Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En kyllä ihan heti keksi mitään hienompaa kuin että saa seurata lasten kehitystä urheilussa! Voi video - itku meinas tulla, sekä viikendin turnauksessa, että toisen treeneissä (missä en hetkoon oo käyny).

Nyt olis sitten pelkkää turnausta ja peliä lähes joka päivälle.
Mutta, kisamatkat on peruttu koronan vuoksi, koska hotelleissa niin suuri tartuntavaara, kuulema.
Siinä taitaa nyt jäädä Ameriikan reissukin käymättä, arvatkaa onko lapsi kovin iloinen kun menee tuollainen bingo ohi suun.

”Korona” (tai mikä ikinä onkaan) on vain yks hiivatin iso vedätys.
Sulla on vedätykset housussa.

Mulla on raskas taakka.

Oikeassaolemisen taakka.
On raskasta olla aina oikeassa. :sneaky: :unsure:

Raskaaksi sen tekee se, että olen kova epäilemään ja mulla on slippery road/porttiteoria -ajattelua, mutta harmi vaan kun ne epäilykset on yhteiskunnassa toteutuneet. Näen jo vuosia ennen, mikä tulee toimimaan ja mikä ei.

Toivoisin olevani joskus väärässä. Olo olisi silloin varmaan inhimillisempi ja jotenkin helpottuneempi. Olisin erehtyväinen.

Olisi ihana yllättyä joskus iloisesti, että joku pelkäämäni asia ei toteudukaan.

Mä haluisin olla Suomen rajalla seisomassa ja päättämässä, mitä tänne tuodaan, oli se ideologiaa, teknologiaa tai mitä tahansa. (No netin aikakaudella ei tämmöinen voisi toteutua)

Rannalle jäisi femakot, suurin osa miespuolisista ma muista, kaikki huumeet ym.
Toisin kyllä uusinta tekniikkaa ja lääketieteen edistysaskelia, turismi kukoistaisi jne.

vierailija
Mikä, missä?

Itseasiassa ei, pelottavampaa on se että sitä on tietoisesti levitetty pitkin poikin. Ja joku taho, en sano mikä, hyötyy asiasta
*I see illus too*
Ei korona ole niin kova rutto tappamaan, että siinä illut ois taustalla porukan harventamisen kannalta. Ebola olisi sellainen.

Illut saattavat päästä kyllä onnessaan lisäämään teknistä valvontaa terveyssyihin vedoten.

Äh. Persut on kömpelöitä, vaikka oikealla asialla tuo persu olikin. Ei päiväkodissa saa ottaa valokuvan valokuvaa, vaikka olisikin blurrannu ne kasvot.

Ei korona ole niin kova rutto tappamaan, että siinä illut ois taustalla porukan harventamisen kannalta. Ebola olisi sellainen.

Illut saattavat päästä kyllä onnessaan lisäämään teknistä valvontaa terveyssyihin vedoten.
Onhan koronakin melkonen rutto ja siinä on se huono puoli, että viruksena se voi muuntautua entistä pahemmaksi...on arvaamattomampi kuin joku flunssa.

Mikä keissi siellä nyt on ollut?
Tuo minkä vierailija laittoi. Tarpeettomia moiset kömmähdykset ja leuanlouskutukset jotka ei ainakaan imagolle ole hyväksi.... Kun siis järkeä käyttäen asian vaan voisi antaa olla, tai herättää fiksumminkin keskustelua.
Mä kannatan persuja ainakin toistaiseksi kun parempaakaan ei ole tarjolla, mutta välillä kieltämättä ärsyttää se että sieltä ajoittain tupsahtelee noita järjenjättiläisiä, jotka tekee ulostuloillaan puolueelle lähinnä karhunpalveluksia....

• Tykkää
Reactions: Elena777
Äh. Persut on kömpelöitä, vaikka oikealla asialla tuo persu olikin. Ei päiväkodissa saa ottaa valokuvan valokuvaa, vaikka olisikin blurrannu ne kasvot.
Eipäs keksitä omia lakeja. Päiväkodissa saa kuvata, niitä kuvia ei vaan saa julkaista ilman kuvattujen lupaa.

Voiko kuvaamisen päiväkodin tai koulun juhlassa tosiaan kieltää, Opettajien ammattijärjestön työmarkkinalakimies Sanna Haanpää?

”Ei voi. Jokainen saa ottaa koulussa tai päiväkodissa kuvia yksityiseen käyttöön.”

Haanpää ei ole itse törmännyt tilanteisiin, joissa kuvaaminen olisi kouluissa tai päiväkodeissa kokonaan kielletty.

Kouluissa ja päiväkodeissa kyllä kysytään vanhemmilta usein kirjallisesti lasten kuvauslupaa koulun nettisivujen tai median vierailujen varalta. Tämä lupa ei kuitenkaan vaikuta yksityishenkilön omaan käyttöön ottamiin valokuviin koulun tai päiväkodin kaltaisessa julkisessa tilassa.

Lasten kevätjuhlakuvien luvaton levittäminen rikkoo lakia. Kuva, josta henkilön voi selvästi tunnistaa, on henkilötieto.

”Tällaisen kuvan levittäminen ilman henkilön lupaa on henkilötietolain vastaista. Kuvan yhteydessä ei tarvitse olla edes henkilön nimeä”, Haanpää selventää.

Yhteistyössä