Pekka Haaviston (vihreät) rikosasian käsittely jatkuu eduskunnassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Yle:

"Ulkoministeri Haaviston virkatoimen tutkinta loppusuoralla – perustuslakivaliokunta kuulee eduskunnan oikeusasiamiestä
Ulkoministeri Pekka Haaviston (vihr.) virkatoimen lainmukaisuuden tutkinnassa on pian päätösten aika. Kymmenen oppositiopuolueiden kansanedustajaa teki joulukuussa 2019 muistutuksen Haaviston toiminnasta Syyriassa al-Holin leirillä olevien suomalaisten kotiuttamiseksi. Perustuslakivaliokunta kuulee tänään muun muassa eduskunnan oikeusasiamies Petri Jääskeläistä. Huomenna valiokunta aloittaa keskustelun Haavisto-päätöksestä ja voi kutsua myös lisää kuultavia."

Tämä on hyvä mittari Suomen oikeusvaltioperiaatteen noudattamisen tasosta. Jos pelkästään se, että meillä ei ole perustuslakituomioistuinta kuten sivistysvaltioissa, vaan kansanedustajat leikkivät perustuslakituomareita valiokunnassa on häpeällistä. Ja sitten jos vielä eivät kykenekään leikkimään sääntöjen mukaan, vaan tulkitsevat lakia omien poliittisten agendojensa pohjalta, niin hallelujaa. Saa olla ylpeä kun meillä on niin vahva oikeusvaltio!

No Haaviston juna meni jo. Hän sai varmaan paljon ääniö siksi, että oli homo. Mutta enemmän taisi menettää sen takia.

Minä olen suvaitsevainen ja mua ei esim. haittaa homojen vihkiminen kirkossa. Itse en ole uskonnollinen. Asia ei sinällään mua kiinnosta, joten en jaksa sitä aktiivisesti ajaakkaan. Silti mulla nousee aina niskakarvat kun, jotkut tulee tuputtamaan että "homoilua tuputetataan" jne.

Kyllä mä luulen, että se on saakelin raskasta olla homo yhä tänäpäivänäkin. Etenkin koulumaailmassa aika armotonta on kohtelu välillä. Joten ei tarvi olla huolissaan, että heillä olisi liikaa oikeuksia.

No Haaviston juna meni jo. Hän sai varmaan paljon ääniö siksi, että oli homo. Mutta enemmän taisi menettää sen takia.

Minä olen suvaitsevainen ja mua ei esim. haittaa homojen vihkiminen kirkossa. Itse en ole uskonnollinen. Asia ei sinällään mua kiinnosta, joten en jaksa sitä aktiivisesti ajaakkaan. Silti mulla nousee aina niskakarvat kun, jotkut tulee tuputtamaan että "homoilua tuputetataan" jne.

Kyllä mä luulen, että se on saakelin raskasta olla homo yhä tänäpäivänäkin. Etenkin koulumaailmassa aika armotonta on kohtelu välillä. Joten ei tarvi olla huolissaan, että heillä olisi liikaa oikeuksia.

Homoseksuaaleilla on aivan samat oikeudet ja velvollisuudet Suomessa kuin kenellä tahansa muullakin. Eikö?

Se, että heitä syrjitään seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi koulussa, ei eroa siitä, että Jukkaa kiusataan isosta nenästä, Liisaa hullusta juoppo-. pastori isästään ja Roosaa merkittävästä pituudestaan. Myös Jounia rääkäätään sen lihavuuden vuoksi.
Olisin siis ensisijaisesti huolissani kenen tahansa kiusaamsesta syystä mistä tahansa, enkä välttämättä keskittyisi nostamaan erityisesti esiin niitä, joiden seksuaalisuus poikkeaa valtavirrasta.

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
Joo, kyllä mun mielstä Haavisto on katala tyyppi, jonka mielestä lakia ei tarvitse noudattaa, jos sen noudattamatta jättäminen ajaa omaa etua tai agendaa.
Eiiiii se kirjoittaja olitkin sää eikä Algoma:D:D:D
Miten ihmeessä mä noin väärin teijjän nimet luin? Ihmettelinkin, että ompa Algomalla nykyään jyrkät mielipiteet jopa vitsaillessa :unsure:

• Haha
Reactions: AivanSama
En minäkään. Sääli sinällään, koska hänen tekonsa ovat katalimmista katalimpia ja kenen tahansa oikeustajua vastaan.
No nyt voin vastata. että no niinpä.
En ymmärrä yhtään miten toi kieroilija on tonne valittu, kun ihmiset haluaa Trumpinkin pois valehtelujen ym. juttujen takia...miksi ei sitten Haavistoa?

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Mä vähän ajattelinkin, että sulla on menneet sopat ja vellit sekaisin.
Pahemman kerran!
No ilmeisesti toiset saa valehdella ja toiset ei. Se on naamasta kiinni.
Joo ja tosiaan se mun sukulainenkin aikanaan perusteli syitä miksi Pekkaa pitäisi kaikkien naisten äänestää mm. näillä väitteillä: ''se on niin söpö ja kiltinnäköinen homoseksuaalimies'' ja ''Kyllä olisi hienoa saada Suomeen homo pressaksi'' ja ''Mielestäni se vaan on väärin jättää äänestämättä homoa'' ja ''On homofobiaa olla äänestämättä Haavistoa''
ba2c67fcf810ea6aada3c967368440bd.gif

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä