Gynekologi, Helsinki? Mehiläinen?

  • Viestiketjun aloittaja tuutilullaa*
  • Ensimmäinen viesti
tuutilullaa*
Olen varaamassa aikaa gynekologille, aiempaa kokemusta ei Helsingistä ole. Ajan täytyisi olla erinäisistä syistä aika rajattuna aikana ja ainakin Mehiläiselle näytti olevan hyvin minulle sopivia aikoja.

Onko kenelläkään kokemusta Mehiläisestä? Minkä hintainen tavallinen tarkastus + ultraus mahtaa olla? Vai olisiko muita ehdotuksia hyvistä gyneistä?
 
Sunny*
Minä käyn Mehiläisessä gynellä Helsingissä. Ultrasta en tiedä, mutta sisätutkimus muistaakseni 70e ja papa 30e. Opiskelijabudjetilleni tuo on kallista, mutta mielelläni maksan asiantuntevasta ja ystävällisestä palvelusta. Olen löytänyt tuolta Mehiläisestä todella mukavan gynen, enkä enää muaalle sieltä vaihda :)
 
koitettujuttu
Liputan Femedan puolesta !
VAikak en olekaan vuosiin asunut enää Helsingissä,
kävin aina Nykyisin Femedassa vastaanottavalla Jari Sjöbergillä.
Asiantunteva ja erittäin asiallinen gyne.
 
tsk tsk tsk
Ovatko kaikki Femedan gynekologit käymisen arvoisia? :) Varasin juuri ajan Arja Lipastille, ensimmäistä kertaa. Enkä tiedustellut edes hintaa, saa nähdä kuinka kalliiksi tulee..
 
R-L
Mehiläisessä on aivan ihana gynekologi, Riitta-Liisa Heikkinen. Todella empaattinen ja asioihin paneutuva ja mikä minulle tärkeää: erittäin helläkätinen.

Ultra maksoi 80 euroa kuukausi sitten.
 
femedassa
Femedassa perusgynekäynti ilman ultraa tai näytteenottoa on 80 euroa, josta saa vissiin kelalta jotain pientä takaisin. En tiedä riippuuko lääkäristä, itse käyn Jari Sjöbergillä. Gynelle pääsee todennäköisesti ihan parissa päivässä tai samana päivänä, kuten yksityisille erikoislääkäreille yleensäkin, jos vain kiinnostaa seuraava vapaa aika. Sjöbergille joutuu yleensä odottamaan pari-kolme viikkoa koska hän ottaa vain yhtenä iltana viikossa siellä vastaan.
 
femedassa
Ultralla viittaan siis ultraäänellä tehtävään sisätutkimukseen, eli katsotaan ultraäänilaitteella että munasarjat ja muut värkit on siellä missä pitää ja terveen näköiset. Se maksaa siis erikseen ja itselleni se on tehty osana endometrioositilanteeni kartoitusta.
 
KatjaH
Kävin Femedassa viime vuonna. Aika huono kokemus, koska minulta ei huomattu kystaa, vaikka se oli. Kuukuden päästä pääsin sattumalta toiselle gynekologille ja hän sanoi, että pitää leikata saman tien, jotta kystaa ei muuttuisi pahanlaatuiseksi!! Kuvitelkaa! Ja mitä olisi, jos mä oikeesti luottaisin siihen Kari Teramoon Femedasta!! Pelottavaa.....
 
Inksi
Olen siis menossa ens ma ekaa kertaa gynelle kuukautishäiriöiden takia. Olen menossa Kielotien Mehiläiseen, Helsinkiin. Osaako joku vähän kertoa että mitä tämä käynti tulis maksamaan? En tiedä vielä että mitä siellä tehdään vai tehdäänkö mitään, mutta jos joku osaisi antaa vähän suuntaa viittaavan summan, niin kiva olis. Opiskelijan budjetti on kuitenkin rajallinen.
 
ffhdd
En tiedä, mitä liikkuu sellaisen naisen päässä, joka menee miesgynekologille. Ei varmaan kovin paljoa.
Edellä mainittu R-L Heikkinen vastaanottaa myös Femedassa, ei vain Mehiläisessä. Voin suositella! Hinnat ovat varmaan aika samaa tasoa eri yksityisillä.
 
GEEZZz
vois tulla miesgynekologeille kevyt työttömyys jos me tyhmät naiset ei koskaan käytäs niiden luona. jeesus mitä juttuja! mitä liikkuu sellaisen tyypin päässä joka ei osaa ajatella asiaa muuta kuin seksuaalisesti. huhuh!
 
nalle22 eikirj
Alkuperäinen kirjoittaja Inksi:
Olen siis menossa ens ma ekaa kertaa gynelle kuukautishäiriöiden takia. Olen menossa Kielotien Mehiläiseen, Helsinkiin. Osaako joku vähän kertoa että mitä tämä käynti tulis maksamaan? En tiedä vielä että mitä siellä tehdään vai tehdäänkö mitään, mutta jos joku osaisi antaa vähän suuntaa viittaavan summan, niin kiva olis. Opiskelijan budjetti on kuitenkin rajallinen.

moikka!
itse kävin mehiläisessä helsingissä gynellä ja se käynti joka sisälsi ultraäänen, maksoi kelakorvausten jälkeen n.110e.
tästä siis aika iso osa on tota ultraääntä, koska se on aika kallis tutkimus. toisaalta, joskus jotkut ei välttämättä laskuta siitä erikseen joskin se on aika harvinaista yksityisellä...täysin mahdollista kuitenkin.
varmasti sulle tehdään ihan normi sisätutkimus, ekalla kerralla ei välttämättä tehdä ultraa ellei gyne katso sitä tarpeelliseksi selvittääkseen sun asioita. voit toki kyllä myös sanoa että sulla ei ole varaa ultraan, että vaan pelkkä sisätutkimus. tosi monet tekee niin.
mutta siis veikkaan että pelkkä vastaanottomaksu tulee maksamaan kelakorvausten jälkeen joku 50-60e. joillain lääkäreillä hieman isompi palkkio, mutta suunnilleen ton verran veikkaisin.
 
Heillä käynyt
Jyrki Jalkanen, Jari Sjöberg, Riitta-Liisa Heikkinen tai Anna-Maria Suikkari. Kaikkia voin lämpimästi suositella!!! Näillä olen käynyt ja ollut tyytyväinen. Myös Bruno Cacciatore on ollut hyvä, mutta lienee kalliimpi.
 

Yhteistyössä