Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hei, tässä jo hetken lueskellu teidän keskustelua ja nyt sit itsekin uskaltaudun kirjoittamaan 4+2vk vasta kasassa (luultavasti) eli la olis 14.5. Plussasin kyllä ekan kerran jo viime viikon keskiviikkona eli muutama päivä ennen ku menkkojen olis pitäny alkaa.
Kolmas olis tulossa, jos kaikki menee hyvin esikoinen on jo 11 ja kuopus 9, eli viime kerrasta on hetki aikaa. Silti kaikki tuntuu uudelta ja jännältä
 
Perhe-artelle täältäkin suositus jos mahdollista mennä Lahteen tai Helsinkiin varhaisultraan. Esikoisesta taisin kyllä käydä ihan terveystalolla kun sattu olemaan aikoja sellaselle eläkkeellä olevalle sedälle joka on ihan mahtava :D artessa kävin sit myöhemmin muussa ultrassa kun hakivat "harjoituskappaleita" uudelle työntekijälle ja pääsi ilmatteeks, ihana paikka kyllä!

Himottais varata varhaisultra jo 6+5 päivälle kun se ois perjantai, ei menis pää niin sekasin töissä sit. Toisaalta haluaisin vasta 7+ viikolle et näkyis varmasti mitä nähtävissä on.. neuvolan ajanvaraustakin jo netissä kurkin, menee lokakuun alkuun väistämättä ajat. Mitään en kuitenkaan vielä varannut :D
 
Hyi yök tätä vellovaa oloa aamulla. Ei tiedä mitä oikein laittaisi suuhunsa. Täytyy ostaa jotain raikasta aamuiksi. Sillä pääsee alkuun ja myöhemmin pystyy syödä. En tiedä miksi mulla on ollut nyt aamuisin ekan plussan jälkeen sellainen ahdistus myös tästä odotuksesta. Jotenkin ahdistun hirveästi siitä, mitä muut sanoo, kun jo kuudes tulossa. Mitä se toki kenellekkään kuuluu, mutta silti sitä miettii. Onneksi nyt tulisi 5+v ikäeroa, niin ei ole kahta vaippa pyllyä yhtäaikaa. Se helpottaa vähän omaa pelkoa jaksamisesta.

Minä olen käynyt ultrassa joko neuvolassa tai terveystalolla. Täällä ei juuri muuta ole. Edellisen aikana pääsin keskussairaalan seurantaan, kun oli vuotoa ja kävin rv5+ ja 7+. Siihen liittyi oikean puolen kova kipu, niin ottivat aikaisilla viikoilla. Nyt en tiedä käynkö yksityisellä, vai pääsisinkö tarkistamaan neuvolaan tilanteen hieman aiemmin. 8+ tai 9+ täällä on eka käynti ja siellä ultrataan kyllä sitten.

Mua kiinnostaa fb ryhmä myös mutta mikä se on se salainen?mikä ei näy haulla?
 
Tervetuloa kaikille uusille plussanneille!

Täällä eka neuvolakäynti tulee vasta rv10 jälkeen. Ajattelin, että ensi viikolla voisi jo soitella ja kysellä aikaa.

Varasin ajan alkuraskauden ultraan parin viikon päähän. Tuolloin viikkoja omien laskujen mukaan jo 7+5. Aiemmin olisi tehnyt mieli varata muttei onnistunut työkuvioiden ja miehen reissutyön vuoksi.

Muuten olo kuten aiemmin, ei juuri oireita ja olo vähän epäuskoinen. Tänään 5+6.
 
Mä ajattelin soitella ens viikon lopulla neuvolaan, jos vaan ei mitään vuotoa ala ennen sitä. Varhaisultraan en omakustanteisesti aio mennä, ehkä pääsen neuvolan kautta, kun niin epäselvää raskausviikot. Ihan ekassa raskaudessa kävin varhaisultrassa rv8+, jolloin näkyi keskenmeno 7+4 eli jos olisin aiemmin mennyt, niin olis voinut kaikki olla vielä kunnossakin ja sit myöhemmin olis tullut yllätyksenä km. Luultavasti odottelen siis ekaa ultraa kiltisti, jos ei neuvolan kautta mitään ylimääräistä ultraa saa:)
 
Hyi yök tätä vellovaa oloa aamulla. Ei tiedä mitä oikein laittaisi suuhunsa. Täytyy ostaa jotain raikasta aamuiksi. Sillä pääsee alkuun ja myöhemmin pystyy syödä. En tiedä miksi mulla on ollut nyt aamuisin ekan plussan jälkeen sellainen ahdistus myös tästä odotuksesta. Jotenkin ahdistun hirveästi siitä, mitä muut sanoo, kun jo kuudes tulossa. Mitä se toki kenellekkään kuuluu, mutta silti sitä miettii. Onneksi nyt tulisi 5+v ikäeroa, niin ei ole kahta vaippa pyllyä yhtäaikaa. Se helpottaa vähän omaa pelkoa jaksamisesta.

Minä olen käynyt ultrassa joko neuvolassa tai terveystalolla. Täällä ei juuri muuta ole. Edellisen aikana pääsin keskussairaalan seurantaan, kun oli vuotoa ja kävin rv5+ ja 7+. Siihen liittyi oikean puolen kova kipu, niin ottivat aikaisilla viikoilla. Nyt en tiedä käynkö yksityisellä, vai pääsisinkö tarkistamaan neuvolaan tilanteen hieman aiemmin. 8+ tai 9+ täällä on eka käynti ja siellä ultrataan kyllä sitten.

Mua kiinnostaa fb ryhmä myös mutta mikä se on se salainen?mikä ei näy haulla?
Tuolla ekalla sivulla luki et pitää lähettää sähköpostia johonkin et pääsee tohon salattuun ryhmään. Minä laitoin eilen, mutta ainakaan vielä en oo päässy mihinkään. Haluaisin kans siihen salaiseen fb-ryhmään :)
 
Oletekko liittynyt nuihin faceryhmiin? Löysin haulla nimittäin 2, ylläpitäjät näkyy ja jäsenten lukumäärä. Onko jotain salaisempaa olemassa? En haluaisi että etusivulle pomppaa liittyminen kun ei olla kerrottu vielä kenellekkään.

Digitestiin sain 3+ joten ryhmä kiinnostaisi, tuskinpa maltan odottaa varhaisultraan asti

Rinnat edelleen aristaa, hieman on etovaa oloa mutta ei mitenkään huomattavasti. Nuita repäisykipuja muuten myös minulla ollut ihan plussasta saakka, ne unohdin aivan tyystin mainita aiemmin. Töissä tulee olemaan vaikeaa jos oksentelu alkaa, asia myös silloin mahdoton salata työkavereilta. Täytyy toivoa että pahoinvoinnilta säästyisi.
Minua kiinnostaisi liittyä myös sellaiseen salaiseen ryhmään. Laitoin sähköpostiviestin tuolle tämän ketjun aloittajalle, mutta hän ei ole vastannut mitään. Ehkä se ei toimiva ryhmä ole ollutkaan tai on jo täysi. Haluaisitko sinä tai joku muu perustaa uuden salaisen ryhmän? Voin olla mukana, mutta en yksin pysty.
 
Haluaisko joku tänne nimimerkillä kirjoittava tehdä toukokuisille oman ryhmän? Mä haluaisin kyllä liittyä siihen, mutta vasta vähän myöhemmin, ehkä parin viikon päästä, jos kaikki vaan menee siihen asti ainakin hyvin. En oo vielä siis kenellekään kertonut, joten en mihinkään ryhmään viitsi hetkeen liittyäkään:)
 
Haluaisko joku tänne nimimerkillä kirjoittava tehdä toukokuisille oman ryhmän? Mä haluaisin kyllä liittyä siihen, mutta vasta vähän myöhemmin, ehkä parin viikon päästä, jos kaikki vaan menee siihen asti ainakin hyvin. En oo vielä siis kenellekään kertonut, joten en mihinkään ryhmään viitsi hetkeen liittyäkään
Periaatteessa mä voisin sen ryhmän tehdä jos vain osaan. Esikoisesta samanlaisessa fb-ryhmässä ja on ollut ihan mahtiryhmä. Sinne jäseniä otettiin 60, mistä jäljellä nyt noin 52 henkee
 
Loistavaa @Mimpsu93 ❤
Ihan en vielä uskalla ryhmään liittyä, mutta vaikka neuvolaan soittamisen jälkeen voisin liittyäkin, jos vaan tehdään ryhmässä selväks, ettei kukaan juoruile, jos sinne sattuis tuttuja:censored:
Ymmärrän, en ajatellut itsekään vielä liittyä mihinkään ryhmiin, mutta ajattelin sitten että josko nyt teen tän ryhmän, kun esikoisen ryhmä ollut niin ihana ❤ Esikoisesta itsekin uskaltauduin liittyyn joskus rv 8-10 varhaisultran jälkeen. Ja silloin oli vielä hyvin tilaa, vaikka ryhmä oli melkein heti plussauksesta tehty. Ja joo toivon myös, että kaikki ymmärtää ettei tuolla ryhmässä juoruilla mitään ulkopuolisille
 
Mulla on lauantaina! Mikä päivä sulla oli? Jännittää kyllä niin kovasti! Viimeksi olin jotenkin niin varma, että kaikki on hyvin ja siellä sydän sykkii ja sitten tuli hirvee romahdus kun ei sitä pientä löytynytkään
Mä en oo vielä uskaltanu varata :D haluisin ehkä kuitenkin varuiks kans viikonlopulle sen ajan sit, että jos huonoja uutisia ni voi märehtiä ne ilman töiden painetta.. tänään täällä vasta 5+0 eli 6+5 ois parin viikon päästä pe se ehkä aika.. paljon sulla @Töppönen_ on ens lauantaina päiviä?
 
Mulla haluttas tietää onko teillä ollut kuinka kovia alavatsakipuja? Mulla iltaa kohden pahenee, tuntuu molemmissa munasarjoissa polttoa. Myös kohdussa tuntuu menkkajomoa. Repäisykipuja oikealla puolella. En muista aiemmissa olleen näin ikäviä.
 
Mä en oo vielä uskaltanu varata haluisin ehkä kuitenkin varuiks kans viikonlopulle sen ajan sit, että jos huonoja uutisia ni voi märehtiä ne ilman töiden painetta.. tänään täällä vasta 5+0 eli 6+5 ois parin viikon päästä pe se ehkä aika.. paljon sulla @Töppönen_ on ens lauantaina päiviä?
Mulla on ens lauantaina just tuo 6+5. Halusin myös viikonlopulle, koska on se niin jännittävä päivä kokonaisuudessaan ennen ja jälkeen ultran ja hyvien ja huonejen uutisten kera!
 
  • Rakkaus
Reactions: IinesAnkka82
Mulla haluttas tietää onko teillä ollut kuinka kovia alavatsakipuja? Mulla iltaa kohden pahenee, tuntuu molemmissa munasarjoissa polttoa. Myös kohdussa tuntuu menkkajomoa. Repäisykipuja oikealla puolella. En muista aiemmissa olleen näin ikäviä.
Minulla oli aluksi, just siinä plussan tienoilla ja vähän yli semmosta aika kovaakin polttelevaa tunnetta koko alavatsalla. Nytkin aina vähän väliä tuikkii sinne tänne, mutta ei oo niin jatkuvaa ja samanlaista.
 
Minulla oli aluksi, just siinä plussan tienoilla ja vähän yli semmosta aika kovaakin polttelevaa tunnetta koko alavatsalla. Nytkin aina vähän väliä tuikkii sinne tänne, mutta ei oo niin jatkuvaa ja samanlaista.
Voi varmaan näin alussa siis liittyä alkion kiinnittymiseen ja nousevaan hormonitasoon... toki pelottaa kaikki kovat kivut että alkaako vuoto, onko alkio kiinnittynyt oikeaan paikkaan....
 
Luulin tilanneeni vko näytöllisen digin mutta olikin perus, no toki sen nyt sitten tein ja edelleen plussaa, ei ole onneksi kipuja ollut nyt useampaan iltaan.

Oireita on aamuisin / päivisin mutta iltaisin helpottaa Ei vielä mitään kauhean huonoa oloa mutta pitää vähän miettiä että mitä tekisi mieli syödä ja väsyttää! Olen koko viikonlopun kotona olo ajat vaan torkkunut sohvalla. Mutta iltaisin tosiaan ok, äskenkin kävin pitkällä kävelyllä.
Esikoisesta pahimmat olot oli iltaisin kun tuntui sängyssäkin että se keinuu ja välillä oli pakko sanoa miehelle ettei saa liikahtaakkaan sängyssä.
Kaivoin vanhat muistiinpanot ja olin kirjannut että esikoisesta huonoa oloa (kertaakaan en oksentanut) oli vko 6-10 ja se kovasti lähenee.

Meinasin soitella neuvolaan loppuviikosta kun saa rauhassa puhua, olen alkuviikon esikoisen kanssa lomalla ja hän kyllä kuulee jokaisen sanan ja kertoo eteenpäin. Itsellä myös ekassa oli Radi ja varmasti tässäkin, yritän pyytää ettei tarvisi mennä edes rasitukseen vaan saisin suoraan mittarit yms kotiin, saa nähdä onnistuuko.
 

Yhteistyössä