Toiveissa vauva 2021

Lääkäri käynti takana. Kohdun limakalvo oli. Asta 6mm ja jos oikein kuuntelin niin follikkeli 12mm. Ovulaatio tuleekin ilmeisesti vasta maanantaina tai tiistaina kp21/22. (Jos se ei toivottavasti ota pikaspurttia viikonlopulle). Ihmeen myöhäiseen on taas tulossa tuo ovulaatio. Poikkeaa kyllä täysin normaalista.

En ihan ottanut kyllä lääkäristä selvää. Omalla lääkärillä oli sijainen. Puhui jostain verenpurkaumasta myöskin munasarjassa, mutta jos oikein päättelin se pieni kystan alku oli puhjennut vihdoin (joka selittäisi viime öisen ihme kivun). Jotain uuttakin opin. Mun oikea munasarja näkyi taas ja tämä lääkäri veikkasi että se aiemmin leikattu kysta on ihan jonkun verran tuhonnut munasarjaa, sen verran hiljaiselta se näytti. Onneksi vasen toimii enemmänkin kuin kahden edestä :)

Olinkin ihmetellyt kun ei oo vielä limoja missään nii tää varhainen vaihe kierrossa sen selittääkin. Meinaa iskeä migreeni päälle mut en millään haluaisi ottaa migreenilääkettä kun se on kans tulehduskipulääke, niin pelkään se se jotenkin vaikuttaisi tuohon kiertoon entisestään.

Maanantaille varattiin ultra omalle lääkärille. Toivottavasti saisin ovulaatio + sunnuntaina tai viimeistään ma aamulla, niin tuon ajan voisi muuttaa inssiajaksi. On nimittäin muuten taas ylimääräiset 170€ kustannuksia.
 
Heikko kun olen niin tehtiin testi ja kuten arvata saatoin (ennen tekoa aavistin) ni nega tuli. No ihme kyllä ei harmita
Jos sitä vaan toivois myöhäistä kiinnittymistä ja siksi nega. Pöh! Eiköhän ne menkat kuitenkin ala ja mun fiilis meni vaan jostain syystä tosi mönkään
Mä kanssa taistelen itseni kanssa etten kävisi ostamassa testiä ja tekisi sitä heti. Se on vielä varma nega kuitenkin. Menkkoihin on vielä 7 pvä
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@Kasikuus toivottavasti nyt olis kuitenkin se fiilis oikeassa ja muuttuis vielä plussaks❤ Millon sulla pitäis alkaa menkat? Ja hei kauan kiinnittymisen jälkeen menee suunnilleen, että hcg nousee sille tasolle, et näkyis testissä? :)

Ite yritän nyt kovasti oottaa ja testaa vasta kun menkat myöhässä eli ens maanantaina. Jos ei oo tiputtelu alkanut lauantaina, niin saatan kyllä sortua jo sillon :D Se olis dpo13-15, riippuen millon se ovis oli (jos oli).
 
@3milia La pitäis alkaa flon mukaan ja tietty omien laskujenkin mukaan, mut voihan se olla, että mun kierto/kroppa taas sekaisin km jälkeen. Edelleenkään rinta ei ole kipeä ja kyllä sen pitäis jo olla, jos menkat alkaa. Ja sit nää vatsatuntemukset on tosi voimakkaat siihen nähden, et menkat alkais.. MUTTA mun kropan tuntien, ni mikä vaan on mahdollista.
 
@Kasikuus toivottavasti nyt olis kuitenkin se fiilis oikeassa ja muuttuis vielä plussaks Millon sulla pitäis alkaa menkat? Ja hei kauan kiinnittymisen jälkeen menee suunnilleen, että hcg nousee sille tasolle, et näkyis testissä?

Ite yritän nyt kovasti oottaa ja testaa vasta kun menkat myöhässä eli ens maanantaina. Jos ei oo tiputtelu alkanut lauantaina, niin saatan kyllä sortua jo sillon Se olis dpo13-15, riippuen millon se ovis oli (jos oli).
Esim clearbluen varhainen testi saattaa näyttää n 6 pvä ennen menkkojen alkua. Samoin taitaa olla rsfu testi myös. Esim Mä voin testata aikaisintaan lauantaina. Se voi silti näyttää negaa. Se on vähän ihmisestä riippuva miten raskaustesti näyttää plussan. Tai niin mä oon ymmärtänyt.
Sekin mulla viittaisi raskauteen että mun naama kukkii. Mulla ei ole sen jälkeen tullut näppyjä kun aloitin uuden kasvohoito sarjan. Enkä ole syönyt mitään suolaista tai rasvaista ruokaa
 
@3milia La pitäis alkaa flon mukaan ja tietty omien laskujenkin mukaan, mut voihan se olla, että mun kierto/kroppa taas sekaisin km jälkeen. Edelleenkään rinta ei ole kipeä ja kyllä sen pitäis jo olla, jos menkat alkaa. Ja sit nää vatsatuntemukset on tosi voimakkaat siihen nähden, et menkat alkais.. MUTTA mun kropan tuntien, ni mikä vaan on mahdollista.
No aika samoissa siis mennään ja jännätään! Joo eipä oman kropan toiminnastakaan oo näköjään mitään hajua:rolleyes: Mua huolestuttaa, jos menkat alkaa, että mitä noi mun muutaman päivän alavatsa/kohtukivut oli, ei oo tollasia ollut ikinä ennen..:eek:o_O
 
Esim clearbluen varhainen testi saattaa näyttää n 6 pvä ennen menkkojen alkua. Samoin taitaa olla rsfu testi myös. Esim Mä voin testata aikaisintaan lauantaina. Se voi silti näyttää negaa. Se on vähän ihmisestä riippuva miten raskaustesti näyttää plussan. Tai niin mä oon ymmärtänyt.
Sekin mulla viittaisi raskauteen että mun naama kukkii. Mulla ei ole sen jälkeen tullut näppyjä kun aloitin uuden kasvohoito sarjan. Enkä ole syönyt mitään suolaista tai rasvaista ruokaa
Mulla näytti viime kierrossa dpo11 ihan suht selkeän viivan, et ei tarvinnu tihrustaa (nyt puhdas nega dpo11) mut epäilen, et kiinnittyminen tapahtu jo dpo5, koska sillon tuli veritippa. Tässä kierrossa ei ole verta tullut, mut muita oireita kyl on. Esim, just noi finnit, mitä mullekaan ei koskaan tuu :censored:
 
No aika samoissa siis mennään ja jännätään! Joo eipä oman kropan toiminnastakaan oo näköjään mitään hajua Mua huolestuttaa, jos menkat alkaa, että mitä noi mun muutaman päivän alavatsa/kohtukivut oli, ei oo tollasia ollut ikinä ennen..
No mua kans vähän ihmetyttää nää tosi kovat ja useat tuikkimiset, ku ei mullakaan kertaakaan ihan näin voimakasta oo ollut.
 
  • Vau!
Reactions: minttuni ja 3milia
Kasikuus, mullakin oli viime kierrossa tosi vahvat tuikkimiset dpo 7-8 tienoilla ja olin ihan varma että nyt tärppää. Ei tarkoittanut mun kohdalla yhtään mitään, joten tässä kierrossa ne eivät varmasti hetkauta... Oli myös nännikipua, sitten rinnat kipeytyivät sivuilta, kivistyksiä ja nippailuja, finnejä.... Totesin, että mun ei varmaan kannata seurata mitään raskauden "merkkejä" ollenkaan, koska ei tullut edes haamujen haamua testiin.
 
Kiitos tsempeistä <3
Lääkäristä selvitty ja oli kyllä niin ihana lääkäri että tiedän mihin jatkossa menen kun pitää gyneä varailla. Hän oli erikoislääkäri ja sain kyllä vastaukset kaikkiin omiin tyhmiin kysymyksiin. Eli tuo vuotopäivien määrä ei kerro hedelmällisyyden laskusta..se on ihan normaalia että se vaihtelee, heittelee ja muuttuu. Kiertopäivien väheneminen saattaa kertoa siitä mutta vain SAATTAA. Ei kuulemma ole mitään syytä huoleen ja sektio arvenkin katsoi ultralla ja kaikki mitä pystyi niin näytti siistiltä eikä mitään estettä löytynyt raskautumiselle. Nyt vaan seuraavaa ovista metsästämään ensiviikolla.....kemiallinen siis takana mutta kohtu oli täysin tyhjä ja raskaustesti näytti negaa niin ei muuta kun peitto heilumaan....:ROFLMAO:
Hän sai minut kyllä niin hyvälle tuulelle ja toivoa täyteen :love:
 
@Kasikuus Toivotaan että se nega vielä vaihtuisi plussaksi..
Kyllä se houkutus testata on toooosi iso jo heti kun alkaa jotain oireita ilmenemään..
Itse päätin että seuraavaksi testaan kun menkat oikeasti kunnolla myöhässä....sen verran iso pettymys oli tuo viime viikkoinen kemiallinen..
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Voi hitsi @Kasikuus! Toivotaan että tulos vielä muuttuisi. :X3:

Mä kanssa ihan oikeesti koitan nyt tässä kierrossa tosissaan oottaa siihen menkkojen oletettuun alkamispäivään ennen testailua. Oli kanssa jotenkin raskas kokemus toi, että sieltä joku viivanpaikka/haamu pilkisti, mutta menkat kuitenkin alkoi.:confused:

Hitto miten ärsyttävät menkat vielä kaiken lisäksi tällä kertaa iski. Vuotaa normaalia enemmän ja sattuuu mahaan. No, onneksi mulla ei koskaan vuoto kestä juuri kolmea päivää enempää, eli huominen vielä ja sitten voikin siirtyä odottelemaan ovista.:giggle:
 
Mulla plussakierrossa ennen plussaa ainoat normaalikierrosta poikkeavat oireet oli dpo 4 alkanu nenän totaalinen tukkoisuus, jota jatkuikin sitte varmaan kolme kuukautta ja dpo 5 alkaneet kovat krampit kohdussa. Niitä ei voinut verrata menkkakipuihin vaan ihan kuin joku olis puristanu tulikuumalla kouralla kohtua.:LOL: Niitäkin kesti useamman viikon. Tissit oli jo ennen plussaa tosi kipeät, mut niin saattoi olla ennen menkkojakin.

Plussatuulia koko porukalle! ❤
 
Vaikka sitä oli taas ihan positiivinen, et tää on meiän kierto ni jännästi sitä rupee taas pessimismi iskemään mitä pidemmälle mennään. Mä kans yritän olla testaamatta ollenkaan, ellei sit tietty ois menkat myöhässä. Sovellus ennustaa ens tiistaita jo menkkojen alkamiseksi, ite olettaisin et keskiviikkona alkais. Et jos ei torstaina oo alkanu ni sit testais.. haluisin testaa jo nyt :D mut ulkohuussi onneks vähän lievittää tikkuun pissaamishaluja :D
 
Mul on ihan hölmö olo ja pelottaa täl hetkellä koko raskaus asia.
Esikoinen sai alkunsa heti ja toinen sai alkunsa siten, että olin juuri lopettanut renkaan käytön, kun se ei sopinut mulle. Vietettiin miehen kans juhannusta, kun esikoinen oli hoidossa ja siinä sitten tuli pidettyä kivaa ilman suojatoimenpiteitä ja pam, se oli siinä. Olen äärimmäisen kiitollinen ja onnellinen, että mulla on ollut hyvä onni raskautumisien kanssa, mutta tätä kolmatta yrittäessä, mulla on suuri epävarmuus, että mahdanko enää raskautua ikinä! En tiedä mistä tämä kumpuaa, mut on vaan tosi epävarma olo..varsinkin kun kuume on todella kova, niin pelottaa entistä enemmän.
Viime kierrossa koitin ensimmäistä kertaa rfsun ovistikkuja ja en saanut niillä ovista näkyviin. Limojen perusteella luulisin tietäväni milloin ovis oli(jos oli) Tästä tietenkin tuli paha mieli ja nyt tilasin uusia testejä ja en oo varma uskallanko edes yrittää niiden avulla bongata ovista.
Joo ihan hölmöjä murheita, varsinkin kun mulla jo kaksi tervettä ihanaa tyttöä, mut silti pelko siitä, ettei kolmatta tulisikaan on kamala..

Millä tavoin te bongailette ovista? Miten tuo lämpöjen mittailu toimii? Nä mulle ihan uusia asioita :eek:
 
@Kasikuus Toivotaan, että tulos muuttuisi vielä.. <3

Monet viestit oireista täällä tuntuu ihan siltä, kun olis itse kirjoittanut.
Mulla kans sellasta tuikkimista, vihlontaa ja jomotusta vatsalla ettei oo ennen ollut. Erilaista, kun menkkakipu..
Ja nännit tänäänkin tosi kipeet..

En tiiä koska sitä viittis seuraavan kerran testata.. Menkat pitäis alkaa kai sunnuntaina,mutta tiedän etten malta sinne asti. :D
 
@Aniaj Minä mittaan joka aamu herätessä lämmön suusta ja merkkaan sen flo sovellukseen. Sit alan tikuttaa ovista kp9-10 ja ovis yleensä kp 13-14, mut tässä kierrossa se oli vasta kp16 (kenties km sekotti parilla päivällä.) Ensin testaan aamuisin ja sit kun alkaa viiva tummenee, ni 2-3krt päivässä (aamu, päivä, ilta.)
Minähän olen tullut 4krt raskaaksi heti ekalla yrittämällä (3 lasta + enkelipoika) ja nyt tän neljännen kohdalla eka plussa vasta yk16 ja kesken meni :( Minulla lapset 14, 12 ja 10v, ni onhan noista aikaa, ni jo sen puolesta voi vierähtää vielä tovi, ennen kuin pysyvän plussan saa, kun ikää reilusti enemmän (33v vielä hetken :X3:)
 
Joku kyseli aiemmin First Response raskaustesteistä. Olin juuri tilannut paketin niitä ihan vain testausmielessä ja nyt on testattu.
Mulla menossa nyt siis dpo11 ja tosi hailura viivanpaikka tuli testiin. Ensin tietysti toivoin jotain muuta mutta goolettelin vähän ja tosiaan ilmeisesti suht yleisiä nuo. Ja on tosiaan niin hailura että negalta näyttää mutta jos katsoo sitä silleen epätoivoissaan niin sit sen huomaa.xD
Tässä nyt odottelen menkkoja alkavaksi että saa alkaa uuteen kiertoon.
 
Kasikuus, mullakin oli viime kierrossa tosi vahvat tuikkimiset dpo 7-8 tienoilla ja olin ihan varma että nyt tärppää. Ei tarkoittanut mun kohdalla yhtään mitään, joten tässä kierrossa ne eivät varmasti hetkauta... Oli myös nännikipua, sitten rinnat kipeytyivät sivuilta, kivistyksiä ja nippailuja, finnejä.... Totesin, että mun ei varmaan kannata seurata mitään raskauden "merkkejä" ollenkaan, koska ei tullut edes haamujen haamua testiin.
Sama täällä, joissain kieroissa ihan ihme tuikkimisia, eikä raskauksia. Päätän aina olla tunnustelematta oireita, mutta kylläpä ne väkisin mieleen tulee. Nytkin yritän ottaa rennosti ja koko ajan olen tuntevani jotain kipuja lähestyvän ovulaation merkiksi.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Melissa86

Yhteistyössä