Hui kauhistus, vaaka näytti 128kg!

Olen ajatellut painavani 123kg, mutta paino on noussut lisää! Ei h emmetti! Nyt on oikeasti pakko tehdä asialle jotakin! Pituutta 169cm eli kyse todella pahasta ylipainosta.

Miten ihmeessä mä saan itseäni niskasta kiinni ja pudotettua painoa. Kun asialle olisi pitänyt tehdä jotakin jo aikoja sitten. Tiedän kyllä miten pitäisi syödä jne., mutta kun motivaatio puuttuu. Lihavuusleikkaukseen en halua koska se on niin iso riski. Enkä halua, että käy niin etten voi syödä enää ikinä jotakin ruoka-ainetta.

Ravitsemusterapeutti? Työn kautta on epassi ja sillä voin ostaa uimahalliin vuosikortin. Kuntosalilaitteilla olisi kiva tehdä, mutta en tykkää käydä kuntosalilla muiden aikana. Mitkään ryhmäliikuntajutut ei ole mua varten, en viihdy sellaisissa. Ja on huonoja vuorotyön takiakin. Tykkään uida, pyöräillä ja kävellä luonnossa. Kaikkein parasta on kun saan yksin mennä ja tehdä.

Päänaukojat voi jättää tämän ketjun väliin.
 
vierailija
Osta sellainen askelmittari ja alat käydä kävelyllä metsässä. Joka päivä 30 min ja jos jaksat niin kauemmin.
Ja sitten ostat painollisen hulavanteen ja alat pyörittämään sitä 10 minuuttia päivässä joka päivä. Aina vain kauemmin kun se alkaa sujua.
 
Osta sellainen askelmittari ja alat käydä kävelyllä metsässä. Joka päivä 30 min ja jos jaksat niin kauemmin.
Ja sitten ostat painollisen hulavanteen ja alat pyörittämään sitä 10 minuuttia päivässä joka päivä. Aina vain kauemmin kun se alkaa sujua.
Mulla on puhelimessa sovellus jossa askelmittari. Olen jo kuukausia sitten hankkinut painollisen hulavanteen, mutta innostus lopahti kun en saanut sitä pysymään ylhäällä. En osaa enää pyörittää sitä.
 
vierailija
No ei siinä ole oikotietä onneen. Alat katsomaan kaloreita mitä syöt ja juot. Sitten lasket oman lepokulutuksesi ja täydennät sitä jollain liikunnalla. Tuolla painolla aloitus on fiksua tehdä rauhallisesti. Kävelyä ja uintia esimerkiksi. Ja ihan heti tietenkin kaikki herkut ja alkoholi pois. Ihan nollalinja niiden kanssa nyt vähintään puoli vuotta.
 
vierailija
Laita musiikkia soimaan ja alat pyröittämään hulavannetta. Sulla on jo se eli nyt opettelet vain käyttämään. Sä opit varmasti. Kokeile ilman paitaa ja housut vähän alas eli vatsa paljaaksi, niin se pysyy paremmin ylhäällä. Usko mua. Mäkin opin.
 
vierailija
Laita musiikkia soimaan ja alat pyröittämään hulavannetta. Sulla on jo se eli nyt opettelet vain käyttämään. Sä opit varmasti. Kokeile ilman paitaa ja housut vähän alas eli vatsa paljaaksi, niin se pysyy paremmin ylhäällä. Usko mua. Mäkin opin.
Minäkin opin, vaikka mulla on sellanen kummallinen pelastusrengas vyötäröllä :D Vanne ei meinannut aluksi jotenkin pysyä...

Ap mä tsemppaan sua täällä henkisesti, pyöritellään vannetta ja käydään reippailla kävelyillä päivittäin ja ajatellaan että siellä se toinenkin reippailee =)
 
vierailija
Laita musiikkia soimaan ja alat pyröittämään hulavannetta. Sulla on jo se eli nyt opettelet vain käyttämään. Sä opit varmasti. Kokeile ilman paitaa ja housut vähän alas eli vatsa paljaaksi, niin se pysyy paremmin ylhäällä. Usko mua. Mäkin opin.
Jatkuva hulavanteilu polttaa noin 260kcal tunnissa. Jos laidutusta mietitään, niin suositus on -500kcal vuorokaudessa. Eli sitä saa hulata 2h joka päivä. Ehkä se joku sauvakävely voisi olla motivoivempaa.
 
Ruokavalio vaikuttaa 80%:sti laihtumiseen. Syö puhtaasti ravinteikasta ruokaa, sopivasti. Kävele ja uiminenkin on hyvä! Noilla pääsee hyvään alkuun, sitten kun on helpompi liikkua niin heat treeniä!

Mä oon oppinut syömään oikein You tubesta löytyneen Dr. Eric Bergin ansiosta.
Tämä Berg tietää laihduttamisestakin ihan kaiken. Suosittelen lämpimästi tutustumaan!

Itse sain motivaatiota ruokavaliomuutokseen opiskelemalla; ihan vain kuuntelemalla mm dr. Bergiä. Hänen metodit ovat tulleet myös kliinisesti testattua! Toimii!
En siis ole kamppaillut painon kanssa vaan haluan voida hyvin! Se muutos minkä syömällä oikein voi saada on järkyttävän suuri!

Tsemppiä! Laihduttamista kannattaa mun mielestä opiskella niin tietää mitä tekee. Tärkeintä infon saannissa on löytää se oikea ihminen joka osaa hommansa. Dr. Eric Berg!❤
 
  • Tykkää
Reactions: Vierailijaxxx
vierailija
Hulavanne on hauskempi. Liikunnan pitää olla hauskaa. Siinä voi tanssia samalla ja se on kivaa kun ei ole yleisöä.
No viime syksynä olin hulavannehaasteessa. Siinä piti hulata 6min joka ikinen päivä. Voin sanoa, että sekin maistui viikon jälkeen puulta. Raskasta vaikkei polta kunnolla edes kaloreja. Kaksi tuntia joka päivä, niin väitän että jos kolme päivää jaksaa sisulla, niin kova on jo saavutus. Mutta jokainen tavallaan. Harvalle tuo sopii.
 
vierailija
Sun on pakko saada syöminen kuntoon. Liikunta on hyvä juttu, mutta älä keskity siihen nyt ollenkaan. Älä kuvittele, että alat treenata ja sitten laihdut ja elät elämäsi onnellisena loppuun asti. Liikunta ei ole sinulle ongelma, vaan syöminen. Sen kertoo tuo painon ja pituuden suhde. Sitä ei ole rakennettu normaalilla syömisellä ja vähäisellä liikunnalla, vaan syöminen on karannut käsistä ja sieltä se laihtumisen ratkaisukin löytyy.

Tietenkin olisi upeaa alkaa taikaiskusta syömään optimaalisesti ja urheilemaan kunnolla, mutta ollaan rehellisiä. Kun alat laihduttaa, alkaa sinua myöskin v*tuttaa. Energiatasot eivät ole aina optimaalisia kun on nälkä. Ei huvita lähteä treenaamaan ja kyllästyttää. Vettäkin sataa syksyllä. Kohta lintsaat urheilusta ja saat siitä huonon omatunnon ja jätät koko laihdutuksen kesken kun ei se onnistu ja v*tuttaa.

Sen sijaan aloitat laihduttamisen ruokavaliolla. Laitat kaikki paukut siihen, että saat pidettyä dieettiä yllä. Jos onnistut muuttamaan syömisesi sellaiseksi, että paino alkaa pudota, on sinulla saumaa onnistua elämäntaparemontissasi.
 
vierailija
Viihdyt näköjään jotakuinkin itsessäsi, koska vain kyselet neuvoja täältä, etkä ole tosissasi etsinyt tietoa painonpudottamisesta. Läskin poisto vie suurinpiirtein yhtä kauan aikaa, kuin olet sitä kerttyttänyt, puhuttaneen siis vuosista. Syö vähemmän kuin kulutat, yksinkertaista. Voit liikkua kotona, tee puolen tunnin aktiivista liikuntaa niin, että hiki pukkaa 20 minuutin päästä. Jatka, koska silloin pääset vauhtiin, eikä se tunnu tuskaiselta. Ota tavaksi, että teet vähintäin 40 minuutin jumpan kotona, zumpaa, hölkkää, tanssi, mikä itsellesi soveltuukin, kunhan hikeä tulee. Hiki on se tärkein, aineenvaihduntasi alkaa toimia ihon kautta. Vaihda napostelut vähempikalorisiin, koska kilota todennäkäisesti kerrytä niillä. Leikkaa kiinankaalia kulhoon sellaisenaan naposteltavaksi, porkkanasuikaleita ja bulgarian jogurttia kuivamausteilla dipiksi, tomaateille valkosipulia uuniin, perunalohkoille vähän suolaa ja paljon mausteita, dippinä bulgarian jogurtti mausteilla. Jos olet juonut viiniä työstressiin, niin jatka sitä, koska mä aloin lihoamaan ihan sikana, kun lopetin viininjuonnin. Tsemppiä. Opetus, ole sitä mitä olet ja elä hyvällä itsetunnolla niinkuin haluat elää, kuitenkin yhteiskunnan normien mukaan, muita vahingoittamatta, itse nautkiskellen. Ai niin, omakokemus jäi kertoamatta, tein pitkiä päiviä koronan aikana. En juonut, oli niin ylimasentavaa aikaa. Lihoin 6 kg. Mitä opin. viinin juominen on varsin ok korostaakseen jo olemassaolevaa positiivsta ja pärjäämistahtoista elämäntilannetta!
 
r0s
Melkis voisin satavarmasti väittää, että kun syöt enemmän terveelllistä ruokaa ja jätät epäterveelliset vähemmälle niin laihdut jos pelkästään sillä kilon kuukaudessa.

Eli pese ja aseta (ja kuori ja pilko) joka päivä kilo erilaisia kasviksia, (ja kasviksia vähintään puolet!) marjoja ja hedelmiä valmiiksi niin että voit ne syödä seuraavan vuorokauden aikana helposti. Lisäksi kourallinen pähkinöitä, siemeniä, oliiveja tai jotain muuta rasvaista, mieluummin kasvisperäistä mutta hätätapauksessa juustokin kelpaa.


Ku ton oot syönyt ja lisäksi aamupalan, lounaan ja päivällisen ni jo on ihme jos vatsaan mahtuu vielä turhia kaloreita.
 
vierailija
Melkis voisin satavarmasti väittää, että kun syöt enemmän terveelllistä ruokaa ja jätät epäterveelliset vähemmälle niin laihdut jos pelkästään sillä kilon kuukaudessa.

Eli pese ja aseta (ja kuori ja pilko) joka päivä kilo erilaisia kasviksia, (ja kasviksia vähintään puolet!) marjoja ja hedelmiä valmiiksi niin että voit ne syödä seuraavan vuorokauden aikana helposti. Lisäksi kourallinen pähkinöitä, siemeniä, oliiveja tai jotain muuta rasvaista, mieluummin kasvisperäistä mutta hätätapauksessa juustokin kelpaa.


Ku ton oot syönyt ja lisäksi aamupalan, lounaan ja päivällisen ni jo on ihme jos vatsaan mahtuu vielä turhia kaloreita.
Köyhällä ei ole varaa syödä noin. On tyydyttävä perunaan, makarooniin ja halvimpaan uunilenkkiin. Kun lääkkeetkin pitää saada, muiden laskujen lisäksi, niin jostain sitä joutuu tinkimään.
 
Olen ajatellut painavani 123kg, mutta paino on noussut lisää! Ei h emmetti! Nyt on oikeasti pakko tehdä asialle jotakin! Pituutta 169cm eli kyse todella pahasta ylipainosta.

Miten ihmeessä mä saan itseäni niskasta kiinni ja pudotettua painoa. Kun asialle olisi pitänyt tehdä jotakin jo aikoja sitten. Tiedän kyllä miten pitäisi syödä jne., mutta kun motivaatio puuttuu. Lihavuusleikkaukseen en halua koska se on niin iso riski. Enkä halua, että käy niin etten voi syödä enää ikinä jotakin ruoka-ainetta.

Ravitsemusterapeutti? Työn kautta on epassi ja sillä voin ostaa uimahalliin vuosikortin. Kuntosalilaitteilla olisi kiva tehdä, mutta en tykkää käydä kuntosalilla muiden aikana. Mitkään ryhmäliikuntajutut ei ole mua varten, en viihdy sellaisissa. Ja on huonoja vuorotyön takiakin. Tykkään uida, pyöräillä ja kävellä luonnossa. Kaikkein parasta on kun saan yksin mennä ja tehdä.

Päänaukojat voi jättää tämän ketjun väliin.
Tee asioita mistä pidät. Mainitsit jo uinnin, pyöräilyn ja kävelyn. Koita sisällyttää jokaiseen päivään liikuntaa. Ota käytöön jokin sovellus, jonka avulla voit tarkkailla syömisiäsi. Fatsecret on aika näppärä. Kun kalorimääriä lasketaan, suosittelen ottamaan lisäksi monivitamiinin, magnesiumin, kalaöljyn ja sinkin. Mitä paremmin kehosi on ravittu, sen vähemmän himoitset ruokaa tai herkkuja. Punnitse alkuunsa ruokasi. Muista, että terveellisetkin vaihtoehdot sisältävät usein paljon kaloreita. Niitä on kuitenkin parempi syödä kuin ns. tyhjiä kaloreita.

Mitä huonommin voit, sen vähemmän oma hyvinvointi kiinnostaa. Mitä enemmän liikut luonnossa ja mitä terveellisemmin syöt, sen paremmin voit ja haluat voida. Kuukaan muu ei voi sinun innostustasi pitää yllä kuin sinä itse. Kehottaisin keskittymään enemmän hyvinvointiin ja vähemmän painon tarkkailuun.

Kyllä se siitä lähtee.
 
Köyhällä ei ole varaa syödä noin. On tyydyttävä perunaan, makarooniin ja halvimpaan uunilenkkiin. Kun lääkkeetkin pitää saada, muiden laskujen lisäksi, niin jostain sitä joutuu tinkimään.
Kausijuurekset ja hedelmät on suhteellisen edullisia. Kana/tonnikala/jauheliha on suhteellisen edullista ruokaa, jonka ravintoarvo on merkittävästi parempi kuin makkaran. Niitä voi syödä vähän vähemmän ja täyttää vatsaa vaikka uunijuureksilla. Kaurapuuro- raejuusto- itse kerätyt marjat. Sosekeitot. Ruisleipä. jne.
 
vierailija
No viime syksynä olin hulavannehaasteessa. Siinä piti hulata 6min joka ikinen päivä. Voin sanoa, että sekin maistui viikon jälkeen puulta. Raskasta vaikkei polta kunnolla edes kaloreja. Kaksi tuntia joka päivä, niin väitän että jos kolme päivää jaksaa sisulla, niin kova on jo saavutus. Mutta jokainen tavallaan. Harvalle tuo sopii.
Ei sitä tarvitse paikallaan jäykkänä seisten hulata. Voi tanssia, heilutella käsiä, seisoa steppilaitteen päällä, voi pyöriä ympyrää, nostella pieniä painoja käsillä, kävellä hulatessa ympäri huonetta, takaperin, hulata yhdellä jalalla, hulata paikallaan juosten... Vaihtoehtoja kyllä riittää.
Minusta se on hauskaa.
 

Yhteistyössä