Yksinäiselle naiselle spermaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mare
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mare

Vieras
Hei,

kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa, mutta en uskalla esiintyä omalla nimelläni asian arkaluontoisuuden vuoksi.

Olen 28-vuotias yksinäinen nainen ja olen päättänyt, että jos ei kerran sopivaa isää lapselleni löydy mistään, niin hankin lapsen yksin.

Olen tutkinut noita lapsettomuushoitoja ja tullut siihen tulokseen, että en niihin vielä rahojani laita, joten kyselinkin, onko kukaan onnistunut hankkimaan spermaa kaverimiehiltä? Miten he tai heidän puolisonsa ovat siihen suhtautuneet.

Ystävä pariskunnan mies lupasikin lahjoittaa minulle spermaa, mutta hänen vaimon kuultua asiasta kanta muuttuikin jyrkäksi EIksi.

Voiko sperman luovutuksesta laatia sellaisen täysin juridistisesti sitovan sopimuksen joka sitoo molempia osapuolia? (toisella ei mitään velvollisuutta tai oikeuksia lapseen).

Tuttavapiirissä on yksi tälläinen tapaus. "Muumimuki"-menetelmällä sai lapsi alkunsa kaveripiirin miehen spermalla. Olivat kaiken luulleet sopineensa, eivät esim aikoneet tunnustaa isyyttä, vaatia elatusta yms. Mutta niin vain kävi, että kun lapsi syntyi mies vaati isyyden tunnustamisen. Haluaa nyt osallistua lapsen elämään. Ihan OK ajatuksena, mutta näiden kahden aikuisen välit on nyt täysin tulehtuneet, koska sovittuja aiempia sopimuksia ei noudatettukaan. Kumpikin oletti eri asioita yms. Riitelevät nyt tapaamisista ja elareista...

Suosittelen ihan anonyymia luovuttajaa, jonka henkilöllisyyden lapsi voi myöhemmin itse selvitää. Ei lapsellekaan kiva joutua tuollaiseen riita/kiista tilanteeseen.

Tiedän muutaman joilla tälläinen kaveri luovutus tehtynä.Toisella on jopa 3 lasta sen saman miehen kanssa mutta "isä" ei ole velvollinen mihinkään ja se on ollut heidän päätös,lapsetkaan ei edes tiedä kuka on isä vaikka tämä käy heillä silloin tällöin kylässä ja en usko että moni muukaan tietää.Itselläni on eräs hyvä mies puolinen kaveri ja ennen kun löysin mieheni sanoi että hän voi kyllä sitten olla auttamassa kun ja jos haluan lapsia ja jos ei sopivaa miestä löydy.

kannattaa todella miettiä tuota kaveri luovuttaja juttua, se voi lopulta päätyä tosi ikävästi, rahan laittaminen klinikalle voi lopulta olla paljon halvempaa tai jos ei rahallisesti niin henkisesti sekä sinulle, miehelle ja etenkin lapselle.
Käsittääkseni ei voida mitään laillista lappua kirjoittaa missä toinen luopuisi oikeuksistaan/velvollisukksista.

En mitään näistä tiedä, mutta kunhan alkoi kiinnostamaan nyt lukiessa...

Onko mahdollista tehdä koti-inseminaatio spermapankista ostetulla spermalla ja kuinka paljon se sperman ostaminen tuollaista varten maksaisi? Koska sehän olisi täydellinen ratkaisu ap:lle, jos se ei olisi kovin hintavaa.

Jos joku mies tästä "lapsi tuntemattoman kanssa"-projektista innostuu, kannattaa kuitenkin muistaa että mikään yksityisesti laadittu sopimus ei tuota isyyttä (ja sen tuomaa elatusvelvollisuutta) kumoa. Nainen voi luvata mitä tahansa allekirjoittamalla ja todistajien vahvistamana, mutta kuitenkin myöhemmin laittaa sperman luovuttajan maksamaan.

• Tykkää
Reactions: Kissmett
Jos joku mies tästä "lapsi tuntemattoman kanssa"-projektista innostuu, kannattaa kuitenkin muistaa että mikään yksityisesti laadittu sopimus ei tuota isyyttä (ja sen tuomaa elatusvelvollisuutta) kumoa. Nainen voi luvata mitä tahansa allekirjoittamalla ja todistajien vahvistamana, mutta kuitenkin myöhemmin laittaa sperman luovuttajan maksamaan.
Myös mies voi halutessaan tunnustaa isyytensä ja vaatia joko yhteis- tai yksinhuoltajuutta.

• Tykkää
Reactions: m1es
Olen 24-vuotias nainen ja haluan 2 lasta.
Mieheni ei voi saada lapsia siìttiöiden toimimattomuuden takia.
Mietimme mitä tekusimme.
Olimme puhuneet kimppaseksistä aiemmin. Miehelläni on 3 saman oloista kaveria (ruumiin rakenne hiustenväri silmienväri pituus muutaman cn erolla.
Aloimme kimppaseksin harrastuksen pariin näiden kolmen kaverin kanssa.
He eivät tiedä että yhdestä tulee isä lapsellemme.
Olen aviossa ja miehestäni tulee lapselle isä ja toiset eivät koskaan tule tietämään kuka on isä emme edes me.

Olen 24-vuotias nainen ja haluan 2 lasta.
Mieheni ei voi saada lapsia siìttiöiden toimimattomuuden takia.
Mietimme mitä tekusimme.
Olimme puhuneet kimppaseksistä aiemmin. Miehelläni on 3 saman oloista kaveria (ruumiin rakenne hiustenväri silmienväri pituus muutaman cn erolla.
Aloimme kimppaseksin harrastuksen pariin näiden kolmen kaverin kanssa.
He eivät tiedä että yhdestä tulee isä lapsellemme.
Olen aviossa ja miehestäni tulee lapselle isä ja toiset eivät koskaan tule tietämään kuka on isä emme edes me.
Hmmm ja kukaan näistä miehistä ei halua käyttää kortsua vai haetko kortsut salaa roskiksesta?

Voin läiskyttää sulle spermat. ;) Ikävä puoli vain että en voi tehdä enää lapsia.
Ei siitä ole mulle ainakaan mitään hyötyä.
Minulla on nyt. 3 24:-30-vuotiasta miestä jotka panee minua kimpassa tuetämättään että haluan tulla raskaaksi kimpan aikana.
Mieheni tunnustaa isyyden ja biologinen isä ei tule koskaan saamaan tietoonsa olevansa lapsemme isä.

Luotatte tosiinne samalla kun huijaat heitä?

En halua huolestuttaa heitä isyys jutulla. Mieheni tunnustaa isyyden ja miehet saa palkkioksi naida minua aina kun haluavat ja tämä mieheni luvalla. Äitien päivän viikonloppuna miehet oli jälleen meillä ja kimpassa touhuttiin.
Viimeinen mies lähti vasta maanantaina puolen päivän aikoihin ilta vuoroon. Kesäkun kolmas päivä yritän seuraavaksi.

Yhteistyössä