Miksei
...Niin, siis noista...
Tietääkö kukaan miksi light-tuotteet ovat kiellettyjä raskauden aikana?
Mitä haittaa näistä voi olla sikiölle?
Tiedän hyvin, että neuvolassa kielletään käyttämästä näitä, mutta miksi? Olen varmaankin hölmönä ottanut kamalia riskejä, mutta olen syönyt light-tuotteita raskauden aikana kuten ennenkin, eli siis hyvinkin paljon... Taitaa mennä 1,5l pullo kolaa päivittäin, käytän myös hermesetasta kahvissa, satunnaisesti menee aski sokerittomia namusia. Makeutusaineita siis kaikissa.
Mutta... Miksi? Miksi? Miksi? Miksi? Miksi ei saisi?
Jos kukaan tietää, niin kyllä kiinnostaa. Olen netistäkin etsinyt tietoa, että miksi nämä eivät muutenkaan ole ylipäänsä aikuisille terveellisiä, mutta enpä ole löytänyt tietoa. Miksi elintarvikkeissa sanotaa "sisältää fenyylialaniinin lähteen"? Mitä tämä tarkoittaa? Mitä haittaa?
Tiedän, että ylisuurina määrinä voi aihettaa vatsavaivoja, ripulia yms...
Mutta... Onko jotain kovinkin vakavaa miksi ei saisi? Siis miksi?
-MIKSI?
Tietääkö kukaan miksi light-tuotteet ovat kiellettyjä raskauden aikana?
Mitä haittaa näistä voi olla sikiölle?
Tiedän hyvin, että neuvolassa kielletään käyttämästä näitä, mutta miksi? Olen varmaankin hölmönä ottanut kamalia riskejä, mutta olen syönyt light-tuotteita raskauden aikana kuten ennenkin, eli siis hyvinkin paljon... Taitaa mennä 1,5l pullo kolaa päivittäin, käytän myös hermesetasta kahvissa, satunnaisesti menee aski sokerittomia namusia. Makeutusaineita siis kaikissa.
Mutta... Miksi? Miksi? Miksi? Miksi? Miksi ei saisi?
Jos kukaan tietää, niin kyllä kiinnostaa. Olen netistäkin etsinyt tietoa, että miksi nämä eivät muutenkaan ole ylipäänsä aikuisille terveellisiä, mutta enpä ole löytänyt tietoa. Miksi elintarvikkeissa sanotaa "sisältää fenyylialaniinin lähteen"? Mitä tämä tarkoittaa? Mitä haittaa?
Tiedän, että ylisuurina määrinä voi aihettaa vatsavaivoja, ripulia yms...
Mutta... Onko jotain kovinkin vakavaa miksi ei saisi? Siis miksi?
-MIKSI?