Mieleen jääneet mainokset

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tässä yhtenä päivänä keskusteltiin työpaikan kahvipöydässä mainoksista. Lähinnä niistä mainoksista, jotka ovat jääneet mieleen, sekä hyvässä että pahassa.

Yksi mainos, jonka kaikki muistivat, oli Tuplan mainos: ”Taitaa tyttö tietää, että olis seinän takana patukkaa tarjolla.”

Toinen mainos, jota muisteltiin paljon, oli Valion maitomainos: "Aina kun mä maitoo juon, mä muistan sut ja hetken tuon..."

Muistatteko? Mitä muita tulee mieleen?
 
vierailija
Koffin mainos, jossa nainen oli punaisissa bikineissä. Olin nuori, todella nuori, enkä muista, mitä ajattelin, mutta se mainos näytti omituiselta. En ole ostanut koffia kuin kerran elämäni aikana, varmaan joskus juonut, jos tarjoiltu. Mainostajien täytyy kyllä miettiä nämä hommat todella tarkkaan, olen nyt reilu kolmekymppinen ja jonkinlainen trauma tai vastaava vaikuttaa vieläkin! :D
 
vierailija
Se mainos, jossa kalju mies (Vaclav?) hakkas päätään kepeillä. Pää oli sit kipeä ja piti ottaa sitä mainostettua päänsärkylääkettä. Oliko Leiraksen vai jonkun muun lääkefirman mainos.
 
vierailija
Ei tainnu olla mainos vaan valistusjuttu: järvellä oli kolme miestä veneessä seisomassa ja rannalla oli punaisen saunan ulkonaulakossa kolmet aivot "Älä jätä aivoja narikkaan." Tästä on jo aikaa, varmaan kymmenen vuotta, ainakin.
 
Malla Malmivaaran loistavan ääninäyttelyn ja Emma Lethin kepeän olemuksen yhdistelmä Trivago-mainoksessa muutama vuosi sitten jäi pysyvästi mieleen: "Pystytkö siihen? Hotelli? Trivago."

Olen tuota mainosta kehunut aiemminkin:

Jostakin syystä sitä on vaikea löytää netistä. Kateelliset suomalaisnaiset ovat vaatineet videon poistamista? Onneksi muilla kielillä löytyy, mutta Mallan ääntä jää kaipaamaan.
 
vierailija
Hyppää Hassen, hyppää Hassen, hyppää Hassen siivelle, hyppää, hyppää. Tämä oli Hassen matkatoimiston mainos 90-luvun puolivälissä. Pieni 1-vuotias kummipoikani hyppäsi joka kerta kun käskettiin:).
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä