Toiveissa vauva 2021

Onnea uusille plussille! ^^

Itellä ollu tässä kiirettä, kun ei ole kerennyt täällä lueskelemaan tai kirjoittelemaan. Seuraavat pari viikkoakin aika täysiä ja toivottavasti unohtuu iteltä kaikki kuumeilu sen myötä

Omaa napailua taas hieman negatiivisissa ajatuksissa... Omien olojen suhteen tasasta eloa, vähän juilintoja alavatsalla jo eilisestä alkaen (kp5). Mut mikä itseni yllätti oli omat surulliset ja ahistuneet fiilikset, kun eilisissä illanistujaisissa näin tämän lähipiiriin kuuluvan juuri raskaaksi tulleen henkilön (kirjottelin tästä jo aiemmin). Jotenkin tuntu tosi pahalta, kun, luonnollisestikin, tuli hänen raskaus puheeksi ja siitä isommalla porukalla puhuttiin. Ehkä vaan on nyt ite oman kuumeilun myötä niin herkkänä, niin tuntuu kuin kaikkia hänen ruokarajoituksia ym. olisi alleviivattu ^^' Oma pokka onneksi piti hyvin, mut illal sit romahdin kun miehen kans oltiin kahestaan. Oon kohtuu peruspositiivinen ihminen, niin nyt tuntuu ilkeeltä nää olot. Etenkin kun oisin oottanu näiden fiilisten väistyneen jo tässä vaiheessa uutta kiertoa. Huoh...
Anteeks taas tää vuodatus, mut täällä koen voivani vapaasti puhua näistä oloista
Niin oliko sun kp oikein listalla, tänään kp 7? :unsure: :unsure:
 
Onnea uusille plussille! ^^

Itellä ollu tässä kiirettä, kun ei ole kerennyt täällä lueskelemaan tai kirjoittelemaan. Seuraavat pari viikkoakin aika täysiä ja toivottavasti unohtuu iteltä kaikki kuumeilu sen myötä

Omaa napailua taas hieman negatiivisissa ajatuksissa... Omien olojen suhteen tasasta eloa, vähän juilintoja alavatsalla jo eilisestä alkaen (kp5). Mut mikä itseni yllätti oli omat surulliset ja ahistuneet fiilikset, kun eilisissä illanistujaisissa näin tämän lähipiiriin kuuluvan juuri raskaaksi tulleen henkilön (kirjottelin tästä jo aiemmin). Jotenkin tuntu tosi pahalta, kun, luonnollisestikin, tuli hänen raskaus puheeksi ja siitä isommalla porukalla puhuttiin. Ehkä vaan on nyt ite oman kuumeilun myötä niin herkkänä, niin tuntuu kuin kaikkia hänen ruokarajoituksia ym. olisi alleviivattu ^^' Oma pokka onneksi piti hyvin, mut illal sit romahdin kun miehen kans oltiin kahestaan. Oon kohtuu peruspositiivinen ihminen, niin nyt tuntuu ilkeeltä nää olot. Etenkin kun oisin oottanu näiden fiilisten väistyneen jo tässä vaiheessa uutta kiertoa. Huoh...
Anteeks taas tää vuodatus, mut täällä koen voivani vapaasti puhua näistä oloista
Veit sanat suustani, vaikka en nyt oo hiljaan ketään raskaana olevaa henk.koht. Nähny mut lapsuuden ystävä on just jäämässä äitiyslomalle. Oon äärettämän onnellinen sen puolesta mut tekee samalla todella pahaa.. ja tuntuu väärältä että tuntuu pahalta olla kateellinen yms..
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Mäyh
Veit sanat suustani, vaikka en nyt oo hiljaan ketään raskaana olevaa henk.koht. Nähny mut lapsuuden ystävä on just jäämässä äitiyslomalle. Oon äärettämän onnellinen sen puolesta mut tekee samalla todella pahaa.. ja tuntuu väärältä että tuntuu pahalta olla kateellinen yms..
Täytyy munkin valitettavasti kompata tätä. Miten joillekin raskaus ja terveet lapset ovatkin niin helppo yhtälö? Täällä ystäväpiirissä tosi moni raskaana, ja vilpittömän onnellinen olen heidän puolestaan. Omat vastoinkäymiset harmittavat kuitenkin vähän enemmän, kun ympärillä on niin onnellisia raskaustarinoita. Eikö meitäkin voisi onnistaa?
 
Onnea @wbä plussasta! Ja hieno onkin!

Tuosta lähipiirin raskauksista. Voin kans vähän samaistua tuohon kun omassa lähipiirissä nyt yksi, joka odottaa. Joka kerta on vatsa kasvanut kun nähdään ja mietin, että miten itsellä moinen asia on vasta jossain hamassa tulevaisuudessa. Jos sielläkään. Vaikka olenkin todella onnellinen ystäväni puolesta enkä malta odottaa että näen uuden tulokkaan!<3
En vain voi uskoa että itse pääsisin tuohon tilanteeseen koskaan. Jostain pitäisi saada vähän lisää optimistisuutta tähän yrittämiseen..:)
 
Ainiin ja pohdin muuten. Millaista valkovuotoa teil on loppukierrosta? Mä en oo koskaan seurannut aiemmin ja nyt pohdin voikohan siitä huomata jotain
Ite muistelen, että normikierrossa tulee ennen menkkoja sellanen kuivempi kausi eikä vv ala enää mitenkään virrata, mut kun raskaus on alkanut, niin vv tulo ei ookaan loppunut oikein missään kohtaa ja just sellasta kirkasta "hedelmällistä" :D Tiedä sit! :D
 
Se on varmasti normaalia ja hyvin yleistä tuntea haikeutta ja jopa kateutta, kunhan ei anna näiden tunteiden liikaa vaikuttaa elämään <3 kaikilla on omat taistelunsa, ja moni jättää kertomatta mitä vaikeuksia voi olla milloinkin.

Se päivä kun tulee ovulaatiokipu, niin onkin se dpo0? :-D taisin hätäillä piinalistalle tulon kanssa, mutta eipä tuo mitään. :) päivä edellä nyt varmaankin siellä, kun iltapäivästä alkoi oviskivut.
 
@helmikorvakoru ajattelin testata aikaisintaan 15.8 lauantaina (silloin myöhemmin alkava aamuvuoro). Kp 28 olis 17.8, nii testi luulis jo näyttävän pari päivää aikaisemmin jotain.
Vielä muutama päivä lomaa jäljellä ja sit alkaa normityörytmi (100% työaika).

Sain vastikään kuulla, että eräs perheeseemme kuuluva henkilö on raskaana, rv 15 menossa, hän kertoi, että tulee vähän liian herkästi raskaaksi (tämä tuleva lapsi 6:s), toi puheessaan esille, ettei vielä ehtinyt edellisestä kunnolla toipua. Nii silloin ajattelin, (en sanonut ääneen) et voi kun meille suotaisi edes se ensimmäinen lapsi. Tuli jotenkin vaikea olo loppu vierailun ajaksi (hön kertoi sen ensimmäisen 5 minuutin aikana, kun oltiin menty kylään, ja oltiin siellä 5 tuntia).
 
@wbä isot onnittelut plussasta!❤
@pandanen varovaiset onnittelut!❤

Uuteen kiertoon joutuneille haleja ❤

Täällä kp10 ja nyt jo tuntuu ovisnippailuja vatsassa:unsure:
Viime kierrossa ovis venyi aika myöhälle ja kierto oli 35 päivää.. nyt ihan selvästi jotain jo tapahtuu tuolla. Menkat oli runsaat pari päivää ja kaikkineen kesti vain 4 päivää mikä mulle on vähän. Ehkä kierukan jälkeen nyt hakeutuu uusille uomille kierto. Maca ja geleet on ollut käytössä lähes koko kesän, nyt oon tässä kierrossa ottanut geleetä tupla-annoksen (1000mg), oisko sillä osuutta asiaan jos ovis aikaistuu.. Vielä ei tosin kauheesti limoja ole, mutta tuttuja kipuja tuntuu.
Talletteluja on tehty ahkerasti (y):p

Ostin myös ekaa kertaa ovistestejä, täytyy alottaa tikuttelu vaikkapa huomisesta. Toivottavasti pääsisin myös piinalistalle ekaa kertaa tässä yrityksessä.
 
@minttuni millä annoksella oot syöny sitä letrozolia? Nyt kääntänyt ajatukset tähän uuteen kiertoon ja kiinnostaa ku meet muutaman päivän mua edellä nii sun kokemukset lääkkeestä. mulla alkaa letrot huomenna kp2 ja pitää syödä sitä 2,5mg annosta kp6 asti kahdesti päivässä. Huomenna soitan ja varaan ultran sit kans ja sekin on sit kp10 todennäköisesti ku se päivistä on mulle töiden puolesta helpoin (lääkäri sanoi et 10-12 pitää varata se). Kuulostaa niin aikaiselle
Yksi tabletti kp 3, 5 ja 7. Onko se yks tabletti sitten minkä verran, en ole katsonut. Aika vähältä tuntuu, mutta katsotaan, miten käy. Tsemppiä sinne ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Onnea uusille plussille! ^^

Itellä ollu tässä kiirettä, kun ei ole kerennyt täällä lueskelemaan tai kirjoittelemaan. Seuraavat pari viikkoakin aika täysiä ja toivottavasti unohtuu iteltä kaikki kuumeilu sen myötä

Omaa napailua taas hieman negatiivisissa ajatuksissa... Omien olojen suhteen tasasta eloa, vähän juilintoja alavatsalla jo eilisestä alkaen (kp5). Mut mikä itseni yllätti oli omat surulliset ja ahistuneet fiilikset, kun eilisissä illanistujaisissa näin tämän lähipiiriin kuuluvan juuri raskaaksi tulleen henkilön (kirjottelin tästä jo aiemmin). Jotenkin tuntu tosi pahalta, kun, luonnollisestikin, tuli hänen raskaus puheeksi ja siitä isommalla porukalla puhuttiin. Ehkä vaan on nyt ite oman kuumeilun myötä niin herkkänä, niin tuntuu kuin kaikkia hänen ruokarajoituksia ym. olisi alleviivattu ^^' Oma pokka onneksi piti hyvin, mut illal sit romahdin kun miehen kans oltiin kahestaan. Oon kohtuu peruspositiivinen ihminen, niin nyt tuntuu ilkeeltä nää olot. Etenkin kun oisin oottanu näiden fiilisten väistyneen jo tässä vaiheessa uutta kiertoa. Huoh...
Anteeks taas tää vuodatus, mut täällä koen voivani vapaasti puhua näistä oloista
Tuttua :( täällä sama, olen yleensä positiivinen ja iloitsen kyllä muiden onnesta. Mutta on ollut tapahtumia, joissa sitten pitää vessassa käydä itkemässä, kun ei tuntemattomien edessä halua. Alkukierrosta yleensä helpompaa, mutta joskus se paha mieli iskee silti. Tsemppiä ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Mäyh
Tää päivä menny niin menkkakivuissa et vaikka ei vielä vuoda niin ei epäilystäkään: huomenna on kp1 (

Kukas siitä ennätyslyhyestä kierrosta just kirjotteli? Mullaki lyhyin kierto ikinä, tänään siis kp25 Toivottavasti ei ota tavaks!
Minulla keskiarvo 25 päivää ja kovasti toivon, että lääkkeillä luteaalivaihe pitenisi. Edellinen kierto tais olla 23vrk >:/
 
Tää päivä menny niin menkkakivuissa et vaikka ei vielä vuoda niin ei epäilystäkään: huomenna on kp1 (

Kukas siitä ennätyslyhyestä kierrosta just kirjotteli? Mullaki lyhyin kierto ikinä, tänään siis kp25 Toivottavasti ei ota tavaks!
Mie, 22 päivää oli viime kierto. :rolleyes: Ja nyt nää menkatkin on ollu aika niukat. Ihmetyttää.
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
Yksi tabletti kp 3, 5 ja 7. Onko se yks tabletti sitten minkä verran, en ole katsonut. Aika vähältä tuntuu, mutta katsotaan, miten käy. Tsemppiä sinne
Siis toi mun määrä kuulostaa ihan sikapaljolta sit siihen nähden et me ei oo kuitenkaan yritetty kun vasta kaks kiertoa . Yhteensä 10 niitä 2,5mg tabletteja.


ON: Mun vuoto ei juurikaan oo alkanut kauhean voimakkaana nii kuin yleensä. En oo siis joutunut ottaa edes caprilonia nii kuin yleensä. Varmaan pakko tehdä viel yks testi varmuuden vuoksi huomenna ennen kun aloittaa nuo lääkkeet.

Mä kans "romahdin" hetkellisesti eilen illalla ku harmitti niin kauheasti. Tuntui jo hetken et meille ei varmaan suoda lasta koskaan. Varsinkaan ku oon kuitenkin lihava. Sit ihmiset ympärillä vaan sikiää "vahingossa" tai ensimmäisessä kierrossa ja ovat ylipäätään hirmu monet raskaana. :( Tuntuu raskaalle joutua itse odottamaan.

Sit tajusin muutaman tosi myrkyllisen ajatusmallin mun elämästä ja nyt kun on ollut taas parempi päivä, niin oon alkanut työstää niitä. Oon nimittäin pidempään pitänyt elämää vähän niinku pausella ja ajatellut et sitkun oon raskaana nii voin alkaa oikeasti suunnittelee elämääni. Mennyt ylipäätään elämässä projekti kerrallaan ja ajatellut aina sitkun koulu on ohi.. sitkun mulla on työpaikka, sitkun muutetaan seuraavaan asuntoon jne. Mut kyllähän sitä elämää pitää elää nytkin ja yritän nyt painaa tän taas mun mieleen ♥
 
Ite muistelen, että normikierrossa tulee ennen menkkoja sellanen kuivempi kausi eikä vv ala enää mitenkään virrata, mut kun raskaus on alkanut, niin vv tulo ei ookaan loppunut oikein missään kohtaa ja just sellasta kirkasta "hedelmällistä" Tiedä sit!
Joo mullakin yleensä on ollut tosi kuivaa mut tuossa just eilen loppuneessa kierrossa oli kyl loppukiertokin "märkää" melkein kuin ovislimoja :D. No siinä kierrossa moni muukin asia oli "hassusti" eri tavalla kuin yleensä. Ei oo oireisiin mun kohdalla luottaminen.
 
  • Tykkää
Reactions: chili_ ja Santso
Siis toi mun määrä kuulostaa ihan sikapaljolta sit siihen nähden et me ei oo kuitenkaan yritetty kun vasta kaks kiertoa . Yhteensä 10 niitä 2,5mg tabletteja.


ON: Mun vuoto ei juurikaan oo alkanut kauhean voimakkaana nii kuin yleensä. En oo siis joutunut ottaa edes caprilonia nii kuin yleensä. Varmaan pakko tehdä viel yks testi varmuuden vuoksi huomenna ennen kun aloittaa nuo lääkkeet.

Mä kans "romahdin" hetkellisesti eilen illalla ku harmitti niin kauheasti. Tuntui jo hetken et meille ei varmaan suoda lasta koskaan. Varsinkaan ku oon kuitenkin lihava. Sit ihmiset ympärillä vaan sikiää "vahingossa" tai ensimmäisessä kierrossa ja ovat ylipäätään hirmu monet raskaana. Tuntuu raskaalle joutua itse odottamaan.

Sit tajusin muutaman tosi myrkyllisen ajatusmallin mun elämästä ja nyt kun on ollut taas parempi päivä, niin oon alkanut työstää niitä. Oon nimittäin pidempään pitänyt elämää vähän niinku pausella ja ajatellut et sitkun oon raskaana nii voin alkaa oikeasti suunnittelee elämääni. Mennyt ylipäätään elämässä projekti kerrallaan ja ajatellut aina sitkun koulu on ohi.. sitkun mulla on työpaikka, sitkun muutetaan seuraavaan asuntoon jne. Mut kyllähän sitä elämää pitää elää nytkin ja yritän nyt painaa tän taas mun mieleen
Jokainen sana viisas ja täysin totta. "Sit kun"-ajattelu on kyllä semmoinen mihin itse ajaudun myös helposti. Hyvä muistuttaa välillä itselle että nyt on nyt (ja joskus ollut se "sit kun":geek:)
Tämä hetki on tässä ja nyt.:love:
 
Ite muistelen, että normikierrossa tulee ennen menkkoja sellanen kuivempi kausi eikä vv ala enää mitenkään virrata, mut kun raskaus on alkanut, niin vv tulo ei ookaan loppunut oikein missään kohtaa ja just sellasta kirkasta "hedelmällistä" Tiedä sit!
Mulla tässä kierrossa vv väheni lähes olemattomiin, niinkuin aina ennen menkkoja, ja tänään vasta on alkanut näkymään merkkejä normaalista vv-tuotannosta. (Tänään ois voinut menkat alkaa jos ois ollut kierto lyhimmillään). Mihinkään ei voi luottaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
Siis toi mun määrä kuulostaa ihan sikapaljolta sit siihen nähden et me ei oo kuitenkaan yritetty kun vasta kaks kiertoa . Yhteensä 10 niitä 2,5mg tabletteja.


ON: Mun vuoto ei juurikaan oo alkanut kauhean voimakkaana nii kuin yleensä. En oo siis joutunut ottaa edes caprilonia nii kuin yleensä. Varmaan pakko tehdä viel yks testi varmuuden vuoksi huomenna ennen kun aloittaa nuo lääkkeet.

Mä kans "romahdin" hetkellisesti eilen illalla ku harmitti niin kauheasti. Tuntui jo hetken et meille ei varmaan suoda lasta koskaan. Varsinkaan ku oon kuitenkin lihava. Sit ihmiset ympärillä vaan sikiää "vahingossa" tai ensimmäisessä kierrossa ja ovat ylipäätään hirmu monet raskaana. Tuntuu raskaalle joutua itse odottamaan.

Sit tajusin muutaman tosi myrkyllisen ajatusmallin mun elämästä ja nyt kun on ollut taas parempi päivä, niin oon alkanut työstää niitä. Oon nimittäin pidempään pitänyt elämää vähän niinku pausella ja ajatellut et sitkun oon raskaana nii voin alkaa oikeasti suunnittelee elämääni. Mennyt ylipäätään elämässä projekti kerrallaan ja ajatellut aina sitkun koulu on ohi.. sitkun mulla on työpaikka, sitkun muutetaan seuraavaan asuntoon jne. Mut kyllähän sitä elämää pitää elää nytkin ja yritän nyt painaa tän taas mun mieleen
Minulla on myös haitallisia ajatusmalleja ja paljon niitä olen työstänyt. Mutta silti tässä vauvahaaveilussa tulee välillä pahoja paikkoja. Hyvä, jos saat tuota tässä hetkessä elämistä vahvistettua, sitä koitan itsekin kovasti.

Mutta siis joo noista lääkkeistä, todella mielenkiintoista miten kellekin määrätään, riippuu varmasti monesta asiasta. Kai minun kohdalla ajateltu vain pientä boostia ja onko sitten oleellisempi se loppukierron tuki. Minulla ilmeisesti kuitenkin ovulaatio tapahtunut tämän vuoden puolella ja edellisessä ultrassa kaikki mallikkaasti. Olen muiltakin pitempään yrittäneiltä kuullut, että ovulaation induktio ollut samalla, kuin ensimmäinen inseminaatio. Jännittävää on kuulla ensi viikolla ultrassa, onko ovulaatio tulossa aiemmin tai ollenkaan, vai mitä näkyykään!
 
Joo mullakin yleensä on ollut tosi kuivaa mut tuossa just eilen loppuneessa kierrossa oli kyl loppukiertokin "märkää" melkein kuin ovislimoja . No siinä kierrossa moni muukin asia oli "hassusti" eri tavalla kuin yleensä. Ei oo oireisiin mun kohdalla luottaminen.
Samaa olen miettinyt, ehtinyt olla kaikki "raskausoireet" loppukierrosta ja todellisuudessa ei raskautta. Että ei voi kyllä mihinkään oireeseen luottaa.. :poop:
 
  • Tykkää
Reactions: kakkulapio
Täällä oli puhetta lyhyistä kierroista. Niin mullakin oli viimeks aika lyhyt kierto 25päivää, kun norm. 28-30, menkat niukat ja max. Pari päivää yleensä.
Tämänhän otin gynellä puheeksi ja tokas jotain aikaisista vaihdevuosista, ja et testillä selvii...että jos sekin vielä
Helkkari kun minäkin olen kuullut aiemmin gyneltä, että kierron lyheneminen viittaisi aikaisiin vaihdevuosiin, mutta nykyinen lääkäri ei ole ollut huolissaan asiasta. Minulla aiemmin ollut n. 28vrk, että onhan tuo lyhentynyt, mutta mistä lie johtuu. Toivottavasti sulla oli vain yksittäinen lyhyt kierto ja kaikki ok :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Helkkari kun minäkin olen kuullut aiemmin gyneltä, että kierron lyheneminen viittaisi aikaisiin vaihdevuosiin, mutta nykyinen lääkäri ei ole ollut huolissaan asiasta. Minulla aiemmin ollut n. 28vrk, että onhan tuo lyhentynyt, mutta mistä lie johtuu. Toivottavasti sulla oli vain yksittäinen lyhyt kierto ja kaikki ok
Jännä kun tässäkin on monia mielipiteitä! Luulin itsekin et ei tarvii olla huolissaan, toki hyvähän se on tarkistaa.
Kurkkasin niin mulla oli kesäkuun kiertokin 26pv.
Vuodon niukentuminen voi kyl selkeesti mun kohdalla olla myös siitä ohuesta limakalvosta. Toivon ainakin niin.
Oi, teilläkin ultrataan ensi viikolla, jännittävää ja ihanaa et jotain konkreettista tapahtuu! (y) :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä