Maissinaksuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Edelliselle tiedoksi, että vaikka siksi että kun vauva näprää ja syö sitä, niin äiti ehtii vaikka syödä omankin ruokansa! Meillä vanhempi lapsi söi naksuja aina joskus vaikka autossa tms. jos meinasi tulla kiukku tylsyyden tai nälän takia (kun esim. kotimatkalla kohti ruokapöytää...). Mutta en siis tiedä kuinka pienelle niitä voi antaa, omani oli varmaan jo yli 9kk kun edes kuulin koko naksuista!

aloitin esikoisella varmaan noin 6kk ikäisenä. Kiinteitä oli syöty 4kk ikäisestä. Annoin ensin pienempinä paloina, kun tunki kokonaan suuhunsa. Noi naksuthan sulaa kyllä suusa, eli ei niihin kyllä kovin helposti tukehdu.

Maissinaksuthan on ihan hyvä tapa alkaa harjotella sormiruokien syömistä. Niissä ei ole mitään lisäaineita ja ovat turvallisia syödä. Ja muutama naksu ei ruokahalua häiritse millään tavalla...

Meidän 8kk poika ei suostu maissinaksuja syömään, ei edes maista vaikka kaikki muu menee heti suuhun. Inhoten työntää lattialle, eikä mielellään edes ota käteen.
Minä voisin niitä mielelläni viihdykkeenä silloin tällöin tarjota, mutta ei kelpaa.

Aivan varmasti ilmankin maissinaksuja pärjää mutta minusta ne on tosi hyvää ja turvallista sormiruokaa ja niillä on helppo opetella itse syömään. Mä en ymmärrä mitä turhaa hiilaria niissä on jos niissä on ilmaa ja maissia ja vauvalle syötetään muutenkin maissisosetta. Muutamasta maissinaksusta vauva tuskin saa mitään turhaa ja ylimääräistä ravintoa.

Yhteistyössä