Ammatin vaikutus kumppaninvalintaan?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lähtötilanne : Nainen AMK koulutuksen omaava fysioterapeutti 44vuotias työssä fysioterapeuttina vakituisessa työsuhteessa saaden palkkaa noin 2600 käteen kuussa.
Mies ammattikoulun raksapuolen käynyt 50 vuotias. Työskentelee vuokrafirman kautta rakennusapuhommissa saaden palkkaa noin 2000 kuussa käteen.
Olisiko tuollainen asetelma mahdoton ajatus jos sinä olisit tuo nainen?
Vaikuttaako ammatti tai koulupohja kumppanin valintaan?
Onko sinulla ollut kumppania joka tekee huuhaa töitä?
 
Kyllä se vaikuttaa, se on selvä. Koulutus kertoo kuitenkin ihmisestä. Joku raksamies ei ole paljoa itseään sivistänyt. KUmppaniksi joku toinen samantasoinen.
Itse olen ylioppilas ja ammattikorkeassa itselleni kunnollisen ammatin lukenut ( sosionomi). Miestä ei ole, mutta jos tulee niin kyllä koulutusta pitää olla ammattikoulua enempi. Ja työelämässä pitää olla edennyt ja tavoitteita edetä lisää.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Kyllä se vaikuttaa, se on selvä. Koulutus kertoo kuitenkin ihmisestä. Joku raksamies ei ole paljoa itseään sivistänyt. KUmppaniksi joku toinen samantasoinen.
Itse olen ylioppilas ja ammattikorkeassa itselleni kunnollisen ammatin lukenut ( sosionomi). Miestä ei ole, mutta jos tulee niin kyllä koulutusta pitää olla ammattikoulua enempi. Ja työelämässä pitää olla edennyt ja tavoitteita edetä lisää.
Onko pakko olla ylioppilas?
 
Kyllä se vaikuttaa, se on selvä. Koulutus kertoo kuitenkin ihmisestä. Joku raksamies ei ole paljoa itseään sivistänyt. KUmppaniksi joku toinen samantasoinen.
Itse olen ylioppilas ja ammattikorkeassa itselleni kunnollisen ammatin lukenut ( sosionomi). Miestä ei ole, mutta jos tulee niin kyllä koulutusta pitää olla ammattikoulua enempi. Ja työelämässä pitää olla edennyt ja tavoitteita edetä lisää.
Huomaako kukaan muu melkoisia ristiriitoja tuossa viestissä?
t. TkT
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Nykyinen kumppani on
käynyt VAIN PERUSKOULUN! Noh, joitain ”kirjekursseja” on myös käynyt saaden pelkkiä erinomaisia arvosanoja.
Hän oli vuosia miljoonayrityksen omistaja, mutta alkoholipiru vei kaiken.
Hän on uteliaana ihmisenä lukenut erittäin paljon. Omaa korkean äo:n. Hän on sosiaalisestikin erittäin lahjakas.

Itse olen lukenut enemmän, mutta en pidä itseäni yhtään niin fiksuna kuin kumppanini on!

En valitsisi kumppaniani ikinä koulutuksen/työpaikan/lompakon perusteella. Mielestäni moinen olisi mielenköyhää ja typerää. Toisaalta, minä tarvitsen rinnalleni ihmisen joka on ”elänyt” - sitä olen itsekin.❤
 
Nykyinen kumppani on
käynyt VAIN PERUSKOULUN! Noh, joitain ”kirjekursseja” on myös käynyt saaden pelkkiä erinomaisia arvosanoja.
Hän oli vuosia miljoonayrityksen omistaja, mutta alkoholipiru vei kaiken.
Hän on uteliaana ihmisenä lukenut erittäin paljon. Omaa korkean äo:n. Hän on sosiaalisestikin erittäin lahjakas.

Itse olen lukenut enemmän, mutta en pidä itseäni yhtään niin fiksuna kuin kumppanini on!

En valitsisi kumppaniani ikinä koulutuksen/työpaikan/lompakon perusteella. Mielestäni moinen olisi mielenköyhää ja typerää. Toisaalta, minä tarvitsen rinnalleni ihmisen joka on ”elänyt” - sitä olen itsekin.
Kyllä, nykyään tuijotetaan ihan liikaa jotain papereita, vanhempi polvi on suht helposti päässyt opiskelemaan mitä haluaa, nykyään kaikesta pitää kilpailla älyttömästi. Ei se tee niistä jotka on päässy joskus opiskelemaan yhtään fiksumpia kuin ne jotka on jääneet ilman. Ja paikkakunta, ala ja sukupuoli vaikuttaa myös opiskelupaikan saamiseen. Puhumattakaan esim terveyssyistä, moni lahjakas ja fiksu on kiusattu piloille, eli ovat jääneet kelkasta ja näin vapauttaneet opuskelupsikan kenties jollekin ei niin lahjakkaalle. Ja fiksut ovat myös usein luonteeltaan usein laiskempia, tämä on fakta (niinhän se sanonta menee, hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä) : D
 
Kyllä, nykyään tuijotetaan ihan liikaa jotain papereita, vanhempi polvi on suht helposti päässyt opiskelemaan mitä haluaa, nykyään kaikesta pitää kilpailla älyttömästi. Ei se tee niistä jotka on päässy joskus opiskelemaan yhtään fiksumpia kuin ne jotka on jääneet ilman. Ja paikkakunta, ala ja sukupuoli vaikuttaa myös opiskelupaikan saamiseen. Puhumattakaan esim terveyssyistä, moni lahjakas ja fiksu on kiusattu piloille, eli ovat jääneet kelkasta ja näin vapauttaneet opuskelupsikan kenties jollekin ei niin lahjakkaalle. Ja fiksut ovat myös usein luonteeltaan usein laiskempia, tämä on fakta (niinhän se sanonta menee, hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä) : D
Niin joo - tee sinä kun sulla on enempi tuota intoo ku järkee.:D
 
Tuollainen 600 euron ero ei pitäis vaikuttaa mitenkään. Fysioterapeutin keskipalkka on brutto 2650€ ja siitä verot pois; sinäkin voit joutua joskus alemmalle palkalle, kuin nyt, eli silloin nettopalkkasi on sama kuin raksamiehen 2000€. Älä siis kiinnitä huomioita rahaan, vaan ihmiseen. Koulutus teillä ei ole sen kummempi. Fysioterapiasta saa vain jumppaohjeita: Niitä saa myös netistä. Hieroja, osteopaatti, naprapaatti yms. ovat niitä, joiden luona kannattaa hoidattaa itseään - piste
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Echo
Lähestulkoon kaikilla mun tutuilla pariskunnilla on niin, että nainen on koulutetumpi kuin mies.
 
  • Tykkää
Reactions: Zariza
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Zariza
Etköhän itse parhaiten tiedä miten tuutte toimeen. Ainakaa koulutuksessa ei juurikaan eroa. AMK fyssari aika liiba laabaa etten kovin hyvin koulutettuna pitäis. Palkatki melkein samat. Joten miksipä ei näin ulkopuolisen silmissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Zariza
Kyllä se vaikuttaa, se on selvä. Koulutus kertoo kuitenkin ihmisestä. Joku raksamies ei ole paljoa itseään sivistänyt. KUmppaniksi joku toinen samantasoinen.
Itse olen ylioppilas ja ammattikorkeassa itselleni kunnollisen ammatin lukenut ( sosionomi). Miestä ei ole, mutta jos tulee niin kyllä koulutusta pitää olla ammattikoulua enempi. Ja työelämässä pitää olla edennyt ja tavoitteita edetä lisää.
Sun mielestä hitsari, lähihoitaja tai lvi asentaja eivät ole kunnon ammatteja?
Moni vähemmän koulutettu myös kehittyy töissä ja etenee urallaan.
Itse onneksi tiedän paikkani ja kumarrankin joka aamu töissä teille hiukan paremmille ihmisille.
 

Yhteistyössä