Teinit häpeää pukeutumistani

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei!
Mikä avuksi, kun teini-ikäiset 14v poika ja 16v tyttö eivät kehtaa liikkua kanssani missään esim.kaupoissa? Ovat sanoneet, että miksen voi pukeutua niin kuin muutkin äidit? Tykkään pukeutua tyylikkään naisellisesti, ja yleensä käytän jalat paljastavia lyhyitä, polvipituisia mekkoja/hameita. En siis miltei koskaan käytä farkkuja tai muitakaan housuja. Olen ihan normaalipainoinen mielestäni.
Mikä lapsiani siis voi mekkojen käytössä risoa? Teinit taas usein käyttävät juuri farkkuja ym.normivaatteita, ovat kotonakin farkut jalassa.
 
vierailija
Hei!
Mikä avuksi, kun teini-ikäiset 14v poika ja 16v tyttö eivät kehtaa liikkua kanssani missään esim.kaupoissa? Ovat sanoneet, että miksen voi pukeutua niin kuin muutkin äidit? Tykkään pukeutua tyylikkään naisellisesti, ja yleensä käytän jalat paljastavia lyhyitä, polvipituisia mekkoja/hameita. En siis miltei koskaan käytä farkkuja tai muitakaan housuja. Olen ihan normaalipainoinen mielestäni.
Mikä lapsiani siis voi mekkojen käytössä risoa? Teinit taas usein käyttävät juuri farkkuja ym.normivaatteita, ovat kotonakin farkut jalassa.
Minkälaisia mekkosi ovat?
 
vierailija
Farkut on rumia, ole ylpeästi oma itsesi. Ajan kanssa teinitkään ei enää välitä, nyt vaan joku pakko sulautua massaan.
T. Myös vain mekkoja käyttävä
Kunpa näin olisi. Tyttäreni ei oikein välitä mekoista, käyttää ainoastaan juhlissa. Muuten aina housut (yleensä farkut) jalassa. Samoin poikani. Kuulemma kaikki muut äidit pukeutuu housuihin
 
vierailija
Kunpa näin olisi. Tyttäreni ei oikein välitä mekoista, käyttää ainoastaan juhlissa. Muuten aina housut (yleensä farkut) jalassa. Samoin poikani. Kuulemma kaikki muut äidit pukeutuu housuihin
Ehkä kannattaa yrittää selittää että nolompaa tehdä asioita esim laittaa housut vaan muita miellyttääkseen, ja olemalla oma itsesi kannustat lapsiasikin olemaan oma itsensä. Hyvin tyypillistä teineille tuo "kaikki muutkin" ajattelu ja "kaikkien muiden vanhemmat" vaikka asia ei tosiaan ole niin että kaikki muutkin, kyllä on paljon muitakin äitejä jotka ei käytä housuja : D ja joskus 50-luvulla olis ollu noloa jos olisi ollut housut koko ajan ja teinit sit valittaisi mikset sä mutsi vois laittaa hametta niinku muutkin vanhemmat. Niin ne ajat muuttuu
 
vierailija
Ehkä kannattaa yrittää selittää että nolompaa tehdä asioita esim laittaa housut vaan muita miellyttääkseen, ja olemalla oma itsesi kannustat lapsiasikin olemaan oma itsensä. Hyvin tyypillistä teineille tuo "kaikki muutkin" ajattelu ja "kaikkien muiden vanhemmat" vaikka asia ei tosiaan ole niin että kaikki muutkin, kyllä on paljon muitakin äitejä jotka ei käytä housuja : D ja joskus 50-luvulla olis ollu noloa jos olisi ollut housut koko ajan ja teinit sit valittaisi mikset sä mutsi vois laittaa hametta niinku muutkin vanhemmat. Niin ne ajat muuttuu
Samaa mieltä itsekin, hyväksyn itse täysin esim. jos tyttäreni ei pidä mekoista ja haluaa käyttää housuja vapaasti. En vain ymmärrä mikä siinä housuttomuudessa niin heitä haittaa. Muuten pukeudun ihan tavallisesti
 
vierailija
Ehkä kannattaa yrittää selittää että nolompaa tehdä asioita esim laittaa housut vaan muita miellyttääkseen, ja olemalla oma itsesi kannustat lapsiasikin olemaan oma itsensä. Hyvin tyypillistä teineille tuo "kaikki muutkin" ajattelu ja "kaikkien muiden vanhemmat" vaikka asia ei tosiaan ole niin että kaikki muutkin, kyllä on paljon muitakin äitejä jotka ei käytä housuja : D ja joskus 50-luvulla olis ollu noloa jos olisi ollut housut koko ajan ja teinit sit valittaisi mikset sä mutsi vois laittaa hametta niinku muutkin vanhemmat. Niin ne ajat muuttuu
Näin.
Teinien pitää yrittää sulautua massaan, ja siihen liittyy myös vanhempien vaatteet.

Mua nolotti hirveesti, kun mun äiti tuli kerran yläasteella (noin vuonna -88) hakemaan mua koulusta verkkapuku päällä, eikä edes istunut autossa vaan seisoi sen vieressä odottamassa, ihan kauheen noloa!
 
On varmaan melko sama mihin pukeudut, tuo teinien itsenäistyminen tapahtuu joka tapauksessa. Ei välttis haluta aina kulkea vanhempien kanssa. Ja, teini-iässä itsetunnon kehittyessä haetaan hyväksyntää ulkopuoleltakin, valitettavasti. Siihen kuuluu vertailua yms.

Menee ohi.

Itse kapinoin, mentiin pojan kanssa punttikselle ja heitettiin lämpät juosten. Poika huomasi myöhemmin että olin käärässyt salirikoot päähäni. Voi ristus mikä älämölö siitäkin nous. Arvioi varmaan joka ikisen vastaantulevan, että millä mahdollisuudella ne on tajunneet että äitin päässä oli housut.:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Echo ja m1es
vierailija
Teinit saattavat hävetä, jos vanhemmat pukeutuvat normista poikkeavalla tavalla. Jos kavereiden äideillä on farkut, niin totta kai he vaativat omaakin äitiä samaan muottiin. Eivät he voi pakottaa sinua käyttämään housuja
 
vierailija
Teinit saattavat hävetä, jos vanhemmat pukeutuvat normista poikkeavalla tavalla. Jos kavereiden äideillä on farkut, niin totta kai he vaativat omaakin äitiä samaan muottiin. Eivät he voi pakottaa sinua käyttämään housuja
Voi olla, en tiedä. En ajatellutkaan tässä asiassa antaa periksi. Tyttäreni mielestäni näytän alastomalta mekko päällä, ja hän sanoo vain että pue housut jalkaan jos minun kanssa ajattelit liikkua.
 
  • Haha
Reactions: Latimeria
vierailija
Voi olla, en tiedä. En ajatellutkaan tässä asiassa antaa periksi. Tyttäreni mielestäni näytän alastomalta mekko päällä, ja hän sanoo vain että pue housut jalkaan jos minun kanssa ajattelit liikkua.
Ainahan teinit on hävennyt vanhempiaan jossain vaiheessa mutta jos mekkosi tosiaan saa sinut nöyttää alastomalta niin pitäskö miettiä... Kesällä lyhyet hellemekot ok mutta syksyllä tai talvella...
 

Yhteistyössä