Tosi hyvin vahvistunut! Onpa pettymys nuo pct kyllä nykyään!Viivat on vahvistunut. Pc on edelleen hailura, yritän nyt olla stressaamatta siitä, mutta en kyllä kovin osaa vielä iloitakkaan. Katsotaan kuinka käy
Tosi hyvin vahvistunut! Onpa pettymys nuo pct kyllä nykyään!Viivat on vahvistunut. Pc on edelleen hailura, yritän nyt olla stressaamatta siitä, mutta en kyllä kovin osaa vielä iloitakkaan. Katsotaan kuinka käy
Siitä ei puhunut mitään.@Kasikuus eikö tuulimuna ole vaihtoehto jos kohtu tyhjä?
Herkästi sitten uudelleen yhteyttä sinne, jos kivut käy kovaksi. Jos on epäily siitä kohdunulkoisesta! Jospa olis ollut tuulimuna ja se raskauspussi olis jo tuloillaan ulos eikä siksi näkynyt mitään kohdussa.Siitä ei puhunut mitään.
Eikä ne soittanut edes verikoe tuloksia, vaikka niiden piti
Täällä on nyt kivut ihan järkyttäviä. Pitää pidättää välillä hengitystä, kun sattuu niin hemmetisti.
Mökille pitäis lähteä miehen kanssa kahdestaan rentoutuu, mut musta tuntuu, et se reissu on kaukana rentoutumisesta, kun ei näiltä kivuiltani meinaa edes jaloillani pysyä.
Mulla joka kk kivut aika kovia Kai täälläkin sit on se kauan pelätty endo. Selittäis kyllä niin hyvin vuoden yrityksen. Kunpa tässä ei tarvitsisi nyt toista vuotta odottaa. Ei kroppa ja pää kestä! En minäkään kyl kovin mielelläni tuota diagnoosia niele@Kasikuus mulla on ultrassa löytynyt kysta jonka meinasivat olevan endon aiehuttama. Kuulemma ulkonäkö oli sellainen. Mulla ollut myös muutamia kipu"kohtauksia" alavatsan alueella jonka takia siis alunperin aikoivat sitten tutkimaan. Eli oon kai saanut sitten diagnoosin ultran + oireiden perusteella. Jotenkin ollut vaikea niellä tuo diagnoosi, mutta kaippa se on sitten se endo. Ainakaan niille kivuille en muuta syytä keksi, on nimittäin ollut kyllä todella kivuliaat, ihan "jalat alta" vienyt.
Mulla samantyylisiä oireita kuin @Nokare silloin kun oli tosi iso kystapaketti munasarjassa, oli kuulemma vähän jotain nestettä tai kiinnikkeitä vatsaontelossa ja osin kai se pystytään ultralla havaitsemaan. Mut vatsaontelon tähystys tais olla ainut 100% varma endon toteamistapa.Mulla joka kk kivut aika kovia Kai täälläkin sit on se kauan pelätty endo. Selittäis kyllä niin hyvin vuoden yrityksen. Kunpa tässä ei tarvitsisi nyt toista vuotta odottaa. Ei kroppa ja pää kestä! En minäkään kyl kovin mielelläni tuota diagnoosia niele
Kiitti! Ei kiireellinen, 3 kk kiireellisyysjonoon, mut ei ongelma jos raskaudun välissä. Mietin nyt myöhemmin että voiskohan sitä saada lapsen ensin ja vasta sitten sinne skopiaan, jos sitten jotain käykin... en ainakaan vielä haaveile kahta lasta suuremmasta perheestä@Santso Tsemppiä laparoskopiaan! Pistikö ne kuin kiireellisen lähetteen?
Mulla on edelleen vahvasti mielessä omat laparoskopiat muutaman kuukauden takaa ja pahinta ainakim itsellä oli pelätä ku se kysta oli niin iso et menettäisin sen munasarjan. Ja siis eihän se vieläkään ole palautunut. Todella hiljainen on. Tosin kyllä se toinen puoli tekee senkin edestä noita follikkeleita.
@Kasikuus Voimia todella paljon! Ihan tosi surullista et joudutte kokemaan menetyksen. Naurettavaa myöskin, et siitä lääkäriin pääsystä joutuu noin paljon tappelemaan. Onneksi sait nyt apua! Eiköhän teidänkin vuoro saada nyytti kotiin tule pian!
ON: Mun aivot on ihan "muussia". En tiedä onko se tää lämpö vai mikä, mut mieliala vaihtelee ihan sikana kokoajan, väsyttää ja vatsa on turvonnut kuin olisin 5. Kuulla raskaana ja siis en ihan hirveästi oo ajatellut mitään vauvajuttuja ja dpokin on vasta3 et en usko et nää olis oireita mistään kun ei mitään oo kerennyt edes tapahtua, mut mikä tätä mun päätä vaivaa
Tuo lääkäri olisi laittanut jo lähetteen lapsettomuushoitoihin, mutta ystävällisesti kieltäydyin ja sanoin, että palaan asiaan, jos ei uutta plussaa ala kuulumaan. En haluaisi hoitoihin, kun luomu onnistuminen on näköjään mahdollista. Yritämme vielä jonkin aikaa ihan luomuna ja toivomme vain parastaMulla samantyylisiä oireita kuin @Nokare silloin kun oli tosi iso kystapaketti munasarjassa, oli kuulemma vähän jotain nestettä tai kiinnikkeitä vatsaontelossa ja osin kai se pystytään ultralla havaitsemaan. Mut vatsaontelon tähystys tais olla ainut 100% varma endon toteamistapa.
Nyt jatkatte yritystä vaan! Endo ei välttämättä oireile mitenkään erikoisesti tai heikennä hedelmällisyyttä, vaikka tietysti se sitä voi tehdä. Ehkä diagnoosiepäilyn varjolla voisit päästä munanjohtimien aukiolotutkimukseen ja muihin, jos se auttaisi plussaussektorilla?
Nojoo ( Mutta jos se endo on niin onneks se ei oo mikään tuomio että raskautuminen ei olisi mahdollista. Itsekkin sain heti plussan kun aloimme yrittämään vaikka kesken menikin. Antoi kyllä toivoa vaikka sydän siinä vähän särkyikin samalla. Tsemppiä sulle kovasti ja otan osaa suruun km vuoksi<3 (ainakin me ollaan plussattu joten toivoa on!)Mulla joka kk kivut aika kovia Kai täälläkin sit on se kauan pelätty endo. Selittäis kyllä niin hyvin vuoden yrityksen. Kunpa tässä ei tarvitsisi nyt toista vuotta odottaa. Ei kroppa ja pää kestä! En minäkään kyl kovin mielelläni tuota diagnoosia niele
Hmm en muuten ooOotko banaania maistanut? Kunpa ei nyt ois valeoireita, vaan ihan oikeita viimein
mä kannatan että testaat tänään! tulin kurkkiin aamun testituloksia mut ei täällä ollut yhtään!Voi @Kasikuus onneksi pääsit lopulta tutkittavaksi! Toivottavasti jälkihoito on helppo.
Mää tartteisin jotain järjen ääntä nyt. Tekis mieli kaivaa testi vessaan valmiiksi aamua varten... Mutta kun olin jo päättänyt että maanantaina vasta! Help!
Hieno plussa, onnea!Tänään dpo 12 https://aijaa.com/nlXTaZ
En oo vielä miehelle uskaltanu sanoo mitään
Ja mää kaipasin järjen ääntä että en turhaan testais no, en testannut silti, lapsikin oli jo hereillä eikä vessa- tai jännäysrauhaa. Maanantaina sitten!mä kannatan että testaat tänään! tulin kurkkiin aamun testituloksia mut ei täällä ollut yhtään!