Flagyl

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Klara Vappen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Klara Vappen

Vieras
Gynekologi määräsi mulle tänään 10pvä:n Flagyl-kuurin akuuttiin bakteeri- ja hiivatulehdukseen. Hyvään aikaan osui, kun aiheuttaa kyseinen lääke alkoholiin yhditettynä antabus-reaktion :P
Alunperinkään ei ollut tarkoituksena nyt vappuna mitään övereitä vetää, mutta olin kyllä suunnitellut siemailevani skumppaa aattona ja ullanlinnanmäen piknikillä sitten maanantaina. Tämä vappu sattuu vielä (kerrankin) olemaan odotettu ja suunniteltu, hyvässä opiskelija- ym. kaveriporukassa (jossa minä olisin ainut selvä;)). Jos aloitan kuurin, en voi juoda edes simaa kun muutenkin olen niin herkkä alkoholin vaikutuksille.

Voisinkohan lykätä kuurin aloittamista ensi viikkoon jos oireet eivät pahene..? Vai onko asian kanssa tulipalokiire? Mitä tekisitte minun sijassani :)
En ihan heti ainakaan kehtaa soittaa lääkärille, ja kysyä että voinko pistää pienen hiprakan nyt etusijalle.

Mulla oli sama homma n.puoli vuotta sitten. synttärit tulossa viikonloppuna, ja viikolla sain flagyl-kuurin. Minä ainakin siirsin kuuria, alotin vasta kemujen jälkeen.. Jos sulla ei mitään hätää oo oireiden kans niin miksipä et voisi siirtää.

Aika paha, ymmärän täysin ;-)

Riippuu tietysti siitä miten pahat oireet ovat, mutta jos ne olisivat täysin sietämättömät niin et varmaan edes harkitsisi kuurin lykkäämistä. Itse varmaan miettisin kestänkö oireita vai en. Ehkä sinuna kokeilisin oireiden helpottamista hiivalääkkeillä tai luonnonjugurtilla (ks. toinen ketju) ja aloittaisin Flagylin sitten Vapun jälkeen. En usko, että hoidon lykkääminen aiheuttaa alapäälle mitään suurempaa vahinkoa sinänsä.

Flagyl on kyllä hyvä lääke, mutta saisivat kehittää sellaisen jonka kanssa voi ottaa alkoholia...

Hoh, arvasin että joku vetää herneet nenään kysymyksestä:) En ole kauhean kipeä kyllä onneksi, mutta tulehdus oli silti havaittavissa. Ongelman on ratkaissut se, että menkat alkoivat kesken viikon, joten en olisi voinut kuuria käyttää kuitenkaan vielä. Ja menkat onneksi helpotti oireitakin, jotka eivät olleet ihan sietämättömät kyllä muutenkaan. Huomenna sitten aloitan kuurin ja tänään juon ne pari lasia shamppanjaa (= ryyppäämistä, joo-o...). Eräiden teistä suureksi kauhuksi ;) Terveyteni kustannuksella en tietenkään olisi näin tehnyt.

Kiitos neuvoista kuitenkin. Ai niin, ja soitin gynekologilleni muissa asioissa ja kysäisin samalla, että voiko Flagyl-kuuria lykätä. Hän sanoi että oireiden niin salliessa kyllä, esim. minun tilanteessani. Joten vastaisuudessa tiedätte tekin tämän, rakkaat moraalinvartijat ja pikkulääkärit. No, itsepähän kysyin... Hauskaa vappua!

Itsekin sain flagyl kuurin vapun aikoihin (sillä ei nyt minun kohdalla ole merkitystä mikä päivä on, kun en alkoholia käytä lainkaan). mutta tämä flagyl aiheutti minulle allergisen reaktion eli 4pv jälkeen alkoi olla kirvelyä ja kutinaa alapäässä myös vatsavaivoja jne soitin lääkärille ja kehotti lopettamaan kuurin kesken ( 7pv:n kuuri) tilalle ei kyllä ole muutakaan lääkettä kysessä emätintulehdus.

Itse olen käyttänyt alkoholia flagylin kanssa, ei mitään vaikutusta. Apteekista kysyin ""lupaa"" sanoivat, että kokeile varovasti, toisille sopii ja toisille ei. Ehkä nyt ei ihan kannata perskännejä ottaa, mutta oman harkinnan ja tuntemusten mukaan. Toiset ovat kuulemma oksentaneet yhtäaikaisesta käytöstä.

Kävin papassa, jossa todettiin bakteeritulehdus ja määrättiin 5 pv flagyl- kuuri.
Minulla ei ole mitään oireita eikä valkovuotoa eikä edes haise, kun 2 kertaa päivässä pesee.
Mietin, että onkohan kuurista enempi haittaa kuin hyötyä. Saattaa tulla hiivaa. sKun miestä ei hoideta samanaikaisesti, voi tulehdus uusia. Pakkauksessa myös varotetaan nokkosrokosta, josta kärsin jo nyt päivittäin kuten moni muukin suvussa ja poikani, jolla on myös nokkosrokkoa, oli saanut jostain samaa varoittavasta lääkkeestä (ehkä sama lääke) hirveän kohtauksen, kasvot turvonneet ja silmät pullistuneet päästä. ja sitten on myös niitä muita haittavaikutuksia.
Mitähän vois pahimmillaan tulla, jos jätän lääkkeet käyttämättä?

Alkuperäinen kirjoittaja Iina:
Itse olen käyttänyt alkoholia flagylin kanssa, ei mitään vaikutusta. Apteekista kysyin ""lupaa"" sanoivat, että kokeile varovasti, toisille sopii ja toisille ei. Ehkä nyt ei ihan kannata perskännejä ottaa, mutta oman harkinnan ja tuntemusten mukaan. Toiset ovat kuulemma oksentaneet yhtäaikaisesta käytöstä.

Järjen käyttö näissäkin asioissa on sallittua. Itse olen myös nauttinut lasin tai parin siellä täällä flagyl kuurien yhteydessä ilman sen kummempia oireita.

Huomautan tähän vain, että alkoholin määrällä sinällään ei ole merkitystä antabus-reaktioon. Reaktio joko tulee tai ei tule. Joillekin tulee ja joillekin ei, eikä ole ennustettavissa etukäteen. Ihan vain tiedoksi, ettei joku ajattele että antabus-reaktion voisi välttää ottamalla vain vähän alkoholia. Jos ottaa, niin reaktio tulee jos on tullakseen, vaikkei perskännejä vetäisikään.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä;10893234:
Huomautan tähän vain, että alkoholin määrällä sinällään ei ole merkitystä antabus-reaktioon. Reaktio joko tulee tai ei tule. Joillekin tulee ja joillekin ei, eikä ole ennustettavissa etukäteen. Ihan vain tiedoksi, ettei joku ajattele että antabus-reaktion voisi välttää ottamalla vain vähän alkoholia. Jos ottaa, niin reaktio tulee jos on tullakseen, vaikkei perskännejä vetäisikään.

Yep totta.itse huomasin kun koulussa maisteltiin siidereitä.olen siis tarjoilu alalla.voi herran jestas sitä oloa mikä tuli sen jälkeen kun oli tuo flagyl kuuri menossa.hyi..en kyllä edes voi ottaa yhtä huikkaa kärsimättä hirveestä olo tilasta.riippuu ijan ihmisestä..kaveri joi 12 keskiolutta kuurin aikana eikä mitään

Yhteistyössä