Koska naista panettaa?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
ihmettelijä
Kävellessäni naisten vessan ohi kuulin oven takaa lauseen: "Minua alkaa aina niin panettaa hänen seurassa."

Miehen korvaan tuo panettaa sana kuulosti kovin oudolta; panettaa ~ haluttaa. Mieshän on yleensä se joka panee.

Oliko kyseessä poikamainen nainen? Olisi mielenkiintoista tietää milloin teitä naisia panettaa ja milloin haluttaa? (Onko panettaminen fyysistä halua?).
 
jänkäjoonas1943
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä;10796108:
Kävellessäni naisten vessan ohi kuulin oven takaa lauseen: "Minua alkaa aina niin panettaa hänen seurassa."

Miehen korvaan tuo panettaa sana kuulosti kovin oudolta; panettaa ~ haluttaa. Mieshän on yleensä se joka panee.

Oliko kyseessä poikamainen nainen? Olisi mielenkiintoista tietää milloin teitä naisia panettaa ja milloin haluttaa? (Onko panettaminen fyysistä halua?).

Tarkastellaanpa lähemmin teonsanaa "panna".Mielestäni mies panee ja naista panettaa.Jos näin on niin typykkä ilmaisi asiansa oikein!
 
Teonsana eli verbi
Tämä äidinkielemme todistaa jälleen vivahteikkuuttaan.
Eikös tuolla ajattelulla mies "pane" ja häntä silloin "panettaa", naisen vastaavan tunteen ollessa "panetuttaa"? No, puhekielessä ainakin minun ystävätärtäni "panettaa".
Mukavaa päivänjatkoa.
 
jänkäjoonas1943
Tämä äidinkielemme todistaa jälleen vivahteikkuuttaan.
Eikös tuolla ajattelulla mies "pane" ja häntä silloin "panettaa", naisen vastaavan tunteen ollessa "panetuttaa"? No, puhekielessä ainakin minun ystävätärtäni "panettaa".
Mukavaa päivänjatkoa.
Onhan se niinnii.Vois sen tietenkin sanoa,että hänellä on tarve panna tai panemisen tarve.Silti olen sitä mielt,että naista panettaa,ei miestä.Tiedättekö missä korttipelissä voi kuulla pohjoisen perukoilla korttien läiskeen lomassa jonkun pelaajan suusta
"panetethan,panetethan"
 
Viimeksi muokattu:
qwqwqw
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä;10796108:
Kävellessäni naisten vessan ohi kuulin oven takaa lauseen: "Minua alkaa aina niin panettaa hänen seurassa."

Miehen korvaan tuo panettaa sana kuulosti kovin oudolta; panettaa ~ haluttaa. Mieshän on yleensä se joka panee.

Oliko kyseessä poikamainen nainen? Olisi mielenkiintoista tietää milloin teitä naisia panettaa ja milloin haluttaa? (Onko panettaminen fyysistä halua?).

Mua panettaa enää vain vieraissa, eli kerran viikossa.
 
emmi
Kyllä mä ainakin sanon panevani miestä ja että mua panettaa. Eikös se ole ihan yleinen seksiä kuvaava termi? Molemmat panee ja molempia pannaan?
 
jänkäjoonas1943
Kyllä mä ainakin sanon panevani miestä ja että mua panettaa. Eikös se ole ihan yleinen seksiä kuvaava termi? Molemmat panee ja molempia pannaan?

Kyllä se taitaa emmiseni alunperin olla niin ,että lähtokohta on maskuliininen ELI mies panee ja naista pannaan ja häntä panettaa.Siis kulli pannaan vittuun ja sitten sitä sillälailla paneskellaan,sisään ja poispäin,sisään....Voihan toki olla,että tämäkin asia on hovissa muuttunut samoin kuten monet naiset sanovat saaneensa munaa kun heitä on pantu kullilla.Minä en usko siihen vanhaan horovittuvitsiin jossa huora sanoo:jovähä meni vaikka sisällä oli munat ja kaikki!
 
Viimeksi muokattu:
emmi
Alkuperäinen kirjoittaja jänkäjoonas1943;10796818:
Kyllä se taitaa emmiseni alunperin olla niin ,että lähtokohta on maskuliininen ELI mies panee ja naista pannaan ja häntä panettaa.Siis kulli pannaan vittuun ja sitten sitä sillälailla paneskellaan,sisään ja poispäin,sisään....Voihan toki olla,että tämäkin asia on hovissa muuttunut samoin kuten monet naiset sanovat saaneensa munaa kun heitä on pantu kullilla.Minä en usko siihen vanhaan horovittuvitsiin jossa huora sanoo:jovähä meni vaikka sisällä oli munat ja kaikki!

kyllä mä sanon myös saaneeni munaa. Mitä se on jos ei munan saamista?

Ja meillä ainakin puhutaan, että "pannaanko", eikä että jompi kumpi panisi jompaa kumpaa ilman että toinen panee tai häntä pannaan. Kyllähän siinä myös pimppa pannaan munan päälle, ihan miten sen haluaa ajatella - laitetaanko muna pimppaan vai laitetaanko pimppa munan päälle ja pannaan :)
 
jänkäjoonas1943
kyllä mä sanon myös saaneeni munaa. Mitä se on jos ei munan saamista?

Ja meillä ainakin puhutaan, että "pannaanko", eikä että jompi kumpi panisi jompaa kumpaa ilman että toinen panee tai häntä pannaan. Kyllähän siinä myös pimppa pannaan munan päälle, ihan miten sen haluaa ajatella - laitetaanko muna pimppaan vai laitetaanko pimppa munan päälle ja pannaan :)
Onko tosiaan niin,että tuo miehen genitaalien tuntemus varsinkin nuoremmilla daameilla on "ihan pihalla"?Kyllä sinä saat kyrvällä kyytiä,munat jäävät ulkopuolelle.Korkeintaan saat MUNISTA siittiösatsin JOS otat sen sisääsi.Naisen päällä ollessa pillu tosiaaan pannaan MUNIEN päälle,mutta siinäkin asennossa sinä saat kyrpää etkä munaa.
 
Viimeksi muokattu:
panos
Sekä nainen että mies voi panna. Kumpikin voi olla vuorollaan se aktiivisempi panija. Esim. naisen ollessa miehen päällä, voi nainen paneskella miestä jne.
 
jänkäjoonas1943
Sekä nainen että mies voi panna. Kumpikin voi olla vuorollaan se aktiivisempi panija. Esim. naisen ollessa miehen päällä, voi nainen paneskella miestä jne.
No tuossa on vähän panemisen makua.Kulli ei kumminkaan muutu munaksi sanokoot mimmit mitä tahansa.Pieni viisukevennys menneiltä ajoilta onehkä paikallaan.Sävel on vanhaa hitti Mona Lisa"varsi liisalle mut munat kuuluu mulle"!
 
Viimeksi muokattu:
fjsfjiosdfjidf
Alkuperäinen kirjoittaja jänkäjoonas1943;10797241:
No tuossa on vähän panemisen makua.Kulli ei kumminkaan muutu munaksi sanokoot mimmit mitä tahansa.Pieni viisukevennys menneiltä ajoilta onehkä paikallaan.Sävel on vanhaa hitti Mona Lisa"varsi liisalle mut munat kuuluu mulle"!

Nykyään ihan yleisesti sanotaan "munat" ja tarkoitetaan siis koko elintä, ennen varmaan munat=pallit?
 
Emmi
Nykyään tosiaan sanotaan "munat" ja tarkoitetaan miehen siitintä. Saada munaa = saada miehen siitin emättimeensä, harrastaa seksiä. Yleensä tarkoittaa vähintäänkin kohtuullista seksiä.

Teillä on panemiseen tietysti oma maskuliininen näkökulmanne, minä ajattelen panemista taas naisen kannalta. En anna pillua, en paneta itseäni miehellä, en ole passiivinen osapuoli. Harrastan seksiä siinä missä mieskin, minua panettaa, eli koen fyysistä halua. Saan munaa mieheltä, en koe olevani sen antavampi osapuoli kuin mieskään; molemmat antaa ja saa. Harrastan seksiä omasta halustani, omat tarpeeni tyydyttääkseni. Parisuhteessa tai jos muuten välitän miehestä, myös miehen tarpeet tyydyttääkseni. Valitsen itse seksikumppanini omasta halustani. Olen vähintään yhtä aktiivinen toimija seksissä kuin mieskin, omista lähtökohdistani, miehenkin huomioiden. Pidän seksistä ja miehistä :)
 
älkääs ny kiistelkö
Nykyään tosiaan sanotaan "munat" ja tarkoitetaan miehen siitintä. Saada munaa = saada miehen siitin emättimeensä, harrastaa seksiä. Yleensä tarkoittaa vähintäänkin kohtuullista seksiä.

Teillä on panemiseen tietysti oma maskuliininen näkökulmanne, minä ajattelen panemista taas naisen kannalta. En anna pillua, en paneta itseäni miehellä, en ole passiivinen osapuoli. Harrastan seksiä siinä missä mieskin, minua panettaa, eli koen fyysistä halua. Saan munaa mieheltä, en koe olevani sen antavampi osapuoli kuin mieskään; molemmat antaa ja saa. Harrastan seksiä omasta halustani, omat tarpeeni tyydyttääkseni. Parisuhteessa tai jos muuten välitän miehestä, myös miehen tarpeet tyydyttääkseni. Valitsen itse seksikumppanini omasta halustani. Olen vähintään yhtä aktiivinen toimija seksissä kuin mieskin, omista lähtökohdistani, miehenkin huomioiden. Pidän seksistä ja miehistä :)
Joskus kouluaikoinani tulin käyttäneeksi panna-verbiä äikänmaikan kuullen.Se oli vielä sitä aikaa,kun koulussa ei puhuttu opettajien kuullen mitä sattui.No,minä puhuin ja sain rangaistuksen,sain tosin valita,otanko tunnin jälkkärin,vai selvitänkö mainitun sanan taustan ja merkityksen.Tottakai valitsin viimeisen vaihtoehdon.
Ja tällaisia tiedon jyväsiä tarttui haaviini:
Panna-verbi on hyvin vanaa perua Suomen kielessä.Alkuperäisenä merkityksenä on ollut jonkin alulle(valmistumaan) laittaminen.Yleensä oli kysymys jostakin,joka vain laitettiin alkuun ja hoiteli sitten itse itensä jonkinaikaa eteenpäin.Esim.pantiin taikina,pantiin olutta.
myöhemmässä vaiheessa huomattiin,että sama ilmaisu kelpasi myös,kun pantiin lapsi alulle.
(vert.nykykielessä panna pulla(t)uuniin,kun tarkoitetaan,että on pantu lapsi alulle)
Vähitellen ilmaisu lyheni pelkäksi panemiseksi,tarkoittaen aluksi seksiä
lisääntymistarkoituksessa.Ehkäisyn kehittyessä kieli ei ole kehittynyt,vaan edelleen pannaan,vaikkei sillä ole mitään lajia lisäävää tarkoitusta.Eli itse asiassa nykyään kovin harvoin pannaan,sanan alkuperäisessä merkityksessä.
Panna-verbillä on paljon muitakin merkityksiä ja käyttötarkoituksia,mutta oletan ,ettei teitä ne sen kummemmin kiinnosta,joten se siitä.
Ja sitten se biologia.
Jo muinaiset roomalaiset totesivat,että munasta alkaa elämä.Melkoinen elämä on alkanutkin,ainakin tässä ketjussa :))
Mutta nainen se on,se munakas,nimittäin.Hän valmistaa munia sarjatuotantona (vert.munasarjat)
Joku huonosti biologiansa lukenut miehenpuoli vain on joskus kuvitellut niitä haaroissaan roikkuvia ,tosin munanmuotoisia,ulokkeita muniksi,vaikka mielestäni niille on vanhassa Suomenkielessä ollut ihan hyvä nimi,kivekset.(Tarkoitti aikoinaan verkkojen painoiksi laitettuja pieniä soikeanmallisia kiviä.)Kivekset tuottavat siittiöitä,jotka sinänsä ovat täysin merkityksetöntä möhnää,jos eivät kohtaa munasolua.Siis,miksi puhua munista miehistä puheenollen?
Kana munii munia,ne ovat harvemmin hedelmöitettyjä,eli ne ovat vain pelkkiä munasoluja.En muista koskaan kuulleeni kenenkään puhuneen kukon munista.
 
Viimeksi muokattu:
pihalaulaja
Hei, naiset.
Pannaan leikiksi, pidetään hauskaa - ihan vain kaksin.

Kuinka usein pidettiin hauskaa tarkoitta rakastelemista?

Kuulin vaimoni kysymykset hänen soittaessa ystävättärelleen:
"Pidittekö hauskaa?"
...
"no kerro ny?
...
"Oliko hän ihana?
 
pihalaulaja
Usein sanotaan, että ei saa tytötellä.

Mutta eikä tytöttely ole paljon kauniimpaa kieltä kuin nais-pohjaisesta sanasta johdentuva naiskentelu?

Tosin naiskentelu on tosi hauskaa.
Kuka sallisi naiskentelun?
 
tunnustelijanainen
Ensin panettaa ja sitten naiskennellaan!
Panetus ilmenee silloin kun on kauan oltu ilman seksiä - oli sitten kyse miehestä tai naisesta.
Naiskentelu on se ihana toiminto jolla panetusta helpotetaan!
 
pihalaulaja
Tuli mieleen tapaus poikamies vuosilta.

Olin ravintolassa tanssimassa illan viimeisiä hitaita. Vihjaisin kauniille naiselle, että olisi kiva tanssia sinun kanssasi koko yö. Tähän nainen vastasi, että jos haluat enemmän niin kysy suoraan. Ihan ponttaanisti kysyin "Annakko pillua?". Varmaan ainut kerta, kun olen tuollain pyytänyt. Tuo pyyntö tuli varmaan jostain alitajunnasta.

Nainen ei vastannut mitään; painautui vain yhä tiiviimmin minua vasten. Sitten aamuyöstä, kun oltiin muutama kerta menty sänkypolkkaa ja oltiin raukeina toistemme sylissä. Nainen sanoo: "Olisit voinut kauniimminkin pyytää."

Ihaninta oli, että tuollainen töksähtäväkin pyyntö toimi.
 
Wanha waari
Tuli mieleen tapaus poikamies vuosilta.

Olin ravintolassa tanssimassa illan viimeisiä hitaita. Vihjaisin kauniille naiselle, että olisi kiva tanssia sinun kanssasi koko yö. Tähän nainen vastasi, että jos haluat enemmän niin kysy suoraan. Ihan ponttaanisti kysyin "Annakko pillua?". Varmaan ainut kerta, kun olen tuollain pyytänyt. Tuo pyyntö tuli varmaan jostain alitajunnasta.

Nainen ei vastannut mitään; painautui vain yhä tiiviimmin minua vasten. Sitten aamuyöstä, kun oltiin muutama kerta menty sänkypolkkaa ja oltiin raukeina toistemme sylissä. Nainen sanoo: "Olisit voinut kauniimminkin pyytää."

Ihaninta oli, että tuollainen töksähtäväkin pyyntö toimi.
En voi kuin onnitella :)>)!!
Mutta asiahan on niin,että melkein kaikki naiset arvostavat aitoutta.Tuo spontaani töksäyttämisesi kertoi naiselle,että halusit häntä,muutta tilaisuus tuli niin äkkiä,ettet ollut valmistautunut mihinkään sen kummenpiin soidinmenoihin.
Myöskin nainen halusi sinua jo alusta asti,siksi mutkaton kysymyksesi oli sillä hetkellä hänelle parasta,mitä voi toivoa.Vasta,kun paineet oli purettu,tuli hänelle mieleen,ettei svistynyttä naista noin vain oikeastaan pitäisi kohdella.Ilmeisesti hänellä kuitenkin vielä siinäkin vsaiheessa oli sitä tiettyä pilkettä silmissä,eli ei hän tapahtumaa mitenkään tuon suorasukaisuuden tähden katunut.
 
Viimeksi muokattu:
jänkäjoonas1943
Alkuperäinen kirjoittaja jänkäjoonas1943;10797686:
Vaikka kuinka yleisesti sanottaisiin,niin kulli,kyrpä.siitin ,penis,jolu,ihmistaimen istutuskeppi eli heppi EI muutu munaksi!

Eikö kukaan tiedä missä korttipelissä sanotaan"panetethaan,panetethan?
Eipä näy palstan lukijoissa/kirjoittajissa olevan"tuppimiehiä"(eikä naisia)Se on korttipeli jota pelataan yleisesti lapissa.Yleensä pelaajia on kaksi kahden hengen joukkuetta ja pelataan joko "nuloa" tai "ramia"Ramia eli suurta pelattaessa pyritään vastapelureilta listimään pakan suuret kortit vedättämällä.Silloin voi kuulua pöydästä hoon päälle puhetta "panetethaan,panetethaan
 
sillä lailla
Tuli mieleen tapaus poikamies vuosilta.

Olin ravintolassa tanssimassa illan viimeisiä hitaita. Vihjaisin kauniille naiselle, että olisi kiva tanssia sinun kanssasi koko yö. Tähän nainen vastasi, että jos haluat enemmän niin kysy suoraan. Ihan ponttaanisti kysyin "Annakko pillua?". Varmaan ainut kerta, kun olen tuollain pyytänyt. Tuo pyyntö tuli varmaan jostain alitajunnasta.

Nainen ei vastannut mitään; painautui vain yhä tiiviimmin minua vasten. Sitten aamuyöstä, kun oltiin muutama kerta menty sänkypolkkaa ja oltiin raukeina toistemme sylissä. Nainen sanoo: "Olisit voinut kauniimminkin pyytää."

Ihaninta oli, että tuollainen töksähtäväkin pyyntö toimi.

Mielenkiintoinen tutkimus Iltasanomissa:

Tuoreen tutkimuksen mukaan suora ehdotus toimii yhden yön suhteisiin taipuvaisten naisten kanssa paremmin kuin hurmaaminen, kiertely ja kaartelu.

Yhdysvalloissa tehdyn tutkimuksen mukaan yhden yön suhteita hakevat miehet käyttävät varsin aggressiivisia lähestymistapoja naisia kohtaan.
Lähestymistapa on oikea, jos ja kun haussa on yhden yön suhteisiin taipuvainen nainen.

Tutkimuksessa havaittiin, että lyhyistä seksisuhteista mahdollisesti kiinnostuneet naiset suosivat mieluummin nimenomaan suoraa ehdotusta ja lähestymistapaa, jopa aggressiiviseksi luokiteltavaa lähestymistä.
 
Viimeksi muokattu:
hikkk
Alkuperäinen kirjoittaja sillä lailla;10970497:
Mielenkiintoinen tutkimus Iltasanomissa:

Tuoreen tutkimuksen mukaan suora ehdotus toimii yhden yön suhteisiin taipuvaisten naisten kanssa paremmin kuin hurmaaminen, kiertely ja kaartelu.

Yhdysvalloissa tehdyn tutkimuksen mukaan yhden yön suhteita hakevat miehet käyttävät varsin aggressiivisia lähestymistapoja naisia kohtaan.
Lähestymistapa on oikea, jos ja kun haussa on yhden yön suhteisiin taipuvainen nainen.

Tutkimuksessa havaittiin, että lyhyistä seksisuhteista mahdollisesti kiinnostuneet naiset suosivat mieluummin nimenomaan suoraa ehdotusta ja lähestymistapaa, jopa aggressiiviseksi luokiteltavaa lähestymistä.

mites naiset rohkemis olla rohkeempia.

ootteko miehet saaneet suoria kysäreitä?
 
Vastaus kysymykseen
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä;10796108:
Kävellessäni naisten vessan ohi kuulin oven takaa lauseen: "Minua alkaa aina niin panettaa hänen seurassa."

Miehen korvaan tuo panettaa sana kuulosti kovin oudolta; panettaa ~ haluttaa. Mieshän on yleensä se joka panee.

Oliko kyseessä poikamainen nainen? Olisi mielenkiintoista tietää milloin teitä naisia panettaa ja milloin haluttaa? (Onko panettaminen fyysistä halua?).

Sanamuodosta viis.
Miestä tekee mieli satunnaisesti, etenkin kun edellisestä kerrasta on aikaa tai on saanut edes vähän, päässyt makuun.
Kuukautisten jälkeen, (ovulaatio) saattaa olla aivan hillitön olo. Tuntee miehen tuoksun varmaan sielläkin missä sitä ei ole. Ajatukset ovat hyvin kaksimielisiä ja unissa saa orgasmeja, pelkästään unista johtuen niin ettei tarvitse kosketella itseään.
Joskus saattaa herätä eroottiseen uneen ja silloin tulee tyydytettyä itsensä. Sitten on hyvä jatkaa unia.
Jos lukee tai katsoo eroottisia juttuja tuntee kuinka syke ja hengitys tihenee ja tuntemuksia alapäässä. Silloin voivat seksilelut olla tarpeen.
Joskus taas on aikoja ettei tee yhtään mieli. Mulla ainakin vaihtelee.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä