Voisko palstan mustat myöntää olleensa väärässä Trumpin suhteen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
EU on toimimaton liitto:
liian monta, liian erilaisilla rakenteilla ja kulttuureilla väkisin kokoon kyhätty maiden liitto. Myös ilmasto on erilainen, mikä vaikuttaa esim. maa ja metsätalouteen, osassa maista korruptio edelleen rehottaa julkeasti,
”köyhät” maat toki hyötyvät. Hyvänä esimerkkinä Viro, jonka talous, markkinat ja suhteet ovat parantuneet huomattavasti EU:n myötä. Kreikka sai ISOT tukiaiset, Suomi etunenässä rahoittamassa Kreikkaa -penniäkään ei tulla saamaan takaisin!

Venäjäpakotteet iskee EU:ssa pahiten meihin, mutta eihän se muita maita kiinnosta - ei se tunnu kiinnostavan meidän valtiojohtoakaan, käsittämätöntä.

Suomi ei pärjää pienenä, erilaisena, maana EU:ssa! Ei meidän tarpeita huomioida. Pohjoismaiden liitto palvelisi meitä huomattavasti kannattavammin!

Meille EU on tuonut edellisten mainitsemieni lisäksi haittamaahanmuuttoa, lisää byrokratiaa/säännöksiä jne.
Me maksamme euroja EU:lle ja EU maksaa osan takaisin, mutta korvamerkittynä!

Edelleen Suomi on EU:n nettomaksaja! Miksi!?
Pitäisikö täällä ihmisten nähdä kunnolla nälkää, ennen kuin pääsisimme eroon nettomaksajan taakasta?

EU:n agenda on saada siitä toimiva tulonsiirtounioni. En todellakaan voi kannattaa mitään tällaista.

Me, itsenäisenä Suomena pidämme varmasti huolta omasta kansasta, kauniista ja tärkeästä luonnostamme, ilmastopolitiikasta jne! Ihan ilman EU:kin!

Globalistien (EU:n) myötä hyvinvointivaltionme ajautuu kohti tuhoa.
Kyllä minä haluan, että minun verorahani käytetään Suomeen ja suomalaisten hyvinvointiin, en ole valmis luopumaan hyvinvointivaltiosta - sehän olisi ihan katastrofi huono-osaisille! Kuka heidän koulutuksen ja terveydenhuollon kustantaa kun nämä palvelut ovat globalisaation myötä muuttuneet maksullisiksi!?
Suomi on nettomaksaja, koska se on hyvinvointivaltio. Jos tahdot, voidaan siirtyä saajiksi, mutta se tarkoittaisi sitten kurjistettuja oloja.

Minnes Suomi muuten vie tavaraansa, kun se sitä yrittää myydä... Vai meinaatko, että Suomi pärjäisi hyvin pelkillä sisämarkkinoilla?
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
vierailija
Suomi on nettomaksaja, koska se on hyvinvointivaltio. Jos tahdot, voidaan siirtyä saajiksi, mutta se tarkoittaisi sitten kurjistettuja oloja.

Minnes Suomi muuten vie tavaraansa, kun se sitä yrittää myydä... Vai meinaatko, että Suomi pärjäisi hyvin pelkillä sisämarkkinoilla?
Tätä noi ilmeisesti kaipaa.
Niinkuin Jenkeissäkin. Ei sairaanhoitoa, ei työttömyysturvaa, eläkettä tms mihin ollaan totuttu.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Suomi on nettomaksaja, koska se on hyvinvointivaltio. Jos tahdot, voidaan siirtyä saajiksi, mutta se tarkoittaisi sitten kurjistettuja oloja.

Minnes Suomi muuten vie tavaraansa, kun se sitä yrittää myydä... Vai meinaatko, että Suomi pärjäisi hyvin pelkillä sisämarkkinoilla?
Öhm, ai, että...hmmm..tuota tuota...:LOL:

Tässä taloustilanteessa Suomella ollen velkaa...noh katso itse:
Tuon pitäisi riittää, että jää saamapuolelle.
Meillä ei ole/ole tulossa mitään uutta Nokiaa! Ainoastaan menoja on, ja nekin on kasvussa - työpaikkojen lisääminenkin vaatii investointeja.

Lisäksi, hyvinvointivaltio lakkaa olemasta myös siten, että Suomi on koko maailman sosiaalitoimisto.

Suomi voi tehdä kauppaa muiden maiden kanssa? Miksi ihmeessä meillä olisi pelkät sisämarkkinat..?
 
vierailija
Öhm, ai, että...hmmm..tuota tuota...

Tässä taloustilanteessa Suomella ollen velkaa...noh katso itse:
Tuon pitäisi riittää, että jää saamapuolelle.
Meillä ei ole/ole tulossa mitään uutta Nokiaa! Ainoastaan menoja on, ja nekin on kasvussa - työpaikkojen lisääminenkin vaatii investointeja.

Lisäksi, hyvinvointivaltio lakkaa olemasta myös siten, että Suomi on koko maailman sosiaalitoimisto.

Suomi voi tehdä kauppaa muiden maiden kanssa? Miksi ihmeessä meillä olisi pelkät sisämarkkinat..?
No ei riitä. Ellet tarkoita, että Suomea kohdellaan eri tavalla kuin muita.

Eu on toistaiseksi auttanut Suomen talouden kehityksessä. Voit lukea asiantuntijoita, jos uskot heidän mielipiteisiinsä.

No kun puhuit, että globalisaatio pitäisi lopettaa.
Meinaatko, ettei tehdä ulkomaankauppaa nyt eun aikana..
 
No ei riitä. Ellet tarkoita, että Suomea kohdellaan eri tavalla kuin muita.

Eu on toistaiseksi auttanut Suomen talouden kehityksessä. Voit lukea asiantuntijoita, jos uskot heidän mielipiteisiinsä.

No kun puhuit, että globalisaatio pitäisi lopettaa.
Meinaatko, ettei tehdä ulkomaankauppaa nyt eun aikana..
Suomi voi tehdä kauppaa ilman EU:kin.
 
vierailija
En minä sano, että hyviäkin asioita ei olisi, mitta voisiko ne hyvät asiat saavuttaa myös ilman EU:a.
Kuten sanoin, moni asia on helpottunut. En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta minulla on vertailupohjaa jonkin verran, esim. siitä, mitä oli asua ulkomailla ennen EU:ta ja siihen liittymisen jälkeen. Plus paljosta muusta, työstä, taloudesta.
 
No ei riitä. Ellet tarkoita, että Suomea kohdellaan eri tavalla kuin muita.

Eu on toistaiseksi auttanut Suomen talouden kehityksessä. Voit lukea asiantuntijoita, jos uskot heidän mielipiteisiinsä.

No kun puhuit, että globalisaatio pitäisi lopettaa.
Meinaatko, ettei tehdä ulkomaankauppaa nyt eun aikana..
Millä perusteella Suomi on sinun mielestä nettomaksaja?
Jos esim. nettosaajia ovat Belgia, Luxemburg ja hieman yllättävästi eniten unionista hyötynyt EU:n ulkopuolella oleva Sveitsi!

Onko Suomen talouden kehitys ollut toistaiseksi positiivista vai negatiivista?
 
vierailija
Mutta ilman EU:ta kiitos.

Onnistuu Briteiltäkin:


(vain sinulle, Yle)
Eihän vielä ole saaneet sopimusta tehtyä, ilmeisesti tuo suunnitelma minkä linkitit ei ollu kovin hyvö
Eikä oikein voi sanoa et briteille erosta oli hyötyä, eihän se vielä missään näy.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Kuten sanoin, moni asia on helpottunut. En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta minulla on vertailupohjaa jonkin verran, esim. siitä, mitä oli asua ulkomailla ennen EU:ta ja siihen liittymisen jälkeen. Plus paljosta muusta, työstä, taloudesta.
EU ei ole helpottanut mun elämää pätkääkään vasn päinvastoin. Sinä kuulut harvoihin poikkeuksiin.
 
vierailija
Kauas on tultu Trumpista, Lissu on julistaa täällä persutotuuksia kuin paraskin hommabotti.

EU:sta ulos vapaaehtoisesti on jäänyt lähinnä erityisen varakkaita maita. Ei voi verrata Suomeen.

Erittäin monimutkaisia kysymyksiä euro ja niistä eroaminen. Lähtökohtaisesti sitä mieltä, että ei pidä missään nimessä erota.

Mut mä työskentelenkin vientisektorilla ja kyllä siellä huomaa miten kaikki UK-ihmiset itkee kun EUsta lähtevät. Jokainen joka tekemisissä kansainvälisen kaupan kanssa.

Pakko muuten todeta, että kaikki alani ihmiset USA:ssa olivat valtavan huojentuneita, kun Trumpista päästiin.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä