Tässä siis tämtä autoliitos sivuilta. Eivät tee vain kolari testin vaan myös oma mielipide ratkaisee.
Graco Cosmic XTP 2005
Arvio: välttävä
Tyyppi: Turvaistuin
ECE-luokitus: 0+/I/II
Ikäkategoria: 0-7 v
Painoluokka: 0-25 kg
Asennus: selkä menosuuntaan MYÖS KASVOT MENOSUUNTAAN!!!!
Turvaistuinta ei saa milloinkaan asentaa etumatkustajan paikalle, jos autossa on etumatkustajan turvatyyny.
Kiitokset ja moitteet:
Turvallisuus:
+ hyvä pään tuki
- suhteellisen korkea kuormitus etutörmäyksessä, turvavyö osuu kaulaan
- keskimääräinen kuormitus sivutörmäyksessä
- vyön reititys hankalaa EN OLE KOKENUT HANKALAKSI; MUÖS MUMMOILTA ONNISTUU
- turvaistuin on epävakaa ajoneuvon istuimella ja liukuu helposti pois paikoiltaan KOSKAAN EI OLE LIIKKUNUN; HYVIN PYSYNYT PAIKALLAAN
Asennettavuus:
+ selkeät ohjeet ja varoitusmerkinnät
- väärin asentaminen on mahdollista
- lapsen kiinnittäminen istuimeen oikein on lähes mahdotonta KUINKA NIIN MAHDOTOINTA!!!! VYÖT KIINNITTYY VAIN YHDELLÄ TAVALLA
- asentaminen on erittäin monimutkaista TAITAA TOSIAAN OLLA JOKU INSINÖÖRI OLLUT ISTUNTA KATSOMASSA JOLLA EI ITSELLÄÄN OLE LAPSIA
Istuinmukavuus:
+ hyvät pehmusteet
- epämukava säärituki MEIDÄN NEITI EI OLE KOSKAAN ISTUIMESTA VALITTANUT
- lapsi ei näe hyvin ympärilleen AI EI VAI?!? EN OLE HUOMANNUT
Käyttömukavuus:
+ istuimen päällinen on konepestävä
- viimeistelyssä pieniä puutteita MITÄHÄN NÄMÄ PUUTTEET OVAT
Yhteenveto:
Istuin vie paljon tilaa selkä menosuuntaan asennettuna, ja 6-vuotiaat lapset eivät mahdu siihen tilanpuutteen takia. TÄMÄ ON TOTTA, MUTTA MEILLÄ EI 6V ASTI TÄSSÄ KUITENKAAN ISTUTA, VAAN SIIRRYTÄÄN "ISOJENISTUIMEEN". jA MYÖS REILU 180CM MIEHENI MAHTUU KUITENKIN ISTUMAAN EDESSÄ VAIKKA ISTUIN ON ASENNETTUNA TAAKSE
NIIN JA TÄMÄ ISTUIN VOITTI TM:N JA KAKSPLUSSAN TEKEMÄN TESTIN!!!!