Toiveissa vauva 2021

Tsemppiä @Kasikuus ! Kysyisin vielä että oletko jutellut lääkärin kanssa näistä vasemmalle paikantuvista kivuista?
En ole! Mutta voisihan sitä toki kokeilla soittaa lääkäriin ja kysyä, että pääsisikö tutkimuksiin, kun tätä polttelua kestänyt jo sen 8pvä. Kaupungin sivuilla vain lukee, että kiireelliset tapaukset hoidetaan ja tuntuu, että tämä ei kyllä siihen kategoriaan uppoudu.
 
En ole! Mutta voisihan sitä toki kokeilla soittaa lääkäriin ja kysyä, että pääsisikö tutkimuksiin, kun tätä polttelua kestänyt jo sen 8pvä. Kaupungin sivuilla vain lukee, että kiireelliset tapaukset hoidetaan ja tuntuu, että tämä ei kyllä siihen kategoriaan uppoudu.
Eiköhän se kiireellisenä mene, jos et pysty sen kivun kanssa olemaan. Kannattaa ainakin yrittää! Tsemppiä @Kasikuus <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Mulla tänään ovispäivä. Alkaa olla alamahalla aika tukavat oltavat, ja taas molemmin puolin kipuilua, että ei hajuakaan vielä kummasta ovis. Kasvukipuja enempi vasemmalla mut oikealla alkoi myös vähän, ja nyt molemmat puolet yhtä kipiänä.
Saa nähä pystyykö tänää enää laittaa talletuksia. Toki tuo 2 päivää ennen ovistakin luulis riittävän, mut ehkä tänää vielä varmistelut :)
Mulle saa laittaa huomiseksi dpo 1 tai tälle päivälle dpo 0.


En saa jostain syystä punaiseksi tuota tekstiä, puhelimella taaskaan toimi nuo vahvistukset. Ym. :/
Edit. Hain omasta vanhasta tekstistä tuon värikoodin, nii sain punaiseksi :D pitääkin laittaa se johkin ylös jatkoa varten
 
Viimeksi muokattu:
Mä jouduin lokakuussa ottamaan oviksen aikaan ja jälkeen burana panadol combon, 2 tai 3 päivää, koska kivut oli nii kovat, lisäksi oviksen jälkeen tiputteli 5 päivää, mut silti plussasin siitä kierrosta. Olin varma et se veri vähintään tuhoo kaiken. Tosin km tuli, mutta vasta rv 10.




Tässä mun ovistestit kp9-14. En ihan plussaan asti päässy ku loppui testit kesken(mun ovisplussa on heti tasavahvat ja kuivuessa testiviiva kontrollia vahvempi) , mut tänää olis tullu plus ja oon varma että myös ovispäivä, koska aina ovisplus päivänä tulee oviskin.
Ja tuo kp 10 testi oli viallinen ku viivat tuli vasta ku painoin tuota tyynyä. Eli kontrollikin vasta sen jälkeen. Mut eipä sillon ollu vaarana et ois ollu ovis joten ei hätää :D
 
@Kasikuus ootko tehnyt raskaustestiä? Tuli mieleen et eihän ois kohdunulkoinen jos on noin kovia kipuja? :/ ja onhan sulla endometrioosi suljettu pois? Voihan toki olla siellä joku kystakin nyt mikä oireilee, sullahan onnollut kaiketi muutenkin vähän kummallista kiertoa viimeaikoina?
 
@Kasikuus ootko tehnyt raskaustestiä? Tuli mieleen et eihän ois kohdunulkoinen jos on noin kovia kipuja? :/ ja onhan sulla endometrioosi suljettu pois? Voihan toki olla siellä joku kystakin nyt mikä oireilee, sullahan onnollut kaiketi muutenkin vähän kummallista kiertoa viimeaikoina?
En ole tehnyt. Ei ole sellasia oloja ainakaan, et ois raskaana ja normaalit menkatkin tuli. Kukaan ei ole ainakaan endosta ultrissa tai sisätutkimuksissa puhunut. Kaikki aina sanonut, et kohtu ja munasarjat ym. näyttää oikein hyvältä. Kystia mulla oli nuorempana ja ne kun puhkes aina viikko ennen menkkoja, ni taju lähti. Ja mulla on kyllä ehkäisyn poisjätön jälkeen ollut mitä ihmeellisimpiä kiertoja. Nää kaks viimeisintä kyl hirveimmät ikinä. Tän kierron alussa luulin vihdoinkin tulevan normaali kierto, kun menkatkin oli siedettävät, eikä kestänyt kuin sen 4pvä (viime kierron vuodot kesti 15pvä) mut sit kp9 alko kivut. Eli se siitä normaalista kierrosta.
Mä nyt oottelen perhesuunnitteluneuvolan soittoa ja kysyn heiltä, että mitä teen ja mihin meen, et soitanko suoraan omalle tk:lle ja pyydän lähetteen taas naistenpolille (jos ne mitään aikoja edes antaa.)
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Keskiviikolle sain ajan omalle tk:lle. Perheneuvola käski olla sinne yhteydessä, kun heille ei tällaisissa tapauksissa nyt aikoja saanut. Odotellaas nyt siis pari pvä, ni jospa sit sais jotain tietoon!
Kävin selvittelee ajatuksia vaja 4km kävelylenkillä ja sen jälkeen poltteli kahta kauheammin o_O Jos tää tästä yltyy, ni kuulemma sit päivystykseen tai huomen aamuna klo 8 soitto uudestaan tk:lle ja ajan sais samalle päivälle.
 
Mulla ei ainakaan ole yhtään sen helpompi päivä, ei ainakaan tän aamun perusteella. Oon vaan itkenyt, kun on tosi raskasta kipuilla koko ajan. Miehellekin jo sanoin, et mä en enää jaksa. Hän yrittää tukea ja auttaa jaksamaan vielä eteenpäin, mut ei se tuki näihin kipuihin auta Lapsetkin kotiutuu tänään isältään ja ikävä on kyllä kova, mutta pakko myöntää, et olo ei yhtään tunnu levänneeltä, kun ei ole yhtään kivutonta päivää ollut ja mä en suoraan sanottuna jaksais ottaa heitä vastaan. Mun on pakko luovuttaa ja laittaa vauvahaaveet sivuun, ennen kuin oon ihan romuna.

Toivon, että kukaan muu ei joudu tällaista kokemaan ja unohtamaan vauvahaaveita sen takia, että kivut vie voiton
Heippa!

Saattaa olla endometrioosia. Puolisollani on endometrioosi. Hänellä e-pillerit vievät kivun pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilmi89
Voi olla, että tulee lähtö jo tänään. Voi tsiisus mikä REPIVÄ kipu tuli koko alavatsan alueelle. Yritin nousta sohvalta ylös ja samantien meinas lähteä jalat alta, kun kipu iski niin kovana. Äkkiä vaaka-asentoon, uskaltaako tästä enää nousta :eek:

Mut hei nyt iloisempia asioita! Mitä teille ihanat kuuluu? ❤ Kuinka on piinalijoiden laita, joilla jo isommat dpo:t menossa? :love:
 
Hyvö juttu @Kasikuus, että pääset lääkärille käymään, toivottavasti selviäisi syy kivuille ja pian helpottaisi! ❤
Kauppareissu takana ja jätin raskaustestit ostamatta.:ROFLMAO: Odottelen nyt kiltisti sitä, että posti tois mun tilaamat testit tällä viikolla. Nyt siis pillereiden lopettamisesta tasan kuukausi. Kuvittelen mieluummin tässä pari päivää mahdollisia raskausoireita ja sit testaan joko selkeän plussan tai todennäköisemmin negan. Mulla on ollut yksi täysin oireeton raskaus (km rv 10) ja kaksi vähäoireista, joten ei niistä oireistakaan kauheasti edes vois mitään päätellä. Tällä hetkellä ei oo kyllä mitään muuta kuin alavatsanippailuja:D
 
Tähän toivottavasti saan vastauksia keskiviikon lääkärikäynnillä.

Helpompi ois sietää kivut, kun tietäis syyn ja mitä niille voisi tehdä
Heippa vielä! Endometrioosiahan on aika vaikeaa todeta eli puolisollakaan ei näy ultrassa. Hänellä todettiin asia tunnustelemalla, oirekuvalla ja sillä, että sisarella on endo todettu tähystyksessä. Vain tähystysleikkauksessa saa varmistuksen asiaan, mutta puolisoni ei halunnut siihen mennä eikä lääkäri nähnyt sitä tarpeellisena, kun oli oirekuvalta niin selvä asia. Tätä ennen kuitenkin puoliso oli juossut monilla lääkäreillä 13-vuotiaasta asti. Nuorena hänellä oli juuri kystia munasarjoissa, jotka aiheutti kamalia kohtauksia. Tsemppiä kovasti lääkäriin!! Lääkäreillä on käsittääkseni keinoja saada potilaita kivuttomiksi, jotta lasta voi yrittää. Kaikkea hyvää yritykseen!
 
Heippa vielä! Endometrioosiahan on aika vaikeaa todeta eli puolisollakaan ei näy ultrassa. Hänellä todettiin asia tunnustelemalla, oirekuvalla ja sillä, että sisarella on endo todettu tähystyksessä. Vain tähystysleikkauksessa saa varmistuksen asiaan, mutta puolisoni ei halunnut siihen mennä eikä lääkäri nähnyt sitä tarpeellisena, kun oli oirekuvalta niin selvä asia. Tätä ennen kuitenkin puoliso oli juossut monilla lääkäreillä 13-vuotiaasta asti. Nuorena hänellä oli juuri kystia munasarjoissa, jotka aiheutti kamalia kohtauksia. Tsemppiä kovasti lääkäriin!! Lääkäreillä on käsittääkseni keinoja saada potilaita kivuttomiksi, jotta lasta voi yrittää. Kaikkea hyvää yritykseen!
Kiitos hyvästä vastauksesta! Ja kiitos tsempeistä, niitä tässä tuntuu tarvitsevankin ❤
 
Minäkin vähän päivittelen oireta. Tänään dpo 13. Eilen kirjoittelin häntäluun kivusta. Se on hiukan hellittänyt onneksi. Vihlovaa kipua tuntuu nyt välillä yhdessä ja samassa kohdassa eli tuossa aika alhaalla ja vasemmalla puolella vatsaa. Äsken kävelylenkilläkin vihlaisi muutaman kerran samaan kohtaan. Ovulaatio oli tässä kierrossa oikealla. Päänsärkyä on ollut vaihtelevasti ja niskat jumissa, mut se varmaan johtuu ihan muusta. Epätietoisuudessa tässä elellään. Nyt ei vielä tunnu, että olis menkkakipuja, mut äkkiähän ne sitten tulevat, jos ovat tullakseen. Peukut pystyssä!
 
@Kasikuus Kuulostaa kyllä tosi ikävältä nuo sun kivut, onneksi sait asiaa eteenpäin ja toivottavasti syy löytyy pian. <3

Täällä luultavasti dpo 9 ja nyt on kyllä jotenkin tosi oireetonta, ei saa edes keksittyä mitään. :D Lämmöt pysyneet vielä mulle suht yhtäällä, jossain 36,5 asteen paikkeilla pyörii, ennen ovista oli jopa 35,3. Mittaan ne digimittarilla kainalosta eli ei varmaan luotettavin. Toki nyt oon muistanut mitata sängyssä herätessä. Flo ennustaa menkkoja alkavaksi perjantaina.
Testausajankohdasta käyn jokapäiväistä kamppailua itseni kanssa. :D Aamulla tänään oli ihan sellanen olo, että ootan lauantaihin eli dpo 14, mutta nyt taas on sellanen olo, että tekis mieli tehdä heti. :ROFLMAO:
Onko kukaan tekemässä esim. ke-to akselilla? Jos sais tsempattua yhdessä siihen asti. :love:
 

Yhteistyössä