Toivottavasti pian selviää! Koko juttu on kyllä aivan kamala!!
"Henkilökohtaisessa elämässäni ei ole mitään sellaista, mikä voisi tällaista aiheuttaa. Teko oli selkeästi suunniteltu, kun oli lavastettu postilähetyksen tuominen ja henkilöllisyys varmistettiin. Toinen tekijä oli ovisilmältä piilossa ja alkoi sieltä suoraan lyödä jollain metalliesineellä, Kataja kertoo.
Kataja sanoo, että hänelle käy järkeen vain poliittinen motiivi. Hän sanoo olevansa maahanmuuttokriittinen ja äärioikeistokriittinen.
– Niillä suunnilla minulla on vihamiehiä. Suhtaudun erittäin jyrkästi näihin äärioikeistolaisiin liikkeisiin ja olen yrittänyt suitsia ja putsata niitä pois myös keskisuomalaisten perussuomalaisten joukosta. Melkeinpä luulen, että nyt tämä tuli sieltä äärioikeiston suunnalta, mutta tämä on vain minun arveluani. Poliisi hoitaa asian ja tutkii, ja siinä selvinnevät motiivitkin.
Alkuaan Katajan tulkittiin syyttäneen teosta maahanmuuttajia.
– Minulla ei ollut tarkoitusta sitä tahoa syyllistää. En tiedä, mikä taho tämän teki, ja olen yrittänyt sitä asiaa tässä selkeyttää.
Kataja toteaa antaneensa ensimmäisen lausunnon pahoinpitelystään ambulanssissa matkalla sairaalaan tutulle toimittajalle, joka soitti hänelle. Hän harmittelee valinneensa sanansa väärin luonnehtiessaan hyökkääjiä "arabinnäköisiksi".
Kataja tähdentää, että hyökkääjät eivät olleet ulkomaalaisia, vaikka paketin tuoja olikin hänen mukaansa tummaverinen ja tummatukkainen. Hän ei myöskään puhunut suomea ulkomaalaisittain murtaen vaan ainoastaan toisenlaisella murteella kuin mitä paikkakunnalla yleensä käytetään, Kataja toteaa"
Jämsäläispoliitikko Pekka Kataja pahoinpideltiin perjantaina niin pahoin, että poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä
yle.fi