Mistä johtuu poliisi"setien" harjoittama mopoilijoiden ajojahti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijamopoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tiedätkö miksi ne liikkuu pareittain koska poliisi ei uskalla liikkua yksin missää poliisi on lauma eläin susiki uskaltaa kaataa laumassa vaikka hirven sama on poliiseilla laumassa uskalletaan käydä vaikka kenenkä kimppuun menis yksin voisi poliisi saada turpiinsa mitä kieltämättä jotkut poliisit ansaitsisivat on heitä toki kunnollisiaki en yleistä kaikkia
Ne liikkuu pareittain sen takia että joka hommalle on kaks silmäparia/todistajaa

eipäs vaan poliisi liikkuu pareittain koska ne on pelkureita yksin ei uskalleta mitää helppo sitä on kaksi poliisia vastaan yksi mennä mun mielestä silloin voi olla poliisiki miestä jos uskaltaa mennä yksin vaikka kahta kolmea vastaan

Miksi mopoilijoita kohdellaan kuin rikollisia?
Esimerkiksi tällä viikolla facessa pyörinyt juttu, missä poliisit olivat syyttäneet tuoretta mopokortin haltijaa mopon virittämisestä, vaikka kyseessä oli vakio mopo. Turhan takia asianosaiset joutuivat maksamaan mopon rekisteröintimaksun ja katsastustarkastuksen, koska poliisi"setien" mielestä mopon desibelit olivat ylittyneet marginaalisesti optimoidun rajan.

Ollaan miehen kanssa seurattu Lapin Poliisit -sarjaa, jossa Anu Peura on jatkuvasti mopoilijoiden, ylipäänsä nuorten kimpussa ja jäyskää kovismaisesti purkkaa. Onpa siinä ärsyttävä tv-hahmo. Eikö olisi parempi, jos poliisit käyttäytyisivät inhimillisesti, eikä kuin kaikki muut olisivat potentiaalisia lainrikkojia?

Miksi pitää ylipäänsä käyttäytyä niin karsean ylimielisesti ja sitten kuitenkin itse rikkoa lakia mielinmäärin? Ja tarkoitan esimerkiksi matkapuhelimeen puhumista ajon aikana. Hirveitä ylinopeuskaahaamisia, kun pitää lähteä jonkun sivullisen perään pillit ulvoen... Graah! Multa niin putosi vähäinenkin luotto virkavaltaan sen Turun mopopojan tapauksen ollessa se viimeinen niitti. :mad:

Jos poliisi lähtee pillit ulvoen jonkun perään, silloin on tosi kysymyksessä ja lain mukaan oikeus ajaa ylinopeutta ja rikkoa liikennesääntöjä. Sama koskee ambulansseja. Näössäsi on varmasti vikaa, jos olet nähnyt poliisin puhuvan matkapuhelimeen ajon aikana, heillä on autossa handsfree ja sitä saa käyttää vai miten kuvittelit partion nopeasti tulevan talollesi, kun siellä ovat varkaat sisällä,
Poliisin ystävä reaalielämässä:

Koska mopot nyt vain vituttavat kaikkia. Ne ovat äänekkäitä, niillä ajellaan tauotta taajamissa ja 15-vuotiaat eivät ole kypsiä liikenteeseen. Pahimpia ovat mopoautot, joilla lapsi leikkii ajavansa autoa muun liikenteen seassa. Mopot pitäisi kieltää lailla, mutta vähintä mitä voidaan tehdä on että poliisi niitä riekuttaa.
Täysin samaa mieltä.
Ymmärrän mopot jossain maaseudulla, missä liikennettä on vähän ja nuoren kulkeminen muuten vaikeaa. Mutta isommissa kaupungeissa aivan turhia. Ja tosiaan, ihan vitun ärsyttäviä.

sä taidat itte olla se ärsyttävä kun mopolijoita moitit mopot kuuluu liikenteeseen kuten autotki ja kyllä se vähä niinki on että poliisi on aina mopoilijoiden kimpussa ajoivat ne sitte kunnolla tai vaikka mopo olisi ihan laillinen ja sen vielä sanon tunnettu jäsen että mopot kuuluu yhtä lailla kaupunkiin kun maaseudulle ja kuka ny jonku kytän ystävä olisi edes tosielämässä t.mopopoikien puolustaja

POLIISIT ON PELKURI LUUSEREITA YKSIN EI USKALLA LIIKKUA MISSÄÄ MOPOILIJOITA KYLLÄ JAHTAAVAT JA OON SEN OMIN SILMIN NÄHNY ETTÄ KUN ON MOPOPORUKKA KOOLLA JOSSAKI ESIMERKIKSI VAIKKA JOSSAKI KOULUN PIHALLA JA VAIKKA VAIN OVAT NIIN EIKÖS POLIISIT KUN NÄMÄ POILIJAT NÄKÖÖ MEE KUN HYEENAT SINNE TEKISI KYLLÄ JOSKUS MIELI PUUTTUA TILANTEESEEN JA KYSYÄ POLIISEILTA ETTÄ EIKÖ OO PAREMPAA TEKEMISTÄ KUN JAHDATA MOPIOLIJOITA KYTTÄÄ RIKOLLISIA EIKÄ KUNNON KANSALAISIA ETTÄ POLIISIEN ON TURHA MIESTELLÄ JA ITSE HE OMALLA KÄYTTÄYTYMISELLÄÄN MONESTI PILAAVAT SEN ETTÄ HEITÄ VASTUSTETAAN ELI JOS POLIISI KÄYTTÄYTYY VITTUMAISESTI JA POLIISILLE VITTUILLAAN TAKAASI SE ON AIVAN OIKEIN SITÄ SAA MITÄ TILAA POLIISI MYÖS

Täysin samaa mieltä.
Ymmärrän mopot jossain maaseudulla, missä liikennettä on vähän ja nuoren kulkeminen muuten vaikeaa. Mutta isommissa kaupungeissa aivan turhia. Ja tosiaan, ihan vitun ärsyttäviä.
Maalla? Ei yhtään mopoa ole näkynyt vuosikausiin. Moottoripyöriä on, mutta ei ne huvikseen pörrää: lähtöstartti vaan ja paluu joskus aikojen päästä. Ei haittaa - tietää et elossa ovat.

muutenki poliisin on turha olla miestä kun eivät yksin uskalla liikkua missää yksin mopolijoita kyllä jahtaa mutta kun joku tekee jonku vaadallisen ohituksen vilkkaalla liikennyidyllä tiellä poliisia ei näy missää mutta auta armias kun mopo kulkee sen yli sallitun 45km tunnissa niin sakot tulee tai mopoilijat kokoontuvat jossaki niin poliisi menee sinne kun hyeena ja heti ollaan mopilijoiden kimpussa poliisi ei kai oo saanu nuorena ajaa mopolla niin pitää mopo kateus kohdistaa sellaiseen jolla on mopo itse oon mopoilijoiden puolella ja uskallan kyllä poliiseille sanoa että menkää rikollisten perään ja jättäkää mopoilijat rauhaan

Hyvä että vahtivat mopoilijoita.

Nimim."Ei ollut mukavaa katsella auton ja mopon kolarissa loukkaantunutta nuorta suharia jonka rintakehä murona, jalat katki jne."

joo mutta poliisi on liikaa vahtimassa mopoilijoita kannattaa muistaa että myös poliisi itse on ollut mopo ikäinen joskus jos on edes saanu mopoa koskaa
Miks tää asia pitää vetää poliisien omaan nuoruuteen?

"Mä en saanu nuorena ryöstää pankkia joten sen takia kiellän sen muiltakin?"

Mä oon miehen kans puhunu, että lepsu vanhemmuus ja kasvatus nuorena mopojen suhteen = kolareita ja loukkaantumisia sit 18-20-vuotiaana kun on ajokortin saanu.

Joka nuorella ei ole järkeä päässä, jos sitä ei erikseen taota sille.

kyllä vähä tuntuu että poliisi jahtaa ihan huvikseen mopoilijoita välillä kun näkee jossaki mopoilijoita koolla ison joukon ja jos siitä sattuu ajamaan poliisit ohi niin eiköhän nämä mee sinne heti kyttäämään vaikka ne mopoilijat olisi ihan kunnolla että kyllä se on vähä poliiseista myös kiinni jos mopoilijat lähtee heitä pakoon kun poliisit näkee ja vielä kun moni poliisi on heti uhkailemassa sakoilla tai muuten käyttäytyy sillä lailla töykiästimä olen moilijoiden puolella itse kukin meistä on mopolla varmaan ajanu joskus myös tällä palstalla kirjoittelevat moilijoiden vastustajat varmaan olette teki mopoa viritelly ja menny ja konhottanu että katsokaa peilistä itseänne ennenkö alatte mopoilijoita solvata ja kyllä poliisi monesti käyttäytyy typerästi myös autolijoille sellaiselle poliisille saa antaa takaisin samalla mitalla sanoa yhttä typerästi takaasi mä ainakin annan takaasi jos poliisi vittuilee vittuilen takaasi se siitö sitä saa mitä tilaa paskalakki myös

Yhteistyössä