Ikuinen syömishäiriökö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pitää tulla nimettömänä tunnustamaan, kun ei kehtaa kenellekään ystävälle puhua tästä asiasta. Syömishäiriöstä, joka ei varmaan ikinä parane täysin. Oireilee vaan toisinaan eri tavoin ja toisinaan voimakkaammin.

Olen normaalipainoinen, mutta sieltä normaalipainon yläpäästä. Pitkään olen viettänyt illat herkutellen ja nyt pari viikkoa sitten sain siihen tehtyä stopin, tarkoituksena syödä terveellisesti, mutta riittävästi. Ja nyt jo tilanne on se, että syön liian vähän ja muutaman kerran olen oksentanut.
Tänään tiesin edessä olevan herkuttelua äitienpäivän vuoksi, joten aamusta jätin syömättä ja sen tilalle tein lihaskuntotreenin.
Mies oli kokannut hienon aterian kaloreita säästelemättä, joten syötyäni kaikkea hyvällä halulla, oksensin lähes kaiken ulos.

Tää on ärsyttävää ja samaan aikaan siihen on ikään kuin koukussa. Tosi vaikea päästää irti.

Pitäisköhän sun opiskella, laajasti, mitä kaikkea elimistö tarvitsee jotta pysyt kunnossa?

Ja sit soveltaa sitä. Syödä ne tarpeelliset jutut ja jos sen jälkeen vielä maistuu herkut ni sit mennä lenkille tai treenata lihaskuntoa.

Pitäisköhän sun opiskella, laajasti, mitä kaikkea elimistö tarvitsee jotta pysyt kunnossa?

Ja sit soveltaa sitä. Syödä ne tarpeelliset jutut ja jos sen jälkeen vielä maistuu herkut ni sit mennä lenkille tai treenata lihaskuntoa.

Sehän tässä on "huvittavaa", kun mulla on todella paljon tietoa ravitsemuksesta ja kehon toiminnasta. Työssäni ohjaan muita näissä asioissa, mutta sanonta suutarin lapsella ei ole kenkiä, pätee tässä itse suutariin.

Eikun NYT keksin!

Syö jokaisella aterialla yksi hapansilakka niin et, ihan varmasti, halua enää ikinä oksentaa.

Mutta tosissaan. Ehkä kyse on siitä, että haluat kontrolloida edes jotain elämässäsi. Ja syöminen/oksentaminen on kai suht helppo sellainen. Koeta keksiä jokin terveellisempi ja ehkä haastavampi tapa. Tai muuta koko elämä sellaiseksi ettei sun tarvitse aina huolehtia jostain mihin et voi vaikuttaa.

Nii ja *hali* vielä. Toivottavasti tervehdyt! <3

Eikun NYT keksin!

Syö jokaisella aterialla yksi hapansilakka niin et, ihan varmasti, halua enää ikinä oksentaa.

Mutta tosissaan. Ehkä kyse on siitä, että haluat kontrolloida edes jotain elämässäsi. Ja syöminen/oksentaminen on kai suht helppo sellainen. Koeta keksiä jokin terveellisempi ja ehkä haastavampi tapa. Tai muuta koko elämä sellaiseksi ettei sun tarvitse aina huolehtia jostain mihin et voi vaikuttaa.

Nii ja *hali* vielä. Toivottavasti tervehdyt! <3

Kiitos sulle <3 tän takia olen käynyt terapiassakin ja tunnistan tuon kontrollin tarpeen mistä puhut. Mulla on myös tosi vääristynyt kehonkuva, sekä jokin puoli minussa tavoittelee laihuutta, vaikka todellisuudessa ihailen lihaksista ja toimivaa vartaloa.

Yhteistyössä