Päivittäiset rytmihäiriöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rytmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rytmis

Vieras
Kärsiikö kukaan muu rytmihäiriöistä? Itselläni niitä tulee nykyisin päivittäin, lähinnä imetyksen aikana, mutta myös muulloinkin. Ovat tosi häiritseviä ja inhottavia, varsinkin öisin. Ennen raskautta rytmihäiriöitä oli tosi harvoin, muutaman kerran vuodessa, mutta nyt siis päivittäin. Raskauden aikana ei muistaakseni ollenkaan. Voikohan rytmihäiriöt johtua pelkästään imetyksestä? Onhan se kuitenkin aika fyysistä hommaa, vaikka ei uskoisikaan. Ja valvomiset myös varmaankin vaikuttaa.

Teillä, joilla on ollut imetyksen aikana rytmihäiriöitä, niin ovatko ne lakanneet, kun olette lopettaneet imetyksen?

onko häiriöitä tutkittu? Esim. kilppariarvot? Itellä vajaatoiminta aiheutti rytmihäiriöitä, vaikkei näin pitäis ollakaan. Raskauden ajan oireet oli poissa, mutta nyt on vähän lisäääntyneet. Juotko kahvia`? sekin voi aiheuttaa häiriötä.

sorry, en ihan vastannut kysymykseen, mutta tsemppiä kuitenkin!

Olen käynyt tutkimuksissa. Vajaatoimintaa ei havaittu, nestehukka havaittiin ultrassa (en ollut muistanut juoda tarpeeksi...). Lähiaikoina minulle asennetaan Holter-laite vuorokauden ajaksi ja sen perusteella sitten katsotaan jatkot. Suunnilleen vuoden päästä on myös varattu aika jatkotutkimuksiin, jossa katsotaan nuo kilpisrauha-arvot ja myös sydämen koko, joka oli hieman normaaliarvojen yläpuolella. Yleensä raskauden ja imetyksen aikana sydänlihas hieman suurenee, mutta varmuuden vuoksi siis sekin vielä tutkitaan. Jos suurentunut entisestään, niin sitten kyseessä on jokin sydänsairaus.

Meribel, miten sinulla todettiin tuo vajaatominta? Onko se miten paha ja mikä on ennuste sydämen suhteen? Itseäni hieman kuitenkin pelottaa tuo vajaatoiminnan mahdollisuus, vaikka sitä ei pitäsi ollakaan.

Kahvia en juo, suklaata tosin tulee syötyä aika usein, kuulemma sekin voi lisätä häiriöitä...

Alkuperäinen kirjoittaja rytmis:
Olen käynyt tutkimuksissa. Vajaatoimintaa ei havaittu, nestehukka havaittiin ultrassa (en ollut muistanut juoda tarpeeksi...). Lähiaikoina minulle asennetaan Holter-laite vuorokauden ajaksi ja sen perusteella sitten katsotaan jatkot. Suunnilleen vuoden päästä on myös varattu aika jatkotutkimuksiin, jossa katsotaan nuo kilpisrauha-arvot ja myös sydämen koko, joka oli hieman normaaliarvojen yläpuolella. Yleensä raskauden ja imetyksen aikana sydänlihas hieman suurenee, mutta varmuuden vuoksi siis sekin vielä tutkitaan. Jos suurentunut entisestään, niin sitten kyseessä on jokin sydänsairaus.

Meribel, miten sinulla todettiin tuo vajaatominta? Onko se miten paha ja mikä on ennuste sydämen suhteen? Itseäni hieman kuitenkin pelottaa tuo vajaatoiminnan mahdollisuus, vaikka sitä ei pitäsi ollakaan.

Kahvia en juo, suklaata tosin tulee syötyä aika usein, kuulemma sekin voi lisätä häiriöitä...

Sorry, olin vähän epäselvä eli kyse on kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Rytmihäiriöitä testailtiin holter-testillä, rasitus-ekg:llä ja eteisvärinän rytminsiirrossa sydän on myös ultrattu. Mitään syytä ei löytynyt. Muuta siis kuin tuo kilpparin vajaatoiminta.

Toivottavasti sullakin olo helpottaa. Itellä noi huonot unet lisää häiriötä ja samoin stressi tai alkholi.

Vajaatoiminnassa ei niinkään ole sydänoireita, liikatoiminnassa sen sijaan kyllä. Itselläni on vajaatoiminta, ja enemmänkin siihen kuuluu hidas syke. Olen ymmärtänyt että liikatoimintaisilla tulee juuri rytmihäiriöitä ja se tuntuu ns. muljahduksina.

Vajaatoimintaa on helppo hoitaa tyroksiinilääkityksellä, joten suhteen ei kannata olla peloissaan. Liikatoiminta on suurempi rasite elimistölle, jos sitä ei havaita ajoissa ja hoideta. Yleensä liikatoiminta hoidetaan radiojodihoidolla vajaatoiminnaksi, jolloin silloinkin on edessä tyroksiinilääkitys lopunelämän ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja :.:.::
Vajaatoiminnassa ei niinkään ole sydänoireita, liikatoiminnassa sen sijaan kyllä. Itselläni on vajaatoiminta, ja enemmänkin siihen kuuluu hidas syke. Olen ymmärtänyt että liikatoimintaisilla tulee juuri rytmihäiriöitä ja se tuntuu ns. muljahduksina.

Vajaatoimintaa on helppo hoitaa tyroksiinilääkityksellä, joten suhteen ei kannata olla peloissaan. Liikatoiminta on suurempi rasite elimistölle, jos sitä ei havaita ajoissa ja hoideta. Yleensä liikatoiminta hoidetaan radiojodihoidolla vajaatoiminnaksi, jolloin silloinkin on edessä tyroksiinilääkitys lopunelämän ajan.

joo, näin mäkin olen lukenut, mutta kumma juttu, itsellä toi vajaatoiminta aiheutti rytmihäiriöitä!

joo, näin mäkin olen lukenut, mutta kumma juttu, itsellä toi vajaatoiminta aiheutti rytmihäiriöitä!

Valittelin lääkärille rytmihäiriötä, ns. lisälyöntejä. Laittoi kilpparikokeisiin ja arvot viittaavat vajaatoimintaan. Ymmärtääkseni tuo hidastunut sydämen syke saattaa johtaa lisälyönteihin, jotta sydän saa pumpattua verta tarpeeksi. Tänään kävin vielä sydänfilmissä ja perjantaina on aika lääkärille.

Viimeksi muokattu:
Valittelin lääkärille rytmihäiriötä, ns. lisälyöntejä. Laittoi kilpparikokeisiin ja arvot viittaavat vajaatoimintaan. Ymmärtääkseni tuo hidastunut sydämen syke saattaa johtaa lisälyönteihin, jotta sydän saa pumpattua verta tarpeeksi. Tänään kävin vielä sydänfilmissä ja perjantaina on aika lääkärille.

onko sulla lisärit lähteny pois ko on saatu lääkitys kuntoon? mulla todettiin vajaatoiminta kanssa ko kävin valittamassa lääkärillä lisälyöntejä. oon syöny tyroksiiniä nyt reilun kuukauden ja tuntuu, että aina ko pitäis nostaa annostusta niin rytmihäiriöt lisääntyy.. annosta nostettaessa ne hävii muutamaksi päiväksi ja sitten tulee takasin. nyt hakkaa eli muljahtaa jatkuvasti kerran pari minuutissa. hermo menee :D. toivottavasti nää loppuu ko saahaan lääkitys kohilleen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä