Hyvää huomenta oi te äidit elokuun!
Eikun Petra tsemppiä huomiseen ja vedä syvään henkeä! Hienosti pärjäät varmasti!

Pian pääset nauttimaan pienestä Päivänsäteestäsi!
Mulla on ollu kanssa tässä semmoisia hyvin "epäselviä" supistuksia kun eilenkin koko päivän juili alaselkää, sisäreisiä, peräaukkoa ja ihan alhaalla kohdussa tuntuu puristavaa tunnetta mutta ei kuitenkaan tunnu mitään varsinaisesti tuossa vatsalla. Pientä kiristystä silloin tällöin, lähinnä nuo muiden alueiden tuntemukset ovat päälimmäisinä mielessä. Neuvolassa eilen terveydenhoitaja tarkasti "instrumenteillaan" kohdunsuun tilanteen ja sanoi ettei kohdunkaulaa enää olemassakaan ja että seuraava vaihe sitä avautumista valmistelee joten sanoi myös että hän katsoisi että synnytykseni on käynnissä jo vaikka en sitä edes tajuaisi epäselkeiden supistusten takia ja vaikka ottaisi aikaa että keho työstää sitä synnytystä kunnon vauhtiin. Kaipa sitten niin! Synnytyksessä ilman että tajuaa!
Sunnuntai-maanantai välisenä yönä silmät rävähti auki noin klo 2 kun olin nukkunut n. 1 tunnin vasta ja piti oikein ravata vessaan. Ajattelin että onpas hurja kakkahätä ja siinähän sitä "tuubaakin" tuli oikein urakalla väännettyä mutta kun ei tullut enää isompaa eikä pienempää hätää niin en pöntöltä päässyt ylös seisomaan kun alkoi työnnättää oikein urakalla noin 20 ekstra minuuttia lisää. Jalat oikein nousi sojottamaan eteenpäin, kädet puristu nyrkkiin ja vatsa teki kovaa puristusta(eilen neuvolassa hoitaja selvensi että olivat napakampia supistuksia ;D) uudelleen ja uudelleen ja aloin jo itkeä että miksei tämä lopu. Mies kerkesi viereen kun kuuli ölinäni ja hetken tilannettani seurattuaan alkoi hokea että " Rauhoitu, älä ponnista noin kovaa!" ja että "Nyt et kyllä loppu raskausaikana syö enää mausteista kebablihaa.."
Siihen minä vain puristuksen aikana irvistelin että "En minä saakutti tätä ponnistusta itse tee joten ei paljon voi rentoutua" Kebabasiaan sanoin että " Jos tämä kebabista johtuu niin on kyllä helkkarin moista kebabbia..". Oli se koomista kun jälkeenpäin alkoi supistukset rauhoittua. Veli ja kälynikin nukkuivat viereisessä huoneessa ja veljenikin tuli kesken ölinäni vessan ovella ja näyn nähdessään nosti kättä ja sanoi "Hyvät yöt" ja hävisi toisen vessan kautta äkkiä takas nukkumaan.
Kyllä tolle naurettiin eilen päivällä mut sillä hetkellä nauru oli viimeinen mikä olisi mieleen juolahtanut.
Amorphis, mulla on ollut sama noiden kävelyjen kanssa! Ei vaan kykene "lenkkeilee" 5-10 min kauempaa ku tuntuu että edestä, alhaalta hajoaa jotain. Siksi ajatus raikkaasta syksystä ja pienestä kultamurusta tuhisemassa vaunuissa onkin aivan taivaallinen! Hitsi aion muuten kävellä kun taas ei tunnu siltä että häpyluuliitos ratkeaa. Oijoi!
No mites Unelmoija jakselee? Vieläkö olet yhtenä kappaleena vaiko kahtena?
Jokos Neppu on saanut oman pikkuisensa syliin?
Joskohan tässä uni tulisi uudelleen kun tässä kirjoittaessa närästys alkanut helpottelee.. Kiitos tehohdistelmäni: Rennie ja iso maito lasillinen
Voimia ja iloa tuleviin koitoksiin ja minä jään odottelemaan josko jonain hetkenä "tajuaisin" tämän menneillään olevan synnytyksen! ;D
Hipsis!