Alkuperäinen kirjoittaja Jokainen tyylillään;10400840:
Veikkaisin että ei varmasti menisi kauaa läpi, ei varmasti.
<Jännä juttu, olisin voinut olla tuon "veli puolikuuron" kanssa aivan samaa mieltä (ja nähdä asiat noin viattomassa valossa) ennen tätä nykyistä suhdettani.>
Näetpä nyt minut aivan liian viattomassa valossa. Taisit olettaa jotain (oletus ei kannata), kun olen jättänyt miehen osuuden lähes huomiotta. Päättelit kai siitä että oletan miehen viattomaksi väärin! Viestissäni sanoin: "Kyllä, tämä on hyvin mahdollista", koskien miehen salailuun viittaavaa tyyliä . Minulla on aivan sama lähtökohta epäilyyn, mutta logiikkani on toinen, mitä ei ole ihan helppo nähdä.
Luulen että ketjussa enemmistöllä, ja Sinullakin on suunnillen tämä logiikka.
SUHDE EI TOIMI JOS SUHTEEN TOINEN OSAPUOLI ON PAHIS
Sitten arvellaan onko se epäilty mies pahis vai ei. Jos miehellä vaikuttaa olevan pahiksen elkeet, niin muodostetaan mielipide: "Joo, kyl toi niinku pahis ois". Siinäkö kaikki?
Minulla on suunnilleen tämä logiikka:
SUHDE EI TOIMI JOS SUHTEEN TOINEN OSAPUOLI ON PAHIS
En mieti miehen puuhia nyt, eikä näillä tiedoilla voi tehdä edes välttävää arviota miehestä.
Kiinnitän huomioni siis naiseen. Huolestuttavaa on että tämä on tunnustanut aikeensa ja tilaisuuden tullen on heti valmis pahistelemaan (ihan rikolliseksiko asti?).
Jos näin käy ei suhde toimi ja miehen osuutta ei tarvitsekaan enää tietää. Mitä siitä sitten ajattelee, että päätös esim. lakien rikkomisesta on jo tehty, on toinen asia arvioida. Heikolta näyttää. Se ei tietenkään saa merkitä tähän mitään, jos mieskin on pahis. Jos on, niin sitten on kaksi pahista ja kyseisessä suhteessa on tasan kaksi liikaa.
Eihän sen oikeustajun noin hukassa tarttis olla, tai tilannetajunkaan, siitä päätellen että jonkun esineen käyttö on suurempi hämmästelyn aihe kuin suhteen laatu.
Kaikessa tylyydessään näkisin ap:lle tiettyjä etuja tästäkin näkökulmasta. Ehkä ei kiinnosta jos ja kun asian kuvaus ei miellytä herkimpiä lukijoita.
Tiedä viittiskö kirjotella siitä mitä luottamukseen laajemmin tulee. Tosta sun tapauksesta vaan että jos ote hyvä on ennen ollukin, niin nyt siitä ei ole enää mitään jäljellä, mihin mielestäni vihjaatkin, että muutos on tapahtunut.
Muistelen jotain hämärää legendaa Sibeliuksesta kun oli palailemassa ryyppyreissultaan ja vaimo oli jotenkin päässy kysymään, että koskas oot meinannu kotio tulla? Janne oli kuulema vastannu: "En ole ennustaja, minä olen säveltäjä!". Sitten oli antanu suharille uudet ohjeet: "Takaisin Kämppiin!". Ois kai tuo kännykänkin sammuttanu, jos vaan ois ollu?