Toiveissa vauva 2021

Moi pitkästä aikaa!

Huh.. meni hetki lukea varmaan 20 sivua:ROFLMAO:

Ensinnäki superisti onnea plussaajille joita oli monta ❤❤
Peukut pystyyn myös viivojen vahvistumiselle @Kasikuus :giggle:

@Töppönen_ paljon tsemppiä, ei riitä sanoja tämmöseen. Niin väärin et kerrankin kun onnistuu niin sit kuitenkin jotain menee pieleen :cry: toivottavasti tyhjennys menis hyvin ja uusi kierto pääsisi pian alkamaan.

Minä oon pidelly palstataukoa, mutta raskautumis asiat on ollut mielessä välillä silti liiaksikkin asti. Sain lähetteen kunnalliselle ja nyt tuli aika marraskuulle ensi tapaamiseen. Minulla siis syydä endo, jonka vuoksi pääsi tutkimuksiin vaikka alle vuosi vielä yritystä takana. Ennen käyntiä pitää nyt kuitenkin käydä jo verikokeet ja miehen antamassa näyte.

Osaako joku sanoa tuleeko nämä tulokset omille sivuille/omiin tietoihin ennen ensi käyntiä eli pääseekö niitä itse tutkimaan ennen lääkärin tapaamista?

Toki jos kävis super tuuri ja tärppi kävis ennen tutkimuksiin pääsyä, eihän sitä tiedä. Nyt dpo 1 ja tallettelut oli -3,-2 ja 0 eli niiden osalta kaikki meni nappiin:love:

Gelee Royalista oli täällä aiemmin puhetta ja minä otin tähän kiertoon ne testiin. Otin 2kpl/pv ennen ovista ja nyt oviksen jälkeen 1kpl/pv. Nähtäväksi jää onko apuja vai auheuttaako esim kierron lyhentymistä.
 
Kirjoh89 voi laittaa tänään kp 1, ja pois piinailijoista.

Heräsin aamulla voimakkaisiin menkkakramppeihin. Olisin niin toivonut että menkat olis eilen alkanut, ollaan menossa viikonloppuna kylpylään, ja liekkö lauantai just pahimpia päiviä vai helpottamaan päin. Yleensä pv 1 vuotaa jonkinverran, kp 2 runsaasti, kp 3 12 tunnin tauko, jonka jälkeen pieniä vuotoja saattaa n. 6 tunnin ajan tulla ja kp 4 ehkä jotain lopputuhruja enää.

Ps. Punainen väri ei toiminut.
 
Jestas mikä yö, onko muilla myrskyny? Täällä heräilin vähän väliä kun kuulosti siltä että katto lähtee ihan just lentoon :oops:


Huh, olin aivan unohtanu miten hitaasti nää piinapäivät menee!! :D Oletettu ovis ollu su, eli olis nyt dpo 4(?).. Vielä muutama viikko sitten mua ei ois voinu vähempää kiinnostaa millon ovis on tai mitähän tuntemuksia on oviksen jälkeen, mutta tässä sitä taas ollaan!

Jotenki ton edellisen kkm jälkeen ajatteli et nyt en jaksa edes ressata ta miettiä ovista, mutta heti ku ekat menkat loppu sitä alko tietämättä seurailee omaa kroppaa ja löysinkin itseni takas tällä palstalla :D Ennenku raskauduin nyt viimeks, söin reippaana tyttönä foolihappoa, mutta sekään ei nyt kiinnosta vaikka se ei mikään iso homma olis. Alan syömään sit jos nappaa uudestaan :) Osaan kuitenkin olla vähän rennommin kun ekalla kerralla, mutta seki voi johtua siitä että vaikka lapsen haluaa, tiedän että tuun koko seuraavan (ainakin alku) raskauden olemaan peloissani että pysyykö matkassa ja kehittyykö normaalisti..
 
Pahoittelut negoista ja uusista kierroista :( Ja uutta onnea uuteen kiertoon ❤

Täällä myös hirvee myrsky, yöllä oli kyllä sellainen meteli että tuli nukuttua vain pätkissä! Tosin muutenkin oon viime aikoina öisin hirveesti taas heräillyt; mulla ollut aikoinaan pahojakin uniongelmia, aina pelkään jos ne taas alkaa.
Flunssakin iski oikein myrskyn voimalla ja olo on ihan jyrän alle jäänyt.

Jännää kun ei yhtään tiedä koska odotella menkkoja tän sekavan kierron takia. Päivä kerrallaan nyt vaan ja varmasti testiä teen jos ei esim viikon päästä oo alkanut. Ne negat masensi taas sen verran paljon että yritän kaikkeni että maltan uuden testin tekemisen kanssa.
 
Meillä oli lapsettomuuspolilla ensikäynti ja vähän yllärinä tuli, että inssillä alotetaan ja vaikka heti ensi kierrossa. Edellisestä keskenmenosta on vasta 3,5 kuukautta mutta yritystä takana jo reilu kaksi vuotta. Tuntuu vaihtelevan lääkäreiden mielipiteet, kun yksityinen gyne sanoi vuosi sitten että mulla olis pco ja miehen siemennestenäyte on ok (alentunut liikkuvuus kuulemma kompensoituu siittiöiden suurella määrällä) mutta eilisen käynnin mukaan mulla ei ole pco:ta (mahdollisesti kuitenkin häikkää ovulaatiossa) ja miehen näyte taas ei oo normaali. :D Noh, kaipa me lähdetään sitä inssiä koittaan jos mieskin on samaa mieltä alkujärkytyksestä toivuttuaan! Vähän jännittää kaikki letrot ja irrotuspiikki kyllä ja reissaaminen matkan päähän yliopistolliseen sairaalaan.
 
Täällä alkoi yöllä vuoto. Vähän uumoilinkin sitä, kun rintojen turvotus laski pari päivää sitten, ja muutkin tuntemukset mitä ehti tulla lähtivät pois. Vuoto on alkanut isoilla klimpeillä, mikä ei ole tyypillistä ollenkaan. Yleensä on tullut vain haaleaa vaaleaa paperiin ekana päivänä. Nyt isoja klimppejä on tullut jo parilla vessareissulla, joten mietin että ehkä jotain yritystä oli kuitenkin, ja kropassa oli vain liikaa stressiä. Yllättäen olo on aika hyvä tämän pettymyksen suhteen, sillä mua myös huolestutti tosi paljon tuo kuinka stressi olisi vaikuttanut mahdolliseen sikiöön. Raskaus alkakoon sitten kun kroppa on siihen valmis. Vielä ei selvästi ollut sen aika.

Mietin et mitenköhän tähän palstaan kannattaisi suhtautua stressin kannalta. Toisaalta on ihana lukea juttuja, mutta tavallaan se myös lisää yritykseen kohdistuvaa stressiä mikä ei ole hyväksi sekään. Tekisi mieli tulla listoille, mutta tuntuu pahalta kirjoittaa tuota lapsilukua. Kp1 tänään kuitenkin ja yritys alkanut 8/20.
 
Siis vitsi mikä käynti lääkärillä. Limakalvosta ei huolta. Se oli parempi kun koskaan aiemmin (9.9mm). Eikä se oo ollut huono ennenkään. Mut vähemmän hyvä uutinen on se et mun follikkelit oli 15mm ja 17mm eli siinä ja siinä et jaksaako ne odottaa ovulaatioo (+) edes sunnuntaille et pääsis ma inssiin. Lääkäri olis pistänyt irroituspiikin ja tehnyt inssin huomenna, mut huomenna on tyyliin ainoa päivä mitä en vain saa järjestettyä töistä vapaaksi siksi hetkeksi. Ja siis jos se kierto on ollut näin nopea niin vähän huonolta näyttää et hidastuisi. Tilanne raskaudelle vaan näytti paremmalta kun koskaan aiemmin niin harmittaa jos jää se hyödyntämättä.
 
Täällä alkoi yöllä vuoto. Vähän uumoilinkin sitä, kun rintojen turvotus laski pari päivää sitten, ja muutkin tuntemukset mitä ehti tulla lähtivät pois. Vuoto on alkanut isoilla klimpeillä, mikä ei ole tyypillistä ollenkaan. Yleensä on tullut vain haaleaa vaaleaa paperiin ekana päivänä. Nyt isoja klimppejä on tullut jo parilla vessareissulla, joten mietin että ehkä jotain yritystä oli kuitenkin, ja kropassa oli vain liikaa stressiä. Yllättäen olo on aika hyvä tämän pettymyksen suhteen, sillä mua myös huolestutti tosi paljon tuo kuinka stressi olisi vaikuttanut mahdolliseen sikiöön. Raskaus alkakoon sitten kun kroppa on siihen valmis. Vielä ei selvästi ollut sen aika.

Mietin et mitenköhän tähän palstaan kannattaisi suhtautua stressin kannalta. Toisaalta on ihana lukea juttuja, mutta tavallaan se myös lisää yritykseen kohdistuvaa stressiä mikä ei ole hyväksi sekään. Tekisi mieli tulla listoille, mutta tuntuu pahalta kirjoittaa tuota lapsilukua. Kp1 tänään kuitenkin ja yritys alkanut 8/20.
Ihan samaa oon miettiny tämän palstan lukemisen suhteen, mutta toistaiseksi stressin määrä riippuu itselläni enemmän kuukautiskierron vaiheesta ja hormonien heittelystä. Eilen tilitin miehelle just tuosta aiheesta mutta mies uskoi, että pysyn järjissäni tässä hommassa. Itseä tässä yrittämisessä helpottaa ainakin se, että mieskin on todella aktiivinen, ei mee kierrot ohi ilman kunnon yritystä. Eipähän tässä olla kauaa yritettykään, joten katsotaan stressitasoja sitten jos yritellään vielä vuoden päästä tms....
 
Siis vitsi mikä käynti lääkärillä. Limakalvosta ei huolta. Se oli parempi kun koskaan aiemmin (9.9mm). Eikä se oo ollut huono ennenkään. Mut vähemmän hyvä uutinen on se et mun follikkelit oli 15mm ja 17mm eli siinä ja siinä et jaksaako ne odottaa ovulaatioo (+) edes sunnuntaille et pääsis ma inssiin. Lääkäri olis pistänyt irroituspiikin ja tehnyt inssin huomenna, mut huomenna on tyyliin ainoa päivä mitä en vain saa järjestettyä töistä vapaaksi siksi hetkeksi. Ja siis jos se kierto on ollut näin nopea niin vähän huonolta näyttää et hidastuisi. Tilanne raskaudelle vaan näytti paremmalta kun koskaan aiemmin niin harmittaa jos jää se hyödyntämättä.
Oliskohan mitään kikkakolmosia viivyttää ovulaatiota?
 
Oliskohan mitään kikkakolmosia viivyttää ovulaatiota?
Eikö siihenkin oo joku lääke?
Luonnollisista avuista en tiedä.
Tosi kurja jos nyt menee kierto pieleen sen takia:cry:
Toivotaan kuitenkin parasta (y):)

On.
Ihan hirveä palelu ja väsymys, en ees muista mikä dpo tänään, niin kiirettä ollut töissä ettei ehi ees ajattelemaan oireita. Ehkä ihan hyvä niin.
Omituinen vatsakipu tänään ja maha sekaisin. Meinasin jo että pitääkö jäädä ihan saikulle...mut näitähän mulla on joka kierrossa joten ei sinänsä mitenkään uutta :LOL:
 
Eikö siihenkin oo joku lääke?
Luonnollisista avuista en tiedä.
Tosi kurja jos nyt menee kierto pieleen sen takia
Toivotaan kuitenkin parasta

On.
Ihan hirveä palelu ja väsymys, en ees muista mikä dpo tänään, niin kiirettä ollut töissä ettei ehi ees ajattelemaan oireita. Ehkä ihan hyvä niin.
Omituinen vatsakipu tänään ja maha sekaisin. Meinasin jo että pitääkö jäädä ihan saikulle...mut näitähän mulla on joka kierrossa joten ei sinänsä mitenkään uutta
No siis onhan niitä jarrulääkkeitä, mut ei se lääkäri niitä maininnut, tai niitä vissiin käytetään vaan ivf:ssä :D sanoi vaan että toivotaan parasta. Kauhea kun aivot käy läpi miljoonaa skenaarioo miten tän hyvän tilanteen voisi vielä päästä hyödyntää. TS. Pitäiskö tässä ryypätä koko vklp jos se vähän hidastaisi oviksen tuloa, vai voisko Burana tms. Viivyttää ovista (ei niin et se kokonaan jäisi tulematta), vai pitäiskö jotenkin vielä koittaa järjestää huomista töitä. Tästä näkee miten kovasti en haluaisi taas joutua odottaa kuukautta, kun ajatukset harhailee kaikkeen tälläisen turhaan. Toki on mahdollista et venyisi muutenkin sunnuntaille mut ei ehkä todennäköisintä
 
No siis onhan niitä jarrulääkkeitä, mut ei se lääkäri niitä maininnut, tai niitä vissiin käytetään vaan ivf:ssä sanoi vaan että toivotaan parasta. Kauhea kun aivot käy läpi miljoonaa skenaarioo miten tän hyvän tilanteen voisi vielä päästä hyödyntää. TS. Pitäiskö tässä ryypätä koko vklp jos se vähän hidastaisi oviksen tuloa, vai voisko Burana tms. Viivyttää ovista (ei niin et se kokonaan jäisi tulematta), vai pitäiskö jotenkin vielä koittaa järjestää huomista töitä. Tästä näkee miten kovasti en haluaisi taas joutua odottaa kuukautta, kun ajatukset harhailee kaikkeen tälläisen turhaan. Toki on mahdollista et venyisi muutenkin sunnuntaille mut ei ehkä todennäköisintä
Just meinasin laittaa, et eikö siitä joskus ollut puhetta et ryyppääminen vois siirtää :D Itellä ainakin toimi tammikuussa reissussa, kun 2 vko joi lähes päivittäin vähintään lasin viiniä Karibian risteilyllä :ROFLMAO: Tosin saatto vaikuttaa myös matkustaminen ja jetlag. Mut heti tuli ovis Suomeen palattua.
 
Just meinasin laittaa, et eikö siitä joskus ollut puhetta et ryyppääminen vois siirtää Itellä ainakin toimi tammikuussa reissussa, kun 2 vko joi lähes päivittäin vähintään lasin viiniä Karibian risteilyllä Tosin saatto vaikuttaa myös matkustaminen ja jetlag. Mut heti tuli ovis Suomeen palattua.

Niinno eipä tässä olis mitään menetettävääkään juoda "ihmiskokeena" iltaisin muutama lasi viiniä :D se nyt tuskin aikaistaa ovulaatioo ainakaan ja vois rentouttaa

Ja kun on puhe näistä kiertoon vaikuttavista jutuista... Mä join tässä kierrossa verigreippimehun sijaan greippimehua sen jälkeen kun letrozolit loppui eli kp7-> ja limakalvo oli tosiaan melkein 10mm. Yleensä tässä vaiheessa noin 7mm et ehkä tällä merkitystä :D muita eroja ei ollu kierrossa itsellä kun vähemmän lääkettä ja tuo mehu
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: 3milia ja minttuni
No siis onhan niitä jarrulääkkeitä, mut ei se lääkäri niitä maininnut, tai niitä vissiin käytetään vaan ivf:ssä sanoi vaan että toivotaan parasta. Kauhea kun aivot käy läpi miljoonaa skenaarioo miten tän hyvän tilanteen voisi vielä päästä hyödyntää. TS. Pitäiskö tässä ryypätä koko vklp jos se vähän hidastaisi oviksen tuloa, vai voisko Burana tms. Viivyttää ovista (ei niin et se kokonaan jäisi tulematta), vai pitäiskö jotenkin vielä koittaa järjestää huomista töitä. Tästä näkee miten kovasti en haluaisi taas joutua odottaa kuukautta, kun ajatukset harhailee kaikkeen tälläisen turhaan. Toki on mahdollista et venyisi muutenkin sunnuntaille mut ei ehkä todennäköisintä
Järjestä huominen töistä
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Möhh. Mulla ei vieläkään hanat auki..viides päivä jo tiputtelua. Siteeseen ei jää mitään, mut pyyhkissä kyllä. Alkaa tämä tiputtelu viemaan hermot..Soitin neuvolaan ja siellä ystävällinen terveydenhoitaja sanoi, että keltarauhashormoni kuuri vois olla paikallaan. Saan siis sen kokeiluun ensi viikolla. Hui, ihan uus juttu mulle..kertokaa ihmeessä siitä kaiken minkä tiedätte, vaikka onhan siitä paljon puhuttu. En tiedä vielä minkä merkkinen/mitä/missä, mut ens tiistaina soittaa, että miten sitä otetaan yms.
 
No siis onhan niitä jarrulääkkeitä, mut ei se lääkäri niitä maininnut, tai niitä vissiin käytetään vaan ivf:ssä sanoi vaan että toivotaan parasta. Kauhea kun aivot käy läpi miljoonaa skenaarioo miten tän hyvän tilanteen voisi vielä päästä hyödyntää. TS. Pitäiskö tässä ryypätä koko vklp jos se vähän hidastaisi oviksen tuloa, vai voisko Burana tms. Viivyttää ovista (ei niin et se kokonaan jäisi tulematta), vai pitäiskö jotenkin vielä koittaa järjestää huomista töitä. Tästä näkee miten kovasti en haluaisi taas joutua odottaa kuukautta, kun ajatukset harhailee kaikkeen tälläisen turhaan. Toki on mahdollista et venyisi muutenkin sunnuntaille mut ei ehkä todennäköisintä
Mulla alkoholi taas aikaisti ovulaatiota. Kerran kesällä join oikein urakalla ja ovis yllätti :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna

Yhteistyössä