Toiveissa vauva 2021

Ja siis itekin täältä taustalta kuumeilemassa.kesäkuusta 2018 asti toivottu viimeistä vauvaa,mutta ei enää näytä tulevan.
Tähän kiertoon olin tilannut O testit kun epätoivo alkaa nostaa päätään .Mutta postilaitos kadotti pakettini joka eilen saapuukin armottoman myöhässä .Mentiin siis täysin sokkona ja kovasti ei suuria toiveita ole.
Tänään ko 22/26-28.

Haaveita vaan :)
 
Huomenta!

Tänne asti oon päässyt vielä ilman vuotoa. Menkkamaista kipuilua oli eilen jonkin verran ja kerran tuli sellainen kovempi kipu vasemmalle alavatsaan. Oudosti myös vatsa vähän ylempää kipeänä. Viime kierrossa tiputtelu alkoi tänään eli tässä sitä nyt jännitellään. Olo on yllättäen vähän himokas Se on mulle vähän harvinaisempaa just ennen menkkoja. Huomenna on lääkärin kanssa sovittu testipäivä. Henkisesti eilen puolison kanssa varauduttiin pettymykseen ja tsempattiin toisiamme katsomaan tulevaisuuteen mikäli pettymys tulee. Tsemppiä täältä meille kaikille!
Minulla oli plussakierrossa ihan hirmu himokas olo juuri ennen plussaa! Toivottavasti teilläkin merkkaa samaa :love:
 
Täällä oli puhe kahvin juomisesta.. Mä oon myös kahvihifistelijä ja rakastan kahvia! Mutta mielummin panostan laatuun ja juon vähemmän, nykyisin menee 1 iso kuppi aamuisin ja viikonloppuisin saatetaan keittää myös iltapäivällä toiset kupposet.

Sit oli puhetta myös noista macoista ja muista. Meillä on kans kaapissa macaa ja saa siellä pysyäkkin! Ihan hirmuisen makuista :D
Mutta meillä oli viime vuoden lopussa yt:t ja oon normaalisti tosi huono stressaamaan, silloin kuitenkin mä kävin kovilla kierroksilla ja mun mies sit osti KSM66 pillereitä, mitkä on just stressiin yms. mutta siinä on joku aineosa, joka myös tasapainottaa hormoneja ja välillä tulee vastaan, että varsinkin intiassa sitä käytetään raskautumisessa.. Muuten napsin foolihappoa, d-vitskua ja sinkkiä.
 
@Riama Toivottavasti hcg vaan nousis hitaammin :giggle:
Mulle noi digit on valitettavasti näyttäneet myös ne kemialliset, mutta toivon että sulla norm.raskaus kyseessä ❤ja tosiaan joka toinen päivä olis hyvä testata viivojen vahvistumista, niin eron huomaa paremmin(y):giggle:
En nyt muista kuka kysyi macasta ja vehnänalkioöljystä, ehkä @Eliana, meillä on nyt ollu käytössä maca pari kiertoo ja energiaa on enemmän niin muuallakin kuin makuuhuoneessa:X3:
Sekoitan sen smoothien sekaan missä marjoja, jugurttia, banaani ja vettä, ei maistu yhtään läpi. Mies vetää sen veden kera ykkösel alas ja yökkii joka aamu:D
Ja tuo vehnänalkioöljy meil on ollu kohta vuoden molemmilla, vaikuttaa limoihin positiivisesti (y)
Nyt kyllä on semmonen olo et jos tästä ei tärppää ni en käytä mitään kikka kolmosia, nyt kun ei oo oireita taas yhtään on jotenkin jo luovutus muudilla, vaikka viime yönä näin taas vauva unia ja positiivisesta raskaustestistä:love:
 
@Enerisa3 Mikä dpo? En huomannut, että olisit piinalistalla tai sit mä tarviin
Et voisiko kuitenkin olla kiinnittymisestä johtuvaa jälkivuotoa. Oon kuullut, et sitä saattais vuotaa pari pvä kiinnittymisen jälkeen
Ja tuleeko sulla normaalisti ruskeaa vuotoa ennen menkkoja? Mulla alkaa ainakin ihan kunnon verisellä vuodolla suoraan. Tiputtelua mulla ei ole, ni en tiedä, että onko se ruskeaa vai ihan kunnon verta
Siitä ei tietoa kun en tikuta ovista, mut jos pitäisi liman/oireiden ja flon perusteella veikata niin olis nyt dpo 14.. Yleensä mulla kyllä päivän tulee ruskeahkoa vuotoa/valkovuotoa, joten senkään takia en taho uskoa et ois kiinnittymisestä johtuvaa vuotoa, mut katotaan nyt lähteekö menkat kunnolla käyntiin tänään vai ei :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Mulla ei sinäänsä ole sokerirasituksessa ongelma juoda sitä litkua, musta se maistu vähän sellaiselle makealle sokerimehulle. Lähinnä en koe tätä koetta kovinkaan tarpeelliseksi itselle, ei sukurasitetta tai ongelmia muutenkaan sokerien kanssa. Esikoisen raskaudessa emmin kokeeseen mutta menin sitten miehen ja neuvolatädin mieliksi. Toisaalta voisin siis jättää sen väliinkin.

Toinen minkä voisin jättää väliin on se neuvolan yleislääkärin tekemä ronkkiminen eli sisätutkimus. Jotenkin koin sen ihan turhana juttuna, varsinkin kun ei ollut vaivoja
Eihän sokerirasitusta yleensä tehdäkään, jos aiemmissa raskauksissa ei ole ollut ongelmia.Radihan on nykyään joka kolmannella odottavalla, ja siksi sitä tehdään tiettyjen kriteerien täyttyessä. Ei siihen tarvi olla ollut sokereiden kanssa ongelmia tai suvussa diabetesta, riittää että on riittävän vanha tai ”lihava”. Sisätutkimusta ei ainakaan meidän neuvolan piirissä edes tehdä, ellei ole ollut jotain oireita (esim.kipuja tms.).
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Heti ku pääsin paunaa lähetä vastaus-näppäintä edellisestä viestistä, alko ihan yhtäkkiä selkäkivut ja menkkakipujahan nämä on :'( Pakko kai se on hyväksyä että täti tuli kylään.. Eli se kp1 saa laittaa mulle..

Oon tosi kahen vaiheella että tilaanko ovistestejä vai ei.. Kiinnostais tietää millon ovuloi, vai ovuloiko ollenkaan, mutta hirvee homma :D Ja lisääkö se sitten vain stressiä jos tiedän että ovuloin ja talletukset on ollu "oikeaan aikaan" eikä siltikään ala nappaa :D Miten te ootte kokenu testaamisen, jos ette alkuun ole testailleet? Oliko hyötyä vai lisäskö stressiä?:D
 
Heti ku pääsin paunaa lähetä vastaus-näppäintä edellisestä viestistä, alko ihan yhtäkkiä selkäkivut ja menkkakipujahan nämä on :'( Pakko kai se on hyväksyä että täti tuli kylään.. Eli se kp1 saa laittaa mulle..

Oon tosi kahen vaiheella että tilaanko ovistestejä vai ei.. Kiinnostais tietää millon ovuloi, vai ovuloiko ollenkaan, mutta hirvee homma Ja lisääkö se sitten vain stressiä jos tiedän että ovuloin ja talletukset on ollu "oikeaan aikaan" eikä siltikään ala nappaa Miten te ootte kokenu testaamisen, jos ette alkuun ole testailleet? Oliko hyötyä vai lisäskö stressiä?
Mie joskus aikoinaan testailin mutta pcon vuoksi en saanut ovulaatiota kiinni. Nyt lääke kierroissa en oo tikutellut vielä. Tilasin kyllä läjän ovistestejä jos tarvetta tulee mutta toivottavasti jäisi käyttämättä. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Heti ku pääsin paunaa lähetä vastaus-näppäintä edellisestä viestistä, alko ihan yhtäkkiä selkäkivut ja menkkakipujahan nämä on :'( Pakko kai se on hyväksyä että täti tuli kylään.. Eli se kp1 saa laittaa mulle..

Oon tosi kahen vaiheella että tilaanko ovistestejä vai ei.. Kiinnostais tietää millon ovuloi, vai ovuloiko ollenkaan, mutta hirvee homma Ja lisääkö se sitten vain stressiä jos tiedän että ovuloin ja talletukset on ollu "oikeaan aikaan" eikä siltikään ala nappaa Miten te ootte kokenu testaamisen, jos ette alkuun ole testailleet? Oliko hyötyä vai lisäskö stressiä?
Pahoittelut menkoista :(
Mulla testailu vähentää stressiä ja makkarissa pystyy paremmin nauttimaan. Siis kun ovisplussa päivänä itsellä touhu on aika suorituskeskeistä, kun vauvan teko niin mielessä ja "pakko" onnistua sinä päivänä, niin muina päivinä ei sitten tarvitse miettiä ovista niin paljon. Ja onhan se aina kiva tietää että ovis meni jo, niin ei tarvitse miettiä onko tulossa ja millon yms. Mua ainakin stressaa se oviksen odottelu
 
Onko täälä muuten muita paniikkihäiriöisiä? :)
Seurailen edelleen plussauksen jälkeen täällä taustalla teidän muiden kuulumisia. Minulla alkoi paniikkikohtaukset muutama vuosi takaperin, nyt olen 31v. Vaikka itselläni tuo sokerirasitus ei aiheuta nyt etukäteen ajateltuna paniikkia, ymmärrän kyllä hyvin, ettei kaikki paniikkihäiriön takia pysty siihen osallistumaan.

Itselläni kohtaukset liittyy tiettyihin sosiaalisiin tilanteisiin, ja lääkityksenä minulla on tarvittaessa beetasalpaajat. Tämä korona-eristäytyminen on ollut minulle todella hyvä juttu, koska työpaikalla ollessani jouduin viikottain ottamaan beetasalpaajaa. Nyt olen pärjännyt jo pari kuukautta ilman.

Vaikka olen plussaamisesta ikionnellinen ja kiitollinen, pelkään silti tulevia neuvolakäyntejä tosi paljon, kun en voi turvautua lääkkeisiin.
 
Hei taas ihmettelen täällä mun kehon tapahtumia.... Olin laskeskellut että todennäköisesti mun ovulaatio ois perjantaina kp14 (kun kierronpituus 28), mutta oon ihan kuiva. Ainakin kolmas päivä menossa ihan ilman vv:tä, eli tuskin ovulaatio on lähipäivinä odotettavissa... Ei todellakaan ees tee mieli puuhailla miehen kanssa kun olo on kuin hiekoituskaudella saharassa. Tiistaina (kp11) käväisi vihlasu toisella puolella mahassa, mutta epäilin sillon että suolisto valittaa koska pidin tuota liian aikaisena päivänä ovulaatiolle. Mutta olisko se kuitenkin voinut olla jo niin aikaisin? Maanantaina meillä oli tapahtumaa makkarissa, mutta ties kuinka vanhoilla siittiöillä
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Heti ku pääsin paunaa lähetä vastaus-näppäintä edellisestä viestistä, alko ihan yhtäkkiä selkäkivut ja menkkakipujahan nämä on :'( Pakko kai se on hyväksyä että täti tuli kylään.. Eli se kp1 saa laittaa mulle..

Oon tosi kahen vaiheella että tilaanko ovistestejä vai ei.. Kiinnostais tietää millon ovuloi, vai ovuloiko ollenkaan, mutta hirvee homma Ja lisääkö se sitten vain stressiä jos tiedän että ovuloin ja talletukset on ollu "oikeaan aikaan" eikä siltikään ala nappaa Miten te ootte kokenu testaamisen, jos ette alkuun ole testailleet? Oliko hyötyä vai lisäskö stressiä?
Itse en koe oviksen testailua mitenkään enempää stressaavana. Itseasiassa plussasin sillä kerralla, millä testasin oviksen ekaa kertaa. Mutta toki ymmärrän, että voi se tuoda jotain "suorituspaineita". Mä en yleensä miehelle kerro oviksesta, kun harvemmin täytyy pahemmin suostutella vällyjen väliin, mutta jos joskus tulee mieheltä kommentti, että ei jaksaisi ja on The day, niin sillon sanon, että valinnanvaraa ei ole. :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Mä menin nyt sitten tilaamaan kauheen läjän ovistestejä. :D Ja miehellä vapaapäivä, niin laitoin viestiä, että saa lähteä maca & vehnäalkioöljykaupoille. Kokeillaan nyt muutama kierto näin ja sitten vaihdetaan taktiikkaa, jos ei tärppää. Siitä greippimehusta luinkin, että juodaan ovulaatioon asti ja vehnäalkioöljyä otetaan kai koko ajan? Mutta mitenkäs se maca? Ovulaatioon asti vai koko ajan?
 
Täällä on niin stressaava meno esikoisen tultua täystuho ja kuuro ikään, että varmaan taas saa heittää raskautumistoiveen tän kuun osalta kuusikkoon. Just ku ajattelin että tässä kierrossa on elämässä mukavia ja rentouttavia asioita nii ei, kyllä tää meijän riiviö pitää siitä huolen että kellään ei oo hetken rauhaa. Eilen sain töihin viestin että poika mm. rikkonu vuoden vanhan telkkarin. Siepeissäni kävin ostamassa heti uuden ja kalliimman. Vitja mä sanon
 
Äh menin painamaan vahingossa jotain nuita yllä olevia mainoksia ja unohdin täysin mitä piti vastata kelle!!! Saakeli....

@Riama Onnea haamusta! Oliko oireita :love:

@Kasikuus neuvoo gyne vaan jatkamaan yrittämistä?

Täällä dpo5 ja super kosteat paikat, vois tehä varoiksi ovistestin.. Mutta koko yön näin painajaisia, joku pieni finni naamalla aamulla ja mieheen totaali ärsytys o_O
 
  • Rakkaus
Reactions: Riama
@Lilmi89 Tuo oli normi tk-lääkäri joka ronkki, ni en ihan luotettavimmasta päästä pidä, mutta siis joo, yrittämisen jatkamiseen kannustaa, mutta ilman s.lääkettä o_O
Mulla on täällä ainakin kuivaa ku saharassa ollut oviksen jälkeen, joten ei kovin hyvältä vaikuta :D Sulla sentään kuulostais olevan tärppikierros menossa :)
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Kävin laskeuman takia gynellä ja ultratessa kertoi että limakalvo on juuri sellainen kuin kierron puolivälissä kuuluisi ollakin. Kaikki näytti kuulemma normaalilta munasarjoissa, mutta ei maininnut mitään että näkyykö ovis olevan tuloillaan.
Nyt sitten olen varma että tästä tulee ovuloimaton kierto :rolleyes:
Mutta ainakin nyt sain varmuuden, että keskenmeno on todella takana päin :giggle:(y)
 
Ihanaa kun tänne on tullut lisää plussia :love:
Täällä edelleen jännätään kovasti, että pysyykö pieni mukana:X3:
Varhaisultrassa kävin tänään, mutta ei näkynyt vielä mitään:confused::unsure:
Ilmeisesti mun oma arvio viikoista (4+5) siis pitää aikalailla paikkaansa, neuvolassa ei vain aluksi oltu samaa mieltä, koska kuukautisista laskettuna viikot olis 2-3 viikkoa pidemmällä (7+2):unsure:(y)
Varattiin uusi varhaisultra 18.5(y)
Ja nyt vain jatketaan jännitämistä, että päästäänkö sinne asti ja miltä sitten näyttääo_O:X3:
Nythän myös eka neuvola-aika ja lääkärin ultra siirtyy eteenpäin, jotka jo kerettiin varaamaan :unsure:(y)
 
Mulla on, mutta se on sillein aika tuore tapaus että vasta nyt alan ymmärtämään mitkä tilanteet sen esim laukaisee. En oo tajunnu tota syömis juttua ja ihan totta, aina ku verensokerit menee alas nii kauhee paine tulee päähän ja alkaa "sekottaa". Välillä mietin onko mulla stressiä vai paniikkioireita lievempänä päivittäin, siks mietin jos näitä stressihormooneja vois mitata nii selviäisköhän se vaan sillä? Tuntuu että välillä niitä on vaikee erottaa. Sit ku on "pahempi kohtaus" nii sen kyllä tietää heti. Tää mua jännittää jos ja kun raskaaks tulee että miten tän sairauden kanssa käy. Mutta sä ainakin kuvailit tuossa aikaisemmin että se olis helpompi raskausaikana? Oon pohtinu etukäteen mistä kaikesta raskaus aikana voin paniikin ittelleni saada ja saan paniikin jo pelkästä ajatuksesta :O

Mulla ollut paniikkihäiriö jo yli 20 vuotta. Mulla on siitä n. 15 vuotta kulkenut aina vesipullo mukana, kun keksin että veden juominen helpottaa sitä ahdistusoloa ja saa vähän ajatusta siihen juomiseen. Eli vesipullo on mun turva. Lisäksi mä unohdan hengittää kun paniikki iskee, monella kun on just toisin päin et hyperventiloi.
Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö puhkes n. 4vuotta sitten, mutta siitä oon päässyt lähes eroon.

Mutta syöminen kyllä on itsellä ainakin tosi tärkeässä asemassa, et syö tarpeeksi usein, niin ettei verensokeri pääse ainakaan laskemaan.

Raskaus on jännä, siinä naisen keho ryhtyy suojelemaan sikiötä, niin tästä syystä monesti paniikkihäiriö helpottaa raskauden ajaksi, löysin tälläsen tekstin, tästä löytyis enempiki tietoa mut tää, selittää aika hyvin
"Raskausaikana hajuaisti on yliherkkä (suojaa alkiota, joka on myrkytysvaarassa). Progesteronitaso nousee 10-100-kertaiseksi ensimmäisen 2-4 kuukauden aikana, vaikutus on Valiumin kaltainen (rauhoittava). Yhdessä korkean estrogeenitason kanssa koktaili pitää tulevan äidin rauhallisena raskauden suhteen. Kortisolitaso nousee. Nyt tämä stressihormoniksi kutsuttu aine ei vaikuta stressaavasti, vaan pitää naisen valppaana sikiön terveyden ja turvallisuuden suhteen: ravinto, ympäristö ja puuhat mitoitetaan vauvan mukaan."

Toki on myös niitä, kuten Vindy kirjoitti, että sokerirasitus laukaisi paniikki- ja ahdistuneisuushäiriön. Mut omalla kohdalla oon huomannut että olo helpottaa, mutta en silti halua ruokkia niitä omia heikkoja kohtia :) toivottavasti neuvolassakin tämä ymmärretään jos joskus sinne asti pääsen.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla dpo 2, ja ovis jälkijuilinnat jatkuu. Vasemmalla juilii enempi vaikka aattelin et oviskivut painottui enempi oikeelle, alkuun kyllä vasemalle. Viime ovis oli oikealta.
Ei yleensä näin kauaa kipuile mun ovikset, vaikka kipeitä ovatkin.
Nyt alkoi myös kirkas valkovuoto, oikein urakalla, säikähdin jo et joku verinen välivuoto iski. Eilinen oli kuiva päivä välissä. Eilen nousi myös lämmöt sen puoli astetta.

Toivottavasti nää kivut nyt ei merkkais mitään et joku kysta ois kehittynyt tai muuta tyhmää :/
 
  • Vau!
Reactions: Mirella92
Mulla ei oo kyllä ollu yhtää niitä viime kierron nivuskipuja.eikä oikein mitään muutakaan oiretta. Tälläimen oireettomuus olis kyllä parasta.
Mietin kans josko ei enää ens kiertoon hommais ovistestejä. Kierto on suht säännöllinen ja ovis pongattu. Ehkä noi plussat tuo enempi stressiä ku miettii jot tänään pakko talletella ja jos päivä ei muuten oo menny putkeen ni suututtaa..
 
Ihanaa kun tänne on tullut lisää plussia
Täällä edelleen jännätään kovasti, että pysyykö pieni mukana
Varhaisultrassa kävin tänään, mutta ei näkynyt vielä mitään
Ilmeisesti mun oma arvio viikoista (4+5) siis pitää aikalailla paikkaansa, neuvolassa ei vain aluksi oltu samaa mieltä, koska kuukautisista laskettuna viikot olis 2-3 viikkoa pidemmällä (7+2)
Varattiin uusi varhaisultra 18.5
Ja nyt vain jatketaan jännitämistä, että päästäänkö sinne asti ja miltä sitten näyttää
Nythän myös eka neuvola-aika ja lääkärin ultra siirtyy eteenpäin, jotka jo kerettiin varaamaan
Neuvolat menee aina kuukautisten eikä kierron pituuden mukaan :unsure:
Ne ei kuuntele siinä asiassa yleensä, valitettavasti. Itsellä sama yhden keskenmeno tapauksen kanssa.

Omaa napaa: dpo 13 nega, vaikka itselle uskottelee vaikka mitä niin kyllähän tämä harmittaa:cautious:
Nyt odotellaan menkkojen alkua :cry:
 
Mun testit tuli ja päiväpissasta puhdas nega testattu, ovulaatiota ei siis taida imetyksen takia tulla, ainakaan vielä:cautious: Mutta onneks tuli lisää ovistestejäkin, niin jatkan testailuja, jos vaikka jossain vaiheessa tulis siihen edes plussa. Mua vähän tavallaan kauhistutti kyllä ajatus nopeasta tärppäämisestä pienen ikäeron vuoksi, mutta kyllä silti tietty mielellään olisin plussan ottanut.:love:
 
@Minouche pahoittelut menkoista Huomasin että sinulla taitaa olla tän porukan lyhyin kierto, onko aina ollu vain 23päivää??
Kiitos, kyllä tää taas tästä parin ensimmäisen päivän jälkeen kun alkaa ajattelemaan että no jos TÄMÄ olisi sitten se kierto jossa kaikki muuttuu :-D Piti ihan tarkistaa, että ainakin vuodesta 2015 kun olen kiertoa seurannut tarkemmin sovelluksen avulla niin on ollut tuo 23 päivää, eli ehkä se on vaan luonnostaan lyhyehkö. Ikää on tosin nyt jo 37 vuotta, joten voihan se olla että joskus kolmenkympin paikkeilla se on vielä lyhentynyt entisestään.

Tää palsta on kyllä ihan paras vertaistuessa, vaikka välillä ei oo oikein fiilistä kirjoitella niin on kyllä kiva seurata miten muilla menee ja minkälaisia ajatuksia kierron erinäiset vaiheet herättää. Ja aika monesta asiasta tunnistaa itsensä myös :ROFLMAO: Mä ajattelin tähän kiertoon että ottais vähän rennommalla asenteella, tsekkais oviksen tikuista mutta muuten ei mitään erityisiä kokeiluja. Maanantaina on aika ultraan jossa tsekataan että näkyykö mitään lupaavia toimintoja oviksen osalta, ja kiva saada itsellekin jonkinnäköistä varmuutta.

Bongasin että olen kahteen kertaan tuolla kp listoilla eli sen 24/23 päivällä olevan voi poistaa :giggle:
 
Heti ku pääsin paunaa lähetä vastaus-näppäintä edellisestä viestistä, alko ihan yhtäkkiä selkäkivut ja menkkakipujahan nämä on :'( Pakko kai se on hyväksyä että täti tuli kylään.. Eli se kp1 saa laittaa mulle..

Oon tosi kahen vaiheella että tilaanko ovistestejä vai ei.. Kiinnostais tietää millon ovuloi, vai ovuloiko ollenkaan, mutta hirvee homma Ja lisääkö se sitten vain stressiä jos tiedän että ovuloin ja talletukset on ollu "oikeaan aikaan" eikä siltikään ala nappaa Miten te ootte kokenu testaamisen, jos ette alkuun ole testailleet? Oliko hyötyä vai lisäskö stressiä?
Alkuun n. 4 kiertoa en testannut. Sitten aloitin testaamisen ja koska en saanut kiinni muutamaan kuukauteen, niin varasimme ajan tutkimuksiin. Nyt olen tikuttanut taas tauon jälkeen 5 kiertoa ja joka kierto olen oviksen bongannut tikuilla. Eli on helpottanut paljon, aiemmin stressiasi kun en tiennyt onko ovista tulossa. Toki nytkään ei tiedä, tapahtuuko ovis ja onko kaikki ok, mutta ainaki lh-huippu jää testeissä kiinni :)
 

Yhteistyössä