Helmikuiset 2021

vierailija
Hei! Tuli just noi seulonta verikokeen laboratorion tulokset. Osaako joku sanoa mitä tarkoittaa lyhenne S-Tr1 seul?
Sikiön kehityshäiriöiden seulonta, jonka osatutkimukset ovat DOWN-RISUH, hCGBVkMoM, Ikäriski, -NT, NTkMoM, PAPPAkMoM, S -hCGBV/D, S -PAPPA ja Tri18risuh. Lisätietoa HUSLABn sivuilta:

Tuloksia ei kannata yrittää itse tulkita, koska se on mahdotonta ilman ennen nt-ultraa ja heidän laskuriaan. Itselläni oli pappa sekä hcg matalat, mutta riskiluvut olivat silti pienet, joten turhaan panikoin etukäteen. :D
 
Hei! Tuli just noi seulonta verikokeen laboratorion tulokset. Osaako joku sanoa mitä tarkoittaa lyhenne S-Tr1 seul?
Meillä Oulussa ei näemmä lue mitään tulosta tämän kokeen kohdalla, johon siis edellisen viestin perusteella sisältyy useampi tutkimus. Kahden viikon päästä nt-ultra, eiköhän siellä selviä näiden perusteella lasketut riskiluvut, tai viimeistään ultran jälkeen lääkärikäynnillä.
 
vierailija
Meillä Oulussa ei näemmä lue mitään tulosta tämän kokeen kohdalla, johon siis edellisen viestin perusteella sisältyy useampi tutkimus. Kahden viikon päästä nt-ultra, eiköhän siellä selviä näiden perusteella lasketut riskiluvut, tai viimeistään ultran jälkeen lääkärikäynnillä.
Oulusta myöskin. Ei ollut mitään lukua tuon kohdalla niin mietin vaan, että miksi. Pitää nyt vaan kiltisti koittaa odotella sinne ultraan asti. Mulla on ultraan vielä melkein 3 viikkoa.

Onko sulla Sonttuliini mitkä viikot menossa? Mulla ois omien arvailujen mukaan 10+1 mutta varhaisultran (tehty 6+6) mukaan 9+6.
 
Mä oon ostanut itselleni uuden auton ja vauvalle vaunut ja vaatteita saatu tosi paljon ja nyt en tiedä haluanko ottaa äitiyspakkauksen vai en..tykkään kyllä pakkauksesta tosi paljon, mutta en tiiä.. kerkiihän tuota miettiä.

Dille & sintti 9+3
Ihanaa että joku muukin jo katselee tarvikkeita. Meillä ei oo mitään vanhoja jäljellä, olen kaikki aikanaan myynyt. Nyt pakko oli muutama pikkuvaate jo haalia kirppikseltä, vaunuja oon ihaillut torissa mutta niitä en uskalla vielä hankkia ennen kun on käyty ultrassa.
 
Oulusta myöskin. Ei ollut mitään lukua tuon kohdalla niin mietin vaan, että miksi. Pitää nyt vaan kiltisti koittaa odotella sinne ultraan asti. Mulla on ultraan vielä melkein 3 viikkoa.

Onko sulla Sonttuliini mitkä viikot menossa? Mulla ois omien arvailujen mukaan 10+1 mutta varhaisultran (tehty 6+6) mukaan 9+6.
Voi vitsi, meillä aika lähekkäin viikot. Omien ja 7+2 tehdyn ultran mukaan tänään 11+1, mutta viime ultran mukaan olis (muka, heh) jo 11+4. Oon kyllä ite tuon ekan kannalla enemmän. Tarkentunee nt-ultrassa 13+1. Missä neuvolassa käyt?
 
Vitsi jos täällä vatsassa on joku niin mä lähen niin shoppaileeLähinnä kirpparille/aleihin. Meillä ei nimittäin oo tasan mitään muuta vauvalle kuin pinnasänky. Vähän masis päivä kun pissatestissä oli joku bakteeri ja tietysti oon varma, että se aiheuttaa keskenmenon..huomenna vien uuden näytteen..kivasti pari viikkoa sitten vein sen edellisen ja unohdin heti soittaa tulokset ja aattelin et ei kiire kun tuskin mitään on niin olipa vaan..huokaus
 
Ma eka neuvola, silloin 9+2. Onks kaikki muut jo käyneet neuvolassa? Sit varmaan tulee pian jo ne verikokeet ja saa varailla ekaa ultraa.
Me käytiin 3.7 ekassa neuvolassa, huomenna mulla on labrat (pissa- ja verinäyte) ja (vasta!!) kolmen viikon päästä np-ultra. Tahdon että tää kolme viikkoa menis äkkiä, halun päästä näkee jo pikkusta ❤
 
Täällä on sillain, että tuloksen kuulee heti siinä kunhan on käynyt etukäteen siellä verikokeessa ja on saanut ne tulokset jotka pitää ottaa mukaan. Mulle kans neuvolassa sanottiin että niitä on turha yrittää itse tulkita kun siinä tosiaan otetaan huomioon monta eri asiaa

Täällä alkaa olla kyllä aika hankala peitellä masua, on jo monta viikkoa maha ollut aivan pallo tuntuu että pahenee vaan toi turvotus Muistan että oli edellisessä raskaudessa jo sama juttu mutta olin jotenkin ajatellut ettei nyt olis ollut kun on kuitenkin 8 vuotta tässä välissä
Ultra on vasta 4.8, en tiedö kans kuinka jaksaa odottaa sinne asti
 
Ma eka neuvola, silloin 9+2. Onks kaikki muut jo käyneet neuvolassa? Sit varmaan tulee pian jo ne verikokeet ja saa varailla ekaa ultraa.
Meillä eka neuvola ens viikon tiistaina 21.7 ja varasin verikokeen siihen keskiviikolle, sanoi neuvolasta että sen voi varata jo valmiiksi vaikka neuvolasta vasta annetaan lähete.

Ultrasta taisi sanoa että aika tulee sitten kirjeellä tai soittona, kumman itse on jostain tiedoistaan valinnut ensisijaiseksi tavaksi.

Olo vaihtelee kyllä paljon, tänään oli aamusta etova olo ja syömään pystyi vasta muutaman tunnin päästä heräämisestä, lounaalla ruoka jo maistui ja nyt illalla taas ruoan haju jo alkoi etomaan..

8+2❤
 
  • Tykkää
Reactions: Adnilavee
Voi että! Mä sain tänään mun dopplerin postissa ja jaksoin n. 20min yrittää mut meni hermot ku ei löytyny Onko vinkkejä miten löytyy helpommin ku on vielä näin alussa
ootko vielä löytänyt? Mä yritin äsken vaikka kuinka kauan etsiä ja meinasin jo luovuttaa. Sitten vauvan syke löytyi joltain ihan 0,5cmx0,5 cm alueelta ja kuulu vain ja just ainoastaan siitä kohtaa oli kyllä työn ja tuskan takana tämä syke.
 
ootko vielä löytänyt? Mä yritin äsken vaikka kuinka kauan etsiä ja meinasin jo luovuttaa. Sitten vauvan syke löytyi joltain ihan 0,5cmx0,5 cm alueelta ja kuulu vain ja just ainoastaan siitä kohtaa oli kyllä työn ja tuskan takana tämä syke.
No ei :( Viikonloppuna viimeksi kokeillut, mutta ajattelin ehkä huomenna kokeilla uudestaan. Silloin 10+1 :) Mistä kohtaa sulla löytyi ja millä viikolla sä nyt oot menossa? Ihanaa että sait kuulumaan ❤ :love:
 
No ei Viikonloppuna viimeksi kokeillut, mutta ajattelin ehkä huomenna kokeilla uudestaan. Silloin 10+1 Mistä kohtaa sulla löytyi ja millä viikolla sä nyt oot menossa? Ihanaa että sait kuulumaan
mulla kuului ihan häpylyyn yläpuolelta. Ekat kerrat sain kuulemaan ihan keskeltä ja nyt kuului inan vasemmalta. Mut mä jouduin ainakin sitä doppleria vähän painamaan, jotta ääni kuuluu. Ja sit käytän tosi paljon sitä geeliä :D Nyt menossa 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Eilen käyty neuvolassa ensikäynnillä.
Ultrattiin ja seltä se pieni löytyi vahvalla sykkeellä.
Viikkoja neuvolan laskun mukaan 8+4 (ultran mukaan 8+2) ja la 21.2.

Ehkä nyt uskallan liittyä listoille mukaan, vaikka vieläkin vähän tuleva pelottaa. Täytyy nyt vain yrittää ajatella positiivisesti.

Barista 2. lapsi, la 21.2. SeKs
 
Eilen käyty neuvolassa ensikäynnillä.
Ultrattiin ja seltä se pieni löytyi vahvalla sykkeellä.
Viikkoja neuvolan laskun mukaan 8+4 (ultran mukaan 8+2) ja la 21.2.

Ehkä nyt uskallan liittyä listoille mukaan, vaikka vieläkin vähän tuleva pelottaa. Täytyy nyt vain yrittää ajatella positiivisesti.

Barista 2. lapsi, la 21.2. SeKs
Mulla la 20.2. Tervetuloa
 
  • Tykkää
Reactions: Barista
Eilen käyty neuvolassa ensikäynnillä.
Ultrattiin ja seltä se pieni löytyi vahvalla sykkeellä.
Viikkoja neuvolan laskun mukaan 8+4 (ultran mukaan 8+2) ja la 21.2.

Ehkä nyt uskallan liittyä listoille mukaan, vaikka vieläkin vähän tuleva pelottaa. Täytyy nyt vain yrittää ajatella positiivisesti.

Barista 2. lapsi, la 21.2. SeKs
Ai vitsi oon kateellinen ku neuvolassa ultrataan, onpa ihanaa! :love:
 
Miten jaksoit ekan työpäivän?

Täällä nyt taas puol tuntia yritetty metsästää sydänääniä mut ei Jopa mies tuli vartiks kokeilee mut ei sekään löytäny..
Voi ei! No mut huolissaan ei tarvi olla, tosiaan mulle viime ultrassa kätilö sanoi, et se on tosi tuuripeliä vielä näin varhaisessa vaiheessa.
Muuten työpäivä meni ihan hyvin, mutta kesken asiakaspalvelutilanteen silmissä sumeni ja kuulo lähti, et pyörtyminen oli tosi lähellä :D Onneks työkaveri oli lähellä, niin mä pääsin istumaan. Tän tilanteen myötä joudun kyllä varmaan heti ens viikolla töissä kertomaan, et mikä tän alhaisen verenpaineen takana on. :censored:
 
Voi ei! No mut huolissaan ei tarvi olla, tosiaan mulle viime ultrassa kätilö sanoi, et se on tosi tuuripeliä vielä näin varhaisessa vaiheessa.
Muuten työpäivä meni ihan hyvin, mutta kesken asiakaspalvelutilanteen silmissä sumeni ja kuulo lähti, et pyörtyminen oli tosi lähellä Onneks työkaveri oli lähellä, niin mä pääsin istumaan. Tän tilanteen myötä joudun kyllä varmaan heti ens viikolla töissä kertomaan, et mikä tän alhaisen verenpaineen takana on.
Joo, onneks oon lukenu sen verran dopplereista etten sen takia huolestukkaan :) Mutta pakko kyllä myöntää että muuten pelottaa tää vähäoireisuus.. :( VAIKKA sekin on normaalia, mutta silti.. :D Ja siis nää fiilikset tulee mulla aalloissa, voi mennä muutama päivä että oon hyvin ja luottavaisin mielin ja sit taas päiviä ku pelkään pahinta et np-ultrassa ei olekaan kun tyhjä pussi :( Onneks ultraan ei oo 2,5 viikkoa enää.

Voi ei, pyörtyminen ei kuulosta hyvältä! Musta tuntuu et ku ite kerroin töissä, se helpotti omaa oloa ku ei tarvi "jännittää" jääkö jostain kiinni vaan voi avoimesti puhua siitä :D
 
Joo, onneks oon lukenu sen verran dopplereista etten sen takia huolestukkaan Mutta pakko kyllä myöntää että muuten pelottaa tää vähäoireisuus.. VAIKKA sekin on normaalia, mutta silti.. Ja siis nää fiilikset tulee mulla aalloissa, voi mennä muutama päivä että oon hyvin ja luottavaisin mielin ja sit taas päiviä ku pelkään pahinta et np-ultrassa ei olekaan kun tyhjä pussi Onneks ultraan ei oo 2,5 viikkoa enää.

Voi ei, pyörtyminen ei kuulosta hyvältä! Musta tuntuu et ku ite kerroin töissä, se helpotti omaa oloa ku ei tarvi "jännittää" jääkö jostain kiinni vaan voi avoimesti puhua siitä
Mulla oli myös ennen noita ultria tosi epäileväinen fiilis ja jotenkin tosi vahvasti just mietti omia oireitaan. Mullakin välillä ihan unohtuu, et olen edes raskaana mut sit taas välillä oireet tulee kyllä takaisin :D eiköhän teillä kaikki ole hyvin :love:

joo mietin myös tuota, et kertomisen jälkeen ei tarvi jännittää ja sit ei tarvi enää miettiä niin peittäviä vaatteita. Meikäläisellä tää turvotus alkaa olee loppupäivästä jo aika huomattava :D
 
Täälläkin turvottaa! Ja oireet aaltoilee. Pientä etovaa oloa havaittavissa edelleen oikeastaan koko päivän ajan, voimakkuus tosin vaihtelee ja välillä menee ohi kokonaan hetkeksi. Lisäksi vatsaa/alavatsaa välillä polttelee, oletan että ne olis jotakin kohdun kasvamiseen liittyviä kipuiluja. Rinnat ja nännit on välillä aika arat. Ja nälkä vaihtelee, joinakin päivinä tuntuu, että 2h syönnistä vatsa kurnii taas ja on pakko syödä, toisina taas ihan normaalit ruokavälit riittää hyvin. Päätä särkee tosi usein ja harmittaa, kun on joutunut ottamaan lääkettä useamman kerran viikossa...
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91 ja Enerisa3
Mulla oli myös ennen noita ultria tosi epäileväinen fiilis ja jotenkin tosi vahvasti just mietti omia oireitaan. Mullakin välillä ihan unohtuu, et olen edes raskaana mut sit taas välillä oireet tulee kyllä takaisin eiköhän teillä kaikki ole hyvin

joo mietin myös tuota, et kertomisen jälkeen ei tarvi jännittää ja sit ei tarvi enää miettiä niin peittäviä vaatteita. Meikäläisellä tää turvotus alkaa olee loppupäivästä jo aika huomattava
Joo, ja onhan mulla nyt tätä väsymystä ja rintojen kipu/arkuus vaihtelee vähän väliä. Muutama päivä sitten oli ekaa kertaa nännit hellät, ne ei oo sen pahemmin ollutkaan vielä :D Täytyy vain luottaa että kaikki on hyvin ja uskotella itselle että tää epäily ettei kaikki olis hyvin on vaan korvien välissä :D

Jep, sepä just! Mä jossain vaiheessa söin ihan älyttömästi, koko ajan sai olla jotain napostelemassa niin pelkäsin että jään siitä kiinni xD Nyt voi rauhassa syödä jos nälkä iskee yhtäkkiä, haha!
 
Täällä on tänään käyty nt-ultrassa. Kaikki hyvin pienellä ja itsellekin tuli tosi huojentunut olo, kun näki ekaa kertaa vauvan :love:
Niskaturvotusta oli normaalisti, ja kaikki asiat mitkä pitikin löytää, löytyi ja oli kunnossa. LA siirtyi 2 pv eteenpäin ja on nyt sitten 1.2.

Nyt on sitten kerrottu lapsille, isovanhemmille ja muutamille muille ystäville asiasta. Kaikki otti asian tosi hyvin. :)

vaimo85 & ei-enään-niin-salainen-matkustaja rv 11+4
 

Yhteistyössä