Miten taistella makeanhimoa vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
monta kertaa päivässä tulee makeanhimo. Mieluiten söisin suklaata.
Lopetin nyt herkuttelut kun huomasin että paino on noussuh koronan aikana 63 kg:sta 65 kg:n :(

Ärsyttää. Jos en napostelisi niin paino laskisi nopeasti. Syön muuten terveellistä ruokaa kaikill aterioilla ja 3 kuppia maitokahvia päivässä.

Suklaa on vain niin ihanaa :( miten pääsen napostelusta eroon?

Todennäköisesti paino on kuiten noussut siksi, et olet liikkunut vähemmän, ei siksi, et olisit napostellut. Eli kun pääset taas liikenteeseen, niin paino laskee.
Mut sillä välin, napostele vain, vaikka suklaata, mut vähemmän kerralla. Tai tee kyykky joka kerta, kun käsi osuu karkkipussille:)

Syö tarpeeks proteiinia.
Ja älä ajattele suklaata ja muuta.
Imeskele jääpalaa.
Osta sokerittomia pastilleja ja imet niitä jos makiaa mieli tekee.
Se on opittu juttu...makea siis.
Kannattais kaikki sokeri jättää pois tai ainakin rajusti vex.
Itse en syö mitään sokerista.
Aika ajoin tulee mielenhäiriö juurikin suklaaseen. Sen varalle että en pääse keinoillani himosta yli, minulla on aina 1 brunbergin sokeriton suklaa levy kaapissa. Tosin näin käy vain n.2krt vuodessa.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Syö tarpeeks proteiinia.
Ja älä ajattele suklaata ja muuta.
Imeskele jääpalaa.
Osta sokerittomia pastilleja ja imet niitä jos makiaa mieli tekee.
Se on opittu juttu...makea siis.
Kannattais kaikki sokeri jättää pois tai ainakin rajusti vex.
Itse en syö mitään sokerista.
Aika ajoin tulee mielenhäiriö juurikin suklaaseen. Sen varalle että en pääse keinoillani himosta yli, minulla on aina 1 brunbergin sokeriton suklaa levy kaapissa. Tosin näin käy vain n.2krt vuodessa.
Imeskele jääpalaa? Hyi! Miksi pitää kiduttaa itseään vielä sen jälkeen, jos lakkaa napostelemasta?

Et siis syö leipää, jogurtteja, mitään valmisruokia, puolivalmisteita kuten makkaraa..
Oliverkohan se teki dokumentin piilosokereista, ihan hirveä, kuinka paljon sokereita lisätään tuotteisiin. Periaatteessa, jos aikoo syödä sokerittomasti, saa syödä käytännössä pelkkää perunaa.

Syö marjoja tai tee niistä mehua ja yhdessä hedelmien kanssa smoothieta...smoothien joukkoon sopii muuten todella hyvin tummasuklaa.
Pari palaa lidlin 86%sta suklaata smoothien joukkoon ja saat tyydytettyä makeanhimon terveellisemmin.

• Tykkää
Reactions: Mustakettu
Nuo smoothiet ja hedelmät on toki hyvä ajatus, mutta ne vaativat aina enemmän työtä, kuin karkkipussin avaaminen. Ja kuivatuissa hedelmissä vasta sokeria onkin!
Tiedättekö muunlaisia, laiskimuksille suunnattuja, keinoja? :)

Auttaisiko makeanhimoon vohvelien paistaminen? Vertaile eri ohjeita ja valitse sellainen, jossa ei ole hirveitä määriä sokeria ja rasvaa vaan kevyempi taikina. Vohvelien päälle esim. marjoja ja jäätelöä/vaniljavaahtoa. Suht kevyt ja terveellinen vaihtoehto karkeille ja silti herkullinen ja tyydyttää makeanhimon. (y)

Makeanhimo on tahtotila. Se menee ohi kun jättää liiat sokerit syömättä. Itse en edes yrittäisi ns. taltuttaa sitä jollain, vaan nujertaisin sen kuten olen sen aikaisemminkin nujertanut: tahdonvoimalla. Eli aivan se ja sama miten paljon mieli huutaa herkkuja, niin periksi ei anneta. ”Armeijan kuri” omalle mielelle tekee muutenkin hyvää. Siitä saa omat kiksinsä :D

• Vau!
Reactions: -Tosiystävä-
Makeanhimo on tahtotila. Se menee ohi kun jättää liiat sokerit syömättä. Itse en edes yrittäisi ns. taltuttaa sitä jollain, vaan nujertaisin sen kuten olen sen aikaisemminkin nujertanut: tahdonvoimalla. Eli aivan se ja sama miten paljon mieli huutaa herkkuja, niin periksi ei anneta. ”Armeijan kuri” omalle mielelle tekee muutenkin hyvää. Siitä saa omat kiksinsä
Mulla menee makeanhimo ohi syömällä makeaa..

Makeanhimo on tahtotila. Se menee ohi kun jättää liiat sokerit syömättä. Itse en edes yrittäisi ns. taltuttaa sitä jollain, vaan nujertaisin sen kuten olen sen aikaisemminkin nujertanut: tahdonvoimalla. Eli aivan se ja sama miten paljon mieli huutaa herkkuja, niin periksi ei anneta. ”Armeijan kuri” omalle mielelle tekee muutenkin hyvää. Siitä saa omat kiksinsä
Totta... mutta eikö koskaan saa nauttia mistään herkusta? :unsure: Suklaa ja karkki kumpikin sisältää paljon sokrua ja kaloreita. Sellaisen voisi vaihtaa johonkin kevyempään ja terveellisempään herkkuun ja silti voi sanoa, että on pieni herkkuhetki joka päivä.
Vai pitäisikö sinusta joka päivä syödä vain asiallista ruokaa?

Jos syö vaikka rivin suklaata joka päivä, niin sehän on melkein terveellistä!!
Kuinka paljon ap napostelee, ehkä keinot löytyisi, jos tietäisi enemmän. Joka ihmiselle kuitenkin eri keinot.

Ei mulla ainakaan ole mitään tummia suklaita, marjoja tai hedelmiä kotona. Nyt on korona-aika. En käy kaupassa kuin vasta kun on ihan pakko ja pikaisesti. Mulla on ehkä 500 g Marinneja sekä 300 g lakuja. Kun ne loppuu ei oo mitään... Ehkä mä laihdun sitten, toivottavasti. Maha pömpöttää inhottavasti. Tänään sain kyllä käveltyä tunnin ulkona kaukana muista ihmisistä, olen iloinen siitä.
Juon juuri kahvia ja tekisi mieli suklaata vaikka söin äsken normaalin annoksen kanaa, riisiä ja kasviksia.

T. Toinen herkkuhimoinen

Marinneja=Mariannekarkkeja.

Ps. Viime perjantaina söin niin paljon karkkia (ehkä kolme kourallista Marianneja, 100 g Tobleronea ja 100 g lakuja iltapäivän aikana) ja maha oli hirveän kipeä ja päätin alkaa lakkoilla kanssa. Nyt en ole koskenut herkkuihin mutta mieli tekisi.... Edes yksi... Mutta minä en osaa syödä karkkia kohtuullisesti. On vain ei ollenkaan tai niin paljon että se on liikaa.

Ei mulla ainakaan ole mitään tummia suklaita, marjoja tai hedelmiä kotona. Nyt on korona-aika. En käy kaupassa kuin vasta kun on ihan pakko ja pikaisesti. Mulla on ehkä 500 g Marinneja sekä 300 g lakuja. Kun ne loppuu ei oo mitään... Ehkä mä laihdun sitten, toivottavasti. Maha pömpöttää inhottavasti. Tänään sain kyllä käveltyä tunnin ulkona kaukana muista ihmisistä, olen iloinen siitä.
Juon juuri kahvia ja tekisi mieli suklaata vaikka söin äsken normaalin annoksen kanaa, riisiä ja kasviksia.

T. Toinen herkkuhimoinen
On normaalia, jos tekee mieli sokeria ruoan jälkeen. Siihen auttaa yksi pala suklaata. Kaksikin menee, mutta kolmannen jos syö, niin sitten ei tunnu enää hyvältä.

Yhteistyössä