Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Minkälaisia lamppuja sulla on?
Oletko juutuupista katsonut Chili-Ileä?

Mulla on muutama chili (just tuolta tilattuja siemeniä) jotka tuottavat satoa parhaillaankin. Käytännössä ympäri vuoden olen tuoreiden chilien suhteen omavarainen.
Pimeimmälle ajalle tarvitaan kasvilamppu ja syksyllä/talven mittaan kannattaa katkoa oksia sitä mukaa kun pudottaa lehtiään. -Jos pudottaa.

r0s
Minkälaisia lamppuja sulla on?
Oletko juutuupista katsonut Chili-Ileä?

Eeen oo katsonut. Mutta lamput, uusimmat ovat näitä https://www.motonet.fi/fi/tuote/4300031/Airam-LED-kasvilamppu-E14-6W-4000-K-430-lm (saa prismasta tai cittaristakin) ja vanhemmat jotain vastaavia, edullisa. Hyvin toimivat!

Yleensä istutan talvehtimaan tarkoittamani chilit parvekelaatikkoon, kolme chiliä per laatikko ja yhtä laatikkoa valaisemaan riittää hyvin yksi lamppu. Ei siis ole edes kallista minusta. Ku noi kuitenkin kstävät luvatun kolmekin vuotta ellei niitä kolhi.

• Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt
r0s
On muuten taas kokemus isolla Koolla takana.

Täs tönössä on tomnen suihkukoppi. Ihan pienenpieni, varmaan pienin mitä markkinoilta löytyy. Kolmio takaseiniltään mut edessä kaareva neljännesympyrä. Jai siellä sisällä sit se ulkoneva suihkuhana ja lisäksi vielä tiukasti kiinnitetty saippuateline.

Päätin, että tänään on pesupäivä ja lämmitin vettä kaksi ämpärillistä. Sit ahtauduin toisen ämpärin kanssa koppiin, toisen jätin ulkopuolelle jotta saan täydennystä ku eka loppuu. Ja kumarruin alaspäin todetakseni että ei, ei onnistu, pitää osin kumartua, osin kyykistyä jotta saa kauhaistua ämpäristä vettä. Seinä ku estää normaalin liikkeen. Kauhoin sit vettä päähäni ja kolhin kyynärpään siihe vitun saippuatelineeseen ja enneko show oli ohi, olin kertaalleen törmännyt hanasysteemiin joten... voi kun laittaisivat PIAN vedet päälle!

r0s
Mielenkiintoinen tilanne ja onneksi nyt on pari vapaa päivää, mulla on nimittäin ollut kurkku vähän kipeä, lihakset todella kipeänä, olkavarret tuntuu siltä kuin olisi laitettu jäykkäkouristuspiikki, ja eilen ihmettelin kun kahvi maistuu oudolle, vähän vetiselle ja siinä on outo sivumaku. Illalla hammaspesun jälkeen piti tarkistaa käytinkö omaa hammastahnaa kun se maistui ihan oudolle. Ja äsken luin jonkun koronasta parantuneen tuntemuksista kun sanoi että mm. Kahvi ja hammastahna voivat maistua oudolle. Kuumetta mulla ei ole, rintaranka tuntuu olevan lukossa joten rintaan sattuu ja se aiheuttaa tietenkin tietynlaista hengenahdistusta kun hengittäessä rintaan sattuu.
Mutta kun näihin oireisiin on luonnollinenkin selitys, kun olen ollut jokusen päivän liian lyhyillä yöunilla(n4h) on kroppa kovilla, lisäksi refluksi voi aiheuttaa ties mitä.
Toivottavasti nää häviää tiistaihin mennessä että uskaltaa töihin

Käääk!

Mutta stressihän altisti koronalle. Ja sulla, työolosuhteista johtuen, on taatusti stressiä!

• Tykkää
Reactions: Ellimaar
r0s
Meillä pääsiäisrahka on tavallisimmin marjarahkan muodossa. Siis itse tehtynä, omista marjoista.

Rahkapiirakassa rusinat ovat ok, pullassa eivät. Maksalaatikko rusinoilla on

Meillä on usein marjarahkaa muulloin jälkiruokana. Pääsiäisen pitää minusta olla keltainen.

Ja maksalaatikostahan ne ällölöllöt siirretään miehen lautaselle. :D

• Tykkää
Reactions: Elena777
Yllättäen oli lamput loppu Oulun Mätönetistä ja hymiöt ei toimi grrr

Eeen oo katsonut. Mutta lamput, uusimmat ovat näitä https://www.motonet.fi/fi/tuote/4300031/Airam-LED-kasvilamppu-E14-6W-4000-K-430-lm (saa prismasta tai cittaristakin) ja vanhemmat jotain vastaavia, edullisa. Hyvin toimivat!

Yleensä istutan talvehtimaan tarkoittamani chilit parvekelaatikkoon, kolme chiliä per laatikko ja yhtä laatikkoa valaisemaan riittää hyvin yksi lamppu. Ei siis ole edes kallista minusta. Ku noi kuitenkin kstävät luvatun kolmekin vuotta ellei niitä kolhi.

Yhteistyössä