Helsinkiä sukupuolineutralisoidaan - naistenklinikasta tulee henkilöklinikka

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Joko englannin kielessä luovuttu sanoista he ja she?
Ne on puhuneet, että siirtyisivät takaisin historiallisiin they ja them. Käsittääkseni ne oli ennen she:tä ja he:tä. Voin olla väärässä. Vissiin odottelevat, että ottaako se enemmän tuulta alleen kuin muut ehdotukset.
Kirjoittelen paljon sähköposteja englanniksi ja on muuten todella ärsyttävää, kun tietää vastaanottajan nimen, mutta ei sitä, onko se mies vai nainen. Saattaa vahingossa loukata.
 
Onko siis susta alkanut tuntua siltä, että tasa-arvo on jotenkin huono juttu, koska ammattinimikkeistä tehdään sukupuolineutraaleja?
Ei, mutta mä olen mielipiteeni tähän asiaan jo selittänyt...eli tänä aikana kun Suomen talous on muutenkin menossa koronan takia alaspäin, olisi ollut muitakin asioita mihin keskittyä.
Ihmisiä ärsyttää pakottaminen ja sitähän tää on...pakottamista ja suomalaiset tunnetusti vastustavat ihan periaatteesta pakottamista.
Tehkööt mitä tekevät, mulle noi vanhat nimikkeet ovat silti ne mitä aina ovat olleet ja silti kannatan tasa-arvoa tiettyyn rajaan saakka.
Nykyinen tasa-arvo kun polkee ja syyllistää miehiä monessa tilanteessa ja ei, en ala etsimään linkkejä tai todistelemaan mitenkään mistä puhun...se nyt vaan on monesti tullut huomattua ja en ole ainoa joka ajattelee näin.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
vierailija
Ei, mutta mä olen mielipiteeni tähän asiaan jo selittänyt...eli tänä aikana kun Suomen talous on muutenkin menossa koronan takia alaspäin, olisi ollut muitakin asioita mihin keskittyä.
Ihmisiä ärsyttää pakottaminen ja sitähän tää on...pakottamista ja suomalaiset tunnetusti vastustavat ihan periaatteesta pakottamista.
Tehkööt mitä tekevät, mulle noi vanhat nimikkeet ovat silti ne mitä aina ovat olleet ja silti kannatan tasa-arvoa tiettyyn rajaan saakka.
Nykyinen tasa-arvo kun polkee ja syyllistää miehiä monessa tilanteessa ja ei, en ala etsimään linkkejä tai todistelemaan mitenkään mistä puhun...se nyt vaan on monesti tullut huomattua ja en ole ainoa joka ajattelee näin.
Suomen talous = Helsingin kaupunki?
 
vierailija
Ei, mutta mä olen mielipiteeni tähän asiaan jo selittänyt...eli tänä aikana kun Suomen talous on muutenkin menossa koronan takia alaspäin, olisi ollut muitakin asioita mihin keskittyä.
Ihmisiä ärsyttää pakottaminen ja sitähän tää on...pakottamista ja suomalaiset tunnetusti vastustavat ihan periaatteesta pakottamista.
Tehkööt mitä tekevät, mulle noi vanhat nimikkeet ovat silti ne mitä aina ovat olleet ja silti kannatan tasa-arvoa tiettyyn rajaan saakka.
Nykyinen tasa-arvo kun polkee ja syyllistää miehiä monessa tilanteessa ja ei, en ala etsimään linkkejä tai todistelemaan mitenkään mistä puhun...se nyt vaan on monesti tullut huomattua ja en ole ainoa joka ajattelee näin.
En usko, että kukaan on potkuja saamassa, jos käyttää wakaata wanhaa suomenkieltä.
Miten tätä nimijuttua pakotetaan, en ymmärrä? Pakkohan ne on vaihtaa, jos halutaan saada vaihdetuksi. Ihmiset tuskin alkavat käyttää toisia sanoja, jos niihin ei anneta lupaa. Mä ainakin aion kutsua pomoa pomoksi, en ole ikinä käyttänyt esimies- sanaa. En joka tapauksessa usko, että on kovin kallis tikki.

Tuossa miesten polkemisessa ja tasa-arvossa on suuri solmudilemma. Kun valtaa tms. miksi sitä haluaa kutsua, jaetaan pois, niin pakostakin sitä hypitään silloin sen jaloille, kellä se valta on. Tässä tapauksessa miesten jaloille. Mutta ei se silti tarkoita, etteikö tasa-arvoa pitäisi edesajaa. Tasa-arvo on kyllä hyvä juttu miehillekkin. Se antaa myös niille oikeuksia olla sellainen kuin on, niiden ei enää tarvitse olla niitä saunan takana kiroilijoita. Jos puhutaan vaikka parisuhteessa elävistä, niin miehiä varmasti helpottaa, jos talouspuolta saadaan niiden harteilta sille kumppanille.
 
Tuossa miesten polkemisessa ja tasa-arvossa on suuri solmudilemma. Kun valtaa tms. miksi sitä haluaa kutsua, jaetaan pois, niin pakostakin sitä hypitään silloin sen jaloille, kellä se valta on. Tässä tapauksessa miesten jaloille. Mutta ei se silti tarkoita, etteikö tasa-arvoa pitäisi edesajaa. Tasa-arvo on kyllä hyvä juttu miehillekkin. Se antaa myös niille oikeuksia olla sellainen kuin on, niiden ei enää tarvitse olla niitä saunan takana kiroilijoita. Jos puhutaan vaikka parisuhteessa elävistä, niin miehiä varmasti helpottaa, jos talouspuolta saadaan niiden harteilta sille kumppanille.
Jännästi kalskahtaa tuo sun käyttämä termi miehistä ''niille'' ja ''on hyvä miehilleKIN'' kun eikös sen kuuluis olla molemmille sama niin naisille kuin miehille?
Talouspuolella monessa perheessä jaetaan jo vastuut tasan...
 
vierailija
Tällasena aikana luulis olevan paljon tärkeämpiä asioita, mihin tämän maan vähiä rahoja heitellään...näiden nimimuutos öyhötysten lasku on aivan turha, kun miettii mikä lasku on tulossa muutenkin koronan takia.
Ei se maailma pysähdy koronan takia. Tai päätökset tekemättä.
Kusessahan me oltais jos niin tehtäis.

btw eiks sullakin ole parempaa tekemistä näin korona aikana, ja jättää mielensäpahoittamiset vähemmälle?
 
vierailija
Nii in, eli sinähän sen sanoit pakko...pakko ja pakko, ei ole mikään pakko kun kaikki eivät sitä halua.
En ymmärrä, miksi et halua. Miksi sulle on niin tärkeää, että esimies on esiMIES, ja määritellään vanhan ajan historian kautta? Minun mielestäni kieli ja kulttuuri elää vain, jos se päivittyy nykykäyttöä varten. Ja kuten olen monesti sanonut, ei sinun ole mikään pakko muuttua miksikään.
 
vierailija
Jännästi kalskahtaa tuo sun käyttämä termi miehistä ''niille'' ja ''on hyvä miehilleKIN'' kun eikös sen kuuluis olla molemmille sama niin naisille kuin miehille?
Talouspuolella monessa perheessä jaetaan jo vastuut tasan...
Koska olen nainen, sanon niille ja miehilleKiIN, koska sanoit, että tasa- arvo polkee miesten oikeuksia. Mikä nyt kalskahtaa ja mihin suuntaan... ?
jaa en nyt tiedä, millä mallilla se perhevapaauudistus on... Ainakaan sitä ei vielä käytetä tasapuolisesti.
 
En ymmärrä, miksi et halua. Miksi sulle on niin tärkeää, että esimies on esiMIES, ja määritellään vanhan ajan historian kautta? Minun mielestäni kieli ja kulttuuri elää vain, jos se päivittyy nykykäyttöä varten. Ja kuten olen monesti sanonut, ei sinun ole mikään pakko muuttua miksikään.
Miksi mä en saa ajatella tästä asiasta eri tavalla kuin sinä? Miksi se ärsyttää sua, jos mun mielestä esimies on esimies eikä mikään esihenkilö?
Miksi sitten vänkytät, jos olet sitä mieltä ettei minun ole mikään pakko muuttua miksikään?
 
vierailija
Miksi mä en saa ajatella tästä asiasta eri tavalla kuin sinä? Miksi se ärsyttää sua, jos mun mielestä esimies on esimies eikä mikään esihenkilö?
Miksi sitten vänkytät, jos olet sitä mieltä ettei minun ole mikään pakko muuttua miksikään?
En ole sanonut, että et saa ajatella eri tavalla, vaan olen kysynyt, että miksi ajattelet eri tavalla.
Enkä ole vänkyttänyt, että sinun pitäisi muuttua...? Olen kuvitellut keskustelevani aiheesta.
Jotenkin minusta tuntuu enemmänkin, että sinä hermostut, kun en ala ajatella asiasta samoin kuin sinä. Voin olla toki väärässä.
 
vierailija
Mä en puhunut perhevapaauudistuksesta vaan siitä miten monessa perheessä jaetaan taloudelliset vastuut aviopuolisoiden välillä.
Niin no se liittyy siihen. Koska nainen yleensä tienaa vähemmän, niin se jää tietenkin silloin kotiin, jotta tulot eivät putoa liikaa perheen sisällä. Se on ihan puhdasta matematiikkaa. Perhevapaauudistuksen myötä on ainakin annettu lupa miehille jäädä hoitamaan lasta, taloudellinen puoli on vähän niin ja näin.
 
En ole sanonut, että et saa ajatella eri tavalla, vaan olen kysynyt, että miksi ajattelet eri tavalla.
Miksi koet, että sinulle pitäisi eritellä syitä mielipiteelleen?
Olen jo kertonut ne, ymmärrätkö? Et ymmärrä? No se ei mun vika ole.
Miksi pitäisi ajatella samalla tavoin? Eikö erilaisuus olekaan rikkaus, myös mielipiteissä?
Voin olla toki väärässä.
Juu olet väärässä, vastasin tähän keskusteluun ja sen jälkeen sinä kiinnititkin huomiosi vain mun mielipiteeseen ja olet vaatinut selityksiä selitysten perään.
Ei mun tarvitse selittää ihmiselle yhtään mitään, jolle mikään selitys ei kuitenkaan kelpaisi.
Sinä tässä haluat, että mun mielipide muuttuisi ja kun sitä ei tapahdu pakottamalla sulla alkaa veekäyrä nousta.
Mä olen aivan rauhallinen täällä, sori siitä.
 
vierailija
Miksi koet, että sinulle pitäisi eritellä syitä mielipiteelleen?
Olen jo kertonut ne, ymmärrätkö? Et ymmärrä? No se ei mun vika ole.
Miksi pitäisi ajatella samalla tavoin? Eikö erilaisuus olekaan rikkaus, myös mielipiteissä?

Juu olet väärässä, vastasin tähän keskusteluun ja sen jälkeen sinä kiinnititkin huomiosi vain mun mielipiteeseen ja olet vaatinut selityksiä selitysten perään.
Ei mun tarvitse selittää ihmiselle yhtään mitään, jolle mikään selitys ei kuitenkaan kelpaisi.
Sinä tässä haluat, että mun mielipide muuttuisi ja kun sitä ei tapahdu pakottamalla sulla alkaa veekäyrä nousta.
Mä olen aivan rauhallinen täällä, sori siitä.
öh. Ei sun tarvitse eritellä mitään, kunhan kysyin, mielenkiinnosta. Aina voit jättää vastaamatta.
En ole sanonut, että pitää ajatella samalla tavalla, mutta olen sanonut, että ei tarvitse.

Kiinnitin huomiosi mielipiteeseesi, koska ei tullut paljoa muita mielipiteitä. Olet siis sitä mieltä, että esimies pitää pitää miehenä, koska niin on aina tehty, piste. Kyselin tietenkin perusteluja tähän ajatukseen, koska keskustellessa niin joskus tehdään.

Eikä minun veekäyrä ole alkanut nousta mihinkään, sinähän se täällä hoet viestistä toiseen, että minä olen ilkeä, koska sitä ja tätä.

Juu, sori, että yritin jutella, tuskimpa kokeilen enää. Jatka ihmeessä julistusta mielipiteistäsi ilman mitään keskustelua, ehkä sillä on jollekulle jotain merkitystä joskus... Sähän voisit vaikka aloittaa viestisi, että Elena Julistaa, jolloin kukaan ei vahingossa yritä alkaa keskustella. :)
 
vierailija
öh. Ei sun tarvitse eritellä mitään, kunhan kysyin, mielenkiinnosta. Aina voit jättää vastaamatta.
En ole sanonut, että pitää ajatella samalla tavalla, mutta olen sanonut, että ei tarvitse.

Kiinnitin huomiosi mielipiteeseesi, koska ei tullut paljoa muita mielipiteitä. Olet siis sitä mieltä, että esimies pitää pitää miehenä, koska niin on aina tehty, piste. Kyselin tietenkin perusteluja tähän ajatukseen, koska keskustellessa niin joskus tehdään.

Eikä minun veekäyrä ole alkanut nousta mihinkään, sinähän se täällä hoet viestistä toiseen, että minä olen ilkeä, koska sitä ja tätä.

Juu, sori, että yritin jutella, tuskimpa kokeilen enää. Jatka ihmeessä julistusta mielipiteistäsi ilman mitään keskustelua, ehkä sillä on jollekulle jotain merkitystä joskus... Sähän voisit vaikka aloittaa viestisi, että Elena Julistaa, jolloin kukaan ei vahingossa yritä alkaa keskustella.
Linkki viestiin missä ellu kutsui sinua ilkeäksi?
 
Juu, sori, että yritin jutella, tuskimpa kokeilen enää. Jatka ihmeessä julistusta mielipiteistäsi ilman mitään keskustelua, ehkä sillä on jollekulle jotain merkitystä joskus... Sähän voisit vaikka aloittaa viestisi, että Elena Julistaa, jolloin kukaan ei vahingossa yritä alkaa keskustella.
Juu et ole hermostunut yhtään:)

Mä mitään julista, laitoin vastauksen (en edes kovin pitkää) ja sinä takerruit siihen.
Keskustelu on muutakin kuin pelkkää kyselemistä ja vääntämistä.
Mulle on ihan se ja sama miten sä otit mun mielipiteeni, se mikä häiritsee on pakkokääntäminen...ennen sitä tekivät jehovan todistajat, nykyään sitä tekee kaikenmaailman öyhöttäjät.
 

Yhteistyössä