Jumalan "pelastus" ja uskonto on epäloogisin konsepti, mitä tiedän.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
No koko keskustelun ydinhän nimenomaan oli siinä, että jumalan aiheuttama tuska oli suurennuslasin alla. Minun tulokulma tähän oli se, että jumala voisi milloin vain poistaa tämän tuskan, mutta siinä vaiheessa sinä puutuit keskusteluun sanomalla, miten ei tarvitse jäädä tuskaan vellomaan tai jotain vastaavaa. Eli toisin sanoen annoit ymmärtää, että oikeasti vastuu elämässä koetusta tuskasta on sillä ihmisellä itsellään ja tähän argumenttiin nojaten minun näkemykseni olisi menettänyt osittain merkityksensä. Nyt sitten kuitenkin sanot, että kaikkeen tuskaan ei voikaan vaikuttaa sillä paremmalla asenteella. Kuoleva viaton lapsi kokee tuskansa niin kuin luonnostaan kokee. Tämä pistääkin ihmettelemään, että miksi sitten ylipäätään tulit jauhamaan tähän keskustelemaan näitä “Elämään kannattaa asennoitua niin…” -viisauksia, jos sillä ei ole ihan kaikkien kärsivien ihmisten kannalta jotain merkitystä. Tämä koko sinun tuoma anti on siis ollut alusta saakka pelkkää ajan haaskausta, koska sillä ei ole lopulta mitään merkitystä tämän ketjun pointin kannalta.
Mitä
jos
asennoituisit
niin,
että
kärsimys
kuuluu
osana
elämää?
 
Oi, sieltä tulikin oikein täyslaidallinen sitä kristillistä lähimmäisenrakkautta ja anteeksiantoa. Oletkin oikein terästäytynyt tänään tuossa jumalan sanan seuraamisessa. Mahtaa olla taivaan isä mielissään.

“Missä olen sanonunu että Jumala salli holokaustin MUN kivojen asioiden takia?”

No varmaan teet johtopäätöksesi jumalan hyvyydestä myös sinun elämässä näkyvien asioiden perusteella? Ja kyllä, käsittelit kaikkia maailman ihmisiä ja käsittääkseni sinä olet myös osa heitä.
Jaa että minä=kaikki maailman ihmiset?

Juu olen tänäänkin sitä mieltä että olet v-ttumainen.

Jos pistetään nyky-kukkaiskieli-tulkkauskoneeseen niin....

v-ttumainen= henkilö joka ehkä tietoisesti pyrkii hankaloittamaan asioiden sujuvuutta ja on kenties provosoivakin.

Better now?
 
vierailija
Mutta kum maailma on semmonen, mistä tahansa ismistä huolimatta, tai sun itse kehittelemästä minä-kupla-ajattelusta huolimatta.
Ihmiset vaan yleensä hyväksyy kärsimyksen, jos ei sen kärsimyksen aikana, niin usein sen jälkeen.

Mutta en jaksais tätä jankkausketjua enää, se on soronoo.
Mutta kaikkia ihmisiä se ei koske, joten koko aihe menettää sen vuoksi merkityksensä.
 
vierailija
Mutta kum maailma on semmonen, mistä tahansa ismistä huolimatta, tai sun itse kehittelemästä minä-kupla-ajattelusta huolimatta.
Ihmiset vaan yleensä hyväksyy kärsimyksen, jos ei sen kärsimyksen aikana, niin usein sen jälkeen.

Mutta en jaksais tätä jankkausketjua enää, se on soronoo.
Sitä paitsi tuo "maailma nyt vaan on semmoinen" -argumentti ei ole mitenkään pätevä tässä keskustelussa, koska se on aina Jumalan käsissä, millaisessa tilassa maailma on. "Maailman tila" ei ole koskaan jumalaa suurempi voima, johon jumala ei voisi vaikuttaa. Pointtina on, että jumala tahtoo, että asiat ovat ennallaan ja siitä pääsemmekin niihin kohtiin A, B, C tai D, jotka esitän aloitusviestissä. Pointtina ei siis ole pohtia, että miten meidän tässä elämässä pitäisi suhtautua tuskaan, vaan sitä voit miettiä vaikka ihan omassa langassa.
 
vierailija
Maailma on ollut täynnä (ja on vielä nykyäänkin) kansoja, jotka jumalan käskyjä ei ole ikinä saanut, siis yrityksistä huolimatta. On siis jumalan vika, että jumalan käskyt eivät estä, ja nämä tietämättömät kansat eivät siis ole voineet toimia jumalan tahdon mukaan.
Mistäs sinä sen tiedät? Mistä tiedät, että Jumala ilmenee kaikille samalla tavalla, mikä sinusta nyt tuntuu olleen Raamatun kirjoittaminen.
 
vierailija
Minä sanoin, että ihmisellä on peiliinkatsomisen paikka, jos tekee pahan teon.
Sinä sanoit, että murhatun pitäisi katsoa peiliin.
Eli sinusta murhattu on syyllinen.
Nope. Suora lainaus sinulta: "Onko niin vaikea uskoa, että syyllinen löytyy peilistä, eikä taivaista?"
Eli tällä sinun logiikallasi, kun raiskattu etsii syyllistä, se löytyy peilistä.
 
vierailija
Mistäs sinä sen tiedät? Mistä tiedät, että Jumala ilmenee kaikille samalla tavalla, mikä sinusta nyt tuntuu olleen Raamatun kirjoittaminen.
No jeesuksen lähetyskäskyhän oli nimenomaan tehdä kaikista kansoista hänen seuraajiaan ja opettaa jumalan käskyjä. Tämä käsky olisi tietenkin ollut ihan turha, jos jumalan sana olisi joka tapauksessa ollut kaikkien käytössä.
 
vierailija
Ei kun tätä juttua on selitetty sulle viimiset 14 sivua.
Nope. Koko "toisten mielestä pahaa" heitto tuli keskusteluun vasta jossain sivun 10 paikkeilla ja sinä et ole sen jälkeen suostunut tarkentamaan, että jos kyse ei ole murhanhimojen poistosta niin mistä sitten. Sitä paitsi ei ole mitään sellaista, mitä jumala kaikkivoipaisuudessan ei voisi tehdä hyväksi, joten se on oikeastaan yhdentekevää, mitä ihmiset tällä hetkellä pitävät pahana.
 
vierailija
Nope. Koko "toisten mielestä pahaa" heitto tuli keskusteluun vasta jossain sivun 10 paikkeilla ja sinä et ole sen jälkeen suostunut tarkentamaan, että jos kyse ei ole murhanhimojen poistosta niin mistä sitten. Sitä paitsi ei ole mitään sellaista, mitä jumala kaikkivoipaisuudessan ei voisi tehdä hyväksi, joten se on oikeastaan yhdentekevää, mitä ihmiset tällä hetkellä pitävät pahana.
Olenpas tarkentanut. Alappa tehdä sitä hyvää ja häivytä murhanhimot mielestäsi.
 

Yhteistyössä