Naapurikysely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tämän kyselyn tarkoitus ei ole profiloida mitään ryhmiä, vaan pikemminkin kartoittaa omia näkemyksiämme ja tuntemuksiamme. Kysymysasettelu: Jos saisit tietää, että naapurisi on muuttamassa tietyn taustan omaava perhe, mutta tietäisit siitä vain yhden taustatekijän. Mikä olisi suosituin naapurisi suosituimmasta vähiten haluamaan. Vaihtoehdot:

Kantasuomalainen (Helsingistä kotoisin), kantasuomalainen (Kihniöstä kotoisin), suomenruotsalainen, romani, somali, irakilainen, turkkilainen, venäläinen, virolainen, espanjalainen.

En laita omaa, ettei johdattelisi.

1. Kantasuomalainen (HKI)
2. Suomenruotsalainen
3. Espanjalainen
4. Kantasuomalainen (Kihniö)
5. virolainen
6. turkkilainen
7.venäläinen
8. irakilainen
9. somali.
10. romani

Tämä siitä huolimatta, että jonkun verrqn tullut ihan ok-romaneja vastaan. Se on vaan niin, että riski noissa kolmessa viimeisessä ryhmässä on niin iso. Kusipäitä tosiaan riittää kaikkiin ryhmiin.

Tämän kyselyn tarkoitus ei ole profiloida mitään ryhmiä, vaan pikemminkin kartoittaa omia näkemyksiämme ja tuntemuksiamme. Kysymysasettelu: Jos saisit tietää, että naapurisi on muuttamassa tietyn taustan omaava perhe, mutta tietäisit siitä vain yhden taustatekijän. Mikä olisi suosituin naapurisi suosituimmasta vähiten haluamaan. Vaihtoehdot:

Kantasuomalainen (Helsingistä kotoisin), kantasuomalainen (Kihniöstä kotoisin), suomenruotsalainen, romani, somali, irakilainen, turkkilainen, venäläinen, virolainen, espanjalainen.

En laita omaa, ettei johdattelisi.

Virolainen.

-Ku siellä on taatusti räpättävä eukko joka ei anna ukkonsakaan juoda olutta ni eipä ois viikonloppuisin pippaloita. Toisin ku nyt kun naapurissa asustaa kaksi kantasuomalaista lapsetonta aikuista.

Jos taas olisin itse sinkku, ni espanjalainen perhe ois nerokas. Kutsuttaisin itseni usein heille syömään :P

Virolainen.

-Ku siellä on taatusti räpättävä eukko joka ei anna ukkonsakaan juoda olutta ni eipä ois viikonloppuisin pippaloita. Toisin ku nyt kun naapurissa asustaa kaksi kantasuomalaista lapsetonta aikuista.

Jos taas olisin itse sinkku, ni espanjalainen perhe ois nerokas. Kutsuttaisin itseni usein heille syömään

mä mietin vähän kans vatsallani, eksoottiset ruoat olis aika jees.

• Tykkää
Reactions: r0s
Ei ole varastettu tai tehty ilkivaltaa. Talossa asuu afrikkalaisia, albaanialaisia jne. Seuraava oletus heistä?

OLEN tältä palstalta saanut varman tiedon, että tuollaisten kansanryhmien talossa asuminen aiheuttaa valtavia ongelmia. Joten joku puhut paskaa tai sitten et vaan huomaa mitään.

Ootko muuten joku huono-osainen kun tuon pohjasakan kanssa asustelet. Ei asiansa hoitava kunnon suomalainen asu noilla alueilla.

Kantasuomalaisen helsinkiläisen kanssa saisi olla eniten rauhassa ja suomenruotsalainen on käytännössä sama asia kun itse on suomenkielinen. Kihniöläinen varmaan alkaisi moikkailla ja tunkisi seuraan, mikä ei ole hyvä juttu. Virolaiset ja venäläiset ovat loistavia naapureita, jos eivät ole juoppoja tai muuten epäsosiaalisia. Sellainen kunnon työssäkäyvä itäblokin mies pitää naapuruston kurissa eikä hyväksy perseilyä esim. tummemmilta maahanmuuttajilta toisin kuin suomalaiset, jotka eivät rasismileiman pelossa uskalla sanoa mitään. Muut mamut ovat aika lailla samalla viivalla keskenään ja romaneissa on suurin riski siihen, että ongelmia tulee.

Sori tässä olis mun mielipide, ykkönen on suosikki ja numero 10. viimeinen valinta.

1. Kantasuomalainen (synnyinkaupungilla ei väliä)
2. Kantasuomalainen (synnyinkaupungilla ei ole väliä)
3. Suomenruotsalainen
4. Espanjalainen
5. Turkkilainen
6. Virolainen
7. Venäläinen
8. Somali
9. Iraki
10. Romani

Koska asun omakotitalossa, ei tuo naapurisuhde ole samanlainen kuin jossakin kauhulähiössä. Luetteloni pohjautuu kokemuksiini kyseisistä ryhmistä silloin, kun ollaan oltu tekemisissä. Yksittäistapauksena minulla on ollut esim. todella mukava/avulias/reilu/yhteistyökykyinen romaninaapuri.
  1. suomenruotsalainen
  2. virolainen
  3. kantasuomalainen (Kihniöstä kotoisin)
  4. romani
  5. espanjalainen
  6. turkkilainen
  7. venäläinen
  8. kantasuomalainen (Helsingistä kotoisin)
  9. irakilainen
  10. somali

Yhteistyössä