SP-KYSYMYS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Toivoisin apua sellaiselta, joka tietää, ei siis mitään mutu-tietoa:

Olen ollut pitkässä suhteessa, tosin meillä oli jonkun aikaa noin 2 vuotta sitten paussi. silloin minä tapailin yhtä toista. Sänkyyn emme menneet, mutta kerran hän nuolaisi tuolta alaalta. siis todellakin yksi nuolaisu siitä yläosasta alapäätä:)
Mitään muuta ei tapahtunut, suutelua kylläkin. Olen harrastanut seksiä vain tämän nykyisen kumppanini kanssa, hänellä on nuorempana ollut kaksi muuta kumppania, joiden kanssa ollut yhdynnässä, kondomia oli käytetty. Tämä tyyppi joka nuolaisi on hänelläkin ollut kaksi aikaisempaa kumppania, kondomin käytöstä en tiedä, mutta hän on sellainen että varmasti oli käytetty.

olen käynyt Hiv, kuppa, tippuri ja klamydia testeissä. Olivat negatiivisia.
Onko minulle voinut muita tarttua tuosta nuolaisusta? Kondylooma esimerkiksi?
Asia vaivaa minua kovasti. Voisiko joku siis sanoa, tarttuuko se kondy nyt esimerkiksi noin helposti jne?

Kiitos avusta jos joku viitsii vastata!

Käsittääkseni kondylooma voi erittäin harvin tarttua suuhun, mutta en tiedä tarttuisiko se sieltä yhdellä nuolaisulla alapäähän.

Mielestäni huolehdit turhaan. Vai onko sinulla jotain oireita? Veikkaisin, että mahdolliset taudit tulisivat siltä sinun omalta nykyiseltä mieheltäsi.

kiitos vastauksestasi.
kyllähän minä järkevästi ajateltuna tiedän, että todennäköisesti se ei ole voinut tarttua suusta, mutta kun ajatukset jyllää päässä niin minkäs teet.
ei ole ollut mitään oireita, papa otettu noin vuosi sitten ja se oli normaali, kävin gynellä joku aika sitten, papaa ei tosin otettu, mutta sanoi että kaikki näytti hyvältä, limakalvot ja kohdun suu terveiltä ja normaaleilta. mutta mutta.

Onkohan mitään testiä millä sen saisi selville, siis kondyn? vai löytyykö se vain jos niitä rakkuloita (syyliä?) löytyy ja papa on poikkeava?

Syylätön kondylooma testataan etikkahappotestillä, mutta käsittääkseni se näkyisi myös papassa. Syylällinen kondylooma taas näkyy limakalvolla erilaisina muutoksina.

Mielestäni voit olla kyllä ihan huoleti jos mitään oireita ei ole ja papakin sulla on ollut puhdas.

Haloo ap! Ei sulla mitään tautia ole kuule yhdestä nuolaisusta! Sillä kundillahan ois pitäny olla kondylooma kielessänsä ja tosi paha syylä.,.... nauti kesästä ja unohda!

Näin on, herpes tarttuu myöskin ei aktiivivaiheessa ja jos tällä ""nuoleskelijalla"" on ollut herpes huulessaan/suussaan/suun ymp., niin on aivan mahdollista että herpes-virus on tarttunut sinuun.
Herpes testataan sitten ei-aktiivivaiheessa verikokeella, joka ei kerro kuin sen, että elimistössä on virus tai ei ole, herpes-viruksen laatua se ei kerro.