussaamisen jälkeen. Mulla on alkanut jotenkin into hiipua, en jostain syystä jaksa hirveesti enää uskoa että meillä tärppäisi ilman mitään apuja. Tämän kierron alku oli kamalan raskas henkisesti, kun oltiin oviskin bongattu ja ihan oikeesti tehty enemmän "työtä" kuin missään aikaisemmassa kierrossa. Ihan ahdistaa että tällastako tää nyt tulee olemaan seuraavat puoli vuotta ennenkuin pääsee tutkimuksiin...

Älä vaivu epätoivoon Myy! :) Sä bongasit oviksen, joten ainakin ovuloit ja nyt kun on uudet testit, niin voit testailla tässäkin kierrossa. Tuollainen päivän-parin pieni tiputtelu ennen menkkoja ei vähennä yhtään todennäköisyyksiä raskautua, gyne on minulle näin sanonut (minulla tosin tuo tiputtelu vaikutti, mutta on aivan eri asia jos tiputtelee runsaasti 13 päivää ennen menkkoja kuin vähän pari päivää :)). Sulla on myös ollut vain 5 tilaisuutta raskautua, 5 ovista. :) Tuo on aikana alle puoli vuotta. Mun mielestä sulla on aivan täydet mahdollisuudet että tärppi käy tästä kierrosta, joten älä menetä toivoa vielä! :)

Joten greippimehua ja vehnänalkioöljyä päivittäin sisuksiin vaan. :) Noiden pitäisi lisätä mahiksia raskautua. Ehkä niistä on apua, mutta ainakin saat vitamiineja ja kauniit terveet hiukset.

Luin muuten jostain että siittiöiden matka munasolun luo kestää n.20 minuuttia. Näin ollen ei ehkä tarvitse makailla montaa tuntia takapuoli pystyssä seksin jälkeen. Paitsi jos haluaa ne hitaimmatkin paikalle... ;)

Yritys ja raskaana olo on jotenkin tosi ahdistavia asioita. Olen itse tottunut että voin vaikuttaa asioihin, mutta näihin ei voi millään tahdonvoimalla tai päätöksellä vaikuttaa. Vaikka kuinka päättäisi raskautua tai pysyä raskaana, ei sillä ole mitään merkitystä oikeasti. Mun pitää muistuttaa itseäni monta kertaa päivässä että ei ole mitään keinoa millä voisin estää tai torjua mahdollisen keskenmenon, vaan se on vain sattumasta kiinni. Ihan yhtä hyvät mahikset minulla on pysyä raskaana loppuun asti ja samoin että Myyllä käy tärppi tästä kierrosta. :)

Sunnuntai 13.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä

Kaarina................31...................5............ ..........29....................... 5.2

Rht......................26...................3..... ..................28......................16.2
MaMaCat..............37...................8.............. ........26.....................25.2
Dahlia- ................22.................15............ ..........30......................1.3
Lilli-84.................26...................6........... .........23-26....................1.3
Sajj.......................22..................5....... ..............30-33...................10.3
Myy-84
................27...................6............ ........27-31.....................11.3
mari974...............36...................1............. ...........?.........................?
Kittycat.................25...................1........... ............?..........................?
Janette................29.................~1v........... ...........?..........................?
tinsku..................21...................3......... ................?.........................?
Kookos74.............36...................2............... ........27-32....................?

Taustalla:

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä................... .......................yritys alkaa

Tigu........................27........................ ..................maaliskuu 2011
Merimari79.............31................................... . .......keväällä 2011
Rose.......................24......................... .................kesällä 2011
Marjutan.................26............................... ...........kesällä 2011
Emma80.................30...........................................elokuussa 2011

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011.................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011.................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... .........6.9.2011.................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...........11.9.2011.................yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ..........20.9.2011.................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...... ......1.10.2011.................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ........25.9.2011.................yk1
tinni...................30...................2.2.2011...... .............?..........................yk1
Nanna79...........31...................4.2.2011....................?..........................yk5
eppe.................22...................4.2.2011........ ............?..........................yk4
eltsu.................29...................6.2.2011........ ............?..........................yk2
Mymmeliini......26...................6.2.2011.....................?..........................yk6

Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Mymmeliinille suurkiitos tsemppauksesta, juuri tuota tarvitsin! :)

Silti mietityttää omat raskautumisen mahdollisuuteni. Olen nuorena ollut parissakin suhteessa jossa ehkäisynä ollaan käytetty keskeytettyä yhdyntää, eikä ole koskaan vahinkoa käynyt. Uskon että mulla on aikoinaan ollut useamman kerran erinomainen mahdollisuus raskautua..
Nykyisessä tilanteessa ollaan menty kesäkuusta asti jonkinlaisella rytmimenetelmällä/tjottailulla, kunnes syyskuussa alettiin tosissaan yrittää. Viisi yrityskiertoa ja viisi todellista mahdollisuutta on nyt takana, mutta tilaisuuksia on ollut enemmänkin.

Mä koen ihan samanlaista ahdistusta siitä että edessä on asia johon ei voi millään tavalla vaikuttaa. Ehkä siksi niin herkästi kokeilen kaikki kotikonstit läpi ja metsästän ovista, että saisi tunteen siitä että edes vähän yrittää vaikuttaa asiaan. Olen myös huomannut että olen syyttänyt itseäni jatkuvasti siitä ettei onnistu; milloin syynä on liikaa yrittäminen ja milloin tärppipäivien laiminlyönti. Kierron tarkkailusta koen erityisen huonoa omaatuntoa, vaikkei mikään limojen kyttäys tai ovistestailu ihan oikeesti vaikuta negatiivisesti siihen että raskaus alkaisi.

Kai pitäisi uskoa että nyt ollaan luonnon armoilla ja se raskaus alkaa tasan sillon kun on alkaakseen. Mä en voi tekemisilläni tai tekemättä jättämisilläni vaikuttaa asiaan sen enempää, paitsi huonon omantunnon poteminen täytyy lopettaa sillä se aiheuttaa pelkkää stressiä ja pahaa mieltä.

Myy-84 : tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu, täällä podetaan samanlaista syyllisyyttä.. Minäkin syytän itseäni joka kerta kun menkat alkaa, varsinkin silloin kun ne oli myöhässä ja miehestäni näkyi että hän toivoi niin paljon että ne pysyisikin poissa.. Joka kierto hän toivoo että tärppäisi ja joka kerta hän on tähän asti joutunut pettymään. Jos ei olisi se endo niin en varmaan syyttäisi itseäni niin paljon, mutta nyt ajattelen että vika on vain minussa.
Vaikka siihen mieheni kyllä toteaa aina, joka kerta kun syyllistän itseäni, että hänessäkin voi olla jotain.

Tämän kierron alussa päätin kuitenkin että en tikuttele ovista, ja greippimehukin on jäänyt juomatta. Sen sijaan kyllä syödään ne vitamiinit, mutta muuten ollaan vaan pidetty hauskaa kahdestaan. Ja ihme kyllä niin se on paljon mukavempaa puuhastella kun ajatuksissani ei koko ajan pyöri vauva, vauva, vauva, ja josko nyt tärppäisi..
Enhän minä kokonaan voi jättää toiveet ja pohdinnat pois, mutta olen ainakin vähän onnistunut rauhoittumaan, ja yritän nyt mennä sillä että jos onnistuu niin onnistuu, muuten pidetään hauskaa kahdestaan niin kauan kun siihen on vielä mahdollisuus..
Kuitenkin myös tiedän että sitten kun menkat taas alkaa niin syyllistän itseäni taas hetken aikaa ja pettymys on hyvin suuri. Mutta siihen asti menään iloisena ja onnellisina eteenpäin... :D

Voi Myy :( Tämänhän pitäs olla onnellista aikaa, kun lasta yritetään. Miksi ne, jotka sitä eniten haluavat, joutuvat stressaamaan asiasta? Tuntuu niin epäreilulta. Mutta oli miten oli, kyllä me kaikki se oma lapsi saadaan vielä syliin, tavalla tai toisella.

Tuo itsensä syyttäminen kuulostaa hirvittävän tutulta. Monet tuntuu olevan sitä mieltä että raskaus alkaa, kun yritys loppuu. Eli syytän itseäni liiasta yrityksestä. Ja kohta taas liian vähästä yrityksestä.
Sen varhaisen keskenmenon jälkeen syytin itseäni enemmän kuin koskaan. Koin olevani niin epäonnistunut ihminen ja ajattelin, ettei minun ole koskaan tarkoitus saada lasta, kuin noin kävi. Vaikka tiesin ettei asia ole niin, ei niitä ajatuksia helpolla saanut pois mielestä.

Se musta tuntuu ihanalta, että siinä vaiheessa kun tulen raskaaksi, osaan arvostaa sitä ihan eri tavalla kuin esimerkiksi ystäväni joka on kahteen otteeseen tullut vahingossa raskaaksi. Tiedän, että se hetki kun plussaan, on elämäni onnellisin hetki. Ja niinhän sen kuuluu ollakin. Se ei ole shokki, vaan onnellisin hetki ikinä. Sillä tavoin ollaan onnellisessa asemassa. Nyt välillä ehkä ahdistaa ja surettaa, mutta kyllä se on sen arvoista!

Olen myös oppinut tuntemaan kehoni, ja kuuntelemaan sitä. Jos ystäväni osaisi, ei vahinkoraskauksia ehkä olisi tapahtunut. Hän kuitenkin nauraa minulle, kun kerron kehoni toiminnasta ja ihmettelee miksi näen niin paljon vaivaa. Minusta kuitenkin on ihanaa, että tiedän vähän enemmän siitä, miten kehoni toimii. Minusta naisen tulisi jossain vaiheessa oppia tuntemaan itsensä myös tällä tavoin. Kyllä minä näen vaivaa raskautuakseni, koska haluan lasta enemmän kuin mitään muuta.

Tsemppiä naiset, kyllä me vielä onnistutaan!

Jännää lukea noita teidän kokemuksia. Meillä tosin vielä yritys hyvinkin alussa, mutta silti ei ole suurempaa pettymystä tullut vaikka menkat onkin tullut. Eikä miehellekään.. Halutaan se vauva ihan tosissaan, mutta ollaan sit erilaisia ihmisiä. Kumpikin ollaan pohjimmiltaan sitä mieltä, että pessimisti ei pety. Monessa se on kurja tapa ajatella, mutta helpottaakin joskus. Varmasti kun aikansa yrittää ja mitään ei tapahdu niin varmasti tulemaan suurempia pettymyksiä.

Silti mietityttää omat raskautumisen mahdollisuuteni. Olen nuorena ollut parissakin suhteessa jossa ehkäisynä ollaan käytetty keskeytettyä yhdyntää, eikä ole koskaan vahinkoa käynyt. Uskon että mulla on aikoinaan ollut useamman kerran erinomainen mahdollisuus raskautua..
Nykyisessä tilanteessa ollaan menty kesäkuusta asti jonkinlaisella rytmimenetelmällä/tjottailulla, kunnes syyskuussa alettiin tosissaan yrittää. Viisi yrityskiertoa ja viisi todellista mahdollisuutta on nyt takana, mutta tilaisuuksia on ollut enemmänkin.

Itse en ainakaan ole laskenut noita kiertoja miksikään yrityskierroiksi, jos ei olla ihan tosissaan yritetty. Itsepetosta parhaimmillaan, mutta vähänkö olisi masentavaa jos ne laskisi. :( Mehän ei olla käytetty mitään virallista ehkäisyä viimeiseen 2,5 vuoteen, eli tuon mukaan laskettuna mulla olisi ollut yli 30 potentiaalista kertaa raskautua.

Jos ei olisi se endo niin en varmaan syyttäisi itseäni niin paljon, mutta nyt ajattelen että vika on vain minussa.

Yli puolet endoa sairastavista raskautuu ihan normaalisti vuoden sisään, joten ei kannata alkaa ihan hirveästi syyllistämään itseäsi. :) Sairauksista ei kannata muutenkaan tuntea syyllisyyttä, tuskin kukaan oikeasti tahtoo sairautta itselleen ja harva tuohon asiaan voi mitenkään itse vaikuttaa.

Mä jouduin eilen pistäytymään naistentautien päivystyksessä. YTHS:lla eivät osanneet sanoa tuohon Lugejen lopettamiseen mitään, joten pistivät lähetteellä sairaalaan. Sinäänsä ihan hyvä juttu, sillä ottivat samalla veritestin ja ultrasivat. Raskaushormonia oli noille päiville (4+4) aika reilusti, yli 2800 U/l ja pienen pieni (4mm) raskauspussi näkyi kiinnittyneenä kohdun yläosaan. :) Eli kaiken pitäisi olla niin hyvin kuin tässä vaiheessa voi olla. Tosin papereihin tuli merkintä "riskiraskaus" noiden vuotojen ja mun korkean verenpaineen takia, joten joudun/pääsen suurennuslasin alle.

Viimeksi muokattu:
Keskiviikko 16.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä

Kaarina................31...................5............ ..........29....................... 5.2
MaMaCat..............37...................8.............. ........26.....................25.2
Dahlia- ................22.................15............ ..........30......................1.3
Lilli-84.................26...................6........... .........23-26....................1.3
Sajj.......................22..................5....... ..............30-33...................10.3
Myy-84
................27...................6............ ........27-31.....................11.3
Rht......................26...................4..... ..................28......................16.3
mari974...............36...................1............. ...........?.........................?
Kittycat.................25...................1........... ............?..........................?
Janette................29.................~1v........... ...........?..........................?
tinsku..................21...................3......... ................?.........................?
Kookos74.............36...................2............... ........27-32....................?

Taustalla:

nimim.......................ikä................... .......................yritys alkaa

Tigu........................27........................ ..................maaliskuu 2011
Merimari79.............31................................... . .......keväällä 2011
Rose.......................24......................... .................kesällä 2011
Marjutan.................26............................... ...........kesällä 2011
Emma80.................30...........................................elokuussa 2011

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011.................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011.................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... .........6.9.2011.................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...........11.9.2011.................yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ..........20.9.2011.................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...... ......1.10.2011.................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ........25.9.2011.................yk1
tinni...................30...................2.2.2011...... .............?..........................yk1
Nanna79...........31...................4.2.2011....................?..........................yk5
eppe.................22...................4.2.2011........ ............?..........................yk4
eltsu.................29...................6.2.2011........ ............?..........................yk2
Mymmeliini......26...................6.2.2011.....................?..........................yk6

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Täällä on kyllä valitettavan hiljaista...koitetaanpas aktivoitua :-) Ja toivottavasti uusiakin jännäilijöitä saataisiin mukaan.
Itse odottelen menkkoja alkavaksi, nyt kiertopäivä 24 alkoi. Lyhin kierto ollut pillereiden lopettamisen (5 kk sitten) jälkeen 22 päivää, pisin 28. Eli voisivat alkaa oikeestaan milloin vaan. Mitään oireita ei kyllä ole ollut, että alkais. Ostin jo kauppareissulla varuilta raskaustestin kaappiin, kun periaatteessa tästäkin kierrosta ihan minimaalinen mahdollisuus raskauteen voisi olla, keskeytetty yhdyntä ollut nyt siis ehkäisynä. Mutta todennäköisesti ne menkat tässä lähipäivinä alkaa ja sittenhän meillä aletaan tosissaan puuhailemaan vauva mielessä.

Tigu, ihanaa tuo sun into, "periaatteessa tästäkin kierrosta ihan minimaalinen mahdollisuus raskauteen voisi olla". Huomaa miten kovin toivoisit sitä omaa nyyttiä :) Ystäväni tuli raskaaksi keskeytetyssä yhdynnässä. Tai eihän sitä tiedä onko se keskeytetty tarpeeks ajoissa, mutta oli miten oli, raskaaksi hän tuli.

Mulla tuli tänään ovistestiin haamu. Tai no ihan haamujen haamu, mutta ovulaatio on siis selkeästi tulossa sieltä, jännää :) Peitot heilumaan!

Naiset, pysykää lujana!

Voi että tuo Sajj:n tsemppausmieliala lämmittää sydäntä. :)
Kivaa myös seurailla teikäläisen oviksen metsästystä. Milläs päivillä siellä mennään? Mulla on menossa kp13, tänään aloitin testaamisen selkeällä negalla. Nää uudet testit joita tilasin kotitesti.fi:stä on paljon parempia kuin mammaksi.fi:n vastaavat: haamut ovat hyvinhyvin hailakoita eikä tarvitse arpoa että onko testi nyt nega vai vahvistumaan päin. Viime kierrossa vahvimmat testiviivat sain päivillä 16 ja 17, ovisplussaa odotellaan siis ilmaantuvaksi keskiviikkona tai torstaina.

Täällä mennään ainakin mun puolesta vähän löysin rantein tämä kierto ja toivottavasti seuraavakin ja sitä seuraava. En enää jaksa stressata liikoja. Viime kierron oviksen metsästys ja pakkosekstailu oli tosi stressaavaa, nyt saa mun puolesta tulla jos on tullakseen. Ei se sieltä sillä tule että seison päälläni seksin jälkeen ja juon greippimehua joka aamu, kokeiltu on. :D

Katselin listaa ja mietin että pitäisiköhän Kaarina siirtää listan alapäähän kun ei ole kuulunut mitään moneen viikkoon? Saatais jännäpäivät oikeaan järjestykseen taas.

Hei, olen seuraillut ketjua alusta asti ja nyt vihdoin sain aikaiseksi liittyä mukaan. Meidän tilanteemmehan on se, että mahdollisuus saada se esikoinen taitaa olla lähes olematon. Minulla on ikää peräti 42 vuotta, joten esikoisesta tulisi samalla myös ainokainen. Mutta toivottavasti vanhempikin rouva hentoine toivonituineen sopii mukaan keskusteluun!

Miksi näin myöhään yritystä edes ajatellaan, on pidempi tarina, enkä vaivaa sillä teitä nyt. Ehdin kuitenkin vuosia ajatella, ettei perheen perustamisen yrittäminen ole minulle edes mahdollista. Kerrottakoon nyt, että syy ei ole se, että olisin ollut hurja uraohjus: työ- tai rahatilanne ei ole minun tapauksessani lapsettomuuden syy.

Joka tapauksessa yritystä on nyt takana lähes päivälleen puoli vuotta. Silloin elokuussa en tiennyt yhtään milloin mahtaa olla ovulaatio, päätimme vain lopettaa ehkäisyn. Lasken kyllä tuon ensimmäisenkin yrityskuukauden yrityskerraksi, koska jos silloin ovuloin, se myöhempien laskujeni mukaaan sattui tuon päätöksen jälkeen.

Ovulaatiota testailin ensimmäistä kertaa muistaakseni joskus lokakuussa, ja silloin sen bongasin apteekista ostetulla kertakäyttöisellä testillä. Seuraavalla kierrolla en sitä bongannut, ja ostin jatkuvakäyttöisen Donna-testin. Tätä Donnaa olen nyt käyttänyt tässä ja ainakin edellisessä kierrossa, mutta harmikseni en joko osaa käyttää sitä, tai sitten ovulaatiota ei ole. Mistään tuntemuksista en ovista ikinä ole huomannut, eikä minulla ole juurikaan vuotoja, joita tarkkailemalla sitä voisi päätellä. Ts. vuodot ovat hyvin vähäisiä eikä "laadussa" juuri ole vaihtelua. Kierron yleisin pituus on 25-26 päivää, tosin myös 24 tai 28 ovat mahdollisia.

Nyt testaan, saanko päivitettyä itseni tuolle listalle.

Sunnuntai 20.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

Myy-84
Rht......................26...................4..... ..................28......................16.3
Atlantis*...............42...................7.....................24-28.................5.3.

Taustalla:

Plussanneet:
flowers.gif

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.[/QUOTE]

Lämpimästi tervetuloa Atlantis*!
Niinhän se on että aina ei elämä mene käsikirjoituksen mukaan, ainakaan sen tavanomaisen jossa työura, omistusasunto ja lapset olisi jo kolmekymppisenä hankittuina. Olen iloinen puolestasi siitä että sinulla on nyt mahdollisuus yrittää tulla äidiksi ja kaikesta päätellen myös hyvä parisuhde johon lapsi on tervetullut.
Oletko vielä hakeutunut hedelmällisyystutkimuksiin? Moni tahohan suosittelee yli 35-vuotiaita hakeutumaan tutkimuksiin jo kun 6kk aktiivista yritystä on taustalla.

Sunnuntai 20.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

Atlantis*...............42...................7.....................24-28.................5.3.
Myy-84
Kaarina................31...................5............ ..........29....................... ?

Taustalla:

Plussanneet:
flowers.gif

Järjestelin hieman listaa. :)

Kiitos Myy tervetulotoivotuksesta ja listan järjestelystä!

En ole vielä lämmennyt tuolle tutkimuksiin menolle, vaikka mieskin sitä ehdotti jo alussa. Kauan tässä ei tosin ole aikaa miettiä, ehkä kevään kuluessa tulen toisiin ajatuksiin. Nyt muistin senkin, että normaalistakin gynekäynnistä on jo vähän liikaa aikaa. Taidan varata ensin ajan normaaliin tarkastukseen ja siellä sitten ottaa tämän raskausasian puheeksi. Vähän mietityttää tosin, miten tämänikäisen lisääntymisaikeisiin suhtaudutaan.

Yritän suhtautua tähän yritykseen mahdollisimman rauhallisesti ja välttää liikaa mielikuvituksen laukkaa tulevaa ajatellen. Tässä iässä on muuten ainakin yksi hyvä puoli: kukaan ei kysele lasten tulosta, joten saan olla esim. suvun juhlissa ja muissa tapaamisissa ihan rauhassa. Myös ajatukseen lapsettomuudesta olen jo kertaalleen hiljalleen sopeutunut vuosien myötä.

Tervetuloa Atlantis*. :)

Mä en oo hankkinu ovulaatiotestejä.. Ollaan menty vaan tuurilla. Tosin musta tossa kierron puolivälissä seksi tuntuu aina jotenkin erilaiselta, ilmeisesti siksi, että kohdunnipukka aukeaa hieman. Meillä on kuitenkin miehen suvun puolelta tosiaan hieman hankaluutta ollut lasten saannissa, sehän tässä mietityttääkin, että joutuuko lähtee hoitoihin.. Oon kuitenkin yrittänyt sen taustalla pitää.

Mutta eikös sitä vaan seuraavaan yritykseen, ovis ois luultavasti siis 2.3 tienoilla, eli kp 14. :)

Atlantis*, lämpimästi tervetuloa meidän toiveilevaan joukkoomme!

Myy-84, hyvä tietää. Mun testit on just noita mammaksin testejä, jos vielä uusia tarvii tilata, niin koitan sitten niitä kotitesti.fi:n testejä. Ymmärtäähän tuon, että haluat jättää stressaamisen vähemmälle, ja se varmasti kannattaakin. Tästä raskautumisesta tulee aika nopeaan pakkomielle, sen oon huomannu.

Mulla on kp 16 tänään. Ja ekan ovistestin tein tänään. Tiedän, että olis pitäny aloittaa testaaminen jo aiemmin, mutta kun hölmöyksissäni tilasin niitä testejä vaan 6 kpl, enkä tiedä kierron pituutta niin ajattelin alottaa testaamisen vasta vähän ennen mahdollista ovulaatiota, että niitä sitten riittäis jos mennään pidemmän kierron mukaan. Tosin oli kyllä tarkotus alottaa testaaminen kp 15, olin laskenu päivät väärin.
Nyt jälkikäteen vähän harmittaa, pistää kyllä ketuttamaan, jos testi näyttää huomenna negaa; ei oo kunnolla päässy ovista hyödyntämään. Tänään kyllä peitot heilui (toivottavasti myöhemmin vielä toisen kerran) mutta eilen ja edellispäivänä ei oltu yhtäaikaa kotona miehen kanssa ollenkaan. No mutta, toivotaan että ovisplussa olis vasta edessäpäin. Lomaillaan koko ens viikko, eli yhteistä aikaa on riittämiin ;)

Sen kyllä tietää miltä sitten tuntuu, jos ovis nyt bongataan ja se hyödynnetään, eikä plussaa siitä huolimatta tule. Realisti siis olen kyllä, en kuvittele että nää ovistestit olis varma tapa plussata, mutta enpä halua miettiä sitä tämän enempää nyt. Kyllä niitä negoja ja tätejä on jo murehdittu ihan riittämiin, ja murehtia ehtii vielä tulevaisuudessakin. Nyt keskityn tsemppaamaan itseäni ja olemaan toiveikas! Ja ens kierrossa sitäpaitsi oon taas fiksumpi ja alotan oviksen bongaamisen aiemmin, jollei nyt tärppää.

Hyvä muuten, että päivittelit tota listaa!

Mites MaMaCat, mitä fiiliksiä? Saadaanko vielä yks plussa helmikuulle?:)

Mites MaMaCat, mitä fiiliksiä? Saadaanko vielä yks plussa helmikuulle?:)

Minä kyllä vähän toivoisin tänne vielä kolmea plussaa tälle kuulle, Mamacat:lle, Myylle ja Dahlialle. Loppukuun plussa-aalto. ;)

Sajj, jos käykin niin että ovisplussa olisi tullut kp15, etkä saanut sitä bongattua, niin ei ovis mitään hukkaan ole mennyt! :D Ovis tapahtuu oikeasti n. 1vrk plussasta, joten jos ovisplussa olis tullut lauantaina, munasolu irtoaisi sunnuntaina ja tahän heiluttelitte peittoja eilen! ;)

Tervetuloa Atlantis*!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä