Avioero, yhteisestä omakotitalosta lainaa vuosia jäljellä, muutto vuokraasuntoon, miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Avioero, yhteisestä talosta on lainaa jäljellä vielä vuosia ja olemme kk erissä kiinni, mutta minun pitäisi vuokrata minulle ja lapsille asunto mihin voimme muuttaa kun kotonakaan emme voi olla. Miten ihmeessä saan rahani riittämään kun maksan talosta osuuteni ja vuokra asunnon?

Avioero, yhteisestä talosta on lainaa jäljellä vielä vuosia ja olemme kk erissä kiinni, mutta minun pitäisi vuokrata minulle ja lapsille asunto mihin voimme muuttaa kun kotonakaan emme voi olla. Miten ihmeessä saan rahani riittämään kun maksan talosta osuuteni ja vuokra asunnon?
Talo myyntiin heti. lyhennysvapaataa saa pankista varmasti. talosta on osa maksettu joten sitä vastaan saa lainaa millä vuokrat maksaa.

Ottakaa pankkiin heti yhteys ja ottakaa vuoden lyhennysvapaa. Silloin maksetaan vain korkoja. Vuoden aikana ehditte miettimään mitä teette talon suhteen ja jäätkö itse vuokralle vai ostat oman pienemmän. Heti muutettuasi hae myös kelalta korotettua lapsilisää, saat vähän lisärahaa. Pidä puolesi omaisuudenjaossa, mutta asialliset välit kantavat pidemmälle kuin raivokas riitely. Alku on raskasta, mutta kyllä se helpottaa ja kaikki järjestyy. Tsemppiä!

Omalla kohdalla halusin eroon kaikesta vanhasta paskasta. Tarjosin osituksessa koko taloa miehelle, jos tämä ottaisi loppusummalle lainan ja itse pääsisin lainasta ja talosta eroon. Olisin siis osuuteni antanut pois. Eipä tuo halunnut. Talo myytiin sitten. Hinnaksi laitettiin se, että lainat tuli maksettua. Talo meni heti.

Omalla kohdalla halusin eroon kaikesta vanhasta paskasta. Tarjosin osituksessa koko taloa miehelle, jos tämä ottaisi loppusummalle lainan ja itse pääsisin lainasta ja talosta eroon. Olisin siis osuuteni antanut pois. Eipä tuo halunnut. Talo myytiin sitten. Hinnaksi laitettiin se, että lainat tuli maksettua. Talo meni heti.

Vähän sama mulla. Jätin lapset kirjoille isälleen ja annoin elarina osuuteni talosta.

Kituutin ja oli ahdasta aluksi mut siitä oli suunta vain ylöspäin ja kyllä mulla asiat nyt paremmin ovat kuin eksällä. -Ja kaikki lapset parhaillaan mun luona sitä lukuunottamatta joka asuu jo omillaan.

On monenlaisia mahdollisuuksia ratkaista asia ellei raha ole se tärkein.