Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos! :)

Eltsu, meinasin jo pinkaista apteekkiin saman tien ostamaan tuota digitestiä, mutta sen tekemisessä ei ole vielä mitään järkeä. Nuo mun liuskatestit on 10miu herkkyydeltään ja digi on 25miu, joten jos viivat ei näy kunnolla noissa mun testeissä, tuskin tuo CB:n digitestikään sanoo mitään muuta kuin "ei raskaana".

Mutta kyllä tuo HCG näyttää nousevan koko ajan. Päiväpissasta tuli jo samanlainen kuin tuo 1,5h seissyt testi aamulta, aikarajojen sisällä. :) Punaista väriä ei tarvitse enää edes tihrustaa. En silti vaan pysty uskomaan tuota todeksi. Taidan kuitenkin hypätä Eltsun perässä tuonne toiselle listalle, jos menkat alkaa muutaman päivän päästä niin sitten palaan takaisin yrittäjiin.

Sunnuntai 6.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä

Kaarina................31...................5............ ..........29....................... 5.2
Myy-84................27...................5............ ...........28.......................7.2
Lilli-84.................26...................5........... ............26.......................9.2
Rht......................26...................3..... ..................28......................15.2
MaMaCat..............37...................8.............. ........26.....................25.2
Sajj......................22..................5....... ..............30-33.....................10.3
mari974...............36...................1............. ...........?.........................?
Kittycat................25...................1........... ............?..........................?
Janette................29.................~1v........... ...........?..........................?
tinsku..................21...................3......... ................?.........................?
Kookos74.............36...................2............... ........27-32....................?

Taustalla:

Dahlia- ................22

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä................... .......................yritys alkaa

Tigu........................27........................ ..................maaliskuu 2011
Merimari79.............31................................... . .......keväällä 2011
Rose.......................24......................... .................kesällä 2011
Marjutan.................26............................... ...........kesällä 2011
Emma80.................30...........................................elokuussa 2011

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011.................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011.................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... .........6.9.2011.................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...........11.9.2011.................yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ..........20.9.2011.................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...... ......1.10.2011.................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ........25.9.2011.................yk1
tinni...................30...................2.2.2011...... .............?..........................yk1
Nanna79...........31...................4.2.2011....................?..........................yk5
eppe.................22...................4.2.2011........ ............?..........................yk4
eltsu.................29...................6.2.2011........ ............?..........................yk2
Mymmeliini......26...................6.2.2011.....................?..........................yk6

Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Uskomatonta! Nyt on vasta tämän kuun 6. päivä ja jo 5 plussaa. :O Melkein yhtä paljon kuin elokuun ja tammikun välissä yhteensä...

Siis vau, mitä täällä oikein tapahtuu kun melkein kaikki plussaa :D Onnea hirveästi kaikille!! enää pysty edes yksitellen luettelemaan ;) Meitä ensimmäisiä haaveilijoita ei täällä kohta ole muita kun minä :D

Aloitin taas reilu viikko sitten clomit, jos vaikka itsekkin joskus plussais :P Eli palaan takaisin listalle.

Sunnuntai 6.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä

Kaarina................31...................5............ ..........29....................... 5.2
Myy-84................27...................5............ ...........28.......................7.2
Lilli-84.................26...................5........... ............26.......................9.2
Rht......................26...................3..... ..................28......................15.2
MaMaCat..............37...................8.............. ........26.....................25.2
Dahlia- ................22.................15............ ..........30......................1.3
Sajj......................22..................5....... ..............30-33.....................10.3
mari974...............36...................1............. ...........?.........................?
Kittycat......25...................1........... ............?..........................?
Janette................29.................~1v........... ...........?..........................?
tinsku..................21...................3......... ................?.........................?
Kookos74.............36...................2............... ........27-32....................?

Taustalla:

nimim.......................ikä................... .......................yritys alkaa

Tigu........................27........................ ..................maaliskuu 2011
Merimari79.............31................................... . .......keväällä 2011
Rose.......................24......................... .................kesällä 2011
Marjutan.................26............................... ...........kesällä 2011
Emma80.................30...........................................elokuussa 2011

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011.................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011.................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... .........6.9.2011.................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...........11.9.2011.................yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ..........20.9.2011.................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...... ......1.10.2011.................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ........25.9.2011.................yk1
tinni...................30...................2.2.2011...... .............?..........................yk1
Nanna79...........31...................4.2.2011....................?..........................yk5
eppe.................22...................4.2.2011........ ............?..........................yk4
eltsu.................29...................6.2.2011........ ............?..........................yk2
Mymmeliini......26...................6.2.2011.....................?..........................yk6

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Siis MITÄ täällä oikeen tapahtuu? :D
Erittelemättä viime päivien plussaajia toivotan tasapuolisesti onnea kaikille. Tuli kieltämättä aika epätodellinen olo kun luki viimeisimpiä viestejä, huh mikä putki!

Itse tuskin tuohon putkeen liityn, kaikki merkit viittaa yhä siihen että lähipäivinä aukee hanat. Siispä pidän täällä perää Dahlian, Sajj:n ja muiden kanssa. Kiva saada Tigukin pian mukaan!

MEGAISOT onnitteluhalit Mymmeliinille ja eltsulle!
Vähän haikea olo kyllä, kun siirrytte odotuspuolelle kun ootte kuitenkin alusta asti ollu messissä täällä :/ Noh, perässä tullaan!

Kiva saada Dahlia- takas, monesti oon jo ehtiny miettiä mitä sulle kuuluu. Kyllä meitä ensimmäisiä täällä vielä on muitakin. Toivotaan että mahdollisimman pian päästäis kaikki tonne plussanneiden puolelle!

Muutama plussa-mahdollisuus vielä tälle kuulle, katotaan kuinka monta tulee ;)

Viikonloppureissusta palattu ja sillä aikaa täällä on käynyt taas oikea plussasuma!!! Superisti onnea kaikille plussanneille :)! Tulkaahan tonne odotuspuolelle, kun siellä on ihan kuollutta :(. Itellä menossa suurinpiirtein rvk 7+1 ja oireet on ihan nollassa. Eli ei yhtään tiedä onko tuolla masussa jotain vai ei? Vähän houkuttaisi se varhaisultra kyllä. Paljonko ootte maksaneet siitä (ne joilla asiasta jo kokemusta) Helsingin seudulla?

Kiitos onnitteluista! :) Ja Sajj, en mä teitä tänne hylkää! Odottelen teidän plussia siihen asti kunnes ne tulee.

Tämä tuntuu varmaan samalta kuin olisi voittanut lotossa 7 oikein. Vaikka ne numerot näkisi siinä, ei sitä vaan voi uskoa. Sillä onhan se aivan liian epätodennäköistä että se osuisi omalle kohdalle. Mun on pitänyt käydä katsomassa monta kertaa noita testejä, onko ne vielä plussia vai kuvittelinko kaiken. Piti myös testata kolmannen kerran tälle päivälle. Ja plussa tuli. Silti usko ei vaan riitä. Enkä tiedä mikä minut saa uskomaan, sillä oikeasti tiedän, ettei neljää positiivista testiä voi tulla vahingossa. Voi olla että jos menkat ei alakaan, niin ehkä sitten.

No jopas plussia vilkkuu!
Mä jo itteni ilmotin tonne toiselle puolelle kysymään tyhmiä odotusajasta. Mä en missään yrittämisvaiheessa ottanu selvää itse odottamisesta, kun en tiennyt kauanko yrittäminen kestää ja etten ole "liikaa aikaani edellä". Joten nyt olen onnellinen, mutta täysin pihalla ;)
No mutta mä niitä tuolla toisessa ketjussa sitten ihmettelen "ääneen" ja viisaammat saa valistaa..

Onnea hei kaikille paljon! Ja en mäkään tätä puolta jätä kun alusta asti melkeen ollut mukana niin pitää tietää miten teillä vielä etenee!

Kiitos kaikille
happy.gif

Tässä mun oirelistaa:
-kp25/35? tuntui vas. alavatsalla kova vihlaisu yöllä, johon havahduin, migreenikohtaus ja nännit tosi herkät
-kp30-32 kovat menkkakrampit ja päätä särki 3 pv + kauheet ilmavaivat
-kp32 testi vielä nega, oireet alkoi vähän vähentyä, vatsaa välillä kouri ja nippaili, ei juuri muuta (ainii, tuntu myös sellanen elohiiri/värinä alavatsalla, se oli hassu mut oon muiltakin lukenu vastaavaa, siks kiinnitin huomiota)
-kp35 haamujen haamu Davidin testiin (25miu)
-kp36/35 digitestiin raskaana 1-2
happy.gif

Oireet nyt plussan aikoihin ja jälkeen:
- mahassa edelleen möyrii ja nippailee, nyt taas ehkä vähän kovempaa tai sitten vaan kiinnittää huomiota enemmän
- päätä jomottanut koko ajan tosi vähän
- vähän sellanen krapula/flunssaolo
- pissattaa, mutta sitä ollut koko kierron
grin.gif

- alaselkä on kipeä

Viikkoja ehkä jotain 3+6 nyt menossa.

Ja nyt vaan jatketaan hyvää plussaputkea :) Tsemppiä kaikille!

Viimeksi muokattu:
Aikalailla samoja oireita on mulla kuin Eltsulla ja omien laskelmien mukaan olisi menossa viikko 3+4.

Ennen plussaa ainut oire mikä oli kovin erikoinen oli tuo napakipu. Mutta kun tarkemmin vertaa oireita Eltsuun, niin minulla oli samoihin aikoihin älytön kahden päivän migreenikohtaus ilman mitään syytä. En tosin pitänyt tätä oireena, vaan syytin auringonpaistetta. :)

Nyt oireita uskaltaa jo laittaa muun kuin oman mielikuvituksen piikkiin:
-alavatsa on todella kipeä. Ollut plussasta asti, todennäköisesti myös ennen sitä, mutta jätin kaikki huomioimatta.
-pissalla saa juosta jatkuvasti ja maha toimii vähän turhan tehokkaasti muutenkin, ts. joka kerta kun käy vessassa. :O Elimistö selkeästi yrittää puhdistua.
-en vuoda! \o/
-lämmöt koholla, 37,5C, mutta olo ei tunnu yhtään sairaalta. Yleensä yli 37 lämmöillä makaan jo puolikuolleena sängyssä.

Nyt todellakin ymmärrän nuo "piinaviikot". Kaksi päivää pitäisi vielä elää pelossa, että voittaako alkion+lugejen hormonit omat ja menkat pysyvät poissa. Elämäni pisimmät kaksi vuorokautta.

Mites Myy ja Kaarina? Hyppäättekö tekin aaltoon mukaan? :)

Viimeksi muokattu:
Mymmeliini, toivon todella että sulla pysyy menkat tiessään. Tsemppiä viimeisille piinapäiville!

Täällä on ohuen ohutta tuhruvuotoa ollut tänään havaittavissa, joten eiköhän ne menkat sieltä jossain vaiheessa tule. Laskeskelin että nyt on vasta dpo12 tai 13, joten voi hyvin olla että mulla oli ovis myöhässä (kp17) ja sen takia kiertokin vähän myöhässä, jos mun luteaalivaihe noudattaa normeja ja on sen 14vrk. En tosin tiedä vielä omaa normaalia luteaalivaiheeni pituutta sillä tää oli vasta eka kierto jossa testailin ovista. Siispä veikkaan että nyt tuhruttaa 1-2 päivää ja sitten alkaa kunnon vuoto. Ainakin mahassa on ihan sellaset tunnelmat!

Tänään kolahti postissa uusia ovistestejä. Ei mitään sen hifimpiä kuin edellisetkään mutta eri merkkiä. Saas nähdä onko näiden kanssa samanlaista haamuntulkintaa kuin edellisten...
Olin eilen ihan sitä mieltä etten kertakaikkiaan jaksa enää metsästää ovista ja että nyt tarviin hengähdystauon. Kas kummaa miten sitä saikin tänään uutta potkua taas tähän yrittämiseen kun katseli kalenteria. Nyt kun sain edellisen ovisplussan kp17 niin osaan ajoittaa testailun kyseiselle viikolle seuraavassakin kierrossa. Greippimehuakin on kaapissa valmiina. ;)

Uuteen nousuun siis taas lähdössä, ihme kyllä.

Onnea kaikille jotka ovat plussanneet sen jälkeen kun viimeksi kävin täällä... :) Aivan uskomaton plussaputki on alkanut, niin kuin ennustettiin... :D
Todella paljon onnea!!!

Täällä menkat alkoi vähän aikaisemmin kuin olin laskenut, alkoivat jo sunnuntaina joten kai me mentiin takaisin siihen 23 kp.. :/ Eilen illallla oli aivan älyttömän kovat alavatsakrampit, huusin kivusta, en vieläkään oikeen tajua mitä ne oli, mutta sattu niin kovasti että luulin kuolevani...Joka kerta kun liikuin ne alko taas, paikoillaan ollessani ei tuntuneet...
Toinen ihmellinen juttu on se että ei ole ollut vuotoa koko viime yönä eikä vielä tänään, normaalisti kuukautiseni ovat kuin joku avaisi hanat ja sitten loppuvat siihen että hanat vaan sulkeutuu. Ei ne koskaan pidä mitään "taukoja"..
Ja tänä aamuna aivan älyttömän huono olo, oksettaa vähän koko ajan... :( Laitan sen niihin eilisten kipujen piikkiin, koska tällä hetkellä en voi jäädä kotiin johonkin oksennustautiin, hirveesti töitä mitä pitää tehdä..
Eli täällä päin voidaan vähän ihmeellisesti...

Plussatuulia kaikille, jatketaan nyt tätä plussaputkea... :) ja vielä kerran onneksi olkoon plussanneille, älkää jättäkö meidät tänne kokonaan vaan tulkaa nyt joskus kertomaan kuulumiset... :)

Tiistai 8.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

Dahlia- ................22.................15............ ..........30......................1.3
Lilli-84.................26...................6........... .........23-26....................1.3
Kittycat......25...................1........... ............?..........................?

Taustalla:

Plussanneet:
flowers.gif

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.[/QUOTE]

Mä oon testaillut eka kerran ovulaatioa tässä kierrossa, lähinnä "varmoja päiviä" varmistaakseni. Testasin eka kerran sunnuntaina, sit eilen ja nyt tänä aamuna tuli selkeä ovulaatioplussa. Tuli vaan tunne, että kaikki taitaa toimia niin kuin pitääkin :-) Silti vaan tuo plussa ovistestissä yllätti aikaisuudellaan, viikonloppuna puuhailtiin ilman ehkäisyä nimittäin, niin mietityttää vaan, että voiskohan siitä jotain seurata....Tarkoitus olisi kuitenkin yritys alkaa vasta ensi kierrossa...Tällaisia vaan pohdin :-)

Mä oon testaillut eka kerran ovulaatioa tässä kierrossa, lähinnä "varmoja päiviä" varmistaakseni. Testasin eka kerran sunnuntaina, sit eilen ja nyt tänä aamuna tuli selkeä ovulaatioplussa. Tuli vaan tunne, että kaikki taitaa toimia niin kuin pitääkin :-) Silti vaan tuo plussa ovistestissä yllätti aikaisuudellaan, viikonloppuna puuhailtiin ilman ehkäisyä nimittäin, niin mietityttää vaan, että voiskohan siitä jotain seurata....Tarkoitus olisi kuitenkin yritys alkaa vasta ensi kierrossa...Tällaisia vaan pohdin :-)

Jostain muistan kuulleeni/lukeneeni että siittiöt eläis 2-3 päivää? Eli jos sunnuntaina hommailitte niin sitten voisi ehkä olla mahis?

Viimeksi muokattu:
Marsku: täällä ollaan myös ihmeissään raskausoireiden vähyydestä. Mulla on meneillään nyt 6+0 enkä ilman raskaustestiä uskoisi, että olen raskaana. On jotain ihan pientä rintojen arkuutta ja vessassa juoksemista, mutta nuo ovat niin olemattomia seikkoja, etten oikein laske niitä. Itse varasin ensi viikolle varhaisultran, että pääsee näkemään onko siellä masussa jotakin. Itsellä vielä kummittelee viime syksyn kkm mielessä, joten pelko pahimmasta on todella kova. Ja kaipa sitä voi oikeasti olla oireeton tai hyvin vähäoireinenkin raskaus.

Tiistai 8.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

Lilli-84.................26...................6........... .........23-26....................1.3
Sajj.......................22..................5....... ..............30-33...................10.3
Myy-84
................27...................6............ ........27-31.....................11.3
Kittycat.................25...................1........... ............?..........................?

Taustalla:

Plussanneet:
flowers.gif

Näin taas kerran. Tänään alkoi kunnon vuoto kipuineen päivineen. Eilen illalla jo tiesin että näin käy kun rintojen turvotus laski. Mieliala vaihtelee itsesäälin ja toiveikkuuden välillä. Päässä vuorottelee ajatukset "jospa sitä ens kierrosta" ja "ei tuu onnistumaan omin avuin".

Mulla ei näköjään pysy enää kierron pituus vakiona joten muutin sen listallekin.

Nanna79: su aamuna aikaisin puuhailtiin, tai siis "ehkäisynä" käytimme keskeytettyä, joten olisi se kyllä niin ihme jos tuosta jotain seuraisi. Eli ehkäpä unohdan nämä ajatukset ja oottelen vain kiltisti vielä pari viikkoa, että menkat alkaa ja sitten toimeen :-)

Digi sanoi että Raskaana 2-3 :)

Ja aivan turhaan taidan olla huolissani tuosta 10mIu-testien haaleasta viivasta, sillä 25mIu liuskatesti antoi lähes yhtä tumman (tai haalean) viivan.

Onneksi olkoon Mymmeliini! <3
On se kumma miten kanssakuumeilijoiden plussauutiset lämmittää sydäntä, kun muualta kuullut vauvauutiset lähinnä nostaa verenpainetta ja herättää katkeruuden tunteita.

Noh, ei niille menkoille pahemmin voi mitään...tällä kierroksella uutta yritystä taas vaan... Kyllä me perässä tullaan ... :)

Olen muuten ajatellut aloittaa ne foliren tabletit, käyttääkö kukaan muu niitä?? Onkohan niistä mitään apua??
Pakkohan on kokeilla kaikki mikä voisi edesauttaa raskaaksi tuloa... :)

Lilli-84, vaikka syönkin terveellisesti, käytän Multivitan raskaus ja imetys-tabuja (foolihappoa ja D-vitamiinia) ja Calcichew D3 fortea (kalsiumia ja D-vitamiinia).

"Foolihappo eli folaatti on B-vitamiinien ryhmään kuuluva yhdiste, jota tarvitaan solujen (erityisesti punasolujen) lisääntymisessä ja uusiutumisessa. Raskauden aikana foolihapon tarve lisääntyy huomattavasti.
On todettu, että foolihapon puute raskauden aikana lisää keskenmenon riskiä. Tarve lisääntyy myös suolistosairauksissa, toipilasaikana ja kovassa fyysisessä rasituksessa. On siis tärkeätä huolehtia riittävästä foolihapon saannista jo raskautta suunniteltaessa.
Matalat foolihappopitoisuudet näyttäisivät liittyvän miehillä sperman heikkoon laatuun. Ravinnossa tärkeitä foolihapon lähteitä ovat tuoreet kasvikset, hedelmät, marjat ja kokojyvävalmisteet."
Raskaus, odotus, vauva, lapsen kehitys - Vau.fi

Eli foolihappo tosiaan on hyväksi :) D-vitamiinia, siis D3-vitamiinia pitäs kans saada tarpeeks, ihan omankin terveyden vuoksi.

Mä siis syön pillereiden muodossa 20 mikrogrammaa D3:sta ja 400 mikrogrammaa foolihappoa tällä mun yhdistelmällä. D3-vitamiinia suositellaan raskaana oleville 10 mikrogrammaa, mutta kannattaa syödä enemmän, eräs asiantuntija suositteli kaikille tota 20 mikrogrammaa, ni mä meen sillä. (Kesällä 10 kun sitä saa taas auringosta.) Välillä tosin otan parikin Calcichewta, että saan enemmän kalsiumia, kun maitoa en juo ollenkaan ja maitotuotteet jää muutenkin vähälle.

Niin ja onhan tossa Multivitassa kaikkea muutakin, esim magnesiumia ja B-vitamiineja. Ja rautaa ja sinkkiä, jotka tosin kumoaa toisensa kun niitä syö samaan aikaan... Ne vaan myy sitä, mitä ihmiset haluaa.

Eipä muuta, täällä rupee pikkuhiljaa täti väistymään tieltä, että päästään uuteen yritykseen! Oli muuten viime kierto vaan 29 päivää, toivottavasti pysyis niin lyhyenä :)

Plussaa kaikille!

Matalat foolihappopitoisuudet näyttäisivät liittyvän miehillä sperman heikkoon laatuun.

Eli voinko tästä ajatella että voisin "pakottaa" miestäni syömään foliren tabletteja?? Vain varmuuden vuoksi?? :) Ei kai se haitaksikaan voi olla..

D-vitamiinejä syödään molemmat jo, mieheni äiti kun osti purkin meille kun molemmat ollaan niin väsyneitä koko ajan, mies ei tykkää niistä vaan valittaa kun ne maistuu niin pahalle, mutta syö kuitenkin ne kiltisti kun käsken... :)

Olin kyllä ajatellut ostaa jotkut raskaus multivitat, mutta en heti löytänyt niitä apteekissa, vaikka tiedän että ne varmaan oli samassa hyllyssä kuin normi multivitat, niitä oli vaan niin paljon että en nähnyt niitä. Enkä halunnut jäädä siihen hyllyn eteen liian kauan seisomaan ettei kukaan vaan kysy jos haluan apua, joten otin ne folirenit kun ne löysin heti.. :)
Olen siis töissä kauppakeskuksessa enkä halua että henkilökunta rupee pohtimaan että olenko vai yritänkö tulla raskaaksi, kun mikään ei pysy salassa täällä...Joten siksi en halunnut mitään apua...Otin folirenit, maksoin ja nopeasti pois.. :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä