Jumalan "pelastus" ja uskonto on epäloogisin konsepti, mitä tiedän.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tiedetään että kristityt kidutti, raiskasi ja murhasi miljoonia viattomia

Se oli silloin.
Mitä mieltä nykyään olet siitä, että kaikenmaailman Afganistanissa ja sellaisissa on ollut välikohtauksia monia kymmeniä vuosia, ja ihmisiä kuolee siellä tänäkin päivänä aivan tyystin turhaan vain erimielisyyksien takia joita isot aikuiset ihmiset eivät kylene kahvipöydässä sopimaan? Onko tämä sen enempää ok-asia?

Aivan turhaa te täällä kristittyjä syyttelette kansanmurhaajiksi yms, kun yhtälailla vikaa sitä muslimeissa ja muistakin uskontoryhmistä kummasti tulee esille kunhan vaan tietoa rauhasss osaa oikeista paikoista etsiskellä!
 
vierailija
Ahaa, kun ymmärsin, että ap puhui pelastuksen loogisuudesta eikä ristiretkeläisten murhan himosta.
Kukaan ei olekkaan ristiretkistä puhunut, ja ne eivät taas liity tähän asiaan murhan himoisuutensa kanssa.
Uskon, että Jumala pelastaa jos hädän hetkellä rukoilet oikein. Jumala myös auttaa helpommin niitä, jotka tosissaan uskoo häneen. Mutta jos alitajunnassasi kuitenkin ajattelet, ettei se oikeasti toimi niin ohan se selvä, ettei Jumala sellaisille vastaa.
Sun täytyy siis luottaa henkes hänen käsiinsä, ja oikeesti yrittää uskoa edes siihen, että se toimii.
 
Kukaan ei olekkaan ristiretkistä puhunut, ja ne eivät taas liity tähän asiaan murhan himoisuutensa kanssa.
Uskon, että Jumala pelastaa jos hädän hetkellä rukoilet oikein. Jumala myös auttaa helpommin niitä, jotka tosissaan uskoo häneen. Mutta jos alitajunnassasi kuitenkin ajattelet, ettei se oikeasti toimi niin ohan se selvä, ettei Jumala sellaisille vastaa.
Sun täytyy siis luottaa henkes hänen käsiinsä, ja oikeesti yrittää uskoa edes siihen, että se toimii.
Niinkö? Eikös sanassa sanota, että Jumala vastaa niille, jotka hänen puoleen kääntyvät.
Oliko se Paavali, joka puhui lujasta uskostaan ja seuraavassa hengen vedossa pyysi apua Jumalalta heikkoon uskoonsa?
Muistatko sinä tuon raamatun kohdan paremmin?
 
vierailija
Ei mitään, sellaista sattuu, kun harmaillaan.

Et sä ole ainoa, joka tätä on miettinyt. Luulen, että jokainen miettii vuorollaan ihan tätä samaa. Itse pääsin silloin siihen tulokseen, että ei se ole Jumalan "vika", jos ihminen tekee pahaa. Meille on annettu kaikki työkalut siihen, että voidaan tehdä maailmasta onnela, jos me sitä halutaan.

Tämä käy kaikkeen murhaamisiin, kärsimyksiin ja luonnonkatastrofeihin, kuten olen aiemmin kaiken perustellut. Ei meidän ole pakko elää kärsimyklsessä ja kaiken kurjuuden armoilla. Me voidaan tehdä asioille jotain ihan itse ja joskus tuntuu, että se tässä elämässä on pointtina. Elämän tarkoitus.

Palataan taas asiaan, kun pääset tästä onnelasta seuraavaan vaiheeseen, mikäs se olikaan, ehkä epäreiluus
Tämä oman tuskan kontrollointi on itse asiassa käsittelyssä jonkun toisenkin kanssa samanaikaisesti tässä keskustelussa, mutta kysynpä nyt sinultakin, että miten se 1900 vuotta sitten elänyt, sanotaan vaikka muslimilapsi, olisi itse voinut kontrolloida tuskaiseen kuolemaan johtanutta maanjäristystä?
 
vierailija
Eli 1900 vuotta sitten johonkuhun on osunut asteroidi. Muu maailma kauhistuu ja rakentaa suojan, ettei asteroidi ikinä enää törmää keheenkään. Tämä marttyyri siis, joka on saanut sen ensimmäisen ja ainoan asteroidin päähän, pääsee kunniaseinälle ja häntä muistellaan lämmöllä. Ikävä homma tämän tyypin kannalta, mutta hän saa toki iänkaikkisen elämän. Jos se siitä säilyy hengissä ja elää 50-vuotiaaksi, sokeana, kuurona ja ilman raajoja, niin muut keksii sille kivoja aktiviteetteja, jotta elämä tuntuu taas hienolta.


Mutta mitä itse ajatttelet sellaisesta, että maailma olisi onnela ja ihminen voisi tuntea vain onnea. Eli kun astianpesukone jättää astiat märiksi, ihminen on sillee, et ihquu jee!
Sitten, kun hän kävelee uusilla kengillä ja sa rakot jalkaan, niin se on ihan et, ihquu, jee!
Kakku palaa pohjaan ja ihminen tooooosi onnellisena vain tarjoilee sitä kakan makuista pullaa ja vieraat on silleen, et ihquu jee!
Vai pyöriikö Jumala fantasioissasi täällä huolehtimassa, että kakut eivät pala pohjaan ja että astianpesukone kuivattaa astiat kunnolla?
Eli ei ole oma syy. Hyvä. Muuta tietoa en tuosta aiheesta tarvinnutkaan.

Ja sitten tämä täysin toinen aihe: missä on nämä kaikki maailman historiassa tapahtuineiden katastrofien (tsunamit asteroidit, maanjäristykset jne.jne.jne.) vaikutuksesta keksityt ja rakennetut kaikenkestävät suojat? Ja minkä iänkaikkisen elämän? Kyllä ne katastrofit koettelee muitakin kuin kristittyjä.
Miksi näistä edes tarvitsee keskustella, koska jumala olisi itse voinut suojata meitä tuholta?

Ja tarviiko tuota edes kysyä, että mitä ajattelen siitä, jos kaikki syövät, maajäristykset, ahneus, tsunamit, sodat, viha, pelko, läheisien menettäminen, nälänhätä, covid-19, palottolemurhat, masennus, köyhyys, vaikeasti vammaisten vaivat, keskitysleirit jne. - vaihdettaisiin onneen? Kauhean kinkkinen kysymys kyllä.
Ja ei, en sanonut että haaverit, epäonni, onnettomuudet tai katastrofit olisi mitenkään osa tuota ehdotustani, joten en käsitä miksi sitä tarvitsee edes kysyä.
 
vierailija
Eli ei ole oma syy. Hyvä. Muuta tietoa en tuosta aiheesta tarvinnutkaan.

Ja sitten tämä täysin toinen aihe: missä on nämä kaikki maailman historiassa tapahtuineiden katastrofien (tsunamit asteroidit, maanjäristykset jne.jne.jne.) vaikutuksesta keksityt ja rakennetut kaikenkestävät suojat? Ja minkä iänkaikkisen elämän? Kyllä ne katastrofit koettelee muitakin kuin kristittyjä.
Miksi näistä edes tarvitsee keskustella, koska jumala olisi itse voinut suojata meitä tuholta?

Ja tarviiko tuota edes kysyä, että mitä ajattelen siitä, jos kaikki syövät, maajäristykset, ahneus, tsunamit, sodat, viha, pelko, läheisien menettäminen, nälänhätä, covid-19, palottolemurhat, masennus, köyhyys, vaikeasti vammaisten vaivat, keskitysleirit jne. - vaihdettaisiin onneen? Kauhean kinkkinen kysymys kyllä.
Ja ei, en sanonut että haaverit, epäonni, onnettomuudet tai katastrofit olisi mitenkään osa tuota ehdotustani, joten en käsitä miksi sitä tarvitsee edes kysyä.
Ihminene ei el rakentanut mitään suojia, joten niitä ei ole. Simple as that.
Luulen, että Jumala päätti, että ihminen saa rakentaa suojansa itse, jotta niistä tulee mieluiset, sillä muuten ihminen vain valittaa, että tulipas vääränlainen suoja, niinkuin nyt valittaa, että tulipas vääränlainen elämä, vääränlainen ihminen, vääränlainen...
Eikös raamattu ole täynnä noita "miksi, Jumala, oi miksi.."

Tarvitsee kysyä. Sillä jos halajat Jumalan tänne tekemään meistä onnellisia, niin elämä ei silti häviä minnekkään.
Sitten, kun kaikki luettelemasi kärsimykset on pois ja unohdettu, meillä on silti pohjaan palaneet kakut sun muut ja ne ovat sillä hetkellä elämän suurinta kärsimystä. Vaikka kuulostaisivatkin kuinka ensimmäisen maailman ongelmilta.
Joten odotan vastausta kysymykseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Ihminene ei el rakentanut mitään suojia, joten niitä ei ole. Simple as that.
Luulen, että Jumala päätti, että ihminen saa rakentaa suojansa itse, jotta niistä tulee mieluiset, sillä muuten ihminen vain valittaa, että tulipas vääränlainen suoja, niinkuin nyt valittaa, että tulipas vääränlainen elämä, vääränlainen ihminen, vääränlainen...
Eikös raamattu ole täynnä noita "miksi, Jumala, oi miksi.."

Tarvitsee kysyä. Sillä jos halajat Jumalan tänne tekemään meistä onnellisia, niin elämä ei silti häviä minnekkään.
Sitten, kun kaikki luettelemasi kärsimykset on pois ja unohdettu, meillä on silti pohjaan palaneet kakut sun muut ja ne ovat sillä hetkellä elämän suurinta kärsimystä. Vaikka kuulostaisivatkin kuinka ensimmäisen maailman ongelmilta.
Joten odotan vastausta kysymykseen.
Väärin, jumala voi tehdä ihmiselle mieluisan suojan, koska ei ole mitään sellaista, mitä kaikkivoipainen ei voisi tehdä, koska kaikkivoipaisen kyvyillä ei ole rajoja.
 
vierailija
Niinkö? Eikös sanassa sanota, että Jumala vastaa niille, jotka hänen puoleen kääntyvät.
Oliko se Paavali, joka puhui lujasta uskostaan ja seuraavassa hengen vedossa pyysi apua Jumalalta heikkoon uskoonsa?
Muistatko sinä tuon raamatun kohdan paremmin?
Sä olet kertaalleen jossain tätä keskustelussa multa kysynyt, joten lue sieltä mihin olen vastannut. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Algoma
Väärin, jumala voi tehdä ihmiselle mieluisan suojan, koska ei ole mitään sellaista, mitä kaikkivoipainen ei voisi tehdä, koska kaikkivoipaisen kyvyillä ei ole rajoja.
Ja sittenki sä urputtaisit kun sulle ei mikään kelpaa.

Jumala näyttää nyt jo luomistyössään kaikkivoipaisuuttaan (vaikka syntiinlankeemus on luomistyön tuloksia pilannu). Eräs tiedemies tutki esim.silmän rakennetta ja tuli Jumalaan uskovaksi. Ihminen itsessään, myös eläimet, ovat mestariteoksia.
 
vierailija
Ja sittenki sä urputtaisit kun sulle ei mikään kelpaa.

Jumala näyttää nyt jo luomistyössään kaikkivoipaisuuttaan (vaikka syntiinlankeemus on luomistyön tuloksia pilannu). Eräs tiedemies tutki esim.silmän rakennetta ja tuli Jumalaan uskovaksi. Ihminen itsessään, myös eläimet, ovat mestariteoksia.
"Ja sittenki sä urputtaisit kun sulle ei mikään kelpaa."

Väärin. Se ei olisi mahdollista. Ei ole mitään, mitä jumala ei voisi tehdä.
 
"Ja sittenki sä urputtaisit kun sulle ei mikään kelpaa."

Väärin. Se ei olisi mahdollista. Ei ole mitään, mitä jumala ei voisi tehdä.
Sun tekeminen tyytyväiseksi on Jumalalle mahdottomuus.

Olet sarjassamme ihminen joka Pietarin mukaan "vääntää kaiken kieroon, omaksi kadotuksekseen."

Osaatko olla MISTÄÄN kiitollinen mitä Jumala on tehnyt? Luonu sullekin aivot, suun ja kädet joilla suoltaa sontaa?
 
vierailija
Sun tekeminen tyytyväiseksi on Jumalalle mahdottomuus.

Olet sarjassamme ihminen joka Pietarin mukaan "vääntää kaiken kieroon, omaksi kadotuksekseen."

Osaatko olla MISTÄÄN kiitollinen mitä Jumala on tehnyt? Luonu sullekin aivot, suun ja kädet joilla suoltaa sontaa?
"Sun tekeminen tyytyväiseksi on Jumalalle mahdottomuus."
No silloin se tarkoittaisi sitä, että jumalasi ei ole kaikkivoipainen, jos kerta on jotain mitä hän ei pystyisi.
Sanan "kaikkivoipainen" merkityskin on, että kyvyille ei ole mitään rajoja.
Aika heiveröinen saa jumala olla, jos jonkun random Kaksplus-kirjottelijan kitinä on suurempi voima kuin hänen omansa. Eli ei ihme jos hän ei saa mitään muutakaan aikaiseksi. Makes sense.
Eli tästä päästään aloitusviestin vaihtoehtoon B eli "hän ei olekaan niin kaikkivoipainen vaan on jotain häntäkin mahtavampia voimia."
 
vierailija
Siis ihan oikeesti ihmiset olease. Oikein väärin, vai oikein ja väärin... Ei ihan oikeasti, ootteko tosissanne?!
Pitäisikö meidän ruveta jo kohta miettimään ateisteille ja uskovaisille omat keskustelupalstat ja alueet.
 
vierailija
"Sun tekeminen tyytyväiseksi on Jumalalle mahdottomuus."
No silloin se tarkoittaisi sitä, että jumalasi ei ole kaikkivoipainen, jos kerta on jotain mitä hän ei pystyisi.
Sanan "kaikkivoipainen" merkityskin on, että kyvyille ei ole mitään rajoja.
Aika heiveröinen saa jumala olla, jos jonkun random Kaksplus-kirjottelijan kitinä on suurempi voima kuin hänen omansa. Eli ei ihme jos hän ei saa mitään muutakaan aikaiseksi. Makes sense.
Eli tästä päästään aloitusviestin vaihtoehtoon B eli "hän ei olekaan niin kaikkivoipainen vaan on jotain häntäkin mahtavampia voimia."
Jos sanot että @Echo on se joka tässäkin muka kitisee, niin mitäs sinä itse sitten teet? Yksinkertainen vastaus on se, että sinä taas jankutat ja veivaat oman näkemyksesi kanssa tässä yhtälailla, joten en menisi toisista etunenässä sinuna valittalamaan ja voivottelemaan.
Jos jonkun toisen näkemys ei miellytä, okei, mutta mitä siitä sen enempää jankuttamaan ja veivaamaan vaan antaa pitää oman näkemyksensä ja sinä voit sitten olla omasi kanssa!
Ei voi olla oikeesti sen vaikeempi ja hankalampi ajatustyö.
 
vierailija
Jos sanot että @Echo on se joka tässäkin muka kitisee, niin mitäs sinä itse sitten teet? Yksinkertainen vastaus on se, että sinä taas jankutat ja veivaat oman näkemyksesi kanssa tässä yhtälailla, joten en menisi toisista etunenässä sinuna valittalamaan ja voivottelemaan.
Jos jonkun toisen näkemys ei miellytä, okei, mutta mitä siitä sen enempää jankuttamaan ja veivaamaan vaan antaa pitää oman näkemyksensä ja sinä voit sitten olla omasi kanssa!
Ei voi olla oikeesti sen vaikeempi ja hankalampi ajatustyö.
Siis mitähän ihmettä oikein selität? Missä kohtaa olen sanonut Echoa kitisijäksi?
 

Yhteistyössä