keskenmenoriski. kun syke havaittu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas74

Vieras
Onko tietoa, mikä on keskenmenoriski, jos pikkuisen syke on havaittu varhaisultrassa ja raskausviikot 8+4.En tajunnut kysyä gyneltä.Sanoi vain, että hyvältä näyttää.Jos keskenmenoriski kaikista havaituista raskauksista on n, 10 %, niin luulisi, että pienempi, kun tuulimuna ja kohdun ulkoinen raskaus voidaan sulkea pois+ jo menneet raskausviikot.
Ultraan pääsen vasta seuraavaksi joskus viikolla 12 rv ja siihen on pitkä aika.
Ärsyttää tämä mun hysteerisyys, mutta olen etsinyt liikaa tietoa keskenmenoista ja olen tietoinen, että keskenmeno voi tapahtua myös ilman kipua ja vuotoa.

Keskenmenohan voi tulla missää vaiheessa vaan... et sen puoleen tuo syke ei ole varmuus ettei keskenmenoa tulisi.
Elä panikoi, niin sikölläkin on kaikki paremmin, kun äiti ei turhia stressaa..
Minun keskenmenossa alkio oli kuulema ollut kuolleena jo toista viikkoa kun oli niin pieni. eli vasta myöhemmin alkoi niukka vuoto...

Tässä taulukko... http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66

Huomaa, että tossa toi aika on laskettu hedelmöittymisestä eikä siis raskausviikot olekaan niinkuin meillä normaalisti ne lasketaan. Tuo ei sinänsä vaikuta, että onko sydänmenlyönnit kuultu vai ei, mutta kun ne kerran on kuultu, niin silloinhan sikiö on ainakin ollut hengissä vielä niillä viikoilla eli mahdollisuudet voidaan katsoa sen mukaan (joskushan sikiö on voinut kuolla viikolla 5-6, mutta vuoto tuleekin vaikka vasta viikolla 9 tms.). Tilanteesi näyttää siis ihan hyvälle! Vaikea sitä on silti olla panikoimatta... Onnea loppuraskauteen!

Tuossa huhuu huhuu sanoo, ettei tekayn taulukossa lasketa raskausviikkoja kuten yleensä. Itse tulkitsin taulukkoa niin, että päivät on laskettu hedelmöittymisestä, mutta viikot ovat tavallisia raskausviikkoja. Siksi kai niissä "rvk" eikä "vk". Miten muut ovat tämän käsittäneet?

Mulla vastaavassa tilanteessa ultrannut lääkäri sanoi, että keskenmenon riski on enää 1-2 %:n luokkaa, juuri tuosta syystä että tuulimunan ja kohdun ulkoisen voi sulkea pois. (Tosin olen vm -82 ja ilmeisesti iälläkin on jotain tekemistä keskenmenoriskin kanssa.)

Ymmärrän kyllä tuossa Tekayn taulukossa nuot "rvk":tkin viikoiksi hedelmöittymisestä, koska muuten 14-20 (73%) pv ja 3-5 rvk (80%) menisivät päällekkäin ja riskiprosentti on kuitenkin eri.

Onko tietoa, mikä on keskenmenoriski, jos pikkuisen syke on havaittu varhaisultrassa ja raskausviikot 8+4.En tajunnut kysyä gyneltä.Sanoi vain, että hyvältä näyttää.Jos keskenmenoriski kaikista havaituista raskauksista on n, 10 %, niin luulisi, että pienempi, kun tuulimuna ja kohdun ulkoinen raskaus voidaan sulkea pois+ jo menneet raskausviikot.
Ultraan pääsen vasta seuraavaksi joskus viikolla 12 rv ja siihen on pitkä aika.
Ärsyttää tämä mun hysteerisyys, mutta olen etsinyt liikaa tietoa keskenmenoista ja olen tietoinen, että keskenmeno voi tapahtua myös ilman kipua ja vuotoa.

Mulla tuli tänään samanverran viikkoja.Ja maha rupesi vihlomaan töissä.Aloin vuotamaan ja vessanpönttöön tippui jotain, otin käteeni se oli vaalea pussi n.2cm kokoineen.Olen varma että se oli keskenmeno.Ensi maanantai olisi ollut eka neuvola käynti.Nyyh.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä